Gepeste jongen uit Project P mag niet meer naar school

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 18:07

Wij maken dit hier thuis zelf mee, op speciaal onderwijs notabene.
Mijn broertje is autistisch en wordt sinds ruim een jaar ontzettend gepest door 1 jongen (met een behoorlijke gebruiksaanwijzing qua gedrag) in het bijzonder.
Gesprekken met school, gesprekken buiten school om tussen mijn & zijn ouders, de kinderen uit elkaar houden, niets helpt. Zodra de meester zich omdraait heeft mn broertje een trap of een duw te pakken (en ja, er zijn zelfs al scharen naar zijn hoofd gegooid!!)

Gevolg? Mijn ouders pikken de tolerantie waarmee deze school omgaat met pestgedrag niet, waardoor wij over een paar weken thuis zitten met een jochie die écht wel wil leren, maar waar moeilijk onderwijs voor te vinden is.
Pesters worden op zoveel plekken het hand boven het hoofd gehouden, en waarom? Joost mag t weten..
ALLES draait tegenwoordig om reputatie..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 18:09

Ik vraag me af....

De mensen die zo negatief zitten te zeursnorren dat het allemaal absoluut niet kan werken zo, onzin is, alleen om de kijkcijfers draait en weet ik wat allemaal voor nurkse en veroordelende uitspraken: praten jullie nu maar gewoon de media na, of spreek je je eigen vooroordelen uit ofzo :?

Want als je daadwerkelijk kijkt naar het programma dan zie je gewoon een heel oprecht programma waarbij men het heel netjes aanpakt allemaal en zelfs de pesters ook niet te kakken zet want de verborgen camera beelden zijn amper te volgen zoveel is er geblurred :P

Neem daarbij dat Johnnie de Mol eigenlijk altijd als een hele fijn, toffe peer overkomt die integer en oprecht op een hele fijne manier met mensen omgaat in zijn programma's en dat doet hij hier ook weer.

De pesters zeggen zelf ook dat ze het natuurlijk niet tof vonden dat ze gefilmd zijn, maar dat ze door het zien van de beelden wel erg geschrokken zijn over de intensiteit van het pesten want iedereen denkt dat het maar een beetje af en toe plagen is maar zo zien ze dat het wel even wat heftiger is als je niet door 1 persoon maar door iedereen "een beetje geplaagd" wordt.

Je ziet die pesters echt schrikken hoe erg het is, schrikken van hun eigen gedrag dat ze terugzien, schrikken van wat die persoon allemaal meemaakt en ze zeggen zelf dat deze manier van echte beelden zien toch wel de ogen opent en ze niet weten hoe dit op een andere manier had gekund, dus dat ze het eigenlijk wel een goede aanpak vinden :j

Na die schrik gaan ze meteen nog een groepsactiviteit doen waardoor het normale gedrag doorbroken wordt en het "lülletje" direct even in de groep meedoet en de verhouding meteen even anders gelegd worden.

Al met al is de aanpak helemaal niet zo slecht en dat blijkt ook wel uit het resultaat dat ze horen na een aantal weken dat het nog steeds goed gaat en de groep nu meer een groep is geworden.

Helemaal prima dus +:)+

Zal best nog wel wat aan het concept te schaven zijn, maar de 3 die tot nu toe uitgezonden zijn zullen er maar wat blij mee zijn dat dit nu eindelijk eens resultaat gaf. Is voor de pesters trouwens ook positief want de groep op zich wordt dan voor iedereen leuker zonder dat gepest :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 18:12

Arc_En_Ciel schreef:
Ik denk dat pesters heel goed weten dat ze hun slachtoffers pijn doen. Daar is geen programma voor nodig.

De praktijk leert anders...
Natuurlijk weten pesters wel dat ze iemand anders pijn doen - maar dat is nog iets anders dan beseffen hoeveel impact het echt heeft. Heel veel mensen kwetsen anderen vrij gedachtenloos. Je weet het wel, ergens in een stoffig hoekje van je hoofd, maar je voelt het niet, je staat er niet echt bij stil.

