Nucleaire top, wie heeft er last van?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 14:12

Waarom niet een top via een zwaar beveiligde video stream line houden, dit kost echt klauwen met geld en kan vele malen goedkoper, maar nee, ze moeten allemaal weer mee ete. Nederland zal dit wel weer als prestige project zien maar ik vind het onderwerp waarover gebakkeleid word prima maar dan wel goedkoper. En als je ziet wat er uit veel van die giga conferenties komt, vaak niets of er word na drie dagen geconcludeerd dat het een vruchtbaar overleg was, ze op de goede weg zijn blablabla.

Muppett

Re: Nucleaire top, wie heeft er last van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 14:13

Amen Bigone! Helemaal mijn idee.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 14:14

A4 wordt alleen voor korte periodes afgesloten en er zijn minder rijstroken beschikbaar, hij gaat dus niet voor hele dagen dicht, de A5 tussen de A9 en de A4 gaat wel helemaal dicht. Maar omdat er minder rijstroken beschikbaar zijn op de A4 verwacht men veel files.

Het brugrestaurant is wel dicht deze dagen.

http://www.vananaarbeter.nl staat alle informatie.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 14:16

De A4 wordt niet volledig afgezet, tussen de knooppunten Badhoevedorp en Burgerveen zijn in de richting van Den Haag minder rijstroken beschikbaar.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 14:17

Ik werk in Hoofddorp en woon in Beverwijk. Maandag en dinsdag zou ik door Haarlem en Heemstede naar Hoofddorp moeten... dat wordt dus chaos. Ik werk die dagen mooi thuis.

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 14:18

ingvdh schreef:
A4 wordt alleen voor korte periodes afgesloten en er zijn minder rijstroken beschikbaar, hij gaat dus niet voor hele dagen dicht, de A5 tussen de A9 en de A4 gaat wel helemaal dicht. Maar omdat er minder rijstroken beschikbaar zijn op de A4 verwacht men veel files.

Het brugrestaurant is wel dicht deze dagen.

http://www.vananaarbeter.nl staat alle informatie.

super ik kwam er ook niet helemaal uit maar dat betekent dat ik dus wel op mijn werk kom dankjewel

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 14:21

Mja ik ga zaterdag met m'n moeder naar het Rijksmuseum, moet nog even kijken hoe we het beste kunnen gaan. We kunnen vanuit de Alphen de bus pakken naar Schiphol maar die rijdt over de A4 en N207. Maar in het foldertje dat ik meenam van Arriva staat dat de verkeershinder op die lijnen alleen geldt op 24 en 25 maart en zaterdag is het de 22e :+
We kunnen ook met de bus naar Leiden en dan naar A'dam. Maar de bus rijdt het centrum van Leiden niet in...

Verder moet ik volgens mij de hele week voor m'n bijrijpoown zorgen omdat zijn eigenaresse heeeeeeel veel moet werken dus dat vind ik dan weer helemaal niet erg :D

Maargoed blijft dat ik het een klein beetje onzin is. Echt belachelijk veel geld.
Mijn vriend gaat met vrienden een weekendje weg naar Brabant geloof ik, heeft 'ie er ook mooi geen last van.

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 14:22

Top, dankjewel. Lijkt erop dat ik dus wel de weg op kom. Alleen met het zicht op de waarschijnlijk enorme files ga ik toch maar overwegen om de fiets te pakken :D

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 14:25

bigone schreef:
Waarom niet een top via een zwaar beveiligde video stream line houden, dit kost echt klauwen met geld en kan vele malen goedkoper, maar nee, ze moeten allemaal weer mee ete. Nederland zal dit wel weer als prestige project zien maar ik vind het onderwerp waarover gebakkeleid word prima maar dan wel goedkoper. En als je ziet wat er uit veel van die giga conferenties komt, vaak niets of er word na drie dagen geconcludeerd dat het een vruchtbaar overleg was, ze op de goede weg zijn blablabla.

Misschien komt eruit de top zelf niets, maar de (informele) gesprekjes onderling over andere onderwerpen tussen de zware NSS gesprekken door leveren vaak de meeste winst op. Die kan je niet voeren via een live-stream of conference call omdat je dan ter zake blijft voor een of twee uur en dan is het klaar.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 14:26

Ik werk een paar straten verderop, jippie

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 14:32

Ik werk thuis :+ niet te doen voor mij

Saarie waar sta je dan op de stompwijkse weg?. Nieuwsgierig O:)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 14:34

Warboel schreef:
Mja ik ga zaterdag met m'n moeder naar het Rijksmuseum, moet nog even kijken hoe we het beste kunnen gaan. We kunnen vanuit de Alphen de bus pakken naar Schiphol maar die rijdt over de A4 en N207. Maar in het foldertje dat ik meenam van Arriva staat dat de verkeershinder op die lijnen alleen geldt op 24 en 25 maart en zaterdag is het de 22e :+

Zaterdag kun je nog gewoon alle kanten op hoor :-) De meeste drukte wordt pas vanaf zondag(na)middag verwacht en dan maandag en dinsdag :-)

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 14:35

Bij Arie Breedijk :) Koeienboer met een kleinschalige pensionstal. Bak is vanaf de weg goed te zien. Als je vanaf Leidschendam kijkt is het een stukje voorbij de drie molens. Hij heeft een lange oprijlaan naar beneden met bomen aan weerszijde. Het zit zeg maar net voor die scherpe bocht naar links.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 14:36

Ik heb collega's die niet naar kantoor Utrecht kunnen komen, die gaan dus op kantoor Den Haag zitten. Maar ook collega's die niet bij kantoor Den Haag kunnen komen, die dus iets anders moeten zoeken.

