Borstvoeding, het taboe.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 21:26

mooie foto's trouwens van jonge mama's eerste kindje is al vrij groot. super dat die mama's zich zo op de gevoelige plaat laten zetten!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 21:27

Krissis schreef:
benangelique schreef:

Maar dan moet ik dus wel kijken naar iemand die de fles geeft terwijl dat mijn manier van opvoeden niet zou zijn? Is toch dezelfde kromme redenatie?
En als ik naar het strand ga en al die borsten zonder topje langs zie dartelen, dan kan het wel?

Das anders, op een strand kun je dat verwachten. Mensen zijn in een restaurant er niet op bedacht en kan het schokeren.
En als iemand een fles geeft, komt er niks bloot want het is voornamelijk het bloot waar buitenstaanders niet op zitten te wachten.

Ik vind het schokkend dat kindjes aan heel jong aan de kunstmelk gaan omdat moeders te beroerd is om dr wijntje te laten staan en het wel makkelijk vind dat pa ook eruit moet om te voeden, is toch ook niemand die daar rekening mee houd?

Esplendido

Ik voed mijn kinderen gewoon in het openbaar. Iemand die zich daaraan stoort kijkt maar de andere kant op. Een kindje aan de borst is heel natuurlijk en ik laat mijn kind niet huilen omdat anderen mensen bv in het openbaar niet vinden kunnen.

Ik heb echt overal gevoed en nog nooit negatieve reacties gehad. En ik ga me echt niet afzonderen of ingewikkeld doen met doeken. Als ze drinken zie je helemaal niets van mijn borst.

nine1987

benangelique schreef:
nine1987 schreef:
Niets tegen borstvoeding op zich, maaaaar...

Ik kies bewust niet voor kinderen, maar ik zou dus wel terwijl ik aan het eten ben in een restaurant, naar iemand moeten kijken die borstvoeding geeft.. Nee bedankt, ik pas..

Het is 2014.. Je kunt bijvoorbeeld thuis afkolven en dan de fles geven als je je in het openbaar bevindt.. Of je hangt er een doek overheen oid.. Maar dat anderen uitgebreid geconfronteerd moeten worden met iemands manier van (op)voeden, vind ik helemaal niets.. Maar dat is mijn mening..

Maar dan moet ik dus wel kijken naar iemand die de fles geeft terwijl dat mijn manier van opvoeden niet zou zijn? Is toch dezelfde kromme redenatie?
En als ik naar het strand ga en al die borsten zonder topje langs zie dartelen, dan kan het wel?

Nee, vind ik zelfs nog onbeschofter, maar. Dat is een andere discussie.. Het enige dat ik zeg is dat ik als buitenstaander niet tegen jouw borsten aan wens te kijken.. Dat vind ik een moeder/kind moment waar ik niks mee te maken (wens te) heb(ben)..

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 21:28

Polly schreef:
Ik vind het schokkend dat kindjes aan heel jong aan de kunstmelk gaan omdat moeders te beroerd is om dr wijntje te laten staan en het wel makkelijk vind dat pa ook eruit moet om te voeden, is toch ook niemand die daar rekening mee houd?

das een totaal andere discussie.

Cemlys

Ben ik de enige die er over verbaasd is dat het sommige mensen shoqueert of ben ik gewoon tussen de borstvoeding ofzo opgegroeit en kan het me niet schelen hoeveel ontblote tieten ik op restaurant zie? kan me er weinig bij voorstellen en eerlijk gezegd nog nooit last van gehad, de meeste doen het toch netjes discreet. Liever dat dan dat er een flinke keel wordt opgezet :)

benangelique

Maar ik heb echt al héél veel vrouwen zien voeden en ik heb echt zelden een tepel gezien. Want dat stukje lichaam is het stukje wat mensen aanstootgevend vinden

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 21:29

Het is ook wel een 'dingetje' van vroeger denk ik.

Daarnaast vind ik het haast schandalig hoe weinig er eigenlijk écht bekend is over de borstvoeding. Mensen weten wel dat het het beste is voor een kindje maar ik denk als mensen ook weten waarom dat het een stuk beter geaccepteerd zou worden.

Ik heb wel de indruk dat het geven van borstvoeding steeds meer in opmars is, gelukkig. Er wordt steeds meer bekend over babies en bijvoorbeeld de belangen van (borst)voeding, huidcontact, het niet laten huilen etc.

Daarnaast is er niets natuurlijker dan het geven van de borst, dat mensen het vies vinden kan ik écht niet begrijpen.

