Europese verkiezing, ben ik nou voor of tegen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

F_Orumster

Re: Europese verkiezing, ben ik nou voor of tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 20:14

Zo, mijn vriend was te lui/geen zin dus 2 stembiljetten kunnen inzetten naar mijn wens ;)

(2*pvda - 3e op de lijst Kati Piri)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 20:16

Wat ik al aangaf met de pvv: als je de stemwijzer doet en vind dat zoals de eu nu is niet goed is kom je al snel bij de pvv uit. Mijn stenwijzer kwam daar iig bij uit, terwijl de essentie van mijn standpunt en de pvv het tegenovergestelde zijn. En dat vind ik wel riskant, ik vraag me af hoeveel mensen op die manier stemmen op een partij die eigenlijk helemaal niet bij hun past....

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 20:26

Bij mij komt uit de stemwijzer PVV, Anti Euro partij en Artikel 50 op een gedeeld eerste plaats, zijn het ook met vrijwel alles met elkaar eens. Dat had ik zelf ook al verwacht. Daarna komen CU, SGP, Jezus leeft en CDA. Op die partijen stem ik uit principe al niet. Dus als mensen de stemwijzer doen lijkt het me sterk dat er ook echt alleen PVV uit komt, die andere twee krijg je er dan bijna altijd gratis bij.

Ik vind het hele Europa net een grote dreinende kleuterklas, niet om aan te zien. Ondertussen strijken ze wel een dik salaris op door dat van ons af te pakken :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 20:40

Nee, ik bedoel ook niet dat je alleen de pvv krijgt.
Waar ik op doel is dat ik bij vrijwel alle vragen heb ingevuld dat ik wil dat de eu zich minder bemoeit. De pvv wil dat ook dus krijg ik pvv bovenaan. Een groot verschil vind ik echter dat ik helemaal niet wil dat Nederland uit de eu stapt en de pvv wel. Wat mij betreft hadden ze daar een vraag over mogen maken en wanneer je niet wil dat Nederland uit de eu wil alle partijen die dat wel willen schrappen en andersom... Ik vraag me af hoeveel mensen nu op bijvoorbeeld de pvv hebben gestemd zonder zich te beseffen dat ze daarmee stemmen op Nederland uit de eu, wat nogal rigoureus is...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 20:57

bij mij stond pvv ook vrij hoog in de stemwijzer uitslagen
maar als ik dan de stemmentracker doe, dan komt ie uit waar ik hem verwachtte :)
heb dus braaf mijn tomaatje gegooit ;)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 21:07

mick75 schreef:
Met niet komen zeg je ook dat het je niet interesseert, en dat kan heel gevaarlijk zijn en uiteindelijk zelfs het stemrecht in zn geheel om zeep helpen.

en juist dat laatste maakt het beangstigend dat dat er misschien ook wel aan komt als mensen niet willen stemmen dat ze zeggen van weg met het stem recht.
terwijl juist gevochten is voor het stem recht van het volk.

hier toch op pvv gestemd...wat er over 3 dagen voor uitslag komt ik denk iets van cda/d66

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 21:25

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 22:27

NathalietjeB, dat is waar ik uiteindelijk ook bang voor ben. Dat men het verworven recht, waar hard voor gevochten is en voor vrouwen nog geen 100 jaar bestaat, ook weer kan afpakken. Het is een recht, geen levensbehoefte. En kan dus afgepakt worden onder bepaalde omstandigheden.

Ceasario, ik wil niet zeggen dat de PVV voor uitkeringstrekkers en losers is. Daarmee zet je trouwens een grote groep mensen behoorlijk villein in een hoek waar ze vaak niet eens horen. De PVV is op dit moment vooral voor wie het allemaal niet meer begrijpt en het wordt zo ingewikkeld gemaaktr dat je van goede huize moet komen om her nog iets van te maken, of een serieuze interesse in de materie moet hebben. En dat hebben de meeste mensen helaas niet. En veel van de gevestigde partijen doen ook niets maar dan ook niets om daar verandering in te brengen.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 22:54

mick75 schreef:
De PVV is op dit moment vooral voor wie het allemaal niet meer begrijpt en het wordt zo ingewikkeld gemaaktr dat je van goede huize moet komen om her nog iets van te maken, of een serieuze interesse in de materie moet hebben. En dat hebben de meeste mensen helaas niet. En veel van de gevestigde partijen doen ook niets maar dan ook niets om daar verandering in te brengen.

Loop maar mooi achter die "flapdrol" aan, hij durft niet te verschijnen op dit moment op tv..
Ik zei al de loosers-partij.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 23:34

Er zullen ook mensen PVV stemmen gewoon om een sein af te geven dat ze het er allemaal niet mee eens zijn hoe het nu gaat.
Er zullen ook mensen PVV stemmen die het gewoon anders niet weten, echt bij gebrek aan beter dus.
Er zullen ook mensen PVV stemmen omdat ze Geert zo'n knappe vent vinden (kan het me niet voorstellen, maargoed).

