Op jonge leeftijd trouwen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 21:40

Ik heb het gevoel dat ik hier erg uit de toon val... ben nu 18 en hoop toch zeker binnen 2 jaar te trouwen. Mijn vent is dan ook wel een beetje ouder en we hebben momenteel al 3 jaar een relatie.
Mijn vriend vormt overigens absoluut geen belemmering voor mij, hij is juist degene die mij een extra stimulans geeft als ik dat nodig heb.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 21:44

BaileyMix schreef:
Dan zoek je inderdaad een compromis, en daar kom je dus die kleine beperking tegen. En dan hoeft dat voor jou niet eens vervelend te zijn, beperking in je vrijheid (hoe klein ook) is het wel. Hoe bedoel je dat een boel 20ers te lang kind blijven?

vrijheid-blijfheid, doen wat je wil, met niemand rekening houden, de wereld is van mij.. Die mentaliteit die 20ers op nahouden... Dat is pubergedrag, maar ze willen dan, ondanks dat ze zich zo niet gedragen, wel als volwassen aanzien worden. :) Zo werkt het volwassen leven niet. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 21:46

RoosG schreef:
(ik dacht dat jij veel ouder dan ik was Anthea, ik kom je regelmatig tegen op bokt haha)

Ik kom ook nog maar net uit het nest. :Y)

Maar goed. Ik kan niet wachten tot ik getrouwd ben. Alsof je ineens de hele dag in de keuken moet staan en overal toestemming voor moet vragen wanneer je een ring om je vinger hebt. :')

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 21:48

BaileyMix schreef:
Nee bah, wordt daar gewoon een beetje ziek van :\ Hier ook een meisje van net 18 die eind v/d zomer gaat trouwen... Belachelijk vind ik het. Onder de 24 is imo echt te jong, daarna eigenlijk ook nog maar dat kan dan weer wel :o

Verloven trouwens net zo erg, als je je op je 16e al zo vast legt dan gaat er iets niet goed hoor 8)7 Doei leven!

:') Ja joh.... Zegt eigenlijk best wel veel over je, zo'n reactie.

Ben zelf getrouwd op mijn 22ste. Alweer 12,5 jaar geleden. Bevalt nog steeds prima :D
Een goede vriendin van me (Engelse) is getrouwd op haar 17e verjaardag. In Engeland mag je vanaf 16 trouwen. Dat is dit jaar 32 jaar geleden. Ze zijn nog steeds erg gelukkig samen :)

Anthea schreef:
Maar goed. Ik kan niet wachten tot ik getrouwd ben. Alsof je ineens de hele dag in de keuken moet staan en overal toestemming voor moet vragen wanneer je een ring om je vinger hebt. :')

~~}> ~~}> Wacht maar! :+

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 21:49

Maar waarom wil je dan zo snel mogelijk getrouwd zijn?

Ben pas op m'n 37ste getrouwd :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 21:51

Blue_Eyes schreef:
Anthea schreef:

~~}> ~~}> Wacht maar! :+

Oh oliebol. Nou ja. Het meeste is al betaald.. Jammer dan. :') :')

Natasja, mijn vriend woont in Canada. Dat op en neer reizen is niet leuk. :+

Dungen

Re: Op jonge leeftijd trouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 22:03

Dat is wel een beetje vroeg 16..
Hier op mn 22ste verloofd na 5 jaar relatie.

Het ligt natuurlijk ook aan de persoon. Maar in een goede relatie voel je je niet opgesloten.. En als je het als een beperking ziet ja.. dan ben je er gewoon niet klaar voor.

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 22:06

LinSa schreef:
Ik heb het gevoel dat ik hier erg uit de toon val... ben nu 18 en hoop toch zeker binnen 2 jaar te trouwen. Mijn vent is dan ook wel een beetje ouder en we hebben momenteel al 3 jaar een relatie.
Mijn vriend vormt overigens absoluut geen belemmering voor mij, hij is juist degene die mij een extra stimulans geeft als ik dat nodig heb.

Zoiets heb ik ook.. Ben nu bijna 20 en dan ook 3,5 jaar samen metmijn vriend. Dus wil wel ergens in de 20 trouwen.. Maar dat vind ik wel kunnen!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 22:07

Vanaf 18 mag je trouwen, onder de 18 moet je toestemming hebben van de staat. Mijn moeder wa ambtenaar van de burgerlijke staat, en dergelijke huwelijken waren zelden leuk. Vaak "moetjes".
Ikzelf was 19 en ben in augustus 14 jaar getrouwd

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 22:10

Blue_Eyes schreef:
BaileyMix schreef:
Nee bah, wordt daar gewoon een beetje ziek van :\ Hier ook een meisje van net 18 die eind v/d zomer gaat trouwen... Belachelijk vind ik het. Onder de 24 is imo echt te jong, daarna eigenlijk ook nog maar dat kan dan weer wel :o

Verloven trouwens net zo erg, als je je op je 16e al zo vast legt dan gaat er iets niet goed hoor 8)7 Doei leven!