Ik voed mijn zoontje in het openbaar maar kan in sommige situaties enorm zenuwachtig of onzeker zijn van wat andere ervan zouden kunnen vinden. Van de zotte eigenlijk.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 21:30

Ik moet eerlijk zeggen dat ik me zeer ongemakkelijk voelde toen een vrouw in het restaurant waar ik werk haar baby ging voeden.
Ik vind persoonlijk dat ik het niet hoef te zien. Je zag ook nog een stukje tepel..
Nee, ik pas ook.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 21:30

Nine, dat is met een fles toch net zo? Is toch ook een moeder/kind moment?
Je kijkt maar de andere kant op als het je ze stoort

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 21:31

Daarom gaat de gemiddelde moeder ook discreet met de rug naar het grotere publiek zitten denk ik, maar dan nog staat het welzijn van mijn kind vele malen hoger dan of een buitenstaander het wel of niet 'smakelijk' vind.

Krissis schreef:
Polly schreef:

das een totaal andere discussie.

Dat is mijn vergelijking om te laten zien dat ik het niet zo goed begrijp dat mensen BV geven in het openbaar schokkend vinden en dat moeders dat vooral maar moeten begrijpen en er maar mee moeten stoppen/het ergens anders moeten geven

Polly
Moderator Algemeen

Douce schreef:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik me zeer ongemakkelijk voelde toen een vrouw in het restaurant waar ik werk haar baby ging voeden.
Ik vind persoonlijk dat ik het niet hoef te zien. Je zag ook nog een stukje tepel..
Nee, ik pas ook.

Oei wat een drama.. -O-

benangelique

Douce schreef:
Nee, ik pas ook.

Wat maakte dat je je ongemakkelijk voelde? Was er te veel te zien omdat je spreekt over een stukje tepel of was het gewoon het idee dat er iemand met een blote borst zat?

nine1987

Mja waarschijnlijk hoor ik ook niet thuis in dit topic, daar ik helemaal niets met kinderen heb.. Het was mijn mening en daar blijf ik bij..

Nogmaals, niets ten nadele van borstvoedende moeders.. Maar IK vind het helemaal niks..

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 21:32

Afbeelding

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 21:32

en die mening is je goed recht Nine!

Jennyj01

Je bent te gast in een restaurant. Ik vind het niet anders dan normaal dat je dan even vraag of het oké is om aan tafel borstvoeding te geven. Maar blijkbaar is het not done om tegen een moeder te zeggen nu of hier even niet.
Iedereen moet doen wat die zelf denkt dat goed is maar je kunt niet zomaar even met je roze wolk over de rest van de bevolking heen waaien. Er zijn nou eenmaal ook anders denkende mensen.
Niet alleen mensen die het gewoon onsmakelijk vinden maar ook mensen met een hele zieke geest.

Vayo

Ik zou totaal niet raar staan te kijken als ik iemand in het openbaar zie voeden. Ik vind er niets raars aan, gewoon puur natuur.

Ik snap ook dat er mensen zijn die dit niet hoeven/willen (te) zien. Maar veel borstvoedende vrouwen doen dit zo gemakkelijk en/of discreet dat je vaak niet eens goed kan zien dat ze aan het voeden zijn.
Op het moment dat mensen dit toch ineens zien en het niet willen zien, kun je toch prima de andere kant opkijken/doorlopen/omdraaien lijkt me.

Je complete top omlaag doen, beide borsten eruit en bloot en duidelijk opvallend voeden zou mijn keuze niet zijn, maar dat is topless zonnen ook niet.
In beide gevallen kijk ik de andere kant op en ga verder met hetgeen wat ik aan het doen was. Leven en laten leven.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 13-05-14 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 21:33

Dat mag je ook best zeggen nine. Maar onderbouw het eens écht goed

saroanda

Ik vind dat degene die er "last" van heeft of het "niets" vind zich maar moet aanpassen, en niet andersom...

Oeska

Mallow schreef:
...

Daarnaast is er niets natuurlijker dan het geven van de borst, dat mensen het vies vinden kan ik écht niet begrijpen.

...

Eigenlijk helemaal waar, zonder borstvoeding was de mensheid allang uitgestorven. ;)
Dat we de laatste jaren een alternatief hebben in de vorm van de fles betekent niet dat het natuurlijke alternatief ineens vies is geworden.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 21:34

Jennyj01 schreef:
Je bent te gast in een restaurant. Ik vind het niet anders dan normaal dat je dan even vraag of het oké is om aan tafel borstvoeding te geven. Maar blijkbaar is het not done om tegen een moeder te zeggen nu of hier even niet.
Iedereen moet doen wat die zelf denkt dat goed is maar je kunt niet zomaar even met je roze wolk over de rest van de bevolking heen waaien. Er zijn nou eenmaal ook anders denkende mensen.
Niet alleen mensen die het gewoon onsmakelijk vinden maar ook mensen met een hele zieke geest.

Maar moet ik dan ook toestemming vragen om mijn kindje een fles te geven?

Krissis

Re: Borstvoeding, het taboe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 21:35

bij een kind met een fles zie je geen blote borst, dat is waar men soms tegenaan loopt.

Urielle

Afbeelding

blokje