Om alle stemmers van een partij over een kam te scheren is ronduit dom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 07:41

Iedereen moet zelf weten wat hij/zij gestemd heeft. Ik zou zelf niet op PVV stemmen maar dat komt omdat ik gewoon een andere mening heb dan zij.

Ik heb gisteren op de Liberaal Democraten (Libdem) gestemd. Mijn vent wilde dat ook, maar die kon nergens Libdem op de lijst vinden :') (ze stonden er voluit geschreven op) dus heeftie maar Piratenpartij gestemd :+

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 08:48

Inmiddels heb ik verschillende mensen op mijn fb-timeline dat deze uitslag wel fraude móet zijn. Beetje jammer dat mensen zich niet bij de uitslag neer kunnen leggen. Want waarom is het perse fraude :=

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 09:53

ceasario schreef:
Je moet toch inmiddels wel door hebben via de TV ..dat de PVV voor loosers en "uitkeringstrekkers" is. |(

dan maar een loser en ik ben ook iemand met een uitkering ben afgekeurd omdat er paar dingen in mijn hoofd missen al vanaf het moment dat ik geboren ben heb ik een gebrek...
maar denk aub eerst eens na voordat je zomaar wat typt.

Want ik wil werken!!!heel graag zelfs...helaas zegt t uwv zelfs als ik vrijwilligers werk wil doen van hoppa wij korten jou in je wajong zodat je je huis niet meer kan betalen en je rekeningen enz..

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 10:04

Nathalie: Volgens mij mis je de 'en' tussen lozers en uitkeringstrekkers.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 10:26

Laten we aub idd niet beginnen met een groep in een hoekje te plempen en er een labeltje aan te plakken, dan kun je net zo goed stoppen met het topic want dan ben je gewoon aan het afzeiken en is discussie niet meer mogelijk,
Zelf zou ik ook nooit pvv kunnen stemmen , maar ik ken genoeg mensen die het wel stemmen en die werken gewoon allemaal , dus beetje nuance of diplomatie zou handig zijn. Ik bedoel , heel ongenuanceerd roepen dat een hele groep stemmers ongenuanceerde sukkels zijn is niet echt bevordelijk dunkt me.

Maar de tomaatjes zijn een zetel groter gegroeid, i served my purpose ;)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 10:57

maar toch was de opkomst ook weer minder maar vind t jammer dat mensen gewoon niet hebben gestemd
ook al ben je t niet eens met de politiek je stem recht is zo belangrijk

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 10:59

NathalietjeB schreef:
maar toch was de opkomst ook weer minder maar vind t jammer dat mensen gewoon niet hebben gestemd
ook al ben je t niet eens met de politiek je stem recht is zo belangrijk

Ik ben voor blanco gegaan. Simpelweg omdat geeneen partij overeenkwam met de punten die ik belangrijk vind.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 11:02

ja maar daarom nou juist ...als mensen niet eens zijn met alle partijen had men idd zoals jij blanco moeten stemmen...ze kunnen ook volgende verkiezingen zeggen van weg met het stem recht we bepalen zelf wat we doen en wie we kiezen

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 12:30

NathalietjeB schreef:
ja maar daarom nou juist ...als mensen niet eens zijn met alle partijen had men idd zoals jij blanco moeten stemmen...ze kunnen ook volgende verkiezingen zeggen van weg met het stem recht we bepalen zelf wat we doen en wie we kiezen

Ach... Ik kan mij een referendum herinneren (mocht zelf nog niet stemmen) dat Nederland massaal tegen de Euro stemde (dacht ik?)... En de politiek zich daar niks van aan heeft getrokken.

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 12:58

europa heeft al veel goeds betekend, de lange periode van vrede tussen de landen die lid zijn, economische vooruitgang van ieder lid dat toetreed (daarom wil turkije ook lid worden).
MAAR, het is ondertussen een veel te groot orgaan geworden met veel belangenvermengingen.
Er zijn ondertussen al 6 europese instanties opgericht om de banken te controleren, maar niemand die erin slaagd om iets te veranderen, want niemand luistert naar de onafhankelijke experts en de landen zelf willen soms helemaal niets veranderen.
Ondertussen gaan er wel miljoenen naar die instanties die de boel moeten controleren.
Verenigde staten van europa is een mooie gedachte, maar ik vrees dat het niet zal werken.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 13:04

inochiyo schreef:
europa heeft al veel goeds betekend, de lange periode van vrede tussen de landen die lid zijn, economische vooruitgang van ieder lid dat toetreed (daarom wil turkije ook lid worden).
MAAR, het is ondertussen een veel te groot orgaan geworden met veel belangenvermengingen.
Er zijn ondertussen al 6 europese instanties opgericht om de banken te controleren, maar niemand die erin slaagd om iets te veranderen, want niemand luistert naar de onafhankelijke experts en de landen zelf willen soms helemaal niets veranderen.
Ondertussen gaan er wel miljoenen naar die instanties die de boel moeten controleren.
Verenigde staten van europa is een mooie gedachte, maar ik vrees dat het niet zal werken.

