Volkert van der G. is vrij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 08:01

Wat ik heel raar vind is dat hij niet met de media mag praten. Wij leven toch in een vrij land? Maar misschien mag hij dat wel na dat laatste stukje van zijn straf. Heb dat niet helemaal goed begrepen.

petrea

Re: Volkert van der G. is vrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 08:10

Jammer dat ie vrij is .
Hij heeft niet alleen PF vermoord maar ook boeren bedrijven , lees families , om zeep geholpen .

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 08:12

Diablo schreef:
Danique_G schreef:
"Volkert komt over twee maanden vrij, hopen dat we dan rond mn verjaardag van Wilders af zijn :)"

Moest hier enigzins om gniffelen :') studie genootje zijn mening over het vrijkomen van volkert twee maanden geleden.

Als in dat hij dan Wilders wel door zijn hoofd schiet? Vind ik niet grappig.

Is maar hoe je het op vat hè ;). Feit is dat je iemand los laat die iemand zijn hele leven heeft af gepakt en zelf maar een paar heeft moeten geven. In de ogen van sommige nog steeds een moordenaar.

petrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 08:18

Het plakkertje moordenaar zal ie blijven houden , en dat is maar goed ook !

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 08:22

Mij verbaast het steeds, dat je iemand zijn leven kan afpakken en de omstaanders ook kan beschadigen.
En maar een paar jaren in gevangenschap moet zitten.

petrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 08:23

Furrow schreef:
Mij verbaast het steeds, dat je iemand zijn leven kan afpakken en de omstaanders ook kan beschadigen.

:j :j
Maar hoe moet het dan wel ?

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 08:28

Furrow schreef:

Sjah,zo hebben we dat ooit af gesproken.
Dan moet je je daar als samenleving ook aan houden.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 08:40

papagroom schreef:
Furrow schreef:

Maar het is ook duidelijk dat we dat als samenleving ook graag anders willen zien

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 08:42

Sammie schreef:
geerke schreef:
ik begrijp uberhaupt niet waarom een moordenaar vrijkomt....moord is gewoon levenslang.

Niet in Nederland dus. Peter R. de Vries zei trouwens wel wat interessants eerder deze avond. Dat de meeste moordenaars veel minder (jaar) krijgen dan Volkert. Dit in reactie dat men vindt dat hij zo 'kort' bestraft is. Goed nu gaat het hier om een voorbedachte rade en dat is imo wel wat anders dan doodslag (in een opwelling).

En verder.. Ik zou niet weten hoe die man er nu na 12 jaar er uit zou zien. En verder ... als ik 'm tegenkom dat ik er ook verder niks mee doe. Ik zou niet weten waarom. Maar genoeg die dat wel zullen willen, dus de echte straf voor Volkert begint nu pas.

Ik vind het eerlijk gezegd een lichte hype.. Zoals er nu landelijk gereageerd wordt is Pim nú populairder dan voor zijn overlijden. Er was genoeg kritiek op Pim en zijn uitspraken, maar sinds hij vermoord is (wat natuurlijk absoluut niet goed is te praten) loopt half Nederland achter zijn eerbetoon 'aan' gewoon zonder enige reden. Mensen die anders nooit op 'm gestemd hadden of ook maar iets hadden met zijn ideeën en uitspraken. Alleen maar omdat ie is vermoord. Het lijkt haast wel een cultstatus geworden te zijn. Je behoort gewoon pro-pim te zijn.

heb jij het toen meegemaakt?Toen Pim vermoord werd?De maatschappelijke onrust was zo groot dat de politiek hem even kneep.

En er was toen wel meer aan de hand dan alleen het ombrengen van iemand.Het vrije woord/vrijheid van meningsuiting kwam in het geding.
Zou je aanraden eens een boek te lezen van PF.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 08:46

papagroom schreef:
Furrow schreef:

Maar het is ook duidelijk dat we dat als samenleving ook graag anders willen zien[/quote]is dat wel zo?
Regelgeving dient voor ren ieder het zelfde te zijn.
Stel jij krijgt een boete voor fietsen zonder licht,maar de buurvrouw vind dat je die na dat je hem betaalt hebt dat nog maar eens moet doen......dat kan toch niet.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 08:49

Persoonlijk denk ik, dat zijn straf nu pas begint.
Er hoeft maar 1 onbewaakt moment te zijn en dan is hij er misschien wel geweest.
Er zijn meer vijanden buiten de gevangenis, dan er binnen. Deze man kijkt de rest van zijn leven voortdurend met angst om zich heen. Hij is absoluut niet vrij.

