Twee 12-jarige meisjes opgepakt wegens steekpartij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 14:05

Ok, waarom ging ik James Bulger googlen? :r
Daar word ik ook heel erg naar van.

Wel apart, zij kregen 'maar' 8 jaar, voor iets gruwelijks en die meiden zouden 65 jaar krijgen.
Andere landen, andere regels.

Lynnepinny

Re: Twee 12-jarige meisjes opgepakt wegens steekpartij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-14 14:35

Vind ik ook gek. (65 jaar is een béétje lang voor een stel kinderen denk ik...)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 14:40

Niks lang.. Van mij mogen ze voorgoed opgesloten worden.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 14:46

Ik snap er geen hout van haha, ik ga maar eens vertalen.....

EDIT: ik snap het nu globaal, maar wat bezielde die meisjes toch -O- :r

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 14:55

Morganlefay schreef:
En juist omdat dit al zo jong zo berekenend te werk gaat wordt dat een hele kluif om ze nog op het juiste spoor te krijgen.
Vraag me af of dit ooit gaat lukken.
Een van de moordenaars van James Bulger zit weer vast en heeft ook verkeerde seksuele voorkeuren. Venables en Thompson waren ondanks hun jonge leeftijd 12 en 14 zich wel degelijk bewust van wat ze gedaan hadden.

De moord is voor mij nog steeds iets ongrijpbaar en verschrikkelijk, een toddler van 2.

omijngod ja dat vind ik ook zo'n naar verhaal.. :n

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 15:37

Misselijk makend! Mijn zoon word over een paar maanden 12 maar dit soort gruwelijke dingen daar heeft hij echt geen weet van. Brr wat kunnen kinderen al op jonge leeftijd verzuurt zijn. Deze 2 hoeven van mij ook nooit meer daglicht zonder tralies te zien. Zowel het meisje dat daadwerkelijk heeft gestoken als het meisje dat terug krabbelde. Ze zijn wat mij betreft bijdehand net zo slecht en verbitterd.

Mouzs_engel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 15:44

Slina schreef:
Ok, waarom ging ik James Bulger googlen? :r
Daar word ik ook heel erg naar van.

Wel apart, zij kregen 'maar' 8 jaar, voor iets gruwelijks en die meiden zouden 65 jaar krijgen.
Andere landen, andere regels.

Ik moets het ook even googlen en god, dat doe ik ook nooit meer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 15:48

Furrow schreef:
Er zijn genoeg voorbeelden van deze gebeurtenissen die afstammen van voor de gewelddadige video games.
Het zal bij mensen met een predispositie louter een inspiratiebron zijn, nooit een beweegreden.

*knock knock* Deze moord was helemaal niet vanwege een videogame (en al helemaal geen gewelddadige videogame) maar vanwege de legende van Slenderman. Dat daar toevallig een game van is staat hier helemaal los van. Vind het erg jammer dat de schuld daar maar weer opgeschoven wordt :n

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 15:52

Jeeeeeeeeetje... Wat een naar verhaal..

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 15:52

Geryon schreef:
Niks lang.. Van mij mogen ze voorgoed opgesloten worden.

En dan? Ik zou liever zien dat deze meisjes hulp krijgen om wellicht nog te "genezen". Natuurlijk niet zonder straf, maar levenslang op zo'n jonge leeftijd..

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 15:54

Bizzybijtje schreef:
Furrow schreef:
Er zijn genoeg voorbeelden van deze gebeurtenissen die afstammen van voor de gewelddadige video games.
Het zal bij mensen met een predispositie louter een inspiratiebron zijn, nooit een beweegreden.

*knock knock* Deze moord was helemaal niet vanwege een videogame (en al helemaal geen gewelddadige videogame) maar vanwege de legende van Slenderman. Dat daar toevallig een game van is staat hier helemaal los van. Vind het erg jammer dat de schuld daar maar weer opgeschoven wordt :n

Volgens mij lees je de post van Furrow niet goed.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 15:54

En dan zijn wij veilig. Ik geloof er niet in dat zulke mensen genezen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 15:55

Geryon schreef:

Je weet niet eens wat er precies aan de hand is, erg knap om dan zoiets te zeggen.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 15:59

666?? :n

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 16:00

Fiffill schreef:
Geryon schreef:

Je weet niet eens wat er precies aan de hand is, erg knap om dan zoiets te zeggen.

Hier ben ik het mee eens, zeker als je zo jong bent is er echt nog wel een kans dat je "geneest".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 16:02

Fiffill schreef:
Bizzybijtje schreef:

Volgens mij lees je de post van Furrow niet goed.