Daarnaast zijn mensen heel goed in het wegpoetsen van hun eigen aandeel in iets. Je kunt jezelf makkelijk voor de gek houden dat het best meevall, dat je eigenlijk meestal aan de kant staat, of dat je alleen maar een geintje maakt... Die confrontatie kan wel degelijk schelen.

En iets is er in elk geval nodig. Of dat dit programma is weet ik niet, maar het pesten gaat in elk geval niet stoppen door alleen maar van een afstandje te vinden dat het niet mag. Dat is overduidelijk: er moet wel iets gebeuren om het gedrag te doorbreken en mensen bewust te maken van de impact van hun gedrag.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 18:12

Bedenk dat er ook een nieuwe dimensie in pesten is gekomen door social media. Iets waar school zich niet mee mag bemoeien. School mag niet straffen voor wat buiten school gebeurt.
Daarnaast kan er wel gezegt worden " maar wat hun doen is erger", maar moet je dan zelf ook "streken" uithalen? Dan ben je zelf ook smerig bezig vind ik.

Oja ik speek uit eigen ervaring. Ben zelf ook gepest geweest. Maar heb er 1 uiteindelijk bij zijn strot gegrepen en toen was t zo goed als over. Werkte beter dan welke gesprekken dan ook.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 18:22

miss_lizje schreef:
Bedenk dat er ook een nieuwe dimensie in pesten is gekomen door social media. Iets waar school zich niet mee mag bemoeien. School mag niet straffen voor wat buiten school gebeurt.

Wie heeft die regel bedacht eigenlijk? Het komt mij wat te makkelijk over als excuus... De school kan bv ook regels afspreken met de buurtsuper - dat is ook niet hun terrein, maar als je je misdraagt in de supermarkt kun je toch een keer het schoolplein komen vegen... Dus het is maar net welke invulling je eraan wilt geven - of niet.

Overigens gaat dit programma daar niet over - dit pesten is gewoon bij de kluisjes, tijdens leswissels en in de klas bv. Op school dus.

Citaat:
Daarnaast kan er wel gezegt worden " maar wat hun doen is erger", maar moet je dan zelf ook "streken" uithalen? Dan ben je zelf ook smerig bezig vind ik.

Oja ik speek uit eigen ervaring. Ben zelf ook gepest geweest. Maar heb er 1 uiteindelijk bij zijn strot gegrepen en toen was t zo goed als over. Werkte beter dan welke gesprekken dan ook.

Dus iemand bij z'n strot grijpen mag wel, terwijl dat toch gewoon geweld is, maar op een minder gewelddadige manier zoeken naar een oplossing niet? Ik denk dat ik dat niet helemaal snap.

'Smerig' is verder niet het woord ervoor in elk geval - er wordt op een hele integere manier mee omgegaan. 'Smerig' - dat zou het zijn als iemand die beelden maakt en daar de medeleerlingen mee af gaat persen.
Dit zou ik eerder willen omschrijven als 'wanhopig' en 'laatste redmiddel.'

pmarena

Re: Gepeste jongen uit Project P mag niet meer naar school

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 18:28

Het probleem is gewoon dat iedereen vanaf de zijlijn denkt dat het wel meevalt met hoe erg iemand gepest wordt. En dat degene die gepest wordt een beetje zit te overdrijven en zich een beetje aanstelt, zelf gewoon een beetje meer voor zichzelf op moet komen enzo.

De enige manier om mensen te laten begrijpen wat er daadwerkelijk gebeurt, is dan om het maar te filmen :j

Want daarvan schrikken ze zich rot, echt beeld dat mensen zelf kunnen zien is veel duidelijker en overtuigender dan de vertelde versie van het gebeurde. Zien is geloven :j

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 18:45

miss_lizje schreef:
eclair98 schreef:
Het programma is nu door de rechter verboden!

