Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Arc_En_Ciel schreef:Ik denk dat pesters heel goed weten dat ze hun slachtoffers pijn doen. Daar is geen programma voor nodig.
miss_lizje schreef:Bedenk dat er ook een nieuwe dimensie in pesten is gekomen door social media. Iets waar school zich niet mee mag bemoeien. School mag niet straffen voor wat buiten school gebeurt.
Citaat:Daarnaast kan er wel gezegt worden " maar wat hun doen is erger", maar moet je dan zelf ook "streken" uithalen? Dan ben je zelf ook smerig bezig vind ik.
Oja ik speek uit eigen ervaring. Ben zelf ook gepest geweest. Maar heb er 1 uiteindelijk bij zijn strot gegrepen en toen was t zo goed als over. Werkte beter dan welke gesprekken dan ook.
miss_lizje schreef:van dit soort reacties kan ik echt pissig worden, zeker aangezien ik al maandenlang thuis zit vanwege pesten. De enige die vieze spelletjes spelen zijn die pesters hoor. Nu worden ze slecht in het daglicht gezet, door de waarheid, en wordne ze bang. Heb dan ook het lef om als pesters op tv te komen zeg, heb er geen woorden voor hoe zielig ik dit vind.eclair98 schreef:Het programma is nu door de rechter verboden!
Het programma is niet verboden, alleen mogen de verborgen camerabeelden niet vertoont worden. Had het wel verwacht en geef de rechter groot gelijk. Tuurlijk is pesten erg, maar om zelf dan vieze spelletjes te spelen door verborgen camera is ook niet netjes. En zoals ik eerder zei, het progamma is meer sensatie en kijkcijfers dan dat het echt pedagogisch verantwoord is.
Shadow0 schreef:miss_lizje schreef:Bedenk dat er ook een nieuwe dimensie in pesten is gekomen door social media. Iets waar school zich niet mee mag bemoeien. School mag niet straffen voor wat buiten school gebeurt.
Wie heeft die regel bedacht eigenlijk? Het komt mij wat te makkelijk over als excuus... De school kan bv ook regels afspreken met de buurtsuper - dat is ook niet hun terrein, maar als je je misdraagt in de supermarkt kun je toch een keer het schoolplein komen vegen... Dus het is maar net welke invulling je eraan wilt geven - of niet.
Overigens gaat dit programma daar niet over - dit pesten is gewoon bij de kluisjes, tijdens leswissels en in de klas bv. Op school dus.Citaat:Daarnaast kan er wel gezegt worden " maar wat hun doen is erger", maar moet je dan zelf ook "streken" uithalen? Dan ben je zelf ook smerig bezig vind ik.
Oja ik speek uit eigen ervaring. Ben zelf ook gepest geweest. Maar heb er 1 uiteindelijk bij zijn strot gegrepen en toen was t zo goed als over. Werkte beter dan welke gesprekken dan ook.
Dus iemand bij z'n strot grijpen mag wel, terwijl dat toch gewoon geweld is, maar op een minder gewelddadige manier zoeken naar een oplossing niet? Ik denk dat ik dat niet helemaal snap.
'Smerig' is verder niet het woord ervoor in elk geval - er wordt op een hele integere manier mee omgegaan. 'Smerig' - dat zou het zijn als iemand die beelden maakt en daar de medeleerlingen mee af gaat persen.
Dit zou ik eerder willen omschrijven als 'wanhopig' en 'laatste redmiddel.'
miss_lizje schreef:School kan die regels wel afspreken met de buurtsuper, maar als een leerling daar buiten schooltijd gaat lopen vervelen kan school daar geen straf voor geven, t zal wat zijn zeg als school voor alles wat buiten hun om gebeurt straf mag geven.
Lieshorses schreef:En stiekem filmen zou achterbaks moeten zijn, alsof het volkomen normaal is wat die pesters aanrichten..
Deetjeeuh schreef:Lieshorses schreef:En stiekem filmen zou achterbaks moeten zijn, alsof het volkomen normaal is wat die pesters aanrichten..
Met de rest van je post ben ik het inderdaad gedeeltelijk eens, maar hier niet mee. Uiteraard, het is niet goed wat de pesters doen, dat lijkt me logisch.Maar het filmen én dan laten uitzenden is nét zo vies als het pesten. Waarom heeft hij niet zelf een filmpje gemaakt en het toen laten zien met iemand van school erbij? Maar dan zonder camera's. Ik vind het gewoon ongelofelijk dat al deze pesters zó worden neergezet op tv. Dat kan ook voor hun een heleboel consequenties hebben, later en ook nu. Vooral omdat de meeste pesters het niet eens doorhebben, dat het zo erg is, dan vind ik ook niet dat je ze op deze manier kunt afrekenen.
Tallie1979 schreef:Hoorde op het nieuws dat de school is beklad. Het verbaast mij niks.
Ook al ben ik er zeker niet voor, ik vind het eigen schuld dikke bult voor dit fikse staaltje wanbeleid!
Lieshorses schreef:Ik vind juist dat het ook nog eens ontmaskerd hoe die school hier deels insteekt.
Toch liever dat er een paar pesters op tv komen dan een jongen die zelfmoord pleegt of
weet ik veel wat?! Ik vind het erg jammer dat mensen zulke dingen niet inzien..
Deetjeeuh schreef:Lieshorses schreef:Ik vind juist dat het ook nog eens ontmaskerd hoe die school hier deels insteekt.
Toch liever dat er een paar pesters op tv komen dan een jongen die zelfmoord pleegt of
weet ik veel wat?! Ik vind het erg jammer dat mensen zulke dingen niet inzien..
Dan had de school hier wat aan moeten doen. Heel begrijpelijk dat ze het niet op tv willen hebben en het deels opnemen voor de pesters. Al hadden ze het ook voor Patrick op moeten nemen.
Maar he, deze kinderen zitten hier nog levenslang mee opgescheept, deze beelden. En ja kan príma door de blur heen zien wie wat zegt. Je ziet het aan de haarkleur etc. Zoveel wordt er niet verborgen. En stel dat al deze pesters later geen baan meer kunnen krijgen? Die diep zinken, een depressie krijgen, en dan zelfmoord plegen? Zo kan je natuurlijk ook denken eh..
De meeste pesters hebben niet bewust door wat ze doen, dat zie je elke keer weer. Waarom op deze manier zó vies terugpakken? Zeker, het is ontzettend verkeerd wat ze doen, maar het zijn ook maar kinderen.
Nu wil ik pesters niet goedpraten, absoluut niet. Maar ik vind dit programma ook niet echt fijn.