Moeder gaat op vakantie en laat 4 mnd oude baby alleen thuis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Collie2008

Re: Moeder gaat op vakantie en laat 4 mnd oude baby alleen thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 22:31

Gelukkig kunnen we er met ons verstand niet bij. Hoewel het absoluut gruwelijk en verwijtbaar is, denk ik dat als je zulke keuzes maakt in je leven je zelf ook niet functioneert. Dat is geen excuus, maar een normaal denkend mens doet zoiets gelukkig niet. Ergens is het inderdaad ook sneu voor zo'n vrouw dat ze blijkbaar zo 'ziek' is. Beter dan ook voor iedereen dat ze tegen zichzelf in bescherming wordt genomen. Sterilisatie lijkt mij niet eens zo'n gek idee

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 22:31

mijn god,wat erg dit...gewoon laten doodhongeren z'on weerloos baby'tje |(

Kafu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 22:34

|( |( |(

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 22:47

Iemand met een normaal gezond verstand doet zoiets niet....

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 22:51

ThreeFingers schreef:
Iemand met een normaal gezond verstand doet zoiets niet....

nee...het probleem is dat je geen verstand nodig hebt om een kind uit te poepen.Ik begrijp dit niet hoor,ik heb echt niets met kinderen,heb ze zelf ook nooit gewild...maar hier draait mijn maag echt van om.Hoe kun je dit doen |(

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 23:02

@Geerke

Je zegt het zelf....hoe kun je zoiets doen...

Als je geen gezond verstand hebt!

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 08:55

Als mijn dochter op bed lag en ik de oudste ging halen op school,ongeveer een kwartier.Had ik een briefje in mijn zak dat ze alleen thuis was.Voor het geval dat er onderweg iets zou gebeuren met mij.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 08:58

Britta31 schreef:
Als mijn dochter op bed lag en ik de oudste ging halen op school,ongeveer een kwartier.Had ik een briefje in mijn zak dat ze alleen thuis was.Voor het geval dat er onderweg iets zou gebeuren met mij.

Ik liet nooit mijn kind alleen thuis..

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 09:00

Ik liet mijn kind ook nooit alleen thuis,nu nog niet en ze is bijna 12j.
Er gebeuren ook zoveel nare dingen tegenwoordig brrrr.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 09:04

Mijn dochter is nu 13, zij is de jongste.
Een uurtje alleen kan best nu maar ook pas sinds kort.
Geen haar op mijn hoofd die er over dacht ook maar 5 minuutjes even weg te gaan toen ze nog onder de 6 jaar waren.
Ik heb iemand gekend die haar 5 maanden oude baby en haar 2 jarige alleen liet om een autorijles te nemen......onbegrijpelijk zo iets!!! Zo ontzettend dom......er kan een hoop gebeuren in een uurtje hoor

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 09:06

maar dit is niet gewoon even een uurtje alleen laten(wat ik ook niet zou doen als ik kinderen zou hebben)maar dit is gewoon een kind laten doodhongeren.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 09:09

Inderdaad.....als ik al niet begrijp dat je ze voor een auto les alleen laat dan gaat dit er zeker helemaal niet in bij mij.
Vandaar ook dat ik me af vroeg of dit wel echt waar was.
Ik had het bij het nieuws wel verwacht te horen eigenlijk :o

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 09:11

quartel schreef:
Inderdaad.....als ik al niet begrijp dat je ze voor een auto les alleen laat dan gaat dit er zeker helemaal niet in bij mij.
Vandaar ook dat ik me af vroeg of dit wel echt waar was.
Ik had het bij het nieuws wel verwacht te horen eigenlijk :o

ik vind het ook stuitend hoor...en dan die verhalen dat als je moeder word je door roeien en ruiten gaat voor je kind en het beschermd?
Gelukkig is dit een uitzondering.
Van mij mogen ze het gehele binnenwerk verwijderen bij haar.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 09:12

Jeetje wat een verwensingen naar die moeder.. Jammer dat zoveel mensen, zo zwart-wit kijken.

Ja, het is vreselijk en ja ik heb het met die arme baby te doen.. Maar wat ik niet snap, is dat die vrouw geen hulp kreeg? Waar is haar sociale netwerk? Waarom heeft niemand aan de bel getrokken? Mensen die dit soort dingen doen, hebben 9 van de 10 keer al heel veel voortekenen gegeven dat het niet goed gaat.

Een verhaal heeft altijd 2 kanten, buiten het feit dat die moeder "gefaald" heeft, heeft waarschijnlijk de hulpverlening ook gefaald. Situaties als deze kunnen vaak voorkomen worden, tenminste dat is wat ik zie in mijn werkgebied.

Blijft hoe dan ook een vreselijke situatie..

