Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sees schreef:Het jammere van dit soort topics vind ik, ook al is het niet de insteek van TS volgens mij, dat veel mensen dingen gaan roepen over het rechtssysteem in NL terwijl, te oordelen naar de inhoud van de posts, ze weinig kennis hebben van hoe het werkt en waarom het zo werkt in NL...
Nessah schreef:@TS: Is het je eigen conclusie dat Singapore door strenge/harde straffen veilig is of is dit wetenschappelijk onderbouwd?
Vjestagirl schreef:Nessah schreef:@TS: Is het je eigen conclusie dat Singapore door strenge/harde straffen veilig is of is dit wetenschappelijk onderbouwd?
Dat is wat je overal leest, en wat ook bevestigd wordt door kennissen van me die er wonen (1 Nederlander, 1 Singaporees). Het lijkt me lastig het wetenschappelijk te onderbouwen gezien je geen testgroep er tegenover kunt zetten.
Nessah schreef:Aanpak voor PAP heeft zeker 2 kanten. Maar een mond die gesnoerd wordt, het leven in angst ( Voor Singapore staat tegenover het bij je hebben van bijvoorbeeld een zakje wiet de doodstraf) en het uitdelen van martelstraffen en doodstraffen... Nee, als je dat oké vindt anno 2014
Nessah schreef:Sorry, ik leef liever in een vrij land waar ik mag zeggen als ik iets niet wil en waar ik mij zelf kan ontwikkelen zonder daarin geremd te worden. Dan maar een wat hogere criminaliteit, al zijn de cijfers van Nederland als nog laag en dalend.. We leven hier niet in een ghetto, al proberen sommige mensen dat beeld te schetsen..
Vjestagirl schreef:Ik zou best willen leven in een land waar misdaad nog echt wordt aangepakt. Waar je niets te vrezen hebt als je binnen de grenzen van de wet blijft en waar de overheid misdaadbestrijding nog echt serieus neemt.
Vjestagirl schreef:Ik zou best willen leven in een land waar misdaad nog echt wordt aangepakt. Waar je niets te vrezen hebt als je binnen de grenzen van de wet blijft en waar de overheid misdaadbestrijding nog echt serieus neemt.
Kriel schreef:Gevolg is dat je in een zeer veilig land leeft, lijkt me heerlijk!
maura schreef:Even verder gegoogeld, er stond dus 'fiets the PAP' en de PAP is de People's Action Party, die sinds 1959 de heersende partij in Singapore is. Wikipedia meldt onder andere:
"Weliswaar kan het economische succes van Singapore gezien worden als een verdienste van de PAP, maar de partij regeert het land wel met een ijzeren vuist. De partij beheerst de media, onderdrukt politiek-afwijkende meningen en legt vaak tegenstanders via rechtszaken het zwijgen op."
Dat, plus het feit dat de meeste afbeeldingen gecensureerd zijn, wekt bij mij toch de indruk dat de jongens niet zozeer zijn veroordeeld vanwege de graffiti, maar meer vanwege de boodschap die er stond.
Behalve dat ik tegen lijfstraffen ben, ben ik voor vrijheid van meningsuiting en ook best onder de indruk van de actie zelf. Als je op die hoogte vanaf een rand van minder dan 2 meter breed je anarchistische boodschap wereldkundig maakt heb je behoorlijk lef.
Om op de oorspronkelijke vraag terug te komen: dit hele geval lijkt mij allesbehalve een terechte gang van zaken, die voornamelijk illustreert dat Singapore nog wat te doen heeft op het gebied van mensenrechten.
PocoGaucha schreef:maura schreef:Even verder gegoogeld, er stond dus 'fiets the PAP' en de PAP is de People's Action Party, die sinds 1959 de heersende partij in Singapore is. Wikipedia meldt onder andere:
"Weliswaar kan het economische succes van Singapore gezien worden als een verdienste van de PAP, maar de partij regeert het land wel met een ijzeren vuist. De partij beheerst de media, onderdrukt politiek-afwijkende meningen en legt vaak tegenstanders via rechtszaken het zwijgen op."
Dat, plus het feit dat de meeste afbeeldingen gecensureerd zijn, wekt bij mij toch de indruk dat de jongens niet zozeer zijn veroordeeld vanwege de graffiti, maar meer vanwege de boodschap die er stond.
Behalve dat ik tegen lijfstraffen ben, ben ik voor vrijheid van meningsuiting en ook best onder de indruk van de actie zelf. Als je op die hoogte vanaf een rand van minder dan 2 meter breed je anarchistische boodschap wereldkundig maakt heb je behoorlijk lef.
Om op de oorspronkelijke vraag terug te komen: dit hele geval lijkt mij allesbehalve een terechte gang van zaken, die voornamelijk illustreert dat Singapore nog wat te doen heeft op het gebied van mensenrechten.
precies dit,
in mijn ogen zijn deze jongens geen criminelen, maar dit is voor hun waarschijnlijk de enige manier om hun mening kenbaar te maken. Dat ze daarvoor 3 jaar de cel in moeten en lijfstraf krijgen, vind ik echt verschrikkelijk.
Ik hoop dat er in singapore nog meer mensen durven op te staan.
Vjestagirl schreef:De maximale straf is 3 jaar OF een boete en een lijfstraf. Er staat nergens dat ze ook deze straf krijgen.
Nessah schreef:Vjestagirl schreef:De maximale straf is 3 jaar OF een boete en een lijfstraf. Er staat nergens dat ze ook deze straf krijgen.
Er staat toch echt in jouw link: " a jail term of up to three years or a fine of up to S$2,000 and at least three strokes of the cane".
and at least
Dus er staat een straf op van tot wel 3 jr gevangenisstraf óf een boete bedrag én ten minste three strokes...