Nederland moet direct de grenzen sluiten voor asielzoekers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 13:10

Ragdollcat schreef:
Sorry, het is zoals het is............

Je mag mijn post verwijderen als je het te ver vind gaan.
Ik vind het absoluut niet te ver gaan.
Kijk toch eens wat er allemaal gaande is in NL.
Het is gewoon de keiharde waarheid.

Het is ook heel dubbel.

Nee, dat hoeft niet. :)
Ik denk wel, en dat geldt natuurlijk niet alleen voor jou, maar voor iedereen in deze discussie, dat het belangrijk is om zo goed mogelijk uit te leggen waarom je een bepaalde mening hebt, zodat andere mensen weer op jouw argument kunnen reageren.

Het is een vrij moeilijk en gevoelig onderwerp en als je dingen zegt die door mensen verkeerd ingevuld worden omdat ze jouw argumentatie er achter niet begrijpen, dan heb je eerder de kans dat het topic ontspoort en dat heb ik natuurlijk liever niet. :)

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 13:11

HorseTopShop schreef:
Szan schreef:

"HorseTopShop" quote
Sterker nog. Vorig jaar bestond Rotterdam voor 70% uit allochtonen. En dat loopt elk jaar alleen maar op. /quote

Waar haal je dat vandaan?

Cijfers over geboorteland in Rotterdam: http://statline.cbs.nl/StatWeb/publicat ... 15-17&VW=T
Cijfers over Nederlander/niet-Nederlanders in Rotterdam: http://statline.cbs.nl/StatWeb/publicat ... 15-17&VW=T
Verhouding (absolute aantallen) allochtoon-autochtoon in Rotterdam: http://statline.cbs.nl/StatWeb/publicat ... G3,G4&VW=T

Deze cijfers geven een heel ander beeld. In 2013 was echt nog geen 70% allochtoon.

En vergeet daarbij ook niet dat CBS het begrip allochtoon nog eens heel breed definieert, en niet zoals velen bedoelen (dat is niet naar jou, HTS, maar een algemene opmerking :) ).

CBS definieert 'allochtoon' als "Persoon die in het buitenland is geboren met ten minste één in het buitenland geboren ouder" (staat in de beschrijving als je de cijfers downloadt). Dus ook mensen met een Franse moeder of Duitse vader vallen daar bijvoorbeeld onder.

Zoals ik al zei: Het is volop in het nieuws geweest en op tv Rijnmond. Ik zoek het even op.

Juist, en het nieuws is betrouwbaarder dan daadwerkelijke cijfers van een onderzoekbureau?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 13:14

Grootste deel van de vluchtelingen die richting Europa komen doen dat niet omdat zij als politiek vluchteling aangemerkt kunnen worden (waar ik geen moeite mee zou hebben). Ze komen voor de sociale en medische voorzieningen deze kant op. En dat kunnen de sociale en medische voorzieningen van o.a. NL gewoonweg niet aan.

Er zijn inderdaad inmiddels teveel andere culturen in dit land om vreedzaam samenleven mogelijk te laten blijven. Ook omdat de overheid vanaf het eerste begin met de gastarbeiders uit italië voor in de mijnen net na de oorlog al nooit heeft gedacht aan het hier willen blijven van die mensen. Er is dus nooit een houding naar al deze mensen geweest van : In Nederland spreek je Nederlands, dus ook alle communicatie met de overheid/instanties/etc. gaat in het nederlands. Daarnaast is alles bij elkaar gezet en dan krijg je al rap een situatie zoals die nu is. Allemaal eilandjes die elkaar niet mogen en geen acceptatie/begrip/inzicht voor/in de nederlandse cultuur en gewoontes hebben. Dat is dus geen smeltkroes, maar een nog niet ontplofde bom.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-14 13:18

Wow wat een reacties!

maar ik schrik behoorlijk van reacties. Ineens kom ik iig tot de conclusie dat ik tegen ben.

