Hebben jullie nog respect / waardering voor de politie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Hebben jullie nog respect / waardering voor de politie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 13:46

ik vond dat natrekken wel een beetje ver gaan zeg

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 13:46

pimaude schreef:
na gister is mijn waardering wel gedaald hoor.. ik zat in de auto met een vriend te chillen, komt ineens de politie aan.. moesten we legitimeren en gingen ze ons natrekken.. :')

Ach ik heb laatst ook behoorlijk zitten vloeken in de auto, kwam terug van training. Doorweekt tot en met, koud, zat met natte kleding + handdoek in de auto, sportkleding duidelijk zichtbaar. Kon ik gaan blazen... Ok... Staat er 2 km later nóg een controle. Weer blazen. En even uitleggen waarom ik in hemelsnaam zo in de auto zat. 'Uh training voor Dirt Kings meneer.' Hij vond het niet geloofwaardig. -O- Lees, ik ben een sprieterig ding dat er niet heel erg imposant uit ziet :+ Tegen de tijd dat ik thuis was had ik al lang onder een warme douche kunnen staan...

Maar 2x controle op een stukkie van 2km... Met evenementenhal aan die weg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 13:48

lekker dan x')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 13:49

pimaude schreef:
ik vond dat natrekken wel een beetje ver gaan zeg

Waarom?

Hier in het dorp werden mensen ook aangesproken door de politie omdat ze op het marktplein in de auto zaten. Was een grote groep jongeren destijds, die geen vlieg kwaad deden, maar wel aandacht wekten van mensen. Sommige mensen waren bang voor die jongeren, anderen dachten dat ze misschien op de loer lagen om ergens in te breken.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 13:52

Tijdje geleden een blog gelezen van een, volgens mij, motoragent, die iemand begeleidde over de vluchtstrook. Die mensen hun kindje lag op sterven en dankzij hem waren ze op tijd in het ziekenhuis maar als je las hoeveel horken er dan reageren schaam je je gewoon. Ik heb wel respect voor de hulpverleners want ik zou het niet kunnen doen, ze zetten dagelijks hun leven op het spel voor ons. En ja ik heb ook eens een bekeuring gehad, op mijn verjaardag nog wel, toen ik taart naar mijn werk ging brengen maar ik was degene die te hard reed dus niet zeuren.

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 13:55

Nou ja, er staat nu een topic van een meisje dat wordt gestalked. Daar wilde men geen aangifte van aannemen. Dat herken ik. Daar heb je als burger enorm veel last van kan ik je vertellen. Toen ik mijn paspoort kwijt was moest ik een uur formulieren invullen.
Een bijtincident met hond, met heftige afloop, men wilt geen aangifte opnemen.

Ik denk dat het probleem meervoudig is. Agenten kennen de wet vaak zelf niet.... Ze hebben de media niet op hun hand. Ze zijn enorm gebonden aan de regeltjes en bureaucratie van ons land.

Ze krijgen lang niet allemaal mijn respect, er zitten echt kneuzen tussen. Maar er zitten ook zeker zeer intelligent en geengageerde mensen tussen. Het is net een dwarsdoorsnede van de samenleving :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 13:58

Lusitano schreef:
Nou ja, er staat nu een topic van een meisje dat wordt gestalked. Daar wilde men geen aangifte van aannemen. Dat herken ik. Daar heb je als burger enorm veel last van kan ik je vertellen. Toen ik mijn paspoort kwijt was moest ik een uur formulieren invullen.
Een bijtincident met hond, met heftige afloop, men wilt geen aangifte opnemen.

Ik denk dat het probleem meervoudig is. Agenten kennen de wet vaak zelf niet.... Ze hebben de media niet op hun hand. Ze zijn enorm gebonden aan de regeltjes en bureaucratie van ons land.

Ze krijgen lang niet allemaal mijn respect, er zitten echt kneuzen tussen. Maar er zitten ook zeker zeer intelligent en geengageerde mensen tussen. Het is net een dwarsdoorsnede van de samenleving :)

En wat veel mensen vergeten is dat die regeltjes een gevolg is van de democratie. Die worden verzonnen door de volksvertegenwoordiging. Zoals jij het zo mooi zegt is ook dat een dwarsdoorsnede van de samenleving.