En wat Wilders betreft. Ik kan me niet voorstellen, dat hij daar achteraan gaat.
Pim was een man met charisma, ondanks dat ik nooit op hem gestemd zou hebben, had deze man echte macht. Iedereen ziet toch, dat Wilders en man is van veel woorden weinig daden?
Het is maar een slap aftreksel van Pim. En zelfs om die woorden draait Pim zich waarschijnlijk om in zijn graf. Wilders is niet de man en leider, hoe Pim het voor ogen had. Ik denk niet, dat Volkert daar zijn tijd in gaat steken.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 08:54

petrea schreef:
Furrow schreef:

:j :j
Maar hoe moet het dan wel ?

Daar heb ik ook geen antwoord voor.
Ik heb echt niet het idee dat zijn straf nu begint, als ik zie naar andere misdadigers die vrijgelaten zijn zoals michel martin. Daar zeiden ze ook dat haar straf nu pas begint, en ze geeft niet echt het idee dat dit gebeurt.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 08:59

Tendance schreef:
Er hoeft maar 1 onbewaakt moment te zijn en dan is hij er misschien wel geweest.
Er zijn meer vijanden buiten de gevangenis, dan er binnen. Deze man kijkt de rest van zijn leven voortdurend met angst om zich heen. Hij is absoluut niet vrij.

En wat Wilders betreft. Ik kan me niet voorstellen, dat hij daar achteraan gaat.
Pim was een man met charisma, ondanks dat ik nooit op hem gestemd zou hebben, had deze man echte macht. Iedereen ziet toch, dat Wilders en man is van veel woorden weinig daden?
Het is maar een slap aftreksel van Pim. En zelfs om die woorden draait Pim zich waarschijnlijk om in zijn graf. Wilders is niet de man en leider, hoe Pim het voor ogen had. Ik denk niet, dat Volkert daar zijn tijd in gaat steken.

Pim had helemaal geen macht,voor het zover kon komen werd hij afgeslacht.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 09:22

Diablo schreef:
Als in dat hij dan Wilders wel door zijn hoofd schiet? Vind ik niet grappig.

.

Eerst eens verdiepen in waarom hij Pim heeft neergeschoten. :)*

geerke schreef:
heb jij het toen meegemaakt?Toen Pim vermoord werd?De maatschappelijke onrust was zo groot dat de politiek hem even kneep.

En er was toen wel meer aan de hand dan alleen het ombrengen van iemand.Het vrije woord/vrijheid van meningsuiting kwam in het geding.
Zou je aanraden eens een boek te lezen van PF.

Euh... Ja.. Ongeveer Een ruime maand, misschien twee, later stond ik op t mediapark.. Ik vond de ophef toen al overdreven en dat vind ik nu ook. T vrije woord werd pas een groot goed na de moord op Theo. Dat was bij Pim toch echt wel wat minder. Al heeft het wel aan bij gedragen... Absoluut... Verder zou ik niet weten waarom ik een boek van hem zou moeten lezen. Ik had toen al niks met de man en dat heb ik nog steeds niet.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 09:29

geerke schreef:
Tendance schreef:

Pim had helemaal geen macht,voor het zover kon komen werd hij afgeslacht.

Hij had zeker wel een vorm van macht over mensen. Macht is er in vele vormen! Zoveel macht, dat mensen die hem absoluut niet persoonlijk kenden, na zijn dood heel hard riepen, dat ze Volkert en kopje kleiner zouden maken en dit ook meenden.
En zelfs nu misschien hun vrijheid nog wel voor hem gaan of willen opgeven.
Dit zou bij Geert heel anders geweest zijn.
Hij had macht over bepaalde groepen mensen. Geert heeft medestanders, maar heeft daar geen macht over. Dat zie je alleen al aan het feit, dat als hij te ver gaat, veel te ver naar mijn idee, mensen direct opstappen. Ze zijn trouw voor zo lang het duurt.
Pim, een man met charisma (ondanks dat hij mijn keuze niet was, geef ik dat zelfs toe).
Geert, een man met voornamelijk een dode poedel op zijn kop.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 10:55

Citaat:
Maar het is ook duidelijk dat we dat als samenleving ook graag anders willen zien
is dat wel zo?
Regelgeving dient voor ren ieder het zelfde te zijn.
Stel jij krijgt een boete voor fietsen zonder licht,maar de buurvrouw vind dat je die na dat je hem betaalt hebt dat nog maar eens moet doen......dat kan toch niet.[/quote]