Ik ga met ElineS mee als ze zegt dat je iedereen een kans moet geven. ALS ze ook een opleiding doen.

maar daar is denk ik ook direct het probleem. Zodra je na jaren lang wachten eindelijk in Nederland mag blijven ga je niet als eerste een opleiding volgen. je moet nog zoveel regelen en doen denk ik.

En je moet ook niet alle asielzoekers over 1 kam scheren. Niet iedereen is slecht denk ik.

Ik denk ook dat we ook andere landen in Europa niet kunnen laten stikken met al die asielzoekers doe per boot over komen uit die landen

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 13:20

Eerst iets in het algemeen over asielzoekers (dus niet speciaal vluchtelingen) .Wat ik een grote fout vind is dat asielzoekers niet mogen werken. Een procedure kan wel 10 jaar duren en al die tijd hebben die mensen geen klap uit mogen voeren, zelfs niet als ze dat zouden willen.
En dan mogen ze blijven en kunnen ze helemaal niets meer.
Het zou tegenover de Nederlandse bevolking beter zijn die mensen niet meteen Nederlander te maken maar gewoon te laten werken, als is het maar als papierprikker of wasknijper in elkaar zetter.

Dan is er een categorie "vluchtelingen" die vrolijk naar het land van herkomst op vakantie gaat... die categorie zou eenmaal op vakantie nooit meer toegelaten mogen worden op NL grondgebied. Vluchteling is vluchteling, kun je als vakantieganger terug naar je land was je blijkbaar een fraudeur, of je land is inmiddels veilig en wat zoek je dan nog hier.

Over de oorlogsvluchtelingen: stel we laten ze niet toe, waar moeten ze dan naartoe?
En willen we op ons geweten hebben dat we mensen die ècht in nood zijn laten verrekken?
Ver van ons bed?

Ik zit 1 generatie van een blonde Nederlandse jongen af die in de jaren '30 niet had durven vermoeden dat hij een paar jaar later als politiek gevangene in Buchenwald terecht zou komen...

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 13:23

Ladybird schreef:
Wow wat een reacties!
Ik ga met ElineS mee als ze zegt dat je iedereen een kans moet geven. ALS ze ook een opleiding doen.

Even makkelijker om dit te quoten.

En wat ga je dan uiteindelijk doen als de mensen geen opleiding volgen of zich niet goed integreren?
Ze dan maar terugsturen? Wat dan waarschijnlijk weer niet kan omwille van allerlei regeltjes etc.

Dan denk ik liever voorkomen dan genezen..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 13:26

Asielzoekers worden in princiepe misleid,ze denken hier een toekomst op te kunnen bouwen,willen gaan werken,willen een huis.Maar er zijn geen huizen,er is [bijna] geen werk. Ze zitten zowat opgesloten in het asielzoekers centrum,en nee ze hebben het echt niet veel beter hier.
Als je asielzoekers binnen laat,geef je die mensen hoop op een beter leven in ons land.
Maar ze krijgen helemaal geen beter leven,het enige wat ze hier wél hebben is 'vrede' ze hoeven niet bang te zijn te worden vermoord.
En dat er zoveel mensen tégen de allochtonen en asielzoekers zijn is niet hun schuld,maar de schuld van onze regering!

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 13:27

Ook als voorkomen inhoudt dat iemand in eigen land doodgemarteld wordt? Of dat Nederland last krijgt met de EU omdat wij andere landen dwingen het op te lossen? De grenzen dichtgooien kan zomaar eens hele vervelende sancties met zich meebrengen, hoor. Voor de individuen die op 't vliegtuig naar huis gezet worden én voor ons land zelf.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 13:28

tamary schreef:
Er zijn inderdaad inmiddels teveel andere culturen in dit land om vreedzaam samenleven mogelijk te laten blijven. Ook omdat de overheid vanaf het eerste begin met de gastarbeiders uit italië voor in de mijnen net na de oorlog al nooit heeft gedacht aan het hier willen blijven van die mensen. Er is dus nooit een houding naar al deze mensen geweest van : In Nederland spreek je Nederlands, dus ook alle communicatie met de overheid/instanties/etc. gaat in het nederlands. Daarnaast is alles bij elkaar gezet en dan krijg je al rap een situatie zoals die nu is. Allemaal eilandjes die elkaar niet mogen en geen acceptatie/begrip/inzicht voor/in de nederlandse cultuur en gewoontes hebben. Dat is dus geen smeltkroes, maar een nog niet ontplofde bom.

