overvallers juwelier doodgeschoten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

akishino

Re: overvallers juwelier doodgeschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 12:31

Natuurlijk kent niemand hier het hele verhaal. Volgens mij is het onderzoek nog gewoon bezig. De zaak is de hele nacht bewaakt zodat het onderzoek vandaag verder kon.

Ik ben van mening dat die criminelen met hun handen van andermans spullen af hadden moeten blijven. En ik kan me voorstellen dat als je overvallen wordt je doodsangsten uitstaat, wat niet geheel onterecht is tegenwoordig. Het zal niet de eerste zijn die gedood word door een stelletje overvallers. Het was ook niet de eerste keer dat deze juwelier overvallen is!
Als je zelf of je geliefde bedreigt worden en je krijgt de kans om dat te beeindigen dan zou ik dat ook doen. Ook als ik daarvoor twee overvallers neer zou moeten schieten met de kans dat ze zouden overlijden.
In mijn ogen hadden ze geen rechten meer toen ze deze onschuldige, hardwerkende mensen overvielen.
Gelukkig is het in de wet anders geregeld.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 12:36

Opgeruimd staat netjes, dat vind ik.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 12:39

Eigen schult dikke bult, ze moeten gewoon met hun fikken van andermans spullen afblijven!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 12:41

Ik denk/vrees dat het enkel zelfverdediging kan zijn als de overvallers ook een geweer hadden. Voor zelfverdediging moet de bedreiging volgens mij even groot zijn als de "verdediging" en een mes vs een pistool is niet gelijkwaardig..
Maar goed, dat zal de rechter wel beslissen als die alle feiten heeft.

Ik begrijp de ondernomen actie maar ik heb een beetje moeite met het "goedkeuren" er van omdat ik "eigen rechter spelen" een gevaarlijk iets vind.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 12:42

Als de overvallers netjes thuis waren gebleven of gewoon een baan hadden gehad, dan waren ze ook niet doodgeschoten. Risico van het vak.....

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 12:44

Niet meer dan terrecht dat die vrouw geschoten heeft, wat had ze dan gemoeten? Dom toekijken en zien hoe haar zaak leeggeroofd wordt? Als ze niks had gedaan, was ze misschien zelf wel doogeschoten, maar in Nederland moet je maar alles toelaten, en mag je niet meer opkomen voor je eigen leven...Lang leve de criminaliteit hier... Scheelt de politie weer een hoop zoekwerk en geld..

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 12:49

kimberley12 schreef:
Niet meer dan terrecht dat die vrouw geschoten heeft, wat had ze dan gemoeten? Dom toekijken en zien hoe haar zaak leeggeroofd wordt? Als ze niks had gedaan, was ze misschien zelf wel doogeschoten, maar in Nederland moet je maar alles toelaten, en mag je niet meer opkomen voor je eigen leven...Lang leve de criminaliteit hier... Scheelt de politie weer een hoop zoekwerk en geld..

Als ze niks had gedaan was ze niet in de buurt geweest van de overvallers.
En dom toekijken moet je nooit doen. De politie bellen is verstandiger. Kijken hoe de overvallers er uit zien en wat er precies gebeurd ook.

Maar aangezien de man naar het ziekenhuis is gebracht ga ik er even vanuit dat zij waarschijnlijk haar man wilde verdedigen en dit zou -vind ik- gewoon moeten kunnen!

Pebbles_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 18:36

LesleyxLinn schreef:
kimberley12 schreef:

En dom toekijken moet je nooit doen. De politie bellen is verstandiger. Kijken hoe de overvallers er uit zien en wat er precies gebeurd ook.

Maar aangezien de man naar het ziekenhuis is gebracht ga ik er even vanuit dat zij waarschijnlijk haar man wilde verdedigen en dit zou -vind ik- gewoon moeten kunnen!

Tegen elke prijs? Zij is bewust vanuit huis (als we alle verhalen moeten geloven) met een geladen pistool naar de zaak toegereden om die mensen neer te knallen. En dat staat niet gelijk aan wat ze anders kwijt was geweest; materiële zaken (die als het goed is allemaal verzekerd zijn...).

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 18:38

Eigen schuld. Kan er geen medelijden mee hebben. Ja met die vrouw

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 18:43

Als zij het gedaan heeft verdient ze een lintje, laat dat gajes maar eens zelf hun geld verdienen. Ik zou hetzelfde gedaan hebben, zonder te twijfelen als je ziet dat je man neergeschoten wordt. ik hoop dat ze een hoop steun krijgt bij deze ellende.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 18:47

Pebbles_x schreef:
LesleyxLinn schreef:

Tegen elke prijs? Zij is bewust vanuit huis (als we alle verhalen moeten geloven) met een geladen pistool naar de zaak toegereden om die mensen neer te knallen. En dat staat niet gelijk aan wat ze anders kwijt was geweest; materiële zaken (die als het goed is allemaal verzekerd zijn...).

Materieel? Die lui zijn gewapend en zou je alleen daarom al af moeten schieten. Als ze dan haar man verwonden heeft ze groot gelijk dat ze ze neerschiet. Vind het knap dat ze ze goed geraakt heeft, zou menig agent nog van kunnen leren.

Pebbles_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 18:51

Nies_ schreef:
Materieel? Die lui zijn gewapend en zou je alleen daarom al af moeten schieten. Als ze dan haar man verwonden heeft ze groot gelijk dat ze ze neerschiet. Vind het knap dat ze ze goed geraakt heeft, zou menig agent nog van kunnen leren.