Het programma is niet verboden, alleen mogen de verborgen camerabeelden niet vertoont worden. Had het wel verwacht en geef de rechter groot gelijk. Tuurlijk is pesten erg, maar om zelf dan vieze spelletjes te spelen door verborgen camera is ook niet netjes. En zoals ik eerder zei, het progamma is meer sensatie en kijkcijfers dan dat het echt pedagogisch verantwoord is.
van dit soort reacties kan ik echt pissig worden, zeker aangezien ik al maandenlang thuis zit vanwege pesten. De enige die vieze spelletjes spelen zijn die pesters hoor. Nu worden ze slecht in het daglicht gezet, door de waarheid, en wordne ze bang. Heb dan ook het lef om als pesters op tv te komen zeg, heb er geen woorden voor hoe zielig ik dit vind.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 18:48

Shadow0 schreef:
miss_lizje schreef:

Wie heeft die regel bedacht eigenlijk? Het komt mij wat te makkelijk over als excuus... De school kan bv ook regels afspreken met de buurtsuper - dat is ook niet hun terrein, maar als je je misdraagt in de supermarkt kun je toch een keer het schoolplein komen vegen... Dus het is maar net welke invulling je eraan wilt geven - of niet.

Overigens gaat dit programma daar niet over - dit pesten is gewoon bij de kluisjes, tijdens leswissels en in de klas bv. Op school dus.

Citaat:

Dus iemand bij z'n strot grijpen mag wel, terwijl dat toch gewoon geweld is, maar op een minder gewelddadige manier zoeken naar een oplossing niet? Ik denk dat ik dat niet helemaal snap.

'Smerig' is verder niet het woord ervoor in elk geval - er wordt op een hele integere manier mee omgegaan. 'Smerig' - dat zou het zijn als iemand die beelden maakt en daar de medeleerlingen mee af gaat persen.
Dit zou ik eerder willen omschrijven als 'wanhopig' en 'laatste redmiddel.'

School kan die regels wel afspreken met de buurtsuper, maar als een leerling daar buiten schooltijd gaat lopen vervelen kan school daar geen straf voor geven, t zal wat zijn zeg als school voor alles wat buiten hun om gebeurt straf mag geven.

Betreft bij strot grijpen. School wist van de situatie, er waren al vele gespreken geweest die geen verschil maakte, het pesten ging van tot rugzak leeggooien in de prullenbak tot fotografen bij omkleden met gym. Ik had mijn docent al gewaarschuwd dat als A. nu niet op hield ik hem zelf zou pakken. Ik heb trouwens niet geknepen, puur even met 1 hand om zijn nek tegen de muur.
Het verschil met het stiekem flimen vind ik dat het filmen dus stiekem was en dat vind ik achterbaks. Mijn reactie was een tegenreactie op zijn reactie, daar was niks stiekems aan en de pesters hebben me vanaf toen gewoon met rust gelaten.
Zelfs nu op de uni merk ik dat mensen het licht in je ogen soms niet gunnen en vreselijk achterbaks kunnen doen, maar ik heb mij erboven gezet. Ze zijn mijn energie niet waard.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 19:14

miss_lizje schreef:
School kan die regels wel afspreken met de buurtsuper, maar als een leerling daar buiten schooltijd gaat lopen vervelen kan school daar geen straf voor geven, t zal wat zijn zeg als school voor alles wat buiten hun om gebeurt straf mag geven.

Als wij dat willen dan kan dat. En niet voor 'alles' wat er gebeurt - maar voor iets wat heel duidelijk met school te maken heeft (het pesten van medeleerlingen) kan dat natuurlijk best verantwoord zijn.

Alleen... het is maar wat je wilt. Als je uitgangspunt is dat je als school op wilt komen voor je leerlingen, voor al je leerlingen, zul je eerder wat ondernemen. Als je uitgangspunt is om vooral niet in te grijpen omdat het je terrein niet is, dan zal je het pesten in een aantal gevallen zeker niet ophouden.

