vandaag 6/6 baby gered uit auto.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 12:03

Een melding bij jeugdzorg maken vind ik wel terecht, juist omdat er 2 volwassen bij waren. Maar goed, je kind even alleen laten vind ik geen drama als het om een paar minuten gaat en de omgeving geschikt is (dus niet de auto vol in de zon zetten en dan weggaan). Mijn ouders lieten mij ook eens 1 kind alleen thuis om even binnen 10 minuten een ander kind van school te halen. Kon weinig gebeuren met een kind diep in slaap in een bed waar die toch niet uit kon. Of even heel snel een boodschap doen, de winkel zat letterlijk om de hoek.

Mijn vader heeft mij wel eens in de auto lekker laten slapen toen ze op visite waren, ze gingen wel om de 5 minuten kijken maar ze vonden het sneu om mij wakker te maken. Was ook niet warm of koud natuurlijk, gewoon een goede temperatuur in de auto. Had juist hele verantwoordelijke ouders, die bewust kozen voor een goed dutje :D

caboclo

Re: vandaag 6/6 baby gered uit auto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 12:09

idd waar blijft de jeugdzorg nu?
nu ze juist in moeten grijpen zijn ze vaak nergens te bekennen

ik zorg zelfs dat met dat warme weer een oppas heb of ik op de fiets weg kan
zelf is het ook al bijna niet uit te houden en een kind alleen laten pff ook dat word hier niet gedaan
als ouder zijnde doe je dat toch niet...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 12:10

Omdat de ouders een fout hebben gemaakt, moet gelijk jeugdzorg direct ingrijpen? Dat lijkt mij een stuk traumatischer voor een opgroeiend kind om bij de ouders weggerukt te worden dan deze ervaring (en de kans op hechtingsstoornissen is dan zeker aanwezig... En daar heb je vaak je hele leven 'plezier' aan), die goed is afgelopen gelukkig. Lijkt mij voor de ouders al erg genoeg nu...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 12:15

Ik zou mijn kind ook nooit en te nimmer alleen laten op die leeftijd, maar om nou meteen te roepen dat de ouders hun kinderen niet waard zijn vind ik wel ver gaan. Ik lees trouwens nergens of de airco van de auto aan stond of niet. Niet dat ik met een airco mijn kind wel alleen zou laten, maar dan kan ik me er nog iets bij voorstellen.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 12:26

Jeugdzorg inschakelen is wat overdreven, maar ook ik zou nooit een baby alleen achterlaten in de auto, al is het maar voor 5 minuten.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 12:30

Cayenne schreef:
Ik zou mijn kind ook nooit en te nimmer alleen laten op die leeftijd, maar om nou meteen te roepen dat de ouders hun kinderen niet waard zijn vind ik wel ver gaan. Ik lees trouwens nergens of de airco van de auto aan stond of niet. Niet dat ik met een airco mijn kind wel alleen zou laten, maar dan kan ik me er nog iets bij voorstellen.

Bij de meeste auto's kan de airco toch niet aan zonder op zijn minst de sleutel in het contact te laten en meestal moet zelfs de motor draaien, dan maak je de kans dt iemand de auto (met kind en al) mee neemt natuurlijk wel groter.

Ik snap persoonlijk niet dat als je met zijn tweeën bent je dan samen boodschappen gaat doen ipv even 1 van de twee. Zelfs met koud weer laten wij de hond niet alleen in de auto, zeker als je met zijn tweeën bent, zo belangrijk kan de discussie welk vlees er mee genomen wordt toch niet zijn >;)

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 12:53

Kan me helemaal in de post van oa Delphi.

Maar dat je je kind in n auto laat, terwijl je met zn 2en bent, vind ik echt onacceptabel. Een maxi cosi neem je zo mee en je kind kan er in verder slapen.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 13:00

Zo is mijn bek ook eens opengevallen toen ik nog bij de Apenheul werkte...voor een bepaald gebied moesten buggy's achterblijven. Bijna dagelijks krijg je dan de 'lollige', van sarcasme druipende, vraag (vaak van vaders... ;) ) of ze het kind ook achter kunnen laten. Lachende was het antwoord altijd: "op eigen risico" en daar werd dan altijd smakelijk om gelachen.
Tot er een keer een man daadwerkelijk de baby achterliet...wij wisten niet wat ons overkwam, stonden nog met onze bek vol tanden tot moeders terugkwam van de WC en me daar een partij woest werd...vader wist niet waar hij het zoeken moest, "hij ligt zo lekker te slapen..." 8)7
Is nog een flink schouwspel geweest...man zag er het kwaad niet van in om de baby daar 30min achter te laten :roll:

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 13:18

Hoe doen jullie het dan na het tanken.Ook de baby mee naar binnen nemen?