:') Ja joh.... Zegt eigenlijk best wel veel over je, zo'n reactie.

Zo hé dat persoonlijke aanvallen kan ik eerlijk gezegd niet echt waarderen. Ik geef gewoon mijn mening, en uiteraard mag je het daarmee eens zijn; Mijn doel was overigens niet om iemand voor de schenen te schoppen.
Mag jij mij vertellen wat je dan wel niet allemaal over mij weet aan de hand van één reactie ;)

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 22:11

In onze cultuur is het 'normaal' > vroeg trouwen. Natuurlijk niet op een leeftijd van 15, maar wanneer je tot een leeftijd 18-19 bent gekomen, is het toch echt tijd voor een huwelijk! Al is dat bij mannen meestal iets ouder (23-25). Zo zijn mijn moeder en tante getrouwd op hun 18e en ik ken er zo nog wel een paar! Ik vind het eerder raar dat mensen pas op een leeftijd van 40 gaan trouwen :=

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 22:12

BaileyMix schreef:
Of je bent er gewoon nog niet klaar voor, vrijheid blijheid :)

Vreemd.. Met of zonder partner.. Ik heb mij nog nooit beperkt gevoeld in mijn 'vrijheid' en ik heb ook nooit het idee gehad beperkt te zijn tot huisvrouwtje..

Volgens mij moet iedereen weten wanneer hij of zij wil trouwen. Dát is pas vrijheid.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 22:12

Wat vind je er dan belachelijk aan? Waarom moet je daar eigenlijk iets van vinden? Dat ik op mij. 19e getrouwd ben, heb jij toch geen last van?
En doei leven? Weet niet welk beeld jij bij een huwelijk hebt?

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 22:16

Ik heb er niets tegen, moet iedereen lekker zelf weten: Die vrijheid hebben jullie inderdaad.

Dit een discussieforum en er werd in het topic specifiek om meningen gevraagd. Gelukkig heb ik dan óók de vrijheid mijn mening te geven. Dat die mening je niet aan staat is natuurlijk geen reden om hem dan maar als volledig verkeerd te bestempelen.

Ik heb inderdaad geen last van het feit dat jij op je 19e getrouwd ben - en dat beweer ik dan ook nergens. Ik gaf enkel mijn mening en die was niet op jou persoonlijk gericht.

Mijn beeld van een huwelijk zal ik je besparen, aangezien je mijn eerdere reacties ook niet kon waarderen ;)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 22:19

Niemand zegt dat jouw mening verkeerd is, maar het ontbreekt wel een beetje aan onderbouwing en lijkt gebaseerd te zijn op louter vooroordelen. Je hoeft dus ook niet gelijk in de verdediging te schieten.

Als jij vindt dat dit jouw mening is, kun je hem ook vast toelichten. En als jij persoonlijk nare ervaringen heb van het huwelijk dan is dat best beperkend voor jou, maar ik mag toch hopen dat je zo helder van geest bent dat dit niet voor iedereen van toepassing is en wellicht in jouw geval een grote uitzondering is en het dus voor het gros niet telt.

Noek_Bronco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 22:26

Ik word er in juni 21, en ik wacht vol ongeduld op een aanzoek van mijn vriend. We zijn intussen meer dan 4 jaar samen en we wonen sinds deze zomer ook samen. En alles gaat goed, dus die ring rond mijn vinger zal wel niet zorgen voor troubles..

Laat maar komen, liefie! :D

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 22:27

jeetje dat is nu toch nog soort van illegaal? :=
tja zou niet mijn ding zijn maar als je een ouder vriendje hebt.. waarom niet? en het goed is uitgedacht en je een huwelijk wat vind toevoegen.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 22:29

Ach, niets is toch raar? 16/17 is inderdaad erg jong, maar als zij dat willen, prima toch?
Zij moeten met elkaar leven, en als zij denken dat dat wel tot hun 80e zo blijft (je trouwt imo niet om na 10 jaar weer te scheiden), dan veel succes.

20 vind ik trouwens al heel wat anders hoor, dan zijn je hersenen toch al een stuk veranderd ten opzichte van 15, en zou je ook in staat moeten zijn om verantwoordelijk na te denken.
Een 15-jarige kan wel als onverantwoordelijk afgestempeld worden, maar die zijn ook niet gek hoor.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 22:42

Sammie schreef:
Niemand zegt dat jouw mening verkeerd is, maar het ontbreekt wel een beetje aan onderbouwing en lijkt gebaseerd te zijn op louter vooroordelen. Je hoeft dus ook niet gelijk in de verdediging te schieten.

