Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Diablo schreef:Danique_G schreef:"Volkert komt over twee maanden vrij, hopen dat we dan rond mn verjaardag van Wilders af zijn"
Moest hier enigzins om gniffelenstudie genootje zijn mening over het vrijkomen van volkert twee maanden geleden.
Als in dat hij dan Wilders wel door zijn hoofd schiet? Vind ik niet grappig.
papagroom schreef:Furrow schreef:Mij verbaast het steeds, dat je iemand zijn leven kan afpakken en de omstaanders ook kan beschadigen.
En maar een paar jaren in gevangenschap moet zitten.
Sjah,zo hebben we dat ooit af gesproken.
Dan moet je je daar als samenleving ook aan houden.
Sammie schreef:geerke schreef:ik begrijp uberhaupt niet waarom een moordenaar vrijkomt....moord is gewoon levenslang.
Niet in Nederland dus. Peter R. de Vries zei trouwens wel wat interessants eerder deze avond. Dat de meeste moordenaars veel minder (jaar) krijgen dan Volkert. Dit in reactie dat men vindt dat hij zo 'kort' bestraft is. Goed nu gaat het hier om een voorbedachte rade en dat is imo wel wat anders dan doodslag (in een opwelling).
En verder.. Ik zou niet weten hoe die man er nu na 12 jaar er uit zou zien. En verder ... als ik 'm tegenkom dat ik er ook verder niks mee doe. Ik zou niet weten waarom. Maar genoeg die dat wel zullen willen, dus de echte straf voor Volkert begint nu pas.
Ik vind het eerlijk gezegd een lichte hype.. Zoals er nu landelijk gereageerd wordt is Pim nú populairder dan voor zijn overlijden. Er was genoeg kritiek op Pim en zijn uitspraken, maar sinds hij vermoord is (wat natuurlijk absoluut niet goed is te praten) loopt half Nederland achter zijn eerbetoon 'aan' gewoon zonder enige reden. Mensen die anders nooit op 'm gestemd hadden of ook maar iets hadden met zijn ideeën en uitspraken. Alleen maar omdat ie is vermoord. Het lijkt haast wel een cultstatus geworden te zijn. Je behoort gewoon pro-pim te zijn.
papagroom schreef:Furrow schreef:Mij verbaast het steeds, dat je iemand zijn leven kan afpakken en de omstaanders ook kan beschadigen.
Sjah,zo hebben we dat ooit af gesproken.
Dan moet je je daar als samenleving ook aan houden.
petrea schreef:Furrow schreef:Mij verbaast het steeds, dat je iemand zijn leven kan afpakken en de omstaanders ook kan beschadigen.
![]()
![]()
Maar hoe moet het dan wel ?
Tendance schreef:Persoonlijk denk ik, dat zijn straf nu pas begint.
Er hoeft maar 1 onbewaakt moment te zijn en dan is hij er misschien wel geweest.
Er zijn meer vijanden buiten de gevangenis, dan er binnen. Deze man kijkt de rest van zijn leven voortdurend met angst om zich heen. Hij is absoluut niet vrij.
En wat Wilders betreft. Ik kan me niet voorstellen, dat hij daar achteraan gaat.
Pim was een man met charisma, ondanks dat ik nooit op hem gestemd zou hebben, had deze man echte macht. Iedereen ziet toch, dat Wilders en man is van veel woorden weinig daden?
Het is maar een slap aftreksel van Pim. En zelfs om die woorden draait Pim zich waarschijnlijk om in zijn graf. Wilders is niet de man en leider, hoe Pim het voor ogen had. Ik denk niet, dat Volkert daar zijn tijd in gaat steken.
Diablo schreef:Als in dat hij dan Wilders wel door zijn hoofd schiet? Vind ik niet grappig.
.
geerke schreef:heb jij het toen meegemaakt?Toen Pim vermoord werd?De maatschappelijke onrust was zo groot dat de politiek hem even kneep.
En er was toen wel meer aan de hand dan alleen het ombrengen van iemand.Het vrije woord/vrijheid van meningsuiting kwam in het geding.
Zou je aanraden eens een boek te lezen van PF.
geerke schreef:Tendance schreef:Persoonlijk denk ik, dat zijn straf nu pas begint.
Er hoeft maar 1 onbewaakt moment te zijn en dan is hij er misschien wel geweest.
Er zijn meer vijanden buiten de gevangenis, dan er binnen. Deze man kijkt de rest van zijn leven voortdurend met angst om zich heen. Hij is absoluut niet vrij.
En wat Wilders betreft. Ik kan me niet voorstellen, dat hij daar achteraan gaat.
Pim was een man met charisma, ondanks dat ik nooit op hem gestemd zou hebben, had deze man echte macht. Iedereen ziet toch, dat Wilders en man is van veel woorden weinig daden?
Het is maar een slap aftreksel van Pim. En zelfs om die woorden draait Pim zich waarschijnlijk om in zijn graf. Wilders is niet de man en leider, hoe Pim het voor ogen had. Ik denk niet, dat Volkert daar zijn tijd in gaat steken.
Pim had helemaal geen macht,voor het zover kon komen werd hij afgeslacht.
is dat wel zo?Citaat:Maar het is ook duidelijk dat we dat als samenleving ook graag anders willen zien
Storm schreef:franka75 schreef:Jammer dat ze hier niet echt iemand levenslang laten wegrotten
Dat gebeurd hier wel hoor. Levenslang kan in NL ook echt levenslang zijn zonder kans op vervroegde vrijlating. Komt niet veel voor maar gebeurd zeker.
EskeGirl schreef:Kimberly, heb je wel eens programma's als Buch in de Bajes gezien?
En misschien hebben ze (gehuurde!!!) TV op hun kamer, maar ze mogen níets zelf bepalen. Niet wat ze eten, niet wanneer ze eten. Niet wanneer ze naar buiten mogen. Niet wanneer ze douchen. Ze zijn hun vrijheid kwijt. En dat noem jij een hotelkamer?
kimberley12 schreef:EskeGirl schreef:Kimberly, heb je wel eens programma's als Buch in de Bajes gezien?
En misschien hebben ze (gehuurde!!!) TV op hun kamer, maar ze mogen níets zelf bepalen. Niet wat ze eten, niet wanneer ze eten. Niet wanneer ze naar buiten mogen. Niet wanneer ze douchen. Ze zijn hun vrijheid kwijt. En dat noem jij een hotelkamer?
Ja hoor, regelmatig gekeken, maar in dat programma gingen ze regelmatig naar een iso cel, dat zijn natuurlijk wel andere omstandigheden dan een gewone cel. Vergeleken andere gevangenissen in andere landen is het hier geen klagen, maar dat is mijn mening.
EskeGirl schreef:Kimberly, heb je wel eens programma's als Buch in de Bajes gezien?