Kan de politie weinig aan doen :D

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 13:59

Laatst bijgewerkt door Tabaluga12 op 06-05-14 14:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 14:00

Hier weinig respect en waardering voor de politie. Al een aantal keer gebeld dat er voor de deur werd gedeald maar daar wordt niets aan gedaan want 'ze gaan geen problemen opzoeken'. Toen er een fiets op de stoep werd achtergelaten, vastgebonden aan een lantaarnpaal zodat niemand er langs kon, was de fiets 'te goed' om te worden weggehaald. De banden waren stukgesneden en die fiets stond gewoon puur in de weg. Uiteindelijk heb ik het zelf opgelost.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 14:02

Ik heb zeker wel respect en waardering voor de politie. Ben in het verleden heel fijn geholpen en bijgestaan. Zelfs wanneer ze eigenlijk geen dienst hadden kwamen ze me bijv. toch ophalen en gingen mee wanneer dat nodig was. Niets anders als respect.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 14:03

lieveli schreef:
Hier weinig respect en waardering voor de politie. Al een aantal keer gebeld dat er voor de deur werd gedeald maar daar wordt niets aan gedaan want 'ze gaan geen problemen opzoeken'. Toen er een fiets op de stoep werd achtergelaten, vastgebonden aan een lantaarnpaal zodat niemand er langs kon, was de fiets 'te goed' om te worden weggehaald. De banden waren stukgesneden en die fiets stond gewoon puur in de weg. Uiteindelijk heb ik het zelf opgelost.

Ik geef ze groot gelijk... Als het op een confrontatie met dealers aankomt, denk ik dat politie te weinig mag om er iets aan te kunnen doen.

Voor een achtergelaten fiets op de stoep moet je volgens mij ook de gemeente bellen, niet de politie :+

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 14:03

Uiteraard is het niet de politie in het algemeen die slecht is, absoluut niet, jeetje, als de politie er helemaal niet was, waar zou het dan naartoe gaan.
Maar als burger hangt het vaak van geluk af of je geholpen wordt of niet. Net zoals toen de paardenbeul bij ons was langsgekomen. Allereerste geval en toen was heel die heisa rond de paardenbeul er nog niet. Bel je meteen de politie, komt na vier uur!! de wijkagent op zijn fiets die niet bij de paarden in de buurt durfde en even langs de omheining gestopt is.
We hadden het "geluk" dat na de tweede aanval we net een agente aan de lijn hadden die ook paardenliefhebber is en die heeft het echt serieus opgevat en toonde betrokkenheid. Is onderzoek komen doen in de weide, heeft heel de weide afgelopen, heeft de DA ondervraagt, wij hebben op het bureau een verklaring laten afleggen, 's nachts reden ze even met de politiecombi langs de wei etc. Ook zij stond verder redelijk machteloos, want dierenmishandeling is gewoon niet prioritair. Maar al gewoon het feit dat we geholpen werden en dat er naar ons geluisterd werd en dat er voor zover het kon al het mogelijke gedaan werd, dat is voldoende.

Maar wat als wij deze heldin niet tegengekomen waren?

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 14:13

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 14:19

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 14:20

Ik heb wel respect voor de politie (iets minder voor die ene agent die echt onbeschoft deed toen hij me een, overigens terechte, boete gaf) maar minder voor justitie.
Doe je een keer aangifte, krijg je 10 maanden en 3 telefoontjes naar hen toe later te horen dat ze 'er niks mee kunnen'. De agente die de aangifte behandelde had me er al voor gewaarschuwd, wat ik erg aardig van haar vind..

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 14:22

Janine1990 schreef:
Tabaluga12 schreef:
Iemand de blogs van de politieagent al gelezen??

