GGD start onderzoek naar krijsende peuters zonder toezicht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 16:20

Vind de comotie ook wat overdreven...

CarinaR

Re: GGD start onderzoek naar krijsende peuters zonder toezicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 16:21

Ik ben overigens benieuwd hoeveel hier in dit topic een kind hebben, zelf, en deze commotie overdreven vind.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 16:23

we weten helemaal niet waarom die kinderen buitengezet zijn...misschien gingen ze hun soorgenoten wel te lijf met een stuk speelgoed?
Ik vind dat kinderen niet van suiker zijn,en dat er tegenwoordig belachelijk met kinderen omgegaan word.Er is nog geen kind slechter geworden van duidelijkheid.
Deze kinderen zijn toch niet in elkaar geslagen of misbruikt?Nee,gewoon buiten gezet....en dat zint ze niet dus ze zetten het op een bleren.En een buurvrouw die de hele dag niets anders te doen heeft zit te wachten op het moment supreme en filmt het dan.

Ik heb inderdaad geen kinderen....omdat er vaak geen uit-knop opzit. :D

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 16:26

shilady schreef:
Vind de comotie ook wat overdreven...

Dat mag je vinden hoor, maar mijn oppas hoeft dit zo niet met mijn kinderen te doen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 16:27

geerke schreef:
we weten helemaal niet waarom die kinderen buitengezet zijn...misschien gingen ze hun soorgenoten wel te lijf met een stuk speelgoed?

Doet er niet toe. Het is absoluut onnodig en onaanvaardbaar om het als KDV op deze manier op te lossen.

Citaat:
Er is nog geen kind slechter geworden van duidelijkheid.

Nee, alleen heeft dit met 'duidelijkheid' echt helemaal niks te maken. Wat je ook wilt bereiken, er zijn betere manieren voor.

Plus dat het pure speculatie is dat er uberhaupt een reden was dat die kinderen buiten stonden. Ook dat is maar zeer de vraag.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 16:39

geerke schreef:
Ik vind dat kinderen niet van suiker zijn,en dat er tegenwoordig belachelijk met kinderen omgegaan word.Er is nog geen kind slechter geworden van duidelijkheid.
Deze kinderen zijn toch niet in elkaar geslagen of misbruikt?Nee,gewoon buiten gezet....en dat zint ze niet dus ze zetten het op een bleren.En een buurvrouw die de hele dag niets anders te doen heeft zit te wachten op het moment supreme en filmt het dan.

Ik heb inderdaad geen kinderen....omdat er vaak geen uit-knop opzit. :D

In de reakties staan ook commentaren van mensen die in de kinderzorg werken en zij geven ook aan dat dit volstrekt onacceptabel is. Die medewerkers zullen ook niet zomaar op non-actief gesteld zijn.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 16:43

ik denk dat met al deze comotie het op non actief stellen een must is....voor hun eigen veiligheid.
Flinke buurvrouw trouwens...vanaf lekker hoog en droog filmen en het op FB zetten.
In plaats van er naar toe te lopen en vragen waarom die kinderen buitengesloten zijn.
Erg laf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 16:45

Walgelijk. Degenen die dit normaal vinden snappen niet wat voor impact dit kan hebbeb op een kind. Ik kende een jongetje die vanaf het moment dat hij op deze manier was gestraft, is gaan stotteren.

En ik ben erg consequent en best wel streng. moet je nagaan..

Geerke ze zijn er wel naar toe gelopen.

Eleentje

Ik vind het als leidster niet kunnen.
Als wij binnen gaan worden bij ons alles kinderen geteld, kinderen vergeten doen wij dus niet.
We zijn altijd met meerder leidsters buiten dus als er een kindje moet plassen dan zijn ze nooit alleen.
Telefoons liggen standaard in onze kluisjes en daarnaast staat er in ons pedagogischbeleid toch heel wat anders dan kinderen buiten zetten met drift buien.

Ben heel benieuwd hoe dit verhaal gaat aflopen.

Amaris

Geerke even lezen.... er is iemand naar binnen gelopen.

Verder geeft de filmer aan het eerst andersom gedaan te hebben maar toen werd er geen aktie ondernomen. Dus daarom doet ze het nu bewust anders.

Prima: als je niets te verbergen hebt en alles volgens de regels gedaan hebt hoef je je ook niet te schamen voor zo'n filmpje.

Commentaren van mensen in hetzelfde vak denken daar dus anders over.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 16:52

Jammer ook dat veel mensen niet lezen wat er nog meer bij de filmpjes stond. Het was niet iets eenmaligs, het is al vaker gebeurd, zelfs met 7 kinderen tegelijk buiten en ze zijn aan de deur geweest. De leidsters waren toen met hun telefoon bezig en niet met kinderen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 16:54

VivaLaVida schreef:
Walgelijk. Degenen die dit normaal vinden snappen niet wat voor impact dit kan hebbeb op een kind. Ik kende een jongetje die vanaf het moment dat hij op deze manier was gestraft, is gaan stotteren.

En ik ben erg consequent en best wel streng. moet je nagaan..

Geerke ze zijn er wel naar toe gelopen.

