Hond bijt kind en wordt ingeslapen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

woofie

Re: Hond bijt kind en wordt ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 06:42

Heb net het filmpje gekeken.....maar los van het feit dat deze hond afgemaakt moet worden, waarom laat die moeder in vredesnaam haar kind na het incident liggen en holt weg in plaats van het kind meteen op te pakken en naar binnen te dragen? De hond was dan wel door de kat verjaagd maar het gevaar was nog niet geweken...die hond had terug kunnen komen......

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 07:39

Cassidy schreef:
miss_lizje schreef:
Daarbij, niemand zou jou (als eigenaar) vertrouwen als je zo'n hond bij je heb. Ik denk dat omwille van de omgeving (en de druk daarvan) het inderdaad beter is om zo'n dier in te slapen. Niemand vertrouwd dit dier meer, zelfs mogelijk na reclassering zullen mensen hun afstand houden. En als je dus een kind niet op eigen terrein kan laten spelen zonder dat het mogelijk opnieuw gepakt word is de keus om het dier te laten inslapen het beste. Om namelijk zo'n dier levenslang met muilkorf in je achtertuin te houden is ook geen leven, en daarbij de angst van omwonende als het dier mogelijk kan ontsnappen...

Het is een Labrador, en geen Pitbull hoor. En als je het dier herplaatst en ver weg herplaatst en er niet bij verteld dat het om het dier uit het filmpje gaat, gaat niemand spastisch reageren als het dier een keertje losloopt.

Ieder dier verdient een tweede kans. Verkeerde opvoeding of niet, dit dier is te herplaatsen in handen die weten waar ze mee bezig zijn. En uit de buurt van kleine kinderen.

Dat maakt toch niet uit welk ras het is. Via internet is alles wel te achterhalen.

Stel dat de hond van de buren hier uit het niets een kind op de oprit van iemand uit de straat pakt ( op zo'n manier zoals het filmpje, dus niet uit verweer) en het dier zou agressief zijn tegen de "opvangers" zou ik er echt niet mee akkoord gaan als dat dier terugkomt in de straat. Er staat een school voor de deur en er wonen heel veel kinderen in deze straat/wijk. Wat voor heropvoeding ook, ik zou het dier daarna niet meer vertrouwen in de buurt van kinderen.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 07:47

Het risico is groot dat een hond na 1x bijten. Dit niet verleerd. Als het je eigen kind is, wil je dit iig geen tweede keer meer. Maar het idee alleen al dat na herplaatsing er wellicht meer kan gebeuren.

Ik ben zelf ook 2 keer door 1 hond gebeten op stal. Later hoorde ik dat hij het vaker deed en die hond is ingeslapen. Maar goed..zo baas zo hond. (Baas was ook vals)

Radiostilte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 07:56

Eerlijk gezegd schrok ik wel van het filmpje. De hond is gelijk gefixeerd op het kind en duikt er op af. Dat is niet echt normaal gedrag, hij vertoont ook geen tekenen dat hij wil spelen en dat baart me wel zorgen. Als Zo jonge hond tijdens het spelen Het jochie had gebeten dan was dat natuurlijk nog niet oké geweest maar dat was een stuk minder erger geweest dan dit gefocust (jacht) gedrag. En iemand die zei dat de hond dacht dat het jongetje een pop was geloof ik dus echt niks van. Zo hond ziet wel het verschil tussen een levenloos ding en een jongetje wat beweegt. Ik ben normaal tegen het inslapen van honden. Maar in dit geval vind ik het niet eens zo gek en misschien wel omdat hij zo jong is, ook al zou je met hem gaan werken dan denk Ik nog dat je zo hond altijd in de gaten moet houden want dit is misschien voor een deel wel aangeleerd maar volgens mij zit er bij deze hond ook een stuk instinct bij.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 07:56

Saaams schreef:
Het risico is groot dat een hond na 1x bijten. Dit niet verleerd. Als het je eigen kind is, wil je dit iig geen tweede keer meer. Maar het idee alleen al dat na herplaatsing er wellicht meer kan gebeuren.

Ik ben zelf ook 2 keer door 1 hond gebeten op stal. Later hoorde ik dat hij het vaker deed en die hond is ingeslapen. Maar goed..zo baas zo hond. (Baas was ook vals)

Mijn hond heeft ook een keer iemand gebeten (uitleg kan via pb) maar ik ben niet vals hoor :')
Misschien was de hond wel net geadopteerd en weggehaald bij verschrikkelijke eigenaren. Je weet natuurlijk niet echt wat er is gebeurd.

jst_lyske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 07:59

Hond her op laten voeden en het baasje verbieden om ooit nog een hond te nemen. Die hond kan er niets aan doen.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 08:03

Omdat ik het filmpje heb gezien vind ik een spuitje voor deze hond echt op zijn plaats.
Hij rent doelbewust op het kind af en kom nou zeg. Dat kind zal echt wel gekrijsd hebben en dat doet een pop niet. De hond had dan los moeten laten. En het gaat hier niet om verdediging van de hond. Hij heeft ook veel schade gemaakt aan het kind als hij zo door was gegaan had dit voor het jongetje echt serieus slecht af kunnen lopen. Thank god was de kat van dat jochie in de buurt en kwam die voor zijn baasje op. En honden zijn echt wel bang van katten. Dit is geen uitzondering.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 08:06

