Muziek en videoclip tegen Geert Wilders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 11:52

Erg jammer dat de clip deze goede en eerlijke toespraak, zoveel ironie toedraagd.

Anoniem

Re: Muziek en videoclip tegen Geert Wilders

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 12:04

Anderzijds is dit wel ongeveer het niveau waarop Geert communiceert.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 13:03

mensen horen alleen wat ze horen willen……

en zelf scheren ze het zaakje over 1 kam. Als je goed luisterd dan hoor je dat hij het over een bepaalde doelgroep heeft

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-14 13:06

Nies_ schreef:
Alles kunnen zeggen wat je vindt, vind ik niet meer dan normaal. De moord van iemand uitbeelden echter niet.

Ik word sowieso een beetje moe van dat gemiep om Wilders. Als Samson zegt dat Marokkanen de monopolie in overlast hebben hoor je er niemand over. Aandacht is precies wat hij wil met dat soort uitspraken en dat lukt hem altijd weer. Bovendien houden veel mensen geen rekening met wat de media aan de uitspraken sleutelt, hele stuken worden weggelaten en elke scheet komt groot op tv. Niet dat ik al zijn uitspraken goed keur (veel zijn er ronduit belachelijk), maar een aantal zijn gewoon goed te begrijpen en helemaal zo racistisch/discriminerend niet als je heel de context er van weet.

En ja. Naast ziekelijk is de video ook gewoon ronduit dom. Bevestigt mooi dat Marokkanen slecht volk is waar je zo snel mogelijk van af wil.

Welkom racisme...

Verder ben ik het helemaal eens met de rest.

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 13:11

Electra63 schreef:
De clip vind ik belachelijk, de tekst daarentegen best wel goed.

Maar ik hoor net Geert Wilders tijdens een speech roepen: Willen we meer of minder Marokkanen? Niets geen onderscheid naar criminele Marokkanen of illegalen. Ook dat vind ik belachelijk, maar vooral opruiend.

Word ook wel opgeblazen in de media. Ik ben het niet eens hoor mbt PVV en Wilders, maar officieel was het,

Willen we meer of minder Europa
Willen we meer of minder PvdA
Willen we meer of minder Marokkanen

Dan word weer net alleen de laatste eruit gehaald waardoor het nog meer provocerend word gemaakt dan het al is en dat wil de heer Wilders ook.
Het is een dikke middelvinger van Wilders naar de tegenhangers.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 13:13

Bizzybijtje schreef:
Nies_ schreef:
Ik vind het ziekelijk. Gelijk opsluiten.

Mogen ze met de heer Wilders ook doen wat mij betreft, maar los daarvan vind ik deze clip wel erg ironisch ja. Brengt niet echt de boodschap die je zou willen brengen in die positie.

Precies.

Heel laag dit!

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 13:23

Ik ben het zeer zeker niet eens met alles wat Dhr. Wilders zegt.. maar ik vind deze clip ook wel een beetje een domme actie. Een inkoppertje voor Wilders om dan te zeggen "Zie je nou wel" -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 13:29

Ojajoh schreef:

en zelf scheren ze het zaakje over 1 kam. Als je goed luisterd dan hoor je dat hij het over een bepaalde doelgroep heeft

Ach welnee, hij wijst telkens weer een andere bevolkingsgroep aan als zondebok. En die beloftes die de partij maakt kunnen 9 van de 10 keer niet eens nagekomen worden. Populisme ofzo.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 13:33

Bizzybijtje schreef:
Ojajoh schreef:

Ach welnee, hij wijst telkens weer een andere bevolkingsgroep aan als zondebok. En die beloftes die de partij maakt kunnen 9 van de 10 keer niet eens nagekomen worden. Populisme ofzo.

ha, andere partijen wel dan….

mooie droom

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 14:31

NikkiEnJij schreef:
Nies_ schreef:
Alles kunnen zeggen wat je vindt, vind ik niet meer dan normaal. De moord van iemand uitbeelden echter niet.

Ik word sowieso een beetje moe van dat gemiep om Wilders. Als Samson zegt dat Marokkanen de monopolie in overlast hebben hoor je er niemand over. Aandacht is precies wat hij wil met dat soort uitspraken en dat lukt hem altijd weer. Bovendien houden veel mensen geen rekening met wat de media aan de uitspraken sleutelt, hele stuken worden weggelaten en elke scheet komt groot op tv. Niet dat ik al zijn uitspraken goed keur (veel zijn er ronduit belachelijk), maar een aantal zijn gewoon goed te begrijpen en helemaal zo racistisch/discriminerend niet als je heel de context er van weet.