Wat een mooie, verdrietige, afschuwelijke maar ook grappige verhalen. Ik denk dat er heel wat mensen zich toch achter de oren zouden moeten krabben.

http://politieverhalen.blogspot.nl/2013 ... -dood.html

http://politieverhalen.blogspot.nl/2013 ... n-het.html

Ik lees nu die van 'zijn ze dood', tranen in m'n ogen.

Jaaa.. afschuwelijk he.. En die andere van Cowboys zijn het? De reacties van sommige mensen.. Wat zijn er toch lompe kortzichtige egoïstische mensen!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 14:25

Tabaluga12 schreef:
Jaaa.. afschuwelijk he.. En die andere van Cowboys zijn het? De reacties van sommige mensen.. Wat zijn er toch lompe kortzichtige egoïstische mensen!

Die kende ik al :P Dus die maakt al niet meer zoveel indruk op me. Gelukkig...

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 14:34

Kijk naar Freetown Christiana en je zult zien dat het ook zonder politie kan.
Ik vind dat politie een vals veiligheids gevoel geeft, want uiteindelijk komen ze eerder de gemakkelijk strafbare mensen er uit halen en lopen de echte criminelen of gestoorden nog steeds rond. Ik zou liever hebben dat ze investeren in een betere sociale controle per straat of verkaveling zodat mensen die echt hulp nodig hebben of alle regels aan hun laars lappen beter begeleid worden en al dan niet opgenomen worden in open of gesloten instelling. Dat middeleeuws systeem met boetes,gevangenissen etc is geen succes en daarvoor hoef je maar de krant open te slaan of de cijfers van recidive eens op te zoeken. Tevens is het echte probleem dat we stilaan te dicht bevolkt geraken waardoor sociale cotrole minder aanwezig is en ook de politie hierdoor geen vat krijgt op de echte criminilatiteit en zich dus maar concentreert op gemakkelijkere doelen en zo het veiligheidsgevoel bij de mensen verbetert. Natuurlijk ligt dat niet aan de politie-agent zelf en ik ga hier niet zeggen dat ze allemaal nutteloos zijn of dat het allemaal cowboys zijn, maar het actuele beleid vind ik soms toch wel heel moeilijk te doorgronden.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 14:34

soms wel , soms niet... juist als je ze nodig hebt omdat je het zelf niet op kan lossen weigeren zij want dat is een gevaarlijke familie wagen ze zich niet aan ... >;) >;) en de criminelen de vrije hand

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 14:36

miekel92 schreef:
Ik heb wel respect voor de politie (iets minder voor die ene agent die echt onbeschoft deed toen hij me een, overigens terechte, boete gaf) maar minder voor justitie.
Doe je een keer aangifte, krijg je 10 maanden en 3 telefoontjes naar hen toe later te horen dat ze 'er niks mee kunnen'. De agente die de aangifte behandelde had me er al voor gewaarschuwd, wat ik erg aardig van haar vind..

Herkenbaar, verdachte en al gevonden, maar verdachte maakt het verschuldigde bedrag niet over. En bij gebrek aan bewijs kunnen ze niks doen. Nummerbord, camerabeelden, bankrekeningafschrift, alles hebben ze -O-

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 14:50

Gini schreef:
Dit is een leuk parodiefilmpje van die nutteloze boetes en ook al is dit filmpje gemaakt om te lachen, de regels die voorbij komen zijn echte regels uit de GAS-reglementen van verschillende gemeenten. Dus je zou er in principe een boete voor kunnen krijgen als je ze overtreedt. Gekheid!

http://www.een.be/programmas/achter-de- ... -gas-boete

_O- _O- Die had ik nog niet gezien :') Oh wat schaam ik me soms echt dat ik Belg ben...