Ik pik alleen dit zinnetje er even uit: teveel andere culturen in een land is niet per definitie een reden om vreedzaam samenleven onmogelijk te maken.

Al die 'eilandjes' gaan in sommige steden heel goed samen. In Toronto zijn er bijvoorbeeld ontzettend veel etnische minderheden, maar botst dat zelden (in ieder geval zeker niet vaker dan steden waar weinig etnische minderheden zijn). De verklaring voor het vreedzame samenleven daar: "there are simply too many minorities to hate". Dus daar wilde ik even op inhaken, dat een grote etnische diversiteit niet perse de oorzaak van een onrustige samenleving hoeft te zijn. Daar komt inderdaad de rest van jouw post om de hoek kijken: overheidshandelen kan ermee te maken hebben, net zoals zoveel andere dingen. Maar vooral dat 'wij Nederlanders ons onprettig voelen bij die buitenlanders', of dat om cultuur, taal, werk, geld of wat dan ook gaat... Ik sta er nog steeds van te kijken hoe erg het wij-zij denken in Nederland (niet perse in dit topic) haar hoogtijdagen viert. De ene allochtoon is de andere niet, en om ontopic te gaan, de ene asielzoeker is de andere niet.

Verder schrik ik, net zoals Zoolgangster, van de reacties hier. Onder mijn vrienden zitten een paar Bosniërs die tijdens de oorlog gevlucht zijn (waarvan één meisje ruim 11 jaar over de procedure heeft gedaan), en een Iraniër die via Afghanistan naar Nederland vluchtte. Hij gaat nooit 'vrolijk op vakantie' naar zijn thuisland hoor. Ik ben me er natuurlijk van bewust dat deze mensen niet representatief zijn voor alle asielzoekers, maar net zo min zijn de heel zwartgallige verhalen representatief voor de hele groep.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 13:31

Zoals ik al zei, dan moet dat beleid veranderd worden. In Nederland willen wonen moet integratie betekenen. De taal leren spreken, uitzicht hebben op een opleiding of baan (al is het maar als vuilnisman, een baan is een baan). Dat traject mag wel even duren, integratie is niet zo 1.2.3 gedaan... Maar als ze niet willen meewerken, het land weer uit.. En dat dit dat niet kan vanwege regeltjes, dan moeten die regeltjes veranderd worden. Oftewel, het asielzoekersbeleid dat we hebben als ze al in het land zijn. Het is van den zotte dat asielzoekers de eerste jaren niet mogen werken. Waarom denk je dat veel buitenlanders bij de supermarkten staan met hun accordeon of krantje. Ze kunnen niet anders, want ze mogen niet werken..

En wij dan als Nederlanders maar klagen dat ze niet werken.. Nee, dat klopt, want ze krijgen die kans ook niet.

Dan de buitenlandse bijstand gezinnen die door het hele traject zijn en wel mogen en kunnen werken... Maar thuis blijven, kinderen fokken en leven van belastinggeld. Dat soort gezinnen hebben we zelf ook, maar dan Nederlands... In overvloed. Dat zijn niet alleen de buitenlanders.

Dat beleid van bijstand moet dan ook anders. Welk kleurtje ze ook hebben, een bijstand gezin is een bijstand gezin en dat hele uitkering systeem in Nederland is prut.

Er mag dus inderdaad heel veel veranderd worden aan hoe asielzoekers hier worden behandeld.

Maar grenzen dichtgooien voor mensen in nood omdat ze geen Nederlander zijn... Dat vind ik verschrikkelijk hard. Ze zijn in nood... En dat negeren we dan maar.

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 13:31

Ik ben ook voor sluiting van de grenzen.

