Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pimaude schreef:na gister is mijn waardering wel gedaald hoor.. ik zat in de auto met een vriend te chillen, komt ineens de politie aan.. moesten we legitimeren en gingen ze ons natrekken..
pimaude schreef:ik vond dat natrekken wel een beetje ver gaan zeg
Lusitano schreef:Nou ja, er staat nu een topic van een meisje dat wordt gestalked. Daar wilde men geen aangifte van aannemen. Dat herken ik. Daar heb je als burger enorm veel last van kan ik je vertellen. Toen ik mijn paspoort kwijt was moest ik een uur formulieren invullen.
Een bijtincident met hond, met heftige afloop, men wilt geen aangifte opnemen.
Ik denk dat het probleem meervoudig is. Agenten kennen de wet vaak zelf niet.... Ze hebben de media niet op hun hand. Ze zijn enorm gebonden aan de regeltjes en bureaucratie van ons land.
Ze krijgen lang niet allemaal mijn respect, er zitten echt kneuzen tussen. Maar er zitten ook zeker zeer intelligent en geengageerde mensen tussen. Het is net een dwarsdoorsnede van de samenleving
lieveli schreef:Hier weinig respect en waardering voor de politie. Al een aantal keer gebeld dat er voor de deur werd gedeald maar daar wordt niets aan gedaan want 'ze gaan geen problemen opzoeken'. Toen er een fiets op de stoep werd achtergelaten, vastgebonden aan een lantaarnpaal zodat niemand er langs kon, was de fiets 'te goed' om te worden weggehaald. De banden waren stukgesneden en die fiets stond gewoon puur in de weg. Uiteindelijk heb ik het zelf opgelost.
Tabaluga12 schreef:Iemand de blogs van de politieagent al gelezen??
Wat een mooie, verdrietige, afschuwelijke maar ook grappige verhalen. Ik denk dat er heel wat mensen zich toch achter de oren zouden moeten krabben.
http://politieverhalen.blogspot.nl/2013 ... -dood.html
http://politieverhalen.blogspot.nl/2013 ... n-het.html
Janine1990 schreef:Tabaluga12 schreef:Iemand de blogs van de politieagent al gelezen??
Wat een mooie, verdrietige, afschuwelijke maar ook grappige verhalen. Ik denk dat er heel wat mensen zich toch achter de oren zouden moeten krabben.
http://politieverhalen.blogspot.nl/2013 ... -dood.html
http://politieverhalen.blogspot.nl/2013 ... n-het.html
Ik lees nu die van 'zijn ze dood', tranen in m'n ogen.
miekel92 schreef:Ik heb wel respect voor de politie (iets minder voor die ene agent die echt onbeschoft deed toen hij me een, overigens terechte, boete gaf) maar minder voor justitie.
Doe je een keer aangifte, krijg je 10 maanden en 3 telefoontjes naar hen toe later te horen dat ze 'er niks mee kunnen'. De agente die de aangifte behandelde had me er al voor gewaarschuwd, wat ik erg aardig van haar vind..
Gini schreef:Dit is een leuk parodiefilmpje van die nutteloze boetes en ook al is dit filmpje gemaakt om te lachen, de regels die voorbij komen zijn echte regels uit de GAS-reglementen van verschillende gemeenten. Dus je zou er in principe een boete voor kunnen krijgen als je ze overtreedt. Gekheid!
http://www.een.be/programmas/achter-de- ... -gas-boete
betadine schreef:Ik heb geen waardering voor ze. Ze kiezen zelf voor hun beroep en de bijhorende risico's, maar we moeten wel altijd enorm veel respect voor ze tonen en voor wat ze doen... Volgens mij zijn er nog altijd een hoop voordelen aan hun overheids-functie verbonden en moeten we ze dus niet al per definitie als helden gaan beschouwen. Ben trouwens benieuwd wat hun selectie criteria zijn om agent te worden, want als ik soms van mensen hoor dat ze zijn afgewezen terwijl andere alcoholische cowboys wel aan de bak komen bij de dienst en nog commisaris worden ook. Volgens mij zijn die agenten toch een speciaal soort volkje in 75% van de gevallen. Mijn reactie gaat er waarschijnlijk meer als 1,maar ik heb dan ook geen goede ervaringen met ze. Ook niet als ik zelf slachtoffer was...
__Robijn__ schreef:Zieke uitspraken dit. Maar tegenover domheid kun je beter zwijgen zeggen zebetadine schreef:Ik heb geen waardering voor ze. Ze kiezen zelf voor hun beroep en de bijhorende risico's, maar we moeten wel altijd enorm veel respect voor ze tonen en voor wat ze doen... Volgens mij zijn er nog altijd een hoop voordelen aan hun overheids-functie verbonden en moeten we ze dus niet al per definitie als helden gaan beschouwen. Ben trouwens benieuwd wat hun selectie criteria zijn om agent te worden, want als ik soms van mensen hoor dat ze zijn afgewezen terwijl andere alcoholische cowboys wel aan de bak komen bij de dienst en nog commisaris worden ook. Volgens mij zijn die agenten toch een speciaal soort volkje in 75% van de gevallen. Mijn reactie gaat er waarschijnlijk meer als 1,maar ik heb dan ook geen goede ervaringen met ze. Ook niet als ik zelf slachtoffer was...
Voor alle mensen die geen respect of waardering hebben, lees even onderstaande
http://www.onzehulpverleners.nl/tot-de- ... pverlener/
Misschien gaan jullie begrijpen dat politie niet alleen bekeuringen schrijft, te hard rijd, sommige dingen misschien niet altijd even goed kan op lossen.
We zien enorm veel leed, en 75% van ons werk is hulpverlening.
Kindjes die op de trap in hun pyjamaatje staan met hun teddybeer vast welke je met grote ogen aankijken als je hun moeder probeert te helpen welke net bijna dood geslagen is door hun vader.
Mensen die verongelukt zijn en je daarna hun geliefde gaat mede delen dat hun vader/moeder/kind niet meer thuis gaat komen...
Maar ook mensen die aangeven hulp nodig te hebben door te verwijzen naar de juiste instanties.
Buitendat komen we in situaties waarbij leven en dood dichtbij elkaar staan. Zo kunnen we op een dag een babyreanimatie hebben en vervolgens in dezelfde dienst een toekomstige moeder naar het ziekenhuis begeleiden...
Ook komen we in situaties waarbij een normaal mens wegrent, wij gaan hier naar toe om te helpen. Het te doen stoppen van vechtpartijen waarbij we grote kans lopen zelf ook klappen te vangen. En ja we kiezen zelf voor dit vak. Zeker waar. Maar ga geen dingen roepen waarvan je niet weet hoe ze zitten....
Maar weet je wat mij zo tegen staat? Altijd lopen ouwehoeren op de politie, maar wie bel jij als eerst als je hulp nodig hebt? Juist, de politie. En ik wil hier zeker niet goed praten dat er dingen gebeuren die niet kunnen, want er zitten overal rotte appels.
Al met al reageer ik toch weer hier terwijl ik mezelf er altijd van overtuig het te laten en er boven te staan, baal ik ervan dat er zoveel mensen zo negatief praten over werk wat veel meer is dan bekeuringen schrijven............