Ibonn schreef:Ik ben ook voor sluiting van de grenzen.
Wij kregen vorige een brief vd gemeente dat er binnen enkele weken 800 asielzoekers komen in een oude gevangenis tussen 2 kleine dorpen. Een ervan is het toeristische centrum van de hele gemeente Boxmeer met een dierentuin en oorlogsmuseum en meerdere bungalowparken. In de brief wordt verteld wat er allemaal gaat gebeuren voor ons inwoners van een van die dorpen, wordt er gewoon kwaad van... Geen overleg, gewoon een mededeling dat het gaat gebeuren in juni.
En dan de toon van de brief, het heeft alleen maar voordelen voor iedereen, haleluja !!!! Voor de rijksoverheid want er staan geen gebouwen meer leeg, de gemeente want die neemt d'r sociale verantwoordelijkheid, de sportclubs want de asielzoekers mogen lid worden van de voetbalclub, de middenstand want er wordt graag gekookt door de asielzoekers die komen in de locale Plus winkelen, de kinderen van de asielzoekers want die mogen naar de locale scholen en krijgen fietslessen van vrijwilligers en de asielzoekers zelf want die krijgen per week een bedrag om eten en kleding te kopen... Maar over de nadelen wordt niet gesproken...
Komt daarbij dat de verhouding gezinnen en alleenstaanden 40-60 is en de vluchtelingen voornamelijk uit Eritrea en Syrie komen. Dat houdt in dat ongeveer 480 alleenstaanden komen, vrn mannen die de hele dag niets te doen hebben. Iedere ochtend rijden er honderden kinderen langs dat AZC op weg naar een grote scholengemeenschap in het andere dorp... Vind het een onveilige situatie en ben blij dat ik geen kinderen heb. Zelf ben ik vaak nog laat op stal en heb me nooit onveilig gevoeld maar nu verandert dat wel op een kleine 2,5 van dat AZC... Alle asielzoekers mogen vrij in en uit lopen, niks geen controle ...
Ik wil niet negatief denken en mensen hulp ontzeggen maar op een moment dat wij het financieel zwaar hebben door een ernstige ziekte van mijn partner en ik als zelfstandige, vind ik het hier in NL heel erg slecht geregeld... Heel veel ziektekosten moeten wij zelf betalen en hopen iets via de BD terug te krijgen. Had maanden geen inkomen omdat ik thuis moest blijven om voor hem te zorgen, geen regeling voor zelfstandigen in mantelzorg, zoek het maar uit, verkoop je huis en vraag dan bijstand... En asielzoekers krijgen alles gewoon op een presenteerblaadje...
Dat steekt niet, dat vreet aan je. En als het dan ook nog zo dichtbij komt, wordt ik vreselijk kwaad over hoe slecht NL voor zijn eigen mensen zorgt die de economie aan de gang houden.
Dat moet ik toegeven: mijn man en ik trokken vroeger veel met asielzoekers op, via onze kerk, maar sinds een asielzoeker met mijn schoonzus wilde trouwen (wat zij absoluut niet wilde) en haar lastigviel, zijn we toch wat voorzichtiger geworden toen onze eigen dochter in de pubertijd ging komen... we wilden haar niet blootstellen aan "verliefde" buitenlandse mannen.