Daarnaast moet je maar hopen dat je geen storing krijgt en in het afgesloten gebied woont, monteurs mogen er geen werkzaamheden uitvoeren namelijk..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 14:38

janouk schreef:
Ik woon bij schiphol, langs de a4. Wij hebben er nu al last van. En dat zal vanaf zaterdag alleen maar meer worden.

Kom je er wel doorheen met de auto? Ik moet er langs zaterdag.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 14:40

Ik heb er niet echt veel last van ik woon zelf in Den haag. Maar ik vind het belachelijk dat het brugrestaurant dicht moet terwijl er een stel van die pipo's hier gaan vergaderen. En de mensen die langs de A4 werken krijgen geen vergoeding. Dus lopen ze inkomsten mis.

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 14:43

Ik vind het vooral heel gek dat al die wereldleiders zo op een kluitje durven te gaan zitten. Misschien ben ik te achterdochtig hoor, maar voor een béétje terroristische organisatie is dat toch kaassie? Als je weet hoe het moet is er altijd wel ergens een gaatje voor een aanslag of twee...

Zou wel ironisch zijn.

Ik heb er denk ik geen last van, woon niet in de buurt. Toch staan er hier in de omgeving ook al borden die waarschuwen voor drukte op de weg tijdens die dagen.

lovis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 14:47

ik woon en werk in den haag, maar ga altijd op de scooter naar mn werk dus verwacht daar niet echt heel veel problemen mee. mijn man werkt normaal in bloemendaal maar gaat dinsdag naar filiaal naaldwijk.
Maandag zijn we vrij en naar stal (schipluiden) verwacht ik geen problemen.
Mijn ouders hebben er wel meer last van, wonen vlak bij waar de top gehouden wordt. Maar die gaan een paar dagen op vakantie.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 14:52

Apple schreef:
Warboel schreef:

Zaterdag kun je nog gewoon alle kanten op hoor :-) De meeste drukte wordt pas vanaf zondag(na)middag verwacht en dan maandag en dinsdag :-)

Fijn, kan ik toch de Nachtwacht nog eens in het echt bekijken :D dankjewel!

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 14:59

Ik vind het van de zotte dat het in het drukste deel van het land gebeurt. Had lekker vliegveld Eelde afgesloten en die omgeving of een militair vliegveld gebruikt, had een hoop minder economische schade opgelevert. Moet je nu eens zien, bedrijven die dicht moeten, bedrijven die maar moeten hopen dat hun personeel op het werk kan komen (productieverlies) en dan met name het MKB dat het toch al moeilijk genoeg heeft en niets maar dan ook niets profiteert van eventuele economische voordeeltjes die eruit voortvloeien maar wel 2 volle dagen inkomsten misloopt, de halve bevolking van de randstad die geen kant op kan!

Terwijl Nederland zat prachtige, en veel rustiger, en beter te beveiligen gebieden heeft die uitermate geschikt zijn, inclusief bereikbaarheid, die ook nog eens veel minder economische schade opleveren. Heb je wel de voordelen van zo'n conferentie, maar hoef je niet het halve land plat te leggen.

Hier staan wel overal omleidingsborden, en zijn ook veel doorgaande wegen afgesloten en ik woon niet in de directe omgeving.

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 15:01

Ik werk in Den Haag vlakbij CS, maandag hebben ze bedacht dat we een meeting hebben in Utrecht.. >;)
Niemand maakt zich hier ook druk en iedereen denk dat het eeeassy wordt om maandagochtend om 09.00 u in Utrecht aan te komen maar zoals ik hier al lees en zelf ook verwacht kan dat nog best wel is een uitdaging worden..

lovis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 15:03

wij hebben met het werk ook twee vestigingen in den haag (1 in benoordenhout en 1 in het statenkwartier).Denk dat we het vrij rustig krijgen die dagen.
mijn collega moet vanuit leiderdorp komen, dat zal fietsen of ov worden denk ik

rabbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 15:08

Ik woon bij Kijkduin en werk in Leidschendam. Maandag ben ik gelukkig vrij, maar dinsdag gaat een drama worden... Ik denk dat ik ipv de gebruikelijke 20 minuten reistijd nu wel 2 uur reistijd ga hebben... Pfff doodeng rondom het congresgebouw... Gister op weg naar huis allemaal tot de tanden bewapende militairen.
Ze hadden die top beter op Ameland kunnen houden... Makkelijker te beveiligen, en minder overlast voor de rest van het land...

Charmaiineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 15:13

Ik werk lekker die hele week. Ik werk in het Bronovo ziekenhuis (tegen scheveningen, bij bezuidenhout in Den Haag). Dus ik kan niet thuis werken :+ Hoop dat het mee zal vallen met het verkeer, maar denk het niet -_-
Gelukkig woon ik in Delft en rij ik via de A13 en A12 en die zijn niet afgesloten..

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 15:14

saarie schreef:
Bij Arie Breedijk :) Koeienboer met een kleinschalige pensionstal. Bak is vanaf de weg goed te zien. Als je vanaf Leidschendam kijkt is het een stukje voorbij de drie molens. Hij heeft een lange oprijlaan naar beneden met bomen aan weerszijde. Het zit zeg maar net voor die scherpe bocht naar links.

O die ken ik wel ja :j