Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bambolina schreef:Wie zegt dat een kind of wie dan ook voedingsstoffen uit vlees 'moet' hebben mag zich nog even wat beter inlezen, dat is namelijk éen van de grootste leugens over voedsel. .
maura schreef:Misschien off-topic, maar in de ideale wereld zouden alle ouders sowieso moeten uitzoeken wat wel en niet goed is voor opgroeiende kinderen. Cola, chips en andere suikerbommen zijn volgens mij heel erg veel slechter voor kinderen dan het niet geven van vlees. Een onverantwoord dieet in de eerste levensjaren zadelt kinderen voor de rest van hun leven op met gewichtsproblemen, dus wat dat betreft zou het misschien voor alle aanstaande ouders een goed idee zijn om zich eens serieus te verdiepen in (mythes over) voeding.
Furrow schreef:Ik vind dat het net zoals geloof een keuzen kwestie is.
Een kind moet zelf beslissen, en hoe vrij is een kind waarvan de moeder vlees walgelijk vindt?
Ik ben blij dat mijn mama ons heeft laten kiezen, mijn zus is vegan en ik wissel vlees en vleesvervangers af.
Een mooie gouden middenweg, ben ook blij dat ons zus aan tafel kan zitten zonder vlees te veroordelen.
Vjestagirl schreef:Furrow schreef:Ik vind dat het net zoals geloof een keuzen kwestie is.
Een kind moet zelf beslissen, en hoe vrij is een kind waarvan de moeder vlees walgelijk vindt?
Ik ben blij dat mijn mama ons heeft laten kiezen, mijn zus is vegan en ik wissel vlees en vleesvervangers af.
Een mooie gouden middenweg, ben ook blij dat ons zus aan tafel kan zitten zonder vlees te veroordelen.
Nét zo vrij als een kind waarvan de ouders vlees fantastisch vinden en een hekel aan groenten hebben.
Furrow schreef:Vjestagirl schreef:Nét zo vrij als een kind waarvan de ouders vlees fantastisch vinden en een hekel aan groenten hebben.
Ja maar dat is weer vuur met vuur bestrijden, en het ene extreme met het andere vergelijken.
Heb wel nog nooit een ouder meegemaakt dat groente haat, bij mijn ex mochten ze geen vegetariër zijn.. Dat vind ik dus ook idioot.
Vjestagirl schreef:Ik vind het een aparte redenatie, dat kinderen nu vlees moeten eten, zodat ze later zelf kunnen kiezen of ze het wel of niet willen eten. Ze kunnen ook vanuit een vegetarische basis vlees gaan eten...
miss_lizje schreef:Polly schreef:Waarom zijn mensen dan omnivoren en geen herbivoren?
Inderdaad. Ik heb vlees echt nodig ondanks dat ik veel soorten vlees niet lekker vind. Mijn vit. B12 is extreem laag geweest. Het advies van de dokter: rood vlees eten. Ik kan namelijk niet goed tegen noten. Pinda's en Cashewnoten gaan nog wel. Maar amandelen en walnoten krijg ik allergie van. Persoonlijk vind ik alleen maar B12 tabletjes slikken not-done, zoals sommige vegatariers in mijn omgeving wel doen. Nee, in vlees zitten veel dingen die ik nodig heb.
Even terugkomend op het verhaal over kinderen: Persoonlijk zou ik ze wel vlees geven. Omdat de vervangers zoals noten niet aan te raden zijn voor kleine kinderen. Vlees kan je wel in "ongevaarlijke" stukjes snijden.
Fiffill schreef:Ik denk dat het ook gewoon per persoon heel erg verschilt. Er zijn een heleboel mensen die allergisch zijn voor varkensvlees bijv.
Dat ik het heel erg goed doe op een vegetarisch dieet met erg veel groenten wil niet zeggen dat jij het daar goed op zou doen. Ik ben er dan ook van overtuigd dat vegetarisch eten niet voor iedereen is weggelegd.
Furrow schreef:Vjestagirl schreef:Nét zo vrij als een kind waarvan de ouders vlees fantastisch vinden en een hekel aan groenten hebben.
Ja maar dat is weer vuur met vuur bestrijden, en het ene extreme met het andere vergelijken.
Heb wel nog nooit een ouder meegemaakt dat groente haat, bij mijn ex mochten ze geen vegetariër zijn.. Dat vind ik dus ook idioot.
Sassol schreef:Ik zou het kind wel vlees laten eten, biologisch dan. En niet elke dag hoor, 4 dagen vegetarisch, 2 dagen vlees en 1 dag vis bijvoorbeeld.
Want hoe ga je dat doen als je partner wel vlees eet, ik neem aan dat hij geen vegetarier wordt. Dan eet mama geen vlees, papa wel en kindje....?
Waarom wordt je vegetarier? Vanuit principe. Heeft een kind dat principe al? Nee. Je kan het kind wel met dat principe opvoeden: vlees komt van dieren, dus dat eten wij niet, want dat vinden we zielig en onnodig. Tja, hoe komt papa dan in de schijnwerpers te staan?
Ik zou het kind dus gewoon vlees laten eten, met mate en biologisch. Zo kun jij je aan je principe houden, voed je je kind op met bewustzijn van het eten van vlees en is je partner geen dierenhater in de ogen van jullie kind.