Colorado schreef:Dat een kind altijd thuis zal willen blijven wat er ook gebeurd is is grote onzin. Jeugdzorg is een organisatie waar ik geen goed woord voor over heb. Naar mijn ervaring hebben teveel van hun medewerkers erg weinig natuurlijk talent voor het omgaan met kinderen, beschikken over weinig creativiteit en missen passie voor hun vak. Allemaal dingen die in mijn ogen nodig zijn om zo direct als dit met kinderen om te gaan. Er zijn in deze situatie duidelijk vele fouten gemaakt en ik hoop dat dit alles een positieve verandering binnen de organisatie in gang zal zetten.
Arm kind.
Een kind wordt inderdaad niet zomaar uit huis geplaatst, maar het behouden van de relatie tussen ouder en kind wordt vaak ook te belangrijk gevonden. Als het kind niet wil, is het er duidelijk niet klaar voor, het maakt niet uit door wat of wie dat komt, dat hoort opgelost te worden alvorens er contact gemaakt wordt. Anders wordt het hoe dan ook een drama en dat had jeugdzorg aan moeten zien komen. De commotie tijdens het uit huis plaatsen had ook voorkomen kunnen worden. De situatie maakt me niet uit, hier is alweer slecht gehandeld door jeugdzorg. Brr

Amen!!!
Jeugdzorg is een verschrikkelijke organisatie die ze zouden moeten afschaffen.
Werkelijk waar, ik kots van ze...
En in dit filmpje heb ik ook geen goed woord over voor de politie.
En als ik deze moeder hoor en het huis zo zie vind ik niet dat zij er verslaafd uit ziet.
Je wilt niet weten hoeveel oneerlijkheid er in Nederland bij deze organisaties is... Politie? Neemt het op voor de criminelen.
Jeugdzorg? God, alsjeblieft... Dé organisatie waar alle wat minder slimme mensen die graag de zorg in willen maar uiteindelijk niks echt kunnen, heen gaan.
Een vriendin van mij is moeder van momenteel 3 kinderen. Alle drie op de middelbare school. Ze hebben het absoluut niet makkelijk door een boel onrecht. De middelste zit op speciaal onderwijs. Van Jeugdzorg moet ze 24/7 beschikbaar zijn voor het 2e kind maar moet aan het werk. Dit kind is 15!! Doordat de school het kind zijn probleem echt véél groter heeft gemaakt, en daardoor weer een grote terug val heeft.
Vervolgens gaat een bepaald persoon van Jeugdzorg een zorgmelding maken dat moeder niet genoeg aanwezig is voor de kinderen. Pardon? Het zijn 3 kinderen op de middelbare school die zichzelf prima kunnen redden. Zelfs de middelste red zich thuis prima! En het mooiste is: ze zegt de hele tijd: We willen zelfstandige kinderen. En vervolgens begint ze daar over te zeuren? Er zal toch brood op de plank moet komen.
En vervolgens gooit ZIJ, terwijl zij nog met haar man is, haar 6-jarige kind de hele dag in de opvang omdat ze zo graag willen werken....
Sorry, ben heel boos en moest er echt even uit

Word direct boos bij zo'n filmpje.
Moeder voelt zich zo ontzettend machteloos en die harteloze gasten die daar bij staan...