Ik heb wel vaker driftbuien meegemaakt van kinderen,vooral in een supermarkt :+
Die zijn niet gaan stotteren daarna.Of is dat omdat er een moeder bij is?
Wie weet zijn die kinderen wel vreselijk onhandelbaar?Daar zijn er genoeg van.
En dan is even buiten zetten toch geen misdaad?Het ligt dan net aan het karakter van het kind hoe het daar op reageert.Gaat het rustig zitten en wacht tot het weer naar binnen mag,of raakt volledig buiten zichzelf omdat er iets gebeurt wat hij of zij niet wil. :+

Maar ik heb geen verstand van kinderen.

Maar als leidsters bezig zijn met hun telefoon is dat fout,ben ik van mening.Maar de halve wereld is bezig met zijn telefoon :7

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 16:56

Geerke, het is wel duidelijk dat je geen kinderen hebt :D

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 16:58

Tabaluga12 schreef:

:D inderdaad,ik kan mij doodergeren aan dat overdreven prinsessengedoe :D

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 16:59

Sorry hoor maar dit zijn peuters... geen jeugdcriminelen geerke...

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 17:01

geerke schreef:
Ik heb wel vaker driftbuien meegemaakt van kinderen,vooral in een supermarkt :+

Er is nogal een verschil tussen een kind met een driftbui en een kind in paniek :+

Tegelijk: ook (juist?) een kind in een driftbui heeft behoefte aan een time-in en niet aan een time-out. Kinderen van deze leeftijd laten afkoelen zonder liefdevolle leiding, dat is me nogal een opgaaf. Dat kán een kind nog helemaal niet vanwege de onrijpheid van de hersenen en emotionele ontwikkeling. Menig volwassene is trouwens ook niet in staat om op commando af te koelen en 'zich te gedragen', dus waarom het uberhaupt verwacht wordt van kinderen is me een raadsel.
Laatst bijgewerkt door Chubby op 04-04-14 17:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Of een kind raakt buiten zinnen omdat het een traumatische ervaring is.. kinderen zijn anders dan volwassenen he.
Ben met je eens hoor geerke dat er teveel onopgevoede blagen rondlopen!
Maar op deze manier buitensluiten is zinloos. Krijgen ze weer andere problemen van..
Dit is ook niet het goede voorbeeld geven. Zo leer je een kind niet echt omgaan met conflicten,als je jezelf er voor afsluit en de ander gewoon opsluit :+

Brainless

geerke schreef:
Tabaluga12 schreef:

Heeft (vind ik) niks met prinsessengedoe te maken hoor.
Ik werd echt wel consequent opgevoed, maar ik ben nooit krijsend aan mijn lot overgelaten.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 17:02

Dit is echt niet het enge Kdv waar dit gebeurd hoor. Ik heb een aantal jaren boven een Kdv gewoond en daar werd ook de hele dag gekrijst om van alles en nog wat. Normaal praten en communiceren was daar ook niet mogelijk. Ik heb me echt vaak afgevraagd waarom je je kind daar heen doet.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 17:04

Caatje87 schreef:
Sorry hoor maar dit zijn peuters... geen jeugdcriminelen geerke...

nog niet :+

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 17:06

Op deze manier worden ze dat wel.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 17:08

CarinaR schreef:
Op deze manier worden ze dat wel.

ohhh...alle criminelen van nu hebben 8 minuten staan schreeuwn omdat ze niet naar binnen mochten :')

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 17:12

Voor een kdv vind ik dit ook absoluut onacceptabel.
Aan de andere kant als moeder zijnde kan ik het me ook heel goed voorstellen.
Ik heb zelf een behoorlijk "pittige" dochter van bijna 3. Soms wil ze beslist niet naar binnen en na 3 waarschuwingen laat ik haar ook buiten en ja dan staat ze dus ook weleens een paar minuten buiten te gillen en tegen de deur te schoppen.

Na die actie kletsen we er even over, knuffelen we en is het probleem weer opgelost. Wie weet was dat hier ook het geval. Daar kunnen we alleen maar naar gissen.

Ik ken de reden niet waarom deze kinderen buiten zijn gezet. Daar ben ik eerst nieuwsgierig naar.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 17:16

geerke schreef:

Het ironische is dat dat 'prinsessengedoe' vaak samengaat met verwaarlozing en dan ineens uit het niets een scheldpartij ofzo: onstabiel in wat je kinderen wilt leren en wat je van ze verwacht.

Kinderen de veiligheid bieden die ze nodig hebben is geen prinsessengedoe, maar juist heel handig, daar krijg je gelukkige, gezonde, creatieve en vriendelijke kinderen van, en voor jezelf is het ook veel fijner. Maar misschien is dat je doel niet, en heb je liever 'harde' kinderen?

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 17:21

Hier een pm-er van een peutergroep in een achterstandswijk.
Soms een groep van 13 kinderen in de leeftijd van 1,5 tot 4 jaar. Veel verschillende culturen, karaktertjes, opvoedmanieren.
Soms het bloed onder je nagels vandaan, maar nooit en dan ook nooit een kind buitensluiten om af te koelen.
Kan je niet tegen ondernemende, uitdagende, huilende, niet-luisterende, eigenwijze, poepende en snotterende kinderen?
Ga dan niet het allerliefste bezit dat ouders hebben en aan jouw zorg toevertrouwen, zo behandelen.

Ik mag er officieel 7 alleen hebben, maar alleen mag niet meer sinds het gebeuren in Amsterdam en de commissie Gunning (4ogenprincipe).