Wij kregen vorige een brief vd gemeente dat er binnen enkele weken 800 asielzoekers komen in een oude gevangenis tussen 2 kleine dorpen. Een ervan is het toeristische centrum van de hele gemeente Boxmeer met een dierentuin en oorlogsmuseum en meerdere bungalowparken. In de brief wordt verteld wat er allemaal gaat gebeuren voor ons inwoners van een van die dorpen, wordt er gewoon kwaad van... Geen overleg, gewoon een mededeling dat het gaat gebeuren in juni.

En dan de toon van de brief, het heeft alleen maar voordelen voor iedereen, haleluja !!!! Voor de rijksoverheid want er staan geen gebouwen meer leeg, de gemeente want die neemt d'r sociale verantwoordelijkheid, de sportclubs want de asielzoekers mogen lid worden van de voetbalclub, de middenstand want er wordt graag gekookt door de asielzoekers die komen in de locale Plus winkelen, de kinderen van de asielzoekers want die mogen naar de locale scholen en krijgen fietslessen van vrijwilligers en de asielzoekers zelf want die krijgen per week een bedrag om eten en kleding te kopen... Maar over de nadelen wordt niet gesproken...

Komt daarbij dat de verhouding gezinnen en alleenstaanden 40-60 is en de vluchtelingen voornamelijk uit Eritrea en Syrie komen. Dat houdt in dat ongeveer 480 alleenstaanden komen, vrn mannen die de hele dag niets te doen hebben. Iedere ochtend rijden er honderden kinderen langs dat AZC op weg naar een grote scholengemeenschap in het andere dorp... Vind het een onveilige situatie en ben blij dat ik geen kinderen heb. Zelf ben ik vaak nog laat op stal en heb me nooit onveilig gevoeld maar nu verandert dat wel op een kleine 2,5 van dat AZC... Alle asielzoekers mogen vrij in en uit lopen, niks geen controle ...

Ik wil niet negatief denken en mensen hulp ontzeggen maar op een moment dat wij het financieel zwaar hebben door een ernstige ziekte van mijn partner en ik als zelfstandige, vind ik het hier in NL heel erg slecht geregeld... Heel veel ziektekosten moeten wij zelf betalen en hopen iets via de BD terug te krijgen. Had maanden geen inkomen omdat ik thuis moest blijven om voor hem te zorgen, geen regeling voor zelfstandigen in mantelzorg, zoek het maar uit, verkoop je huis en vraag dan bijstand... En asielzoekers krijgen alles gewoon op een presenteerblaadje...

Dat steekt niet, dat vreet aan je. En als het dan ook nog zo dichtbij komt, wordt ik vreselijk kwaad over hoe slecht NL voor zijn eigen mensen zorgt die de economie aan de gang houden.
Laatst bijgewerkt door Ibonn op 19-05-14 13:44, in het totaal 1 keer bewerkt

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 13:36

Zoolgangster schreef:
Over de oorlogsvluchtelingen: stel we laten ze niet toe, waar moeten ze dan naartoe?

Naar de buurlanden, zodat die hun buurregering gaan aanspreken en onder druk zetten om de ellende op te lossen. Ook eigen belang, want oorlogen blijven meestal niet beperkt tot de grenzen van 1 land ookal is het een burgeroorlog.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 13:48

Ibonn schreef:

Wij kregen vorige een brief vd gemeente dat er binnen enkele weken 800 asielzoekers komen in een oude gevangenis tussen 2 kleine dorpen. Een ervan is het toeristische centrum van de hele gemeente Boxmeer met een dierentuin en oorlogsmuseum en meerdere bungalowparken. In de brief wordt verteld wat er allemaal gaat gebeuren voor ons inwoners van een van die dorpen, wordt er gewoon kwaad van... Geen overleg, gewoon een mededeling dat het gaat gebeuren in juni.