Het is maar waar je de prioriteiten legt als school. Maar dat hoeven we met z'n allen niet goed te praten hoor... dan maken we onszelf machteloos. We kunnen wel wat ondernemen maar doen dat niet omdat we onszelf vastzetten in allerlei zelfbedachte regels. Zo vreemd vind ik dat...

Zelf denk ik dat het openbreken via zulke beelden meer kans heeft om de zaken een positieve draai te geven. Bij jou is het pesten gestopt - maar is de sfeer voor andere leerlingen er ook anders op geworden? Ik denk dat dit programma die aanzet wel biedt - als de school de kans wil aangrijpen. Ik denk dat een individuele actie daar minder mogelijkheden toe biedt. Dus ik zou dat niet als de 'beste' oplossing willen betitelen. (Hoe fijn het voor jou ook is dat het wel goed heeft uitgepakt natuurlijk.)

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 19:44

Het eerste wat ik dacht toen ik deze aflevering keek en zag dat hij van school 'geband' werd was; Hoe ver moet het nog gaan?
Als ik in de positie van die jongen stond had ik denk ik allang het spoor opgezocht, man wat zijn ze medeleven loos daar.

Ik denk juist dat dit een goede manier is, er is al zoveel gebruikt om het pesten proberen te stoppen, maar een goed 'middel' is er nooit gekomen naar mijn idee.. Bovendien vind ik dat het allemaal heel netjes word aangepakt, en het geen 'smerig spelletje' is maar een confrontatie. Die pesters hebben geen flauw benul wat ze die jongen aandoen, dat merk je echt als je het programma volgt. De meeste pesters schieten echt vol als ze de filmpjes zien.

Als ik zo de reactie's lees hebben sommigen naar mijn idee geen flauw benul hoe 'echt pesten' in zijn werk gaat, ik hoor veel commentaar van mensen waarvan ik het idee heb dat ze het programma niet eens serieus hebben gekeken. Wat kinderen dag in dag uit meemaken vind ik echt ronduit verschrikkelijk. Het erge is nog dat die school de pesters voortrekken ipv dat ze het slachtoffer helpen. 'Het is niet de schuld van RTL maar van Patrick' echt gestoord gewoon -O- Die jongen staat er helemaal alleen voor, ik snap volkomen dat hij oproep doet naar zo'n programma.

En stiekem filmen zou achterbaks moeten zijn, alsof het volkomen normaal is wat die pesters aanrichten.. :n

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 19:49

Maar stel hij kon het niveau niet aan en hij is daarom nu van die school gestuurd, waarom dan niet veel eerder als ze dat al wisten ?
Heb de aflevering nog niet gezien hoor, dus kan zijn dat ik hier iets raars zeg. Ga vanavond de aflevering terug kijken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 19:51

Lieshorses schreef:
En stiekem filmen zou achterbaks moeten zijn, alsof het volkomen normaal is wat die pesters aanrichten.. :n

Met de rest van je post ben ik het inderdaad gedeeltelijk eens, maar hier niet mee. Uiteraard, het is niet goed wat de pesters doen, dat lijkt me logisch. ;) Maar het filmen én dan laten uitzenden is nét zo vies als het pesten. Waarom heeft hij niet zelf een filmpje gemaakt en het toen laten zien met iemand van school erbij? Maar dan zonder camera's. Ik vind het gewoon ongelofelijk dat al deze pesters zó worden neergezet op tv. Dat kan ook voor hun een heleboel consequenties hebben, later en ook nu. Vooral omdat de meeste pesters het niet eens doorhebben, dat het zo erg is, dan vind ik ook niet dat je ze op deze manier kunt afrekenen. :)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 19:59

Ik heb de uitzending gezien en heb er gewoon geen woorden voor! Wat laat die school deze jongen in de kou staan zeg!