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 09:13

Bah afschuwelijk... Ze had alweer terug willen zijn zegt ze dan |o

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 09:17

Nessah je kunt niet alles op de hulpverlening schuiven.Niemand kan bij een ander 24/7 aanwezig zijn,zeker hulpverlening niet tenzij ze opgesloten zit.
Daarbij heb ik zelf geen hoge pet van die zogenaamde hulpverlening tegenwoordig!
Kijk eens in ons eigen land hoeveel mensen er letterlijk zitten te vervuilen in hun huis en pas als er een camera aan te pas komt word er iets gedaan.
Wij weten ook niet in wat voor een buurt ze woonde en of er mensen om haar heen woonden.

Mijn mening is ook meteen laten steriliseren,genoeg ellende op de aardkloot laten we op zn minst dit laten stoppen dan.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 09:17

de moeder vrij pleitten omdat ze een probleem heeft vind ik best ver gaan.
Zij is weldegelijk schuldig hier aan en ik mag hopen dat ze haar trekken gewoon thuis gaat krijgen.
Als die ooit bij haar positieven komt zal ze moeten zien te leven met wat ze nu gedaan heeft en ik wens haar daar geen succes mee.

Ok....het had gezien moeten worden en er had voor dit gebeurde al ingegrepen moeten worden en ook dat is harstikke fout.
Maar het feit blijft dat zij die baby kreeg, er voor heeft gekozen het te houden en haar verantwoording niet nam.

Hoe de situatie van haar dan verder ook mag zijn......doet er niet toe.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 09:18

Nessah schreef:
Jeetje wat een verwensingen naar die moeder.. Jammer dat zoveel mensen, zo zwart-wit kijken.

Ja, het is vreselijk en ja ik heb het met die arme baby te doen.. Maar wat ik niet snap, is dat die vrouw geen hulp kreeg? Waar is haar sociale netwerk? Waarom heeft niemand aan de bel getrokken? Mensen die dit soort dingen doen, hebben 9 van de 10 keer al heel veel voortekenen gegeven dat het niet goed gaat.

Een verhaal heeft altijd 2 kanten, buiten het feit dat die moeder "gefaald" heeft, heeft waarschijnlijk de hulpverlening ook gefaald. Situaties als deze kunnen vaak voorkomen worden, tenminste dat is wat ik zie in mijn werkgebied.

Blijft hoe dan ook een vreselijke situatie..

volgens mij ben je als mens gewoon verantwoordelijk voor wat je doet,of je moet verminderd ontoerekeningsvatbaar zijn.Dat weet ik in dit geval niet.
Ik weet te weinig van de situatie.Haar sociale netwerk daar was ze mee op pad begrijp ik,wisten die niets van een baby?

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 09:21

Geloof niet dat als ze onder invloed van drugs waren ze het ook maar iets kon schelen of er nog een kindje thuis was hoor. ;(

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 09:25

Oh wat vreselijk zeg! Ik laat mijn kind nooit alleen thuis, ook niet als ze slaapt. Ik snap sowieso al niet hoe je dat zou kunnen doen maar 4 dagen en dan een baby laten verhongeren... bah ik word er misselijk van.
Hebben de buren het gehuil niet gehoord dan? Dan waren er geen buren neem ik aan.
Ik hoop eigenlijk dat ze al snel gestikt is in zo'n kussen dan dat ze na 4 dagen van de honger/uitdroging dood is gegaan.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 09:31

En de vader van het kindje? Die polst niet even binnen die vijf dagen? Weet niks van de situatie af, maar een kind maken doe je met twee en die verantwoordelijkheid mag je ook niet ontlopen als het je zo uitkomt (even afgezien als de vader overleden is).

Verschrikkelijk voor het kleintje :\

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 09:33

Ik denk dat dat kind vaderloos was gezien de achtergrond van dat mens.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 09:41

Wat vreselijk :-( eerste wat in me op komt.. Jeetje er zijn zoveel mensen met een kinderwens waar het niet bij lukt... En zo een morron plant zich gewoon voort enag haar baby zo achter :-( gadver

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 09:44

Absoluut een tragisch verhaal, maar ik denk ook dat hier wel het een en ander aan vooraf is gegaan. Gedwongen sterilisatie zal 't niet worden denk ik, dit speelt in Duitsland en daar ligt nogal een historische gevoeligheid wat dat betreft.
Bij intensief drugsgebruik en een kennelijk afwezige vader denk ik niet direct aan een gewenst zwangerschap. Bij een jonge vrouw die bij haar overleden dochtertje in bed kruipt en het lichaampje daarna nog een paar dagen laat liggen denk ik ook niet direct aan iemand die volledig toerekeningsvatbaar is. Het zou me niet verbazen als hier een fikse post-partum depressie in het spel is en dat lijkt me toch echt iets dat eerder opgepikt had kunnen worden door de zorg. Zeker als de zwangerschap inderdaad niet gewenst was, ook in Duitsland word je niet opeens wakker met een baby in een wiegje naast je.

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 09:50

Lekker gevalletje van een drugsverslaafde "Münchhausen by proxy"?

Walgelijk en ziek dit.....