En dan de toon van de brief, het heeft alleen maar voordelen voor iedereen, haleluja !!!! Voor de rijksoverheid want er staan geen gebouwen meer leeg, de gemeente want die neemt d'r sociale verantwoordelijkheid, de sportclubs want de asielzoekers mogen lid worden van de voetbalclub, de middenstand want er wordt graag gekookt door de asielzoekers die komen in de locale Plus winkelen, de kinderen van de asielzoekers want die mogen naar de locale scholen en krijgen fietslessen van vrijwilligers en de asielzoekers zelf want die krijgen per week een bedrag om eten en kleding te kopen... Maar over de nadelen wordt niet gesproken...

Ik wil niet negatief denken en mensen hulp ontzeggen maar op een moment dat wij het financieel zwaar hebben door een ernstige ziekte van mijn partner en ik als zelfstandige, vind ik het hier in NL heel erg slecht geregeld... Heel veel ziektekosten moeten wij zelf betalen en hopen iets via de BD terug te krijgen. Had maanden geen inkomen omdat ik thuis moest blijven om voor hem te zorgen, geen regeling voor zelfstandigen in mantelzorg, zoek het maar uit, verkoop je huis en vraag dan bijstand... En asielzoekers krijgen alles gewoon op een presenteerblaadje...

Dat steekt niet, dat vreet aan je. En als het dan ook nog zo dichtbij komt, wordt ik vreselijk kwaad over hoe slecht NL voor zijn eigen mensen zorgt die de economie aan de gang houden.

Zolang het beleid nog zo is, zoals nu, ga ik mee met hierboven. Daarnaast vind ik dat alle asielzoekers verdeeld moeten worden over de EU-landen, zodat het haalbaar blijft voor allemaal. En dan heb ik het dus over mensen die anders vermoord worden (politieke vluchtelingen) en niet mensen die de dienstplicht in eigen land willen ontduiken. Daarnaast moeten asielzoekers ook gewoon met onze Polen mee kunnen werken. Geld wat ze te kort komen voor bijstandsniveau kan aangevuld worden. Inburgeren en kinders naar school. Opleiding naast je baan, zodat je een toekomst hebt en integreren maar. Dat gaat niet met de huidige regels.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 13:49

Een x aantal jaar zijn wij met school op excursie geweest naar een AZC in de buurt van Rotterdam Zuidplein.
Daar wonen is echt geen pretje, maar de man die wij mochten intervieuwen zei dat het beter was als waar hij vandaan kwam. Er was daar oorlog en zijn vrouw en kinderen waren vermoord.
Hij was alles wat hij lief had kwijt, hij had een boerderij voor de oorlog uitbrak met wat koeien geiten en kippen, maar alles hadden ze meegenomen en z'n huis in de brand gestoken.
Zelf was hij ook gewond geraakt. Het was heel moeilijk om alles achter te laten maar hij had geen andere keus, hij moest vluchten!
Hij vond het wel heel jammer dat hij hier in Nederland niets mocht doen, niet werken enz.
Dus ze hingen maar wat rond in het park als ze naar buiten mochten. Het was eigenlijk een gevangenis maar dan wat ''losser'' .
Hij deed z'n best om Nederlands tegen ons te praten en ons te begrijpen, hij had na 8 jaar in het AZC wel wat Nederlands geleerd.

Heb met eigen ogen zijn kamer gezien. een benauwd klein hokje van 2x2 meter ofzo. kon net een bed in staan en een kast voor zijn spullen. met een raam wat niet open kon. Douchen kon ergens op de gang in een gezamenlijke ruimte.
Ruzies en geweld kwamen veelvuldig voor in het AZC omdat men 24 uur per dag dicht bij elkaar op de lip zit en niet iedereen de zelfde taal spreekt, waardoor en snel onenigheden ontstaan.
In het AZC stonk het en de persoonlijke ruimte was zeer beperkt.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 13:55

@tamary Uiteraard zou dat het beste zijn, als er een opvang in de buurt komt... maar ik denk dat de grenzen daar inmiddels ook al gesloten zijn.
Waar is de VN als je ze nodig hebt?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 13:55

Sluiten die grenzen.
Heel sneu dat er mensen zijn die het slecht hebben, maar je kunt niet de hele wereld redden. Dat moet je ook niet willen.