Inderdaad niet. Excuses!

miszblueeyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 16:07

ik vraag me uberhoud af hoe ze erbij komen om te moorden ik schrik hier best van

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 16:09

op die leeftijd heb ik ene enorme fascinatie gehad voor dood en alles wat ermee te maken had. Is denk ik normaler dan veel mensen denken die hier gereageerd hebben.
Echter het moment dat je samen daadwerkelijk bedenkt dit te gaan doen...ben je 20 stappen te ver uit het lood. Ergens is er iets mis waardoor fantasie realiteit wordt. Geloof niet dat die meisjes werkelijk beseffen dat ze iemand leven wilden nemen.

Verveling en een tekort aan discipline zorgt voor rare dingen. Zelfde met de jongen die vorig jaar werd doodgeschoten door een groepje tieners die zich verveelden...
Laatst bijgewerkt door Woogy op 03-06-14 16:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 16:10

Die zijn gewoon ziek :r

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-14 16:38

Woogy schreef:
op die leeftijd heb ik ene enorme fascinatie gehad voor dood en alles wat ermee te maken had. Is denk ik normaler dan veel mensen denken die hier gereageerd hebben.
Echter het moment dat je samen daadwerkelijk bedenkt dit te gaan doen...ben je 20 stappen te ver uit het lood. Ergens is er iets mis waardoor fantasie realiteit wordt. Geloof niet dat die meisjes werkelijk beseffen dat ze iemand leven wilden nemen.

Verveling en een tekort aan discipline zorgt voor rare dingen. Zelfde met de jongen die vorig jaar werd doodgeschoten door een groepje tieners die zich verveelden...

Ik ben het met je eens!

Ik denk dat ze eerst beter een grondig psychisch onderzoek moeten ondergaan, en daarna maar beslissen wat ermee gebeurd. Om ze nou meteen 65 jaar de cel in te smijten lijkt mij niet verstandig, hoe vreselijk het ook is wat ze hebben gedaan..

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 16:48

Ik durf het filmpje niet eens te bekijken maar ik lees wel in grote lijnen wat er gebeurd is.

Ik denk dat het heel gevaarlijk is om deze meisjes ooit nog een vrij leven te gunnen. Niet alleen gevaarlijk voor henzelf, maar vooral gevaarlijk voor de gemeenschap. Het is voor henzelf ook vreselijk om dit allemaal mee te maken, ook al doen ze het wel zelf, dat komt overduidelijk door hun geestelijke gesteldheid.
Ik denk dat je ze niet korter dan 50 jaar in de gevangenis moet houden, want als je er bijv. 30 van maakt zijn ze straks 42 als ze eruit komen, en dan hebben ze geen opleiding, geen baan, helemaal niks. Echt niet dat daar positieve gedachten uit voortvloeien van hun kant.

Dit soort kinderen zijn doodeng. Geen straf is ook zeerzeker geen optie (ik denk dat de meesten dat ook wel vinden :+ ), want de jongeren uit hun stad, wijk, land of zelfs overal waar ze zich zullen vertonen, zullen ze echt niet accepteren, en daar kunnen hun zieke hersens niet tegen.
Ik vind die rechter trouwens wel echt "iets" hebben in haar uiterlijk. Ik weet niet wat het is, maar is niet goed.

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-14 16:52

Maak je geen zorgen over het filmpje, er valt niets te zien te zien. Enkel een nagespeelde animatie (waar wel bloed in voorkomt, maar vrij netjes). ;)

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 16:52

Gewoon zo lang als het kan de cel in, hoeft niemand er meer bang voor te zijn.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 16:54

Lynnepinny schreef:
Maak je geen zorgen over het filmpje, er valt niets te zien te zien. Enkel een nagespeelde animatie (waar wel bloed in voorkomt, maar vrij netjes). ;)

Ik zag inderdaad al dat het om een animatie ging :) Ik ben alleen bang dat het verhaal op zich ontzettend luguber is, waardoor ik vannacht niet kan slapen omdat ik realiseer dat dit met iemand is gedaan :r

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 17:04

Echt bizar.. Inderdaad niet juist om het verhaal de schuld te geven (weet niet meer wie dat suggereerde), omdat je, als je gezond bent in je hoofd, het echt niet in je hoofd haalt om iemand te gaan vermoorden, verhaal of geen verhaal.

Bizzybijtje schreef:
Inderdaad niet. Excuses!

Laten we even stil staan bij iemand die iets toegeeft en excuses erbij aanbied, dat zie je niet zó vaak :)