Verder geef ik geen mening over het feit of ik al dan niet respect heb voor de politie :x

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 14:54

Zieke uitspraken dit. Maar tegenover domheid kun je beter zwijgen zeggen ze

betadine schreef:
Ik heb geen waardering voor ze. Ze kiezen zelf voor hun beroep en de bijhorende risico's, maar we moeten wel altijd enorm veel respect voor ze tonen en voor wat ze doen... Volgens mij zijn er nog altijd een hoop voordelen aan hun overheids-functie verbonden en moeten we ze dus niet al per definitie als helden gaan beschouwen. Ben trouwens benieuwd wat hun selectie criteria zijn om agent te worden, want als ik soms van mensen hoor dat ze zijn afgewezen terwijl andere alcoholische cowboys wel aan de bak komen bij de dienst en nog commisaris worden ook. Volgens mij zijn die agenten toch een speciaal soort volkje in 75% van de gevallen. Mijn reactie gaat er waarschijnlijk meer als 1 ~~}> ,maar ik heb dan ook geen goede ervaringen met ze. Ook niet als ik zelf slachtoffer was...

Voor alle mensen die geen respect of waardering hebben, lees even onderstaande
http://www.onzehulpverleners.nl/tot-de- ... pverlener/

Misschien gaan jullie begrijpen dat politie niet alleen bekeuringen schrijft, te hard rijd, sommige dingen misschien niet altijd even goed kan op lossen.
We zien enorm veel leed, en 75% van ons werk is hulpverlening.
Kindjes die op de trap in hun pyjamaatje staan met hun teddybeer vast welke je met grote ogen aankijken als je hun moeder probeert te helpen welke net bijna dood geslagen is door hun vader.
Mensen die verongelukt zijn en je daarna hun geliefde gaat mede delen dat hun vader/moeder/kind niet meer thuis gaat komen...

Maar ook mensen die aangeven hulp nodig te hebben door te verwijzen naar de juiste instanties.

Buitendat komen we in situaties waarbij leven en dood dichtbij elkaar staan. Zo kunnen we op een dag een babyreanimatie hebben en vervolgens in dezelfde dienst een toekomstige moeder naar het ziekenhuis begeleiden...

Ook komen we in situaties waarbij een normaal mens wegrent, wij gaan hier naar toe om te helpen. Het te doen stoppen van vechtpartijen waarbij we grote kans lopen zelf ook klappen te vangen. En ja we kiezen zelf voor dit vak. Zeker waar. Maar ga geen dingen roepen waarvan je niet weet hoe ze zitten....

Maar weet je wat mij zo tegen staat? Altijd lopen ouwehoeren op de politie, maar wie bel jij als eerst als je hulp nodig hebt? Juist, de politie. En ik wil hier zeker niet goed praten dat er dingen gebeuren die niet kunnen, want er zitten overal rotte appels.

Al met al reageer ik toch weer hier terwijl ik mezelf er altijd van overtuig het te laten en er boven te staan, baal ik ervan dat er zoveel mensen zo negatief praten over werk wat veel meer is dan bekeuringen schrijven............

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 14:56

Ik heb ontzettend veel moeite met de opgeschoten jeugd die de politie hun werk niet laat doen. Laatst ook een filmpje op dumpert tijdens een arrestatie. Jeugd zich er allemaal mee bemoeien... Joh, rot op en laat ze hun werk doen...

orion456

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 14:56

Is het bij mensen wel bekend dat er bij veel politiecorpsen zon 10-15 agenten tekort is omdat er bezuinigd moet worden? Om alle werkzaamheden te kunnen doen? Moet je eens op je eigen werk gaan werken met 15 mensen tekort........wat voor stress dat is en dat je dus niet op elke melding af kan gaan die niet levensbedreigend oid is......
Waarom zoveel mensen niet veel van de politie afweten is omdat de politie vaak niet veel bekend mag maken in zaken waar ze mee bezig zijn of bij gebeurtenissen. de pers daarentegen mag schrijven wat ze willen en dat komt de politie vaak negatief in beeld omdat er al conclusies getrokken worden door de pers. De politie kan zich dan niet verweren, omdat ze er niks over kwijt mogen. Dus als je volgende keer iets leest over wat agenten nu weer eens NIET gedaan hebben en dat ze slecht gehandeld hebben......denk nog even een keer na want je weet niet wat er allemaal gebeurd is.