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 13:59

jorika1986 schreef:
Een x aantal jaar zijn wij met school op excursie geweest naar een AZC in de buurt van Rotterdam Zuidplein.
Daar wonen is echt geen pretje, maar de man die wij mochten intervieuwen zei dat het beter was als waar hij vandaan kwam. Er was daar oorlog en zijn vrouw en kinderen waren vermoord.
Hij was alles wat hij lief had kwijt, hij had een boerderij voor de oorlog uitbrak met wat koeien geiten en kippen, maar alles hadden ze meegenomen en z'n huis in de brand gestoken.
Zelf was hij ook gewond geraakt. Het was heel moeilijk om alles achter te laten maar hij had geen andere keus, hij moest vluchten!
Hij vond het wel heel jammer dat hij hier in Nederland niets mocht doen, niet werken enz.
Dus ze hingen maar wat rond in het park als ze naar buiten mochten. Het was eigenlijk een gevangenis maar dan wat ''losser'' .
Hij deed z'n best om Nederlands tegen ons te praten en ons te begrijpen, hij had na 8 jaar in het AZC wel wat Nederlands geleerd.

Heb met eigen ogen zijn kamer gezien. een benauwd klein hokje van 2x2 meter ofzo. kon net een bed in staan en een kast voor zijn spullen. met een raam wat niet open kon. Douchen kon ergens op de gang in een gezamenlijke ruimte.
Ruzies en geweld kwamen veelvuldig voor in het AZC omdat men 24 uur per dag dicht bij elkaar op de lip zit en niet iedereen de zelfde taal spreekt, waardoor en snel onenigheden ontstaan.

Hoeveel daklozen in NL zouden al heel blij zijn met een dergelijke opvang of woongelegenheid ??? Een eigen ruimte en gemeenschappelijke ruimtes, klinkt zoals duizenden studenten jaar in en jaar uit leven ?? Moeten we dan hotels opstellen voor asielzoekers ? Als we mensen opvangen dan moet aan de basisbehoeften voldaan worden maar meer ook niet. Hoe meer luxe, hoe meer aantrekkingskracht voor de volgende golf. Voor iemand uit Eritrea moet het hier toch op een paradijs lijken met genoeg geld om luxe te winkelen en bij een sportclub te gaan? Dat trekt toch familieleden of dorpsgenoten aan??

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 14:01

Ibonn schreef:

Komt daarbij dat de verhouding gezinnen en alleenstaanden 40-60 is en de vluchtelingen voornamelijk uit Eritrea en Syrie komen. Dat houdt in dat ongeveer 480 alleenstaanden komen, vrn mannen die de hele dag niets te doen hebben. Iedere ochtend rijden er honderden kinderen langs dat AZC op weg naar een grote scholengemeenschap in het andere dorp... Vind het een onveilige situatie en ben blij dat ik geen kinderen heb. Zelf ben ik vaak nog laat op stal en heb me nooit onveilig gevoeld maar nu verandert dat wel op een kleine 2,5 van dat AZC... Alle asielzoekers mogen vrij in en uit lopen, niks geen controle ...

Dat moet ik toegeven: mijn man en ik trokken vroeger veel met asielzoekers op, via onze kerk, maar sinds een asielzoeker met mijn schoonzus wilde trouwen (wat zij absoluut niet wilde) en haar lastigviel, zijn we toch wat voorzichtiger geworden toen onze eigen dochter in de pubertijd ging komen... we wilden haar niet blootstellen aan "verliefde" buitenlandse mannen.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 14:02

Ibonn schreef:
En asielzoekers krijgen alles gewoon op een presenteerblaadje...

Dit is de realiteit:
jorika1986 schreef:

Een AZC is echt geen pretje. Daklozen in NL, laat me niet lachen, die halen hun neus op voor de vuiligheid en onveiligheid van de AZC's hier in Nederland. De situatie waar ze in terecht komen is niet fris, niet veilig, mensen worden ziek doordat ze zo kort op elkaar zitten. En geld voor sporten en kleding, laat me niet lachen....

