Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
geerke schreef:Kuggur schreef:Opletten Geerke, Caira is de TS.
(Het is haar rare vergelijking die je begrijpelijk verwart).
o.k...ik ben het volledig met je eens daar niet van...kon alleen even niet de link leggen tussen op je twaalfde zwanger worden en een paard inrijden op z'n derde
Kuggur schreef:Opletten Geerke, Caira is de TS.
(Het is haar rare vergelijking die je begrijpelijk verwart).
ijsklontje schreef:Laten we het even heel simpel vergelijken met het dierenrijk.
Geslachtsrijp en fokrijp zijn 2 verschillende begrippen.
We laten onze merries ook niet dekken met 9 of 12 maanden als ze geslachtsrijp zijn. We wachten ook meestal tot ze drie zijn. Het kan wel, maar het is niet wenselijk. Dat geld voor ons als mens ook. Denk maar aan dat meisje van 12 dat enkele jaren geleden beviel van een gezonde dochter.
Wanneer wij als mens "fokrijp" zijn, is denk ik voor iedereen persoonlijk. Natuurlijk komen daar ook andere aspecten bij kijken als bij onze merrie. Al is de basis dezelfde.
Air schreef:Op je 10e lichamelijk er klaar voor? Dan was je wel heel snel uitgegroeid?
vrouwke schreef:KimD schreef:In NL? Want dat is vrijwel onmogelijk, dan komt ze bij jeugdzorg terecht. Ik doelde meer op landen waar geen voorbehoedsmiddelen zijn en waar iets anders denken over seks met een kind of uithuwelijken.
Ja hoor, in Nederland. En jeugdzorg die liep daar al jaren.
Lynnepinny schreef:Er was in 2012 toch een meisje van 12 die plotseling beviel midden in de bus op weg naar schoolreisje? Het gebeurd heus wel in Nederland, het is alleen heel uitzonderlijk.
Lynnepinny schreef:Er was in 2012 toch een meisje van 12 die plotseling beviel midden in de bus op weg naar schoolreisje? Het gebeurd heus wel in Nederland, het is alleen heel uitzonderlijk.
Urielle schreef:Kwanyin schreef:Urine-incontinentie is bijvoorbeeld een van de veelvoorkomende problemen die veelal meisjes die lichamelijk nog helemaal niet klaar waren om een kind te baren krijgen.
Niet dat ik het verder niet met je eens ben hoor, maar even advocaat van de duivel:
Rond de 80% van de vrouwen die 3 kinderen of meer gebaard heeft, heeft last van incontinentie. Een groot deel houdt die ook blijvend. Zijn vrouwen dan überhaupt niet bestemd om (iig meer dan twee) kinderen op de wereld te zetten?
Pletje123 schreef:Lynnepinny schreef:Er was in 2012 toch een meisje van 12 die plotseling beviel midden in de bus op weg naar schoolreisje? Het gebeurd heus wel in Nederland, het is alleen heel uitzonderlijk.
Weet je wie de vader was van dat kindje? De man die zich tegelijkertijd ook opa mocht noemen; de vader van het meisje.
ECM schreef:Meiden tegenwoordig worden veeeeel sneller ongesteld dan toen, nu zie ik ze soms met een jaar of 9/10 al met maandverband lopen.
Toen was je meestal 15 of ouder!
Citaat:Bij de Romeinen was het wel een zaak van de wet. De Romeinen zetten de leeftijdsgrens voor meerderjarigheid op 12-14 jaar, maar behielden tegelijk een minimum van 7 jaar. In het Romeinse Rijk werd tijdens bepaalde perioden wat wij nu 'zeer jong' huwen voor meisjes zouden noemen, zelfs aangemoedigd om de grote soldatensterfte zo veel mogelijk aan te vullen en de mannelijke bevolking (lees: het aantal potentiële soldaten) op peil te houden. [13,14]
Volgens sommige christelijke en andere bronnen was Maria mogelijk maar goed 12 of pas 13 jaar toen zij aan Jezus het leven schonk, vermits volgens Hebreeuwse tradities toen rond de leeftijd van 12 jaar getrouwd mocht worden. Andere christelijke bronnen stellen dat vermits de Bijbel haar leeftijd niet duidelijk aangeeft het onmogelijk te zeggen is hoe oud ze was
KimD schreef:En jij hebt nog niks gedaan? Jeugdzorg of iets ingelicht? Want die verantwoordelijkheid zou ik dan wel voelen...