Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Gillbo schreef:Ja, alleen denk ik dat mensen die in een IVF traject zitten vaak bij 1 of 2 stoppen omdat het zoals al eerder beschreven loodzwaar is.
En voor een 2e of 3e is het soms niet eens nodig om de hele behandeling te volgen. Van 1 IVF traject kan je nl ook wel 3 of 4 embryo's in de vriezer hebben waarbij alleen een goede terugplaatsing nodig is
Gillbo schreef:Liedje89 als je een Ferrari vergelijkt met een kinderwens dan snap je denk ik niet wat een kinderwens is.
Daar komt echt wel wat meer bij kijken dan een materialistische wens.
iirrssjjee schreef:Ir111, denk je dat een psychologie een goedkope oplossing is?? Ik denk dat IVF goedkoper is.
guenivere schreef:Ik vind dit voor sommige mensen een heel gevoelig onderwerp. Ik zelf raak godzeidank erg gemakkelijk zwanger. Maar drie van mijn vriendinnen niet. Twee hebben inmiddels na jaren dokteren beide 1 gezonde zoon. Ik vind dathet gewoon zo mmoet blijven zoals het is. Mijn vriendinnen hebben er zelf ook niet voor gekozen om minder vruchtbaar te zijn. Zoiets overkomt je.
Molfre schreef:guenivere schreef:Ik vind dit voor sommige mensen een heel gevoelig onderwerp. Ik zelf raak godzeidank erg gemakkelijk zwanger. Maar drie van mijn vriendinnen niet. Twee hebben inmiddels na jaren dokteren beide 1 gezonde zoon. Ik vind dathet gewoon zo mmoet blijven zoals het is. Mijn vriendinnen hebben er zelf ook niet voor gekozen om minder vruchtbaar te zijn. Zoiets overkomt je.
Het punt is alleen dat er heel vaak een reden voor is dat je niet zwanger wordt. En als dat alleen een hormonaal probleem is nou ja dan kan het niet zoveel kwaad. Maar als er iets anders achter zit (je lichaam is et bv. gewoon niet voor geschikt), dan kan het hele vervelende gevolgen hebben. En daarom zou er in ieder geval selectiever op gekeken moeten worden.
Voor meiden als jouw vriendinnen zal het dan geen verschil maken, maar voor iemand voor wie (ns kind) een geboorte dodelijk kan zijn wel.
Gillbo schreef:Wat nou als mensen zeggen: ik interesseer me totaal niet voor paarden als iemand daar af lazerd dan eigen schuld dikke bult maar ik betaal er niet aan mee. Het is een hobby en je kiest er zelf voor om er erop te stappen.
Met die denkwijze wordt er straks helemaal niks meer vergoed en we leven nu eenmaal in een land met een sociaal zorgsysteem
liedje89 schreef:Gillbo schreef:Wat nou als mensen zeggen: ik interesseer me totaal niet voor paarden als iemand daar af lazerd dan eigen schuld dikke bult maar ik betaal er niet aan mee. Het is een hobby en je kiest er zelf voor om er erop te stappen.
Met die denkwijze wordt er straks helemaal niks meer vergoed en we leven nu eenmaal in een land met een sociaal zorgsysteem
Een dergelijke regeling waarbij je mensen die risico nemen bijv "straft" met een hogere zorgpremeie lijkt mij niet eens perce slecht zijn ware het niet dat je praktijk nooit alle risico's uit kan sluiten en je dan ook moet gaan bepalen wat gezond is en in de gaten moet gaan houden wat iedereen doet.
Op medisch vlak zijn er ook veel mensen die de verwachting hebben dat hun leven veel beter zou worden na bijv een platisch chirurgische ingreep, toch vergoeden we die lang niet allemaal. Imo kan het allemaal best wat selectiever
Sowieso zou het beter zijn als mensen zich niet meer voort zouden planten, we hebben namelijk nog geen oplossing voor het feit dat we over enkele tientallen jaren gewoon aan de max van onze voedselproductie gaan zitten.
chevax schreef:Voor de mensen die nu zeggen dat er een strengere selectie moet zijn: er zijn volgens mij toch echt geen fertiliteitsartsen die zeggen "je hebt een giga lichamelijke afwijking, maar we gaan je koste wat het kost proberen zwanger maken". Die selectie is er al.
Molfre schreef:chevax schreef:Voor de mensen die nu zeggen dat er een strengere selectie moet zijn: er zijn volgens mij toch echt geen fertiliteitsartsen die zeggen "je hebt een giga lichamelijke afwijking, maar we gaan je koste wat het kost proberen zwanger maken". Die selectie is er al.
Dan moet die selectie en het onderzoek blijkbaar nog strenger zijn.