Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cassidy schreef:miss_lizje schreef:Daarbij, niemand zou jou (als eigenaar) vertrouwen als je zo'n hond bij je heb. Ik denk dat omwille van de omgeving (en de druk daarvan) het inderdaad beter is om zo'n dier in te slapen. Niemand vertrouwd dit dier meer, zelfs mogelijk na reclassering zullen mensen hun afstand houden. En als je dus een kind niet op eigen terrein kan laten spelen zonder dat het mogelijk opnieuw gepakt word is de keus om het dier te laten inslapen het beste. Om namelijk zo'n dier levenslang met muilkorf in je achtertuin te houden is ook geen leven, en daarbij de angst van omwonende als het dier mogelijk kan ontsnappen...
Het is een Labrador, en geen Pitbull hoor. En als je het dier herplaatst en ver weg herplaatst en er niet bij verteld dat het om het dier uit het filmpje gaat, gaat niemand spastisch reageren als het dier een keertje losloopt.
Ieder dier verdient een tweede kans. Verkeerde opvoeding of niet, dit dier is te herplaatsen in handen die weten waar ze mee bezig zijn. En uit de buurt van kleine kinderen.
Saaams schreef:Het risico is groot dat een hond na 1x bijten. Dit niet verleerd. Als het je eigen kind is, wil je dit iig geen tweede keer meer. Maar het idee alleen al dat na herplaatsing er wellicht meer kan gebeuren.
Ik ben zelf ook 2 keer door 1 hond gebeten op stal. Later hoorde ik dat hij het vaker deed en die hond is ingeslapen. Maar goed..zo baas zo hond. (Baas was ook vals)
Nikass schreef:Nou dat zegt mij helemaal niet zo veel LBLGypsyCobs. Niet iedere hond die losloopt is een gevaar voor zijn omgeving. Het was de hond van de buren dus hij was niet bepaald ver van huis.