En ja. Naast ziekelijk is de video ook gewoon ronduit dom. Bevestigt mooi dat Marokkanen slecht volk is waar je zo snel mogelijk van af wil.

Welkom racisme...

Verder ben ik het helemaal eens met de rest.

Ik denk dat je mijn opmerking niet goed begrijpt, ik wil niet zo snel mogelijk af van alle Marokkanen, maar de clip bevestigt de mening van mensen die dat wel willen wel.
Soraya10 schreef:
Electra63 schreef:
De clip vind ik belachelijk, de tekst daarentegen best wel goed.

Maar ik hoor net Geert Wilders tijdens een speech roepen: Willen we meer of minder Marokkanen? Niets geen onderscheid naar criminele Marokkanen of illegalen. Ook dat vind ik belachelijk, maar vooral opruiend.

Word ook wel opgeblazen in de media. Ik ben het niet eens hoor mbt PVV en Wilders, maar officieel was het,

Willen we meer of minder Europa
Willen we meer of minder PvdA
Willen we meer of minder Marokkanen

Dan word weer net alleen de laatste eruit gehaald waardoor het nog meer provocerend word gemaakt dan het al is en dat wil de heer Wilders ook.
Het is een dikke middelvinger van Wilders naar de tegenhangers.

Dat was precies mijn punt in de quote hierboven, maar dat wordt altijd genegeerd. Ik wil niet zeggen dat alles wat Wilders zegt ook de waarheid is (ik vind wel dat het moet kunnen), maar door de media lijkt het veel erger dan dat het is. Overigens werkt dat bij bepaalde dingen andersom ook zo. Ik blijf me er over verbazen hoe mensen blind achter de media aanhupsen, ze kunnen je laten zien en laten geloven wat ze willen. Veel nieuwsberichten zijn niet alleen erg selectief, vaak staan ze ook vol onwaarheden.
Ojajoh schreef:
Bizzybijtje schreef:

mooie droom

Dat is inderdaad een droom, een illusie. Alle partijen maken de meeste beloftes niet waar en iedereen die een beetje na kan denken vindt dat niet meer dan logisch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 15:12

Ojajoh schreef:
Bizzybijtje schreef:

mooie droom

Goed argument. Oh wacht, er is geen argument. Zo handelt de PVV ook ongeveer :)
De PVV is gewoon een partij die constant aandacht probeert te krijgen maar niks onderneemt. Roepen dat de belastingen lager moeten, prima. Maar hoe? Dat zeggen ze er niet bij.... En zo handelen ze ongeveer. Met name Wilders kan er wat van. Zelf maar met uitspraken gooien maar zo gauw er iets terugkomt rent hij nog net niet huilend naar zijn moeder.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 15:22

Bizzybijtje schreef:
De PVV is gewoon een partij die constant aandacht probeert te krijgen maar niks onderneemt. Roepen dat de belastingen lager moeten, prima. Maar hoe? Dat zeggen ze er niet bij.... En zo handelen ze ongeveer. Met name Wilders kan er wat van. Zelf maar met uitspraken gooien maar zo gauw er iets terugkomt rent hij nog net niet huilend naar zijn moeder.

wacht deze discussie heb ik eerder gevoerd! Iemand die toen stellig voor Rutte koos! enne. wat denk je, er werden idd dingen doorgevoerd.
En niet in z'n positieve vorm! Dus wat dragen de andere partijen nou echt positief bij????

Lachertje allemaal, al die partijen. En mensen maar debateren en ik zie komplete discussies op FB voorbij komen waarvan je denkt, wat heeft het voor nut? Ze beliegen en bedriegen allemaal de hele zooi.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 15:23

Als zelfs rtl nieuws een standpunt inneemt... Hun stuk is trouwens wel steengoed!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 15:24

En dát krijgt aandacht? :') die gast kan niet eens goed rappen, heb het halverwege stop gezet. }:0 Máár ik ben ook geen Geert Wilders fan hoor :) Ik ben neutraal wat dat betreft, maar vind het jammer dat deze clip is gemaakt. Dan verlaag je je weer tot een bepaald niveau ver onder de zeespiegel wat in Nederland best een prestatie is om nog lager te gaan :+
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 20-03-14 15:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 15:27

Ojajoh schreef:
Bizzybijtje schreef:

wacht deze discussie heb ik eerder gevoerd! Iemand die toen stellig voor Rutte koos! enne. wat denk je, er werden idd dingen doorgevoerd.
En niet in z'n positieve vorm! Dus wat dragen de andere partijen nou echt positief bij????

