wendyenbram schreef:akishino schreef:@Sammie, omdat kinderen de bmr