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 13:23

Britta31 schreef:

Nou Ja.
Of tanken bij een pomp waar je aan de pomp kan betalen.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 13:26

Britta31 schreef:

Betalen na het tanken of boodschappen doen vind ik nogal een groot verschil. Toen mijn zoontje klein was voelde ik me er i.i.g. niet prettig bij om naar binnen te lopen om te betalen. Ik kies eigenlijk altijd voor een pomp waar ik met de pin gelijk kan betalen.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 13:30

In de auto laten met boodschappen heb ik ook niet gedaan,alleen snel ergens naar binnen met de auto voor de deur in zicht.En goed op slot natuurlijk.Weleens alleen thuis om de oudste te halen op school .Ongeveer 10 minuten.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 15:45

Britta31 schreef:

Dat noemen ze nou appels met peren vergelijken

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 15:51

Nou ja, ik vind dat in dit geval een beetje overdreven gereageerd wordt.
Als ik in slaap was gevallen in de auto liet mijn moeder me ook gewoon zitten, mits ze niet langer dan 5 minuten weg was, anders maakte ze me uiteraard wel wakker.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 16:08

Maar hier zou t gaan om minstens 25 min :(

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 16:11

Poiuytrewq schreef:
Britta31 schreef:

Nee,afrekenen met tanken kan ook 5 minuten duren.Mijn bakkersbezoek ook.

Sachavdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 16:16

Als hun toch met 2 volwassenen zijn, waarom blijft er dan niet gewoon 1 iemand bij het kind? Je kan heus wel alleen boodschappen doen als je toch maar een paar minuten weg bent, dan heb je geen volle kar bij ofzo. Hun waren zich er tenminste nog van bewust dat ze een kind bij hadden, in andere gevallen vergeten ze het gewoon. Dat vind ik nog erger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 16:20

Britta31 schreef:
In de auto laten met boodschappen heb ik ook niet gedaan,alleen snel ergens naar binnen met de auto voor de deur in zicht.En goed op slot natuurlijk.Weleens alleen thuis om de oudste te halen op school .Ongeveer 10 minuten.

Ook een baby van 2 weken?

Zou het sowieso nooit doen. Wat als er brand uitbreekt? Nee lijkt me geen fijn idee..

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 16:22

Poiuytrewq schreef:
Britta31 schreef:

Inderdaad, dat tanken is een èrg flauwe vergelijking, om het achterlaten van een kind bij het winkelen goed te praten. 8)7

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 16:23

Getup schreef:

Ja omdat men zonodig op de hulpdiensten moest wachten. Gewoon ruitje intikken was sneller geweest.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 16:31

purny schreef:
Getup schreef:

Ja omdat men zonodig op de hulpdiensten moest wachten. Gewoon ruitje intikken was sneller geweest.

En dat mag dus niet.
Dan wordt degene die dat doet verantwoordelijk gesteld voor vernieling.

En je hebt geen goed bewijs meer dat ze het kind hebben achtergelaten.
Alleen als je ziet dat het kind bijna bij wijze van spreken aan het doodgaan is, dan pas mag je wel ingrijpen.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 16:46

tja met dat warme weer zou ik geen kind onbeheerd in de auto achterlaten.
echter een kind even max 5 min achterlaten in een normale temperatuur doe ik wel eens hoor!
Ligt er wel aan waar natuurlijk. groot verschil of dat in een klein ons kent ons dorp gebeurd, of in een grote stad.
In de stad doe ik dat dan weer niet.
een klein babytje is dan ook weer wat anders dan een kleuter en ouder kind.

Mijn tweeling sliep op een gegeven moment smiddags niet meer. Maar als ik de oudste 2 naar school bracht (woon erg buitenaf) dan vielen ze op de terugweg in slaap in de auto.
Dan zette ik ze onder de boom met deuren open en voor mijn raam (we wonen op een boerderij dus geen gedeelde parkeerplaatsen)

Liep er dan geregeld heen om te kijken. als iemand dan zou zeggen wat? roepen! jeugdzorg, nou dan zijn ze bij mij aan het verkeerde adres.

Denk ook dat daar wel een verschil in zit hier met moeders die zeggen NOOIT!!! en moeders die zeggen ach max 5 minuten.... waar woon je, of wanneer en waar doe je het!

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 16:58

purny schreef:
Getup schreef:

Dat ben ik met je eens. Maar dat betekent dus wel, dat die ouders minstens 25 min weg waren!

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 16:59

Maar als het allemaal meeviel, waarom staat er dan in de titel "baby GERED"? Dat is dan ook wat overtrokken lijkt me :+

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 17:04

Tja titels staan wel vaker schreeuwend. (vind ik dan?)
Maar ja als het babytje was blijven zitten had het natuurlijk wel heel anders af kunnen lopen, dus feitelijk is het gered, Maar ja wij weten niet hoe het werkelijk is gegaan. of het werkelijk max 10 minuten was? of de 25 minuten?
en ja misschien zagen omstanders wel net het kindje zitten toen de ouders net weg waren.