Ik vind het wel een beetje apart gedrag van de hond, maar meteen inslapen nee, eerst door een deskundige laten onderzoeken wat er aan de hand is (en dus zeker niet door een ceasar milan)
Volgens mij is het trouwens geen labrador maar dat doet er op zich niet toe. Labradors zijn ook niet heilig. Over het algemeen gaat Amerika niet al te wijs met zn honden om. Neem nou die beroemde Marley. Zit vanaf pup hele dagen opgesloten in de kelder en dan een boek schrijven over zijn bijzonder wilde en stoute gedrag. Opvoeding komt er al helemaal niet bij kijken.
Dus tja bij mij roept het vraagtekens op hoe er met deze hond is omgegaan. Daar zullen we echter nooit meer achter komen.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 08:10

Het feit dat het dier zonder toezicht los loopt zegt al genoeg.
Natuurlijk kan een hond ontsnappen, maar als dit dan gelijk het gevolg is.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 08:15

Nou dat zegt mij helemaal niet zo veel LBLGypsyCobs. Niet iedere hond die losloopt is een gevaar voor zijn omgeving. Het was de hond van de buren dus hij was niet bepaald ver van huis.

Mjelle_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 08:23

Ik kan me niet voorstellen dat die hond nog maar 8 maand is en golden retriever, als ik zo het filmpje bekijk. Maar vind het inslapen wel rechtvaardig, dit was doelgericht een jongetje pakken.

daarnaast vond ik het ook heel vreemd van die vrouw/moeder die bij het kind wegloopt, terwijl die hond nog terug kon komen!

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 08:32

Ik denk dat het voor iedereen beter is dat deze hond wordt ingeslapen.
De hond valt zonder reden het jochie aan, het is dat de kat tussen beide komt wie weet wat er gebeurt was al de kat er niet was geweest!
Een hond die zonder overduidelijke reden aanvalt hoort niet thuis op de wereld.

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 08:39

Er is een verschil tussen bijten (waarschuwend) en bijten vind ik.

In dit geval. De hond wat mij meer een terriër leek toen ik het filmpje een maand geleden zag. De hond gaat achter de auto langs en valt het kind van de achter kant aan
,gedrag wat niet goed te spreken valt. Dit hoeft niet voort te komen uit slechte opvoeding. Maar de basis is al gelegd,en betreft een hond wat je niet los kan hebben in een woonwijk, eens gedaan volgt er een tweede x. Bij een consequente eigenaar zou de hond nog tot goed recht kunnen komen, Amerika kennende kan zo'n 'killer dog' natuurlijk niet blijven leven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 08:39

Dit is geen normaal gedrag en de hond doet dit niet speels, hij weet echt het verschil tussen een mens en een speeltje wel, honden zijn niet achterlijk.
Over inslapen of niet laat ik me verder niet uit, daarvoor zal hij eerst beoordeeld moet worden door een deskundige, maar dat de hond niet is terug gegaan naar de eigenaar of via via herplaatst is vind ik een goed ding, dit is geen klein dingetje en het zou een heel groot risico zijn als hij ergens herplaatst word waar ze maar wat aanklooien.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 08:46

jst_lyske schreef:
Hond her op laten voeden en het baasje verbieden om ooit nog een hond te nemen. Die hond kan er niets aan doen.

Want? Er zijn ook nog dieren met een kronkel in hun kop of medische oorzaak waardoor ze dit gedrag vertonen.

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 08:53

Mijn vader las dat de hond eerst naar een deskundige is gegaan voor onderzoek! Later bleek dat hij inderdaad een kronkel in de kop had zitten, en dus moest hij afgemaakt worden om herhaling te voorkomen.

Zal even vragen waar hoj dat gelezen had.
Hulde aan de kat trouwens ;)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 08:54

En ik heb een keer meegemaakt dat een perfect gezond paard die zijn grenzen aan het testen was ingeslapen moest worden omdat de eigenaar er niet mee om kon gaan. En ik vind het echt een voorbeeld van een mega-ego, dat je van mening bent dat, als het jou niet lukt, het niemand gaat lukken. Paardje had geen grenzen gewezen gekregen, en eigenaar was niet in staat om die grenzen aan te leren, zocht echter ook geen hulp. Zo'n paard hoeft dan toch echt niet dood.

En dan beslissen dat het paard dan terecht dood is gemaakt en niemand had mogen proberen hem weer op de rail te krijgen vind ik ook weer zoiets.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 09:06

Nikass schreef:
Nou dat zegt mij helemaal niet zo veel LBLGypsyCobs. Niet iedere hond die losloopt is een gevaar voor zijn omgeving. Het was de hond van de buren dus hij was niet bepaald ver van huis.

Het loslopen van een hond zegt niets over de hond maar wel over de eigenaren.
Een dier kan ook bij verantwoordelijke mensen ontsnappen, maar dan zou je die bezorgd in het kielzog van de hond aan moeten treffen.

Ik vind het vooral eng dat het dier dit vanuit het niets lijkt te doen.

Het enige wat ik nog kan verzinnen is dat het fietsje enorm piepte, dat kan voor hondenoren een kwelling zijn.
Dat ie onder de indruk is van de kat, zegt meer over de kat dan over de hond.
Katten zijn niet zo groot, maar kunnen ineens enorm fel zijn, herinner me filmpjes van katten die beren verjagen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 09:06

Heb het filmpje nogmaals bekeken en vind de aanloop van de hond raar.
Hij loopt er stil op af, snuffelt aan het kind en grijpt het dan pas. Naar mijn idee was de hond niet direct van plan het kind te pakken.
Alsnog vind ik het wel een aanval, geëmotioneerde verdediging.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 12:25