Het feit dat deze pesters in eerste instantie achter Patrick gaan staan en vervolgens door de school worden "bijgestuurd" in het haten van Patrick, vind ik een regelrecht schandaal!

Hup, gooi die jongen maar op straat en ontzeg hem iedere vorm van onderwijs! Omdat je zelf geen gezichtsverlies wilt lijden!

Deze school slaat de plank zo ver mis, zo erg heb ik het nog niet eerder gezien! :n

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 20:08

Omdat ik bijna zeker weet dat als Patrick in zijn eentje een filmpje had gemaakt en had laten zien de school er niks aan zou doen. Daarnaast wou de school dat het niet werd uitgezonden, hebben ze ook niet gedaan. Er zijn verder geen organistaties die hetzelfde uitvoeren zonder een programma ervan te maken.
Ik denk daarnaast ook dat het programma er is om überhaupt te laten zien aan de maatschappij wat pesten voor schade aanricht.

De pesters hun hoofden kunnen vervaagd worden op tv, en voor een klein deel vind ik dat het een beetje 'verdiende loon' is.

Deetjeeuh schreef:
Lieshorses schreef:

Met de rest van je post ben ik het inderdaad gedeeltelijk eens, maar hier niet mee. Uiteraard, het is niet goed wat de pesters doen, dat lijkt me logisch. ;) Maar het filmen én dan laten uitzenden is nét zo vies als het pesten. Waarom heeft hij niet zelf een filmpje gemaakt en het toen laten zien met iemand van school erbij? Maar dan zonder camera's. Ik vind het gewoon ongelofelijk dat al deze pesters zó worden neergezet op tv. Dat kan ook voor hun een heleboel consequenties hebben, later en ook nu. Vooral omdat de meeste pesters het niet eens doorhebben, dat het zo erg is, dan vind ik ook niet dat je ze op deze manier kunt afrekenen. :)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 20:10

Hoorde op het nieuws dat de school is beklad. Het verbaast mij niks.

Ook al ben ik er zeker niet voor, ik vind het eigen schuld dikke bult voor dit fikse staaltje wanbeleid!

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 20:16

Precies, ik vraag me af wat er omgaat in het hoofd van de directie..
Ze zouden echt veel beter af zijn als ze gewoon het gefilm hadden toegelaten ipv
die jongen van school zetten en zo'n belachelijke reactie hebben. Ik denk niet dat
die school straks nog evenveel leerlingen heeft als voorheen..

Tallie1979 schreef:
Hoorde op het nieuws dat de school is beklad. Het verbaast mij niks.

Ook al ben ik er zeker niet voor, ik vind het eigen schuld dikke bult voor dit fikse staaltje wanbeleid!

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 20:19

School bekladden vind ik ook lager dan laag.
En betreft wegblurren, ik ben nog steeds van mening dat het uitzenden van deze beelden aan de hele wereld echt een stap te ver is. Natuurlijk is pesten vreselijk en laat deze school echt grote steken vallen, ik heb de eerste 2 jaar van de middelbare school ook als hell beleeft en ben op de basisschool ook flink te grazen genomen. Maar om de pesters toch deels openbaar te maken (wegblurren van gezicht kan wel, maar andere persoonlijke trekjes kan je wel terugvinden in de beelden waar ze wel bekent in beeld zijn) kan ook een heksenjacht op de pesters veroorzaken. Je vuile was hang je niet buiten, en ook niet in de media is mijn mening, dat kan op korte en langer termijn best namelijk nog eens een staartje krijgen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 20:20

Als mijn kind er op school zou zitten, had ik echt het naadje van de kous willen weten.

Wie pest er, wat doet de school eraan? En na deze actie, had ik mijn kind van school verwijderd.

Een school die zo laks is in zijn pestbeleid, zou mijn kind niet mogen onderwijzen!

Heel slecht voorbeeld normen en waarden!