100% mee eens.
Echter heb ik wel iets meer voor EU gestemd dan dat ik eigenlijk ben (D66), ik vind Rusland persoonlijk te dreigend worden dus hoop dat EU (en de rest van de wereld) als 1 gaat optreden hiertegen.

Mijn vader had gister wel een leuke, als we nou allemaal op Wilders gaan stemmen dan moet hij uit haast wel naar de EU gaan ipv de tweede kamer en dan zijn we verlost :')

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 13:07

Danique_G schreef:
Mijn vader had gister wel een leuke, als we nou allemaal op Wilders gaan stemmen dan moet hij uit haast wel naar de EU gaan ipv de tweede kamer en dan zijn we verlost :')

Hahaha mooi bedacht maar.... Gezien sommige landen acties willen ondernemen tegen Nederland vanwege de acties van dhr Wilders hoop ik eigenlijk dat het snel over en uit is met die PVV...

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 13:20

Inderdaad, de acties van meneer Wilders doen mij altijd denken aan een stel provocerende tieners (oh wacht ik bedoel mezelf). Ik neem aan dat je Saudi-Arabië bedoelt? Vind de sancties van hun ook wel weer wat overdreven (dacht dat er heel veel banen daardoor op de tocht kwamen te staan) maar kan het opzich begrijpen. Volgensmij ging Schippers nog in gesprek met hun (??).
Ik twijfel wel of dit klopt hoor, dus als het niet zo is, hoor ik het graag!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 17:44

Ik heb gestemd :j PvdD

Citaat:
olgens PVV-leider Geert Wilders betekent de voorlopige uitslag van de Europese verkiezingen van donderdag niet dat Nederland nu eurofieler is geworden.

Ook geeft Wilders de lage opkomst de schuld van het verlies in de exitpolls. "Vijfenzestig procent van de PVV-kiezers is thuis gebleven. Samen met de lage opkomst van zevenendertig procent zorgt dat voor een tegenvallende uitslag", zei hij donderdagavond op een partijbijeenkomst.

"Maar dat kan niet tot de conclusie leiden die D66, 50PLUS en de SP trekken, dat Nederland eurofieler is geworden, want dat is niet zo. Nederland is niet eurofieler geworden want twee op de drie Nederlanders zijn thuisgebleven", sprak Wilders.

Sorry hoor, maar wie neemt deze man nog serieus? "65% van de PVV stemmers is thuisgebleven", ofwel, hij beschuldigt zijn eigen stemmers ervan dat het ze eigenlijk geen bal interesseert.
Ook grappig: hij lijkt ervan uit te gaan dat alle thuisblijvers PVV hadden gestemd als ze toch waren gegaan :')

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 17:58

Ik zal zelf nooit op wilders stemmen, democratie is me te dierbaar om op een anti-democraat te stemmen en verder ben ik het sowieso op vrijwel geen enkel punt met hem eens. Maar zijn stemmers wegzetten als dom of zo heeft geen enkel zin, dan geef je op voorhand al aan dat je ze niet serieus neemt, net zoals de rest. Precies dus waarom ze vaak op Wilders stemmen. Ik neem iedereen serieus, al stem je op de partij voor de smurfen, superhelden e het groot vliegend spaghettimonster (stel dat die partij zou bestaan om maar met iets ridicuuls te komen).

Europa in deze vorm staat me tegen. Een verenigd Europa zou heel mooi kunnen zijn, met respect voor elkaars culturen, normen, waarden en nogal uiteen lopende moralen. Het kan economisch voor alle partijen gunstig zijn samen te werken onder centrale, voor iedereen duidelijke regelgeving. Maar dat is niet het bEuropa wat men wil, men wil een superstaat die onder controle en beheer valt van het bedrijfsleven. En bedrijven hebben andere belangen dan mensen. Men wil de mensen reduceren tot marionet. En ik wil niet in zo'n wereld leven. Dus stem ik op een partij die kritisch is, maar ook inziet dat eenverenigd Europa geen draak hoeft te zijn, en, mits compleet anders ingericht, ook heel veel goede dingen zou kunnen brengen voor iedere inwoner. De tomaatjes dus.

Uit Europa stappen zou een drama betekenen voor de economie. Heel veel handel stopt, de doorvoer via Rotterdam en Schiphol stagneert alleen al omdat de handel tussen de andere Europese landen niet meer via ons loopt dan. Wij kunnen zelfstandig nooit tegen dezelfde tarieven werken en geen gebruik meer maken van subsidies e.d, waardoor we onszelf uit de markt moeten prijzen.

Een status als die van Zwitserland, Noorwegen of Zweden zullen de andere EU-landen niet accepteren, hoewel dat eigenlijk het beste zou zijn. Maasr dat hadden we jaren geleden moeten beslissen, en toen werd er niet geluisterd naar het referendum (heel kwalijk trouwens).