Vrouw baart bewust tweehoofdige baby, wat vinden jullie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 16:23

Zo zien ze er dus niet uit. De hoofden zijn met elkaar vergroeid, het zijn dus niet twee afzonderlijke hoofdjes zoals bij de baby uit India.

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 16:23

geerke schreef:
zo zien ze er uit,of was er al een linkje geplaatst?
In India zien ze dit als een geschenk geloof ik...
http://www.dailymail.co.uk/health/artic ... twins.html

Het verschil is dus dat deze een tweeling zijn geweest en daarna of niet goed gesplitst als eeneiige tweeling of weer bij elkaar zijn gekomen.

Moeder van het topic met de link in de OS heeft dus een mutatie van een gen waardoor er een schedel is, met twee volledig werkende hersenen en gezichten.

Is dus een ander geval das wat jij in de link plaatst, verder is er dus ook een andere kans op overleving ;)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 16:25

sorry...zie in ene dat het om een australische vrouw gaat.
Al met al lijkt het mij niet echt practisch ;)

Deliana1993

Re: Vrouw baart bewust tweehoofdige baby, wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 16:29

vreselijk dit, ik begrijp dat het moeilijk is om ''Abortus'' te plegen, maar gun je je kind(eren) dit ?

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 16:31

melody7 schreef:
Egoïstisch... meer heb ik er eigenlijk niet over te zeggen..

Maar wat in dat artikel staat klopt ook niet, dat er maar 35 bekend zijn en dat er geen een het overleefd heeft, ik heb laatst nog ergens een documentaire gezien van 2 meisjes die een lijf deelde en die waren rond de 17-19 ergens dus het kán wel.. Tsja en als die ouders die documentaire hebben gezien en verder niks snap ik ze misschien ook nog wel, die meisjes hadden er niet veel problemen mee had ik het idee..

dit is wel anders , die hadden twee hoofden, deze heeft (hebben?) een hoofd, maar 1 gezicht

ik vind het ook egoïstisch

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 16:34

Heel moeilijk en heel dankbaar dat ik nooit zo'n beslissing heb hoeven maken *klopt af*.
Wat ik zou doen zou ik dus ook niet durven zeggen.
De geboorte is voor een baby enorm traumatiserend. Waarschijnlijk zal het overlijden ook heel zwaar zijn. Of de kindjes echt lijden? Ik weet het niet. Of je in mag grijpen in de natuur, of je het kan, als het dichtbij is. Pfieuw een lastige discussie. Des al niet te min heel emotioneel voor de ouders en verdere familie.

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 16:41

Van haar is het een bewuste keuze geweest. Wie zal zeggen waarom ze het gedaan heeft.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 16:52

Ik zou het bewonderenswaardig hebben gevonden als ze wel de zwangerschap had afgebroken, afschuwelijk dat je een kind willens en wetens zo ter wereld laat komen, dat kind gaat een (hopelijk korte) lijdensweg tegemoet omdat moeders niet aan het belang van het kind heeft gedacht met het maken van de keuze, maar voor haar eigen belang.
Ik heb iemand in mijn omgeving die voor een vergelijkbare keuze heeft gestaan en die heeft wel voor haar kindje gekozen en de zwangerschap afgebroken, zij wilde niet dat het kindje geen waardig leven zou hebben. Daar heb ik wel respect voor.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 19:04

Ik schrok van dat beginbeeld zeg. Wat ziet dat er bizar uit!

Ik vind eigenlijk wel dat dit geen menswaardig bestaan is, maar er worden ook kinderen geboren die zo gehandicapt zijn dat ze het niveau van een baby nooit zullen overstijgen en dat komt ook gewoon voor.

De keus is aan de ouders.

Persoonlijk zou ik nooit een kind op de wereld willen zetten dat zo gehandicapt is. Dat is voor zowel kind als omgeving een lijdensweg...

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 20:34

Beetje late reactie zit in Barcelona voor school, maar een spierziekte is toch wel anders dan een lichaam met twee personen delen niet?

Luniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 20:56

Wat ontzettend apart om te zien dit. Ik zelf kan de keuze van de ouders niet zo goed begrijpen. Zelfs al zou deze bijzondere tweeling overleven, hoe kunnen ze dan ooit hun eigen keuzes gaan maken in hun verdere leven? Het zijn toch twee verschillende individuen met een eigen wil en mening, en maar 1 lichaam. Misschien een vreemd voorbeeld maar stel dat ze laten gaan studeren en de één wil rechten studeren en de ander talen? Of de één wil buitenspelen en de ander een boek lezen?
Op basis van dat gebrek aan vrijheid voor mijn kinderen zou ik zelf voor abortus hebben gekozen...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 20:59

en wat als ze naar de kapper moeten en de een wil een kapsel waar de ander echt niet mee wil lopen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 21:06

Denk niet dat ze oud worden .. Het is sneu maar als je het niet wist dan ja.. Lastig..

Imagination

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 21:09

Bah. Afschuwelijk. Die kinderen zullen gepest en getreiterd worden. Ze zullen geen leuk leven hebben (lijkt mij). Maar ik snap dat abortus nemen heftig is. Tja, je weet niet hoe de moeder erover denkt. Het is toch ook egoistisch om abortus te nemen? Ik heb hier dubbele gevoelens bij..

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 21:13

Je zou maar ruzie krijgen met het andere hoofd....

Denk dat ik zelf voo weg laten halen had gekozen. Maar heb nog nooit voor zo keuze gestaan, dus ik weet het ook niet.

Annemiek184

Ik vraag me dan af wat de ouders dan denken hoe de toekomst van het kind eruit ziet. Ze hebben allebei een eigen brein, en dan hebben ze toch allebei hun eigen interesses enzovoorts? Hoe moet de opleiding er dan uit zien, wat mag het zelf van zijn toekomst verwachten en hoe moet het kind dan niet raar aangekeken worden?
Overigens zie ik het ook al voor me dat het kind een operatie moet hebben en het massaal gedeeld moet worden op Facebook en andere social media.

Jolien87

Pfoe, ik vind dit heel lastig om zo 1-2-3 een mening over te vormen.
Mijn eerste gedachte is: egoïstisch van mams om de zwangerschap niet af te breken. Aan de andere kant: wie weet hoeveel moeite ze al niet hebben gedaan om zwanger te raken. Daarnaast kan ik moeilijk een oordeel vellen over iemands situatie waarin ik nog nooit heb gezeten, laat staan erbij in de buurt ben gekomen. Ik heb nog geen kinderen en ben ook nog niet eerder zwanger geweest. Ik weet dus niet hoe het is om een kind te verwachten, om er met hart en ziel naar uit te kijken.
Of het een slimme zet is geweest om de zwangerschap voort te zetten nadat bekend was hoe het kindje eraan toe was? Ik denk het niet. Je kunt je afvragen of het kindje een mooi leven tegemoet gaat. Maar als je zó graag een kindje wil krijgen en inmiddels zo gehecht bent geraakt aan datgene wat in je buik groeit, dan kan ik me zo voorstellen dat je er alles aan wil doen om datgene levend in je armen te sluiten.

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 21:16

Zwaar egoistisch dit, wat voor kans hebben ze in deze maatschappij van vandaag de dag? Helemaal niets! Wat kan die moeder die kinderen bieden voor toekomst, alleen maar ellende...omdat ze veel gepest zullen worden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 07:34

@Jolien, de ouders hadden al 7 kinderen....

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 07:41

Joolien: wat wil je daarmee zeggen? :)

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 07:53

Ik zou er nooit voor kiezen in zo'n zwangerschap door te zetten.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 08:01

Mallow schreef:

Ik gok dat het argument 'wie weet duurde het heel lang voor ze zwanger waren' daarmee in perspectief wordt gezet. Dat is ook mijn mening namelijk.

Mijn andere aanname is dat deze mensen absoluut tegen abortus waren (wegens geloof of gewoon 'normale' overtuiging). Maar dit vind ik ook weer een ander uiterste.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 08:01

Mallow schreef:

Ze reageert daarmee op mijn uitspraak dat ze mogelijk moeite hadden met zwanger raken en dus allang blij waren dat ze dit kind zouden krijgen. Maar met 7 kinderen lijkt me dat geen probleem te zijn geweest.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 08:02

Ah oke! Duidelijk :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 08:32

Jolien87 schreef:
Mallow schreef:

Ze reageert daarmee op mijn uitspraak dat ze mogelijk moeite hadden met zwanger raken en dus allang blij waren dat ze dit kind zouden krijgen. Maar met 7 kinderen lijkt me dat geen probleem te zijn geweest.

Dat dus idd ;)