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 20:21

Ik vind juist dat het ook nog eens ontmaskerd hoe die school hier deels insteekt.
Toch liever dat er een paar pesters op tv komen dan een jongen die zelfmoord pleegt of
weet ik veel wat?! Ik vind het erg jammer dat mensen zulke dingen niet inzien..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 20:26

De school heeft zichzelf wel flink te kakken gezet zo zeg... het kwam over alsof het allemaal heel leuk had kunnen werken als de school niet zo overtrokken had gereageerd -O-

Zelf filmen is leuk bedacht, maar de gemiddelde scholier heeft natuurlijk geen goede verborgen-camera-apparatuur om dat goed in beeld te kunnen brengen dus dat is eigenlijk een beetje een suf idee. Je kan ook moeilijk met je GSM gaan staan filmen tijdens die momenten waar het nu juist om gaat.

Het is niet leuk wanneer je gefilmd wordt zonder dat je dat weet, maar in dit geval is het een laatste redmiddel en de pesters worden al zodanig geblurred en stemmen vervormd dat de filmpjes amper meer te bekijken zijn dus zoveel zie je er niet op. Als kijker die die kinderen niet HEEL goed kent heb je echt geen idee wie-wat doet :n

En daar gaat het de programmamakers duidelijk ook niet om: ze zoeken helemaal geen daders maar halen gewoon de hele klas erbij om hen te laten zien wat hun klasgenoot zoal meemaakt. Zodat die klas in zijn geheel achter diegene gaat staan omdat ze zien dat dit zo niet kan.

De hele club van die gastjes zie je dan tijdens de confrontatie wel in beeld maar dat is toch prima als ze daar zelf toestemming voor geven, daar hoeft de school zich niet tegenaan te bemoeien :n

Bovendien zie ik echt niet hoe dat schadelijk kan zijn als ze zich gewoon een beetje normaal opstellen zoals je tot nu toe ook hebt gezien bij de voorgaande afleveringen. Daar zie je alleen maar tieners die erg schrikken van wat ze zien en juist heel goed er mee omgaan +:)+

Komen dus juist positief in beeld :)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 20:28

Ik denk dat mensen die nooit met pesten te maken hebben gehad ook niet kunnen oordelen hoe het is.

Ik ben vanaf groep 3 van de basisschool tot aan de 2e van de middelbare school dag in dag uit, jaar in jaar uit gepest. Zelfs door leraren!

Ik wou dat er toen iemand voor mij op kwam (buiten mijn moeder uiteraard)

De school waar ik door de lerares werd gepest, bestempelde mij als achterlijk.

( Ik ben alles behalve achterlijk, ik heb zelfs een behoorlijk hoog IQ (137) )

Maar het is makkelijk afschuiven als je als school zijnde niet de hand in eigen boezem steekt. En dat is precies wat hier gaande is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 20:29

Lieshorses schreef:
Ik vind juist dat het ook nog eens ontmaskerd hoe die school hier deels insteekt.
Toch liever dat er een paar pesters op tv komen dan een jongen die zelfmoord pleegt of

Dan had de school hier wat aan moeten doen. Heel begrijpelijk dat ze het niet op tv willen hebben en het deels opnemen voor de pesters. Al hadden ze het ook voor Patrick op moeten nemen.

Maar he, deze kinderen zitten hier nog levenslang mee opgescheept, deze beelden. En ja kan príma door de blur heen zien wie wat zegt. Je ziet het aan de haarkleur etc. Zoveel wordt er niet verborgen. En stel dat al deze pesters later geen baan meer kunnen krijgen? Die diep zinken, een depressie krijgen, en dan zelfmoord plegen? Zo kan je natuurlijk ook denken eh..

De meeste pesters hebben niet bewust door wat ze doen, dat zie je elke keer weer. Waarom op deze manier zó vies terugpakken? Zeker, het is ontzettend verkeerd wat ze doen, maar het zijn ook maar kinderen.