Als jij vindt dat dit jouw mening is, kun je hem ook vast toelichten. En als jij persoonlijk nare ervaringen heb van het huwelijk dan is dat best beperkend voor jou, maar ik mag toch hopen dat je zo helder van geest bent dat dit niet voor iedereen van toepassing is en wellicht in jouw geval een grote uitzondering is en het dus voor het gros niet telt.

Dat heb ik al meerdere malen toegelicht ;) In reactie daarop ben ik dan weer benieuwd wat jullie het huwelijk vinden toevoegen?

Ik vind persoonlijk namelijk een papiertje (naast de praktische kant als je kinderen zou hebben) helemaal niets toevoegen aan een relatie. Niet alleen vind ik het niets toevoegen qua ontwikkeling aan een relatie, ook qua ontwikkeling van een individu vind ik het niets toevoegen.

Het ging om trouwen om jonge leeftijd: Die haast snap ik absoluut niet. 1/3 van alle huwelijken eindigt in een scheiding en dat is volgens mij niet voor niets. Te veel mensen beginnen er te jong, te ondoordacht en te gehaast aan om vervolgens rond hun 35e tot de conclusie te komen dat ze hun mooiste jaren 'verspild' hebben en nu spijt hebben (en voor mensen weer gaan zeggen 'ik heb geen spijt' en 'niet zo generaliseren' : Uiteraard, er zijn uitzonderingen).

Ik sta er van te kijken dat er anno 2014 nog zoveel mensen positief tegenover het huwelijk staan...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 22:47

De gemiddelde leeftijd van mensen die in het huwelijk treden is 30 jaar. Vijftig jaar terug was dat 27.. Dat is imo niet erg jong en kan dus imo ook geen reden zijn dat mensen scheiden omdat ze 'te jong' er in stappen.

En ik snap nog steeds het verband niet tussen trouwen en je leven verspillen. Je kunt prima trouwen, je leven leven en scheiden (wat niet echt de bedoeling is, maar goed je bracht het zelf omhoog) zonder te denken oh nou zijn mijn mooiste jaren verspild.

Het huwelijk komt niet met handboeien hoor :+

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 22:48

Ik had geen haast, het kwam op m'n pad. Zoals ik zei ben ik praktisch 14 jaar getrouwd.
Ik ben met je eens dat het voorkomt dat mensen te snel trouwen en daardoor ook weer snel scheiden, maar of dat nu leeftijds gebonden is?

Daarnaast verwoord je het nu wel heel anders. Dat het jouw keuze niet is helemaal prima, maar dat een ander daar wel voor kiest betekend niet dat het belachelijk is.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 22:48

Ik zie sowieso niet in waarom je zou willen trouwen, waarom dat je al vanaf jonge leeftijd een vaste vriend wil die tot de dood bij je blijft en waarom je beloftes zou maken waarvan je niet weet of je ze waar kunt maken. Dus voor mij hoeft het absoluut niet, maar als anderen er gelukkig van worden (of niet) moeten ze dat lekker doen. Er vanaf komen kost dan alleen wat meer centjes. Of denk ik dat laatste verkeerd?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 22:51

Nies, dat kan. Ik snap niet dat mensen van partner naar partner hoppen, om het dan maar even net zo zwart wit te stellen. Dat maakt het nog niet belachelijk....

Als je weet dat je voor elkaar bestemd bent, waarom zou je dan niet trouwen?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 22:52

Ik zeg toch nergens dat het belachelijk is? :) Ik zie alleen totaal de functie niet, zeg er zelfs bij dat anderen dat lekker wel moeten doen als ze willen.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 22:52

Precies wat ik zei dus: Er zijn uiteraard uitzonderingen.

Sammie: Ik heb nooit gezegd dat je je leven verspild als je trouwt. Ik zeg alleen dat je een deel van je vrijheid opgeeft. En dan bedoel ik niet dat je de rest van je leven in de keuken moet staan en schoon moet maken (zoals iedereen dat steeds zo mooi zegt terwijl ik al meerdere malen heb uitgelegd wat ik daarmee bedoel). En het kan zijn dat jij het niet erg vind dat deeltje vrijheid op te geven in ruil voor een mooie relatie: Daar verschillen we dan in van mening.

LadyMadonna: Ik denk dat ik dan hetzelfde voor jou kan zeggen: Dat het niet jouw mening is betekent niet dat ik er dan maar geen mening over moet hebben zoals je in je eerdere reactie zei ;) Daarbij zeg ik niet dat het belachelijk is, maar dat ik het belachelijk vind. En dat sloeg op de OP over een 16 jarig meisje dat in het huwelijk wil treden. Want ja, dat vind ik belachelijk.

Ik ben overigens nog steeds erg benieuwd wat jullie het huwelijk vinden toevoegen aan een relatie?