Agenten zijn bij ongelukken vaak nog sneller aanwezig dan ambulances en dan verricht de politie al het eerste hulpverleningswerk (reanimeren!!!) wat levens kan redden. Dus ik zou maar blij met ze zijn en wat meer respect voor ze hebben voor de hoeveelheid werk dat ze verzetten (vaak veel overuren en op feestdagen werken, net als de zorgmensen), het gevaar waarmee ze werken en dan voor zon achterlijk laag loon.......Ik vind het bijna schandalig. Dus de mensen die bij de politie gaan doen dat niet omdat ze werken moeten hebben, dan moet het vak je wel echt liggen, want voor het geld en het simpele werk hoef je het niet te doen.

Als laatste nog: er geldt sinds kort een identificatieplicht! iedereen in nederland is dus verplicht om zich te kunnen legitimeren wanneer daar om gevraagd wordt. Dus zo raar is het niet dat agenten daar zomaar om kunnen vragen. Als je dan je ID niet bij je hebt, pech. Het staat in de wet dat je die bij je moet hebben....kun je weten.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 15:00

__Robijn__ schreef:
Zieke uitspraken dit. Maar tegenover domheid kun je beter zwijgen zeggen ze

betadine schreef:
Ik heb geen waardering voor ze. Ze kiezen zelf voor hun beroep en de bijhorende risico's, maar we moeten wel altijd enorm veel respect voor ze tonen en voor wat ze doen... Volgens mij zijn er nog altijd een hoop voordelen aan hun overheids-functie verbonden en moeten we ze dus niet al per definitie als helden gaan beschouwen. Ben trouwens benieuwd wat hun selectie criteria zijn om agent te worden, want als ik soms van mensen hoor dat ze zijn afgewezen terwijl andere alcoholische cowboys wel aan de bak komen bij de dienst en nog commisaris worden ook. Volgens mij zijn die agenten toch een speciaal soort volkje in 75% van de gevallen. Mijn reactie gaat er waarschijnlijk meer als 1 ~~}> ,maar ik heb dan ook geen goede ervaringen met ze. Ook niet als ik zelf slachtoffer was...

Voor alle mensen die geen respect of waardering hebben, lees even onderstaande
http://www.onzehulpverleners.nl/tot-de- ... pverlener/

Misschien gaan jullie begrijpen dat politie niet alleen bekeuringen schrijft, te hard rijd, sommige dingen misschien niet altijd even goed kan op lossen.
We zien enorm veel leed, en 75% van ons werk is hulpverlening.
Kindjes die op de trap in hun pyjamaatje staan met hun teddybeer vast welke je met grote ogen aankijken als je hun moeder probeert te helpen welke net bijna dood geslagen is door hun vader.
Mensen die verongelukt zijn en je daarna hun geliefde gaat mede delen dat hun vader/moeder/kind niet meer thuis gaat komen...

Maar ook mensen die aangeven hulp nodig te hebben door te verwijzen naar de juiste instanties.

Buitendat komen we in situaties waarbij leven en dood dichtbij elkaar staan. Zo kunnen we op een dag een babyreanimatie hebben en vervolgens in dezelfde dienst een toekomstige moeder naar het ziekenhuis begeleiden...

Ook komen we in situaties waarbij een normaal mens wegrent, wij gaan hier naar toe om te helpen. Het te doen stoppen van vechtpartijen waarbij we grote kans lopen zelf ook klappen te vangen. En ja we kiezen zelf voor dit vak. Zeker waar. Maar ga geen dingen roepen waarvan je niet weet hoe ze zitten....

Maar weet je wat mij zo tegen staat? Altijd lopen ouwehoeren op de politie, maar wie bel jij als eerst als je hulp nodig hebt? Juist, de politie. En ik wil hier zeker niet goed praten dat er dingen gebeuren die niet kunnen, want er zitten overal rotte appels.

Al met al reageer ik toch weer hier terwijl ik mezelf er altijd van overtuig het te laten en er boven te staan, baal ik ervan dat er zoveel mensen zo negatief praten over werk wat veel meer is dan bekeuringen schrijven............

_/-\o_