Nu wil ik pesters niet goedpraten, absoluut niet. Maar ik vind dit programma ook niet echt fijn. ;)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 20:32

Deetjeeuh schreef:
Lieshorses schreef:

Dan had de school hier wat aan moeten doen. Heel begrijpelijk dat ze het niet op tv willen hebben en het deels opnemen voor de pesters. Al hadden ze het ook voor Patrick op moeten nemen.

Maar he, deze kinderen zitten hier nog levenslang mee opgescheept, deze beelden. En ja kan príma door de blur heen zien wie wat zegt. Je ziet het aan de haarkleur etc. Zoveel wordt er niet verborgen. En stel dat al deze pesters later geen baan meer kunnen krijgen? Die diep zinken, een depressie krijgen, en dan zelfmoord plegen? Zo kan je natuurlijk ook denken eh..

De meeste pesters hebben niet bewust door wat ze doen, dat zie je elke keer weer. Waarom op deze manier zó vies terugpakken? Zeker, het is ontzettend verkeerd wat ze doen, maar het zijn ook maar kinderen.

Nu wil ik pesters niet goedpraten, absoluut niet. Maar ik vind dit programma ook niet echt fijn. ;)

Wanneer ben jij voor het laatst bespuugd, geslagen, getackeld, uitgescholden, met een passer in je rug gestoken en tig keer bij een psycholoog geweest om er mee leren om te gaan dat je hele jeugd is bedoezeld door dit soort figuren?

Dit na tig gesprekken met pesters op school en beloofd beterschap?

Als je alles al hebt geprobeerd en dit is je laatste redmiddel, dan ga je er toch voor? Een pester weet dondersgoed wat hij of zij doet. En als er tig waarschuwingen zijn geweest, dan maar zo.

Ik moet er achter komen dat een kind van mij of een familielid een pester is, dan is hij/zij nog niet jarig!
Laatst bijgewerkt door Tallie1979 op 20-05-14 20:35, in het totaal 3 keer bewerkt

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 20:33

Ook wel heel tekenend om eerst te beloven dat ze het met Dennis afhandelen, en dan ineens buiten Dennis om de ouders benaderen. Dat geeft al aan hoe niet-jofel de communicatie verliep. En dan na dagen en dagen nog altijd niks hebben. Hadden ze de klas bijeen geroepen en meteen wat ondernomen was het ook al anders geweest - maar nu stoppen ze allerlei tijd en energie in het blokkeren van het programma, maar niet in het helpen van een van hun leerlingen!

Ik vind het een onvoorstelbaar laffe opstelling van de school, en het zegt heel weinig goeds over hun houding tov de leerlingen. Ook het hele verhaal dat Patrick van school moet wegens het 'niveau' terwijl het duidelijk is dat zijn resultaten niet zomaar losstaan van het pesten vind ik heel kwalijk.

Ik hoop dat de ouders die een school moeten kiezen voor aankomend schooljaar er nog even over nadenken of ze het schoolklimaat wel veilig genoeg vinden voor hun kinderen. Ik heb echt veel meer respect voor de andere scholen, die de kans hebben aangegrepen om iets te verbeteren voor hun leerlingen.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 20:36

Ik ga helemaal met Tallie mee, ik heb toch echt meer medelijden met die Patrick die helemaal alleen staat. De school heeft letterlijk gezegd dat het zijn schuld is. Je moest eens weten hoe alleen al deze zin pijn doet, en dan zou het zielig zijn als ze weten wie hem pesten en dat hun zogenaamd later geen baan kunnen krijgen. Dit is letterlijk het laatste redmiddel, die pesters lijden er zoveel minder onder dan Patrick...

Hey, en daarnaast zijn de pesters niet eens uitgezonden dus ik weet niet wat er nou zo zielig aan is .. De andere keren zijn de pesters wel uitgezonden, maar die scholen hebben niet moeilijk gedaan en de pesters hebben ook totaal oprecht hun excuus aangeboden.