Lachertje allemaal, al die partijen. En mensen maar debateren en ik zie komplete discussies op FB voorbij komen waarvan je denkt, wat heeft het voor nut? Ze beliegen en bedriegen allemaal de hele zooi.

Andere partijen ondernemen tenminste iets en staan niet enkel aandacht te trekken. Dat is het verschil.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 15:28

Had rutte iedere nederlander niet 1000 euro beloofd?
Iedere politicus doet beloften die ze niet waar kunnen maken. Lijkt haast zo te moeten.. als ze eerlijk zouden zeggen dat ze in een paar jaar tijd eigenlijk vrijwel niks kunnen veranderen wordt er natuurlijk niet op hun gestemd.. Jammer dat het zo moet..

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 15:29

Superhandig! nu kan geertje zeggen: zie je nou wel!

wat zijn sommige mensen toch dom.. >;)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 15:30

Bizzybijtje schreef:
Andere partijen ondernemen tenminste iets en staan niet enkel aandacht te trekken. Dat is het verschil.

Ze ondernemen alleen dingen die negatief uitpakken voor de burger. Nee daar heb je wat aan..
Idd een groot verschil, maar wel 1 waar ik niet de dupe van wil zijn

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 15:31

Ligt misschien aan mij maar ik versta die hele "rapper" ook niet :P geen idee wat die allemaal zegt. Heeft niks te maken met het feit dat het iemand met een Marokkaanse nationaliteit is, ik versta meerdere Nederlanders gewoon niet. Iets met slechte oren en concentratie geloof ik :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 15:31

Ojajoh schreef:
Bizzybijtje schreef:

Ze ondernemen alleen dingen die negatief uitpakken voor de burger. Nee daar heb je wat aan..
Idd een groot verschil, maar wel 1 waar ik niet de dupe van wil zijn

Nee dan kun je beter een partij in de Tweede Kamer hebben die zich gedraagt als een stel peuters die hun zin niet krijgen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 15:42

Bizzybijtje schreef:
Nee dan kun je beter een partij in de Tweede Kamer hebben die zich gedraagt als een stel peuters die hun zin niet krijgen.

nou idd! het interesseert mij echt geen worst hoe hun met elkaar om gaan en zich daar willen gedragen
het gaat mij om wat ik uiteindelijk er van merk als burger en wat ik voel in mijn portemonnee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 15:43

Ojajoh schreef:
Bizzybijtje schreef:

nou idd! het interesseert mij echt geen worst hoe hun met elkaar om gaan en zich daar willen gedragen
het gaat mij om wat ik uiteindelijk er van merk als burger en wat ik voel in mijn portemonnee

Mijn post was vrij sarcastisch, maar goed. Als je geeft om wat je merkt als burger en wat er in je portemonnee zit moet je in ieder geval niet op de PVV stemmen. Die doen toch niks.

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 15:45

Gisteren zag ik er toevallig een stukje over op televisie. Vooral Wilders reactie viel mij heel erg tegen, want het zou geen vrijheid van meningsuiting zijn, maar alleen een bedreiging.
Vooral in de kunst denk ik dat de kaders wat breder zijn wat wel kan en wat niet, muziek wil ik hierbij ook onder kunst indelen. Het is niet netjes om te laten lijken dat ie dood wordt geschoten, maar ik vind de reactie van Wilders ook om te huilen. 'Hij gaat een grens over met deze clip.' Nou meneer Wilders, u gaat met elke uitspraak die u doet een grens over. Als de uitspraken die hij doet over hem zouden gaan, zou Wilders ook zich in een hoek gedrukt voelen. Waar haalt hij het lef vandaan om Nederlanders met een Marokkaanse afkomst uit steden te gaan weren. Ik denk dat meer begrip effectiever werkt dan met het vingertje wijzen om een hele bevolkingsgroep te laten verdwijnen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 15:47

Bizzybijtje schreef:
Mijn post was vrij sarcastisch, maar goed. Als je geeft om wat je merkt als burger en wat er in je portemonnee zit moet je in ieder geval niet op de PVV stemmen. Die doen toch niks.

ja…dat is JOUW straatje…… niet de mijne ;)
Partij van de Armoede wordt het zeker niet!

en ik maak mijn eigen keuze of ik er wel of niet op PVV stem :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 15:49

Om eerlijk te zijn kan ik geen touw aan de helft van je posts vastknopen Ojajoh maar de laatste snap ik al helemaal niet. Wat is mijn straatje? Ik stem ook niet op de PvdA hoor. En natuurlijk is het je eigen keuze of je op de PVV stemt, iedereen boven de 18 heeft immers het recht om te stemmen. Of het een verstandige keuze is naar de resultaten die jij wilt zien, dat is een ander verhaal.