Ja, materiële schade ja. Haar man leeft nog en als hij de goederen die de overvallers wilden had afgegeven, was er misschien niet eens wat gebeurd waardoor hij aan zijn hand(!) gewond is geraakt. Het is totaal onbekend of de mannen gewapend waren en zo ja, wat zij bij zich hadden.

Wat ze had moeten doen, is de politie bellen en zorgen dat ze alles onthoudt van wat ze op de camerabeelden heeft gezien. De beelden dan ook goed bewaren voor de politie.

Ik ben waarschijnlijk de enige in heel dit topic, maar van mij mag hier doodslag op komen.

Rare redenatie trouwens, de lui zijn gewapend en daarom moet je ze afschieten. Dan mag dus ook iemand die vrouw afschieten, want die is ook gewapend...

Bandaloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 18:59

Wat een heftige reacties hier in dit topic. 'Vrouw naar mijn hart.' 'Wat zielig voor die vrouw en haar man'. Serieus? Die vrouw heeft (hoogstwaarschijnlijk) die overvallers dood geschoten. Is in mijn ogen niets goeds aan, ookal zijn het criminelen. Ben benieuwd naar de rest van de feiten. Het blijft nu nog gissen, maar vermoed dat noodweer niet zal slagen.. Lijkt meer op eigenrichting, wat in NL (gelukkig) niet mag.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 19:01

Het gaat er natuurlijk om dat ze gewapend iemand gaan overvallen. Dat is wat anders dan het leven van je man redden. Ik las (volgens mij op omroep brabant) dat de daders gewapend waren, dus dan ga ik er vanuit dat dat zo was.

Neemt trouwens niet weg dat ik vind dat de vrouw ook de politie had moeten bellen, met veel geluk waren ze toevallig in de buurt en dat had een hoop ellende gespaard.

Pebbles_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 19:08

Het onderzoek is nog niet afgerond. Waarschijnlijk stonden de overvallers de man helemaal niet naar het leven, ze wilden geld en juwelen. Hij is gewond aan zijn hand, als de overvallers hem dood hadden willen hebben, was ze dat echt wel gelukt in de tijd dat de vrouw is gekomen om haar man te 'redden'.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 19:09

Wellicht bewaarde ze het pistool ook wel op haar werk of heeft zei die te pakken gekregen van een van overvallers, het is toch giswerk nu.

Maar als ik een pistool had, zag dat mijn man bedreigd werd met een ander vuurwapen door twee inbrekers zou ik ook niet gaan zitten afwachten. Vind het heel makkelijk zeggen achterover blijven zitten en de beelden bewaren zodat de politie kan kijken wie het waren, maar als de overvallers gewapend waren dan had je man allang dood kunnen zijn.

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 19:20

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 19:33

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 19:34

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 19:39

laetitia schreef:
Risico van het vak inderdaad. Hoe vaak worden juweliers zelf niet doodgeschoten tijdens een overval.

Vind het prima dat die twee dood zijn, laat het een waarschuwing zijn voor al het tuig dat hier rondloopt.

en ik hoop van harte dat de schieter niet veroordeeld wordt.

Mee eens!!!! en opgeruimd staat netjes en zal nooit meer weer zaken gaan overvallen.

Het moet maar eens afgelopen zijn met al die overvallen op de juwelierszaken en dat men er overal mee wegkomt met zulke softe aanpak en softe politie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 19:47

Amandavd schreef:
Fjorj schreef:
Toch wel erg jammer dat wanneer iets met een bouwvakker gebeurt op zijn werk dat daar allemaal geregeld is met papierwerk werk dat wordt gezien als risico van het vak.
Terwijl als een crimineel iets over komt......

Dit snap ik niet helemaal.

Bouwvakkers worden door meeste bedrijven verplicht om een VCA cerficaat te hebben. Dat papier houdt niks anders in dat bouwvakker weet hoe die veilig moet werken. Mocht er dan toch ongeval zich voor doen, dan wijst de werkgever met zijn vinger naar VCA cerficaat van de werknemer en daarmee is de kous af.

En dit soort dingen geld helemaal voor mensen die een risico vol beroepen, behalve dan wanneer je een inbreker bent, dan wordt je door de wet tegen elk risco beschermt...

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 19:48

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 19:58

Dus toch al 1, misschien 2, minder minder minder dus :')

Sorry, flauw grapje.

Pebbles_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 20:07

Ceriadwen schreef:
Gemmeke schreef:

Dat is mooi, dat scheelt aanzienlijk in de strafmaat die gevraagd gaat worden.

Het stuk van omroep Brabant is een stuk uitgebreider. Ze kan zich beroepen op noodweer van één van de twee daders, want volgens omroep Brabant was één van de twee gewapend. De ander heeft ze 'gewoon' doodgeschoten, zonder dat hij een bewuste dreiging vormde.

Ach, we zullen zien wat dit wordt, maar ik hoop wel degelijk dat ze er niet zonder proces vanaf komt.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 20:14

Pebbles_x schreef:
Ach, we zullen zien wat dit wordt, maar ik hoop wel degelijk dat ze er niet zonder proces vanaf komt.

Mee eens, maar waarschijnlijk niet zoals jij dit bedoelt.
Een proces puur om aan te tonen dat er uit noodweer is gehandeld en niet om haar schuldig te verklaren aan doodslag van 2 criminelen.
Laat dit duidelijk zijn!