Ik ben geen voorstander van het sluiten van de grenzen voor vluchtelingen. Mensen ontheemd en van huis en haard gevlucht voor een oorlog of geweld horen opgevangen te worden.

Dat het beleid in Nederland niet is waar ik achter sta heeft daar niets mee te maken.
Ik vind ook dat de procedures veel te lang duren, inburgeren, opleiden/werken enz. Dat is wel iets waar ik mij aan stoor en wat aangepakt zou moeten worden.

Los je het op door dan maar niemand toe te laten? Nee.
Voorstander van verdelen naar gelang de ruimte en financiële mogelijkheden binnen Europa? Ja.

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 14:06

Ik heb in 1999-2002 gewerkt in een tentenkamp waar asielzoekers werden opgevangen.
De meeste waren met een goede reden hier., maar je had er ook bijzitten die dus voor het geld hierheen kwamen, diegene die ons respecteerden, waren bang voor ons. Als ze een rode pen zagen, waren de slechte poeslief, als ze lagen te 'kloten' , kregen ze een schriftelijke waarschuwing, en bij 3, werden ze eruit gedonderd!!
Sommige asielzoekers spraken vloeiend nederlands :wow:
Die woonden dus al een hele tijd illegaal in Nederland.
Mannen probeerden je in te palmen, om zo een relatie te krijgen met je, zodat ze een verblijfsvergunning kregen.
Je had er met pieken 'rotte appels' tussen zitten.

Ik kom, als ze me laten gaan vanuit mijn huidige werkplek, te werken bij het AZC in Overloon, zal de teugels strak houden daarzo }>

Ibonn schreef:

Laatst bijgewerkt door sabine1979 op 19-05-14 14:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 14:06

Als je uit een levensbedreigende situatie komt (en extreme armoede is dat in feite ook!) is elk warm hok met een bed al een ongelooflijke luxe en ja, dat zal andere mensen aantrekken.
Daarom zou er een eind moeten komen aan het automatisch omkatten tot Nederlander van vreemdelingen en zouden ze mensen die in NL terechtkomen niet meer moeten voorspiegelen dat ze altijd hier mogen blijven...

Maar naar onze maatstaven is het echt geen luxe bungalow, een asielzoekerscentrum. Het is net een gevangenis, maar ja, je blijft er wel in leven en krijgt te eten.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 14:09

Ik vind het echt om te huilen dat mensen probleemloos anderen willen laten creperen, martelen, en uitmoorden omdat we het hier 'ook heus slecht hebben.' Vluchtelingen zijn geen gelukszoekers die voor hun lol naar Nederland komen. Ze komen uit de meest afschuwelijke situaties weg, en zoeken het land vaak helemaal niet bewust uit. Ze gaan naar een land omdat het dichtbij is, omdat mensensmokkelaars ze daar mee naartoe nemen, of omdat ze wel eens gehoord hebben dat het een goed land is. Ze gaan echt niet wekenlang alle Europese landen vergelijken op de wetten en regelingen omtrent asielzoekers om vervolgens een weloverwogen keuze te maken.

Dat er onder die groep ook kwaaien zitten lijkt me duidelijk - die heb je overal. Dat is geen eigenschap van vluchtelingen of 'buitenlanders' maar van mensen.

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 14:11

Naar onze maatstaven is dat geen luxe maar voor iemand uit Midden Afrika al heel wat meer ...

Sabine: ik hou je eraan maar denk al wel over het aanschaffen van een grote waakhond voor op stal ... :D

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 14:12

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 14:12

Ibonn schreef:
Naar onze maatstaven is dat geen luxe maar voor iemand uit Midden Afrika al heel wat meer ...

Sabine: ik hou je eraan maar denk al wel over het aanschaffen van een grote waakhond voor op stal ... :D

Afgesproken!!
Als ze je lastig vallen dan kom ik er met de maglite aan }>