Ik bedoelde in de zin van zwaardere straffen voor zware delicten. Moord, verkrachting etc etc.
Een moordenaar of kinderverkrachter mag van mij levenslang in de bak. Dus die regelgeving mag van mij en ik denk van vele met mij, wel aangepast worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 11:14

Maar cowgirl, er zijn ook mensen die levenslang vast zitten. Dat het niet allemaal op Nu.nl te lezen is betekent niet dat het niet gebeurt. Daarnaast wordt gevangenisstraf ook wel behoorlijk onderschat heb ik het idee. Je beseft dat je gewoon letterlijk jaren van je leven kwijt bent en daarna eigenlijk niets meer hebt? Niet dat ik het goedpraat of dat ik niet liever zie dat zulke mensen (al is het maar om de maatschappij te beschermen) langer vastzitten. Maar het lijkt me niet niks.

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 11:23

Als ik eens zie en lees waar hij zich nu aan moet houden qua regeltjes, dan was hij beter af in de gevangenis, hij is nu dan wel vrij, maar vrijheid kun je het niet noemen. Fijn vooruitzicht heeft hij, om altijd maar achterom te moeten kijken....En hij wordt beveiligd? Belachelijk! Van onze belastingcenten...

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 11:26

Storm schreef:
franka75 schreef:
Jammer dat ze hier niet echt iemand levenslang laten wegrotten

Dat gebeurd hier wel hoor. Levenslang kan in NL ook echt levenslang zijn zonder kans op vervroegde vrijlating. Komt niet veel voor maar gebeurd zeker.

In Nederland in de gevangenis komen is geen straf, het is gewoon een hotel met alle luxe van dien....Een echte gevangenis heb je in het oosten, dat is pas een gevangenis.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 11:29

Kimberly, heb je wel eens programma's als Buch in de Bajes gezien?
En misschien hebben ze (gehuurde!!!) TV op hun kamer, maar ze mogen níets zelf bepalen. Niet wat ze eten, niet wanneer ze eten. Niet wanneer ze naar buiten mogen. Niet wanneer ze douchen. Ze zijn hun vrijheid kwijt. En dat noem jij een hotelkamer?

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 11:32

EskeGirl schreef:
En misschien hebben ze (gehuurde!!!) TV op hun kamer, maar ze mogen níets zelf bepalen. Niet wat ze eten, niet wanneer ze eten. Niet wanneer ze naar buiten mogen. Niet wanneer ze douchen. Ze zijn hun vrijheid kwijt. En dat noem jij een hotelkamer?

Ja hoor, regelmatig gekeken, maar in dat programma gingen ze regelmatig naar een iso cel, dat zijn natuurlijk wel andere omstandigheden dan een gewone cel. Vergeleken andere gevangenissen in andere landen is het hier geen klagen, maar dat is mijn mening.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 11:36

Tja, als je kijkt naar die cellen in de VS, en hoe hoog het misdaadcijfer is, dan helpt ook niet.

Het ideaalste qua gevangenis, is geloof ik dat wat Finland (of ander Scandinavisch land) heeft. Daar zitten ze op een eiland, het is als een ware een echt dorp. En hoe hoog is de kans dat mensen dan weer terugkeren in de misdaad als ze daarvanaf komen? Heel klein.
Cellen hebben wel aardig wat luxe misschien, een tv'tje enz. Maar van een kale cel met een bed wordt het ook niet beter. Die TV moeten ze dus huren, en om aan dat geld te komen werken ze in de gevangenis, en dit alles heeft weer waarde om goed terug te keren in de samenleving. Want als een gevangene een vak leer, keert hij makkelijker terug op de arbeidsmarkt i.p.v. de misdaad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 11:37

kimberley12 schreef:
EskeGirl schreef:

Ja hoor, regelmatig gekeken, maar in dat programma gingen ze regelmatig naar een iso cel, dat zijn natuurlijk wel andere omstandigheden dan een gewone cel. Vergeleken andere gevangenissen in andere landen is het hier geen klagen, maar dat is mijn mening.

Maar ze zitten er alsnog jaren opgesloten :)

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 11:41

EskeGirl schreef:

Haha.. De nederlandse gevangenis. Wat 'n lachertje. Ken er zat mensen die het daar prima vonden. Die gevangenis op tv is een uitzondering, vaak is het wel even een stukkie soepeler.

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 11:48

EskeGirl schreef:

Ik zat me daar juist over te verbazen hoe huiselijk het is daar soms, vooral voor moeders. Er was er eentje die gewoon bijna een heel appartement voor zichzelf en de kinderen mochten gewoon komen logeren enzo.