Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Yamcha schreef:Prachtig filmpje. Doodjammer dat het in het AD bij 'bizar' staat.
Transgender mensen zijn niet bizar, raar of wat dan ook. Gender zit vooral in je hoofd, en als je lijf daar niet mee klopt,dan lijkt me dat heel moeilijk en naar. Ik ben heel blij dat Ryland geaccepteerd wordt voor wie hij is. Ik zou hopen dat dat voor iedereen die niet naadloos in het binaire systeem past, mannelijke vrouwen, vrouwelijke mannen, genderqueers en transgenders. Laat mensen zijn wie ze zijn.

heb een tijdje een periode gehad dat ik roze leuk vond, maar dat was maar even, en dan ging ik terug naar blauw.
Yamcha schreef:Leuk!
Toch, ik weet niet hoe oud jij bent, maar toen Ik kind was, was alles wat minder seksespecifiek, nu heb je bij de intertoys dat echt álles voor meisjes roze is...... Echt alles, ik word er echt spontaan recalcitrant van. En dan ook nog voor jongens speelgoed waar je leuke dingen van leert, en voor meisjes mini huishoudelijke spullen. Echt hoe bedoel je seksistisch.
Vroeger had je leuke dingen voor genderqueers, nu moet je per se in een van beide hokjes passen.
Ik moet zeggen dat ik het niet zeker weet. Volgens mij was er naast gewone meisjes- en jongensdingen best veel "uniseks". Verder speelde ik met mijn broer ook gewoon vadertje en moedertje, en omdat bij ons thuis mijn moeder werkte en m'n vader huisvader was moest mijn broer altijd koken
Yamcha schreef:Leuk!
Toch, ik weet niet hoe oud jij bent, maar toen Ik kind was, was alles wat minder seksespecifiek, nu heb je bij de intertoys dat echt álles voor meisjes roze is...... Echt alles, ik word er echt spontaan recalcitrant van. En dan ook nog voor jongens speelgoed waar je leuke dingen van leert, en voor meisjes mini huishoudelijke spullen. Echt hoe bedoel je seksistisch.
Vroeger had je leuke dingen voor genderqueers, nu moet je per se in een van beide hokjes passen.
. Misschien een heel stom klein voorbeeld, maar achteraf denk ik toch "waarom moest ik als meisje toen andere dingen aanleren dan de jongens, gewoon puur omdat ik een meisje was?"
. Ik vond dat houten speelgoed maken veel interessanter dan die stomme fruitsla, maar wij mochten niet op voorhand kiezen wat je het leukste vond. Nee je was een jongen dus je moést dat doen, en de meisjes stonden in de keuken.
. Ik speelde met actiefiguren, had een kist vol dinosaurussen want dat vond ik boeiend, vocht zwaardgevechten met andere jongens,bouwde kastelen met lego...mijn ouders hebben daar nooit raar van op gekeken en hebben mij altijd gewoon met het speelgoed laten spelen wat ik leuk vond.
.
. De jongen/het meisje zat trouwens niet bij mij in de klas maar iedereen kende hem uiteraard, en ik had wel een paar in de klas zitten die bij hem in het lager hadden gezeten. Die wisten dus ook te vertellen dat ze een keer bij hem naar een verjaardagsfeestje waren geweest(rond de leeftijd van 6), en bij hem thuis hadden gezien dat hij een hele zolderkamer had die rozer en met meer poppen barbies was ingericht dan het gemiddelde rozemindend meisje
. Dus die jongen had ook wel het geluk dat zijn ouders het volledig hebben geaccepteerd.
.
). Bij ons op de basisschool ook gemengd omkleden en douchen.
, maar in de huidige maatschappij is het in veel gevallen ook niet levensbepalend om fysiek sterk of minder sterk te zijn.
Ik ben vandaag heel blij dat mijn ouders mij toen geen p**m*el cadeau hebben gedaan. Zou dus toch voorzichtig blijven met hier in mee te gaan tot het kind 14-16 jaar is, maar veronderstel dat ouders die zich hierover inlichten wel weten wat ze doen en het kind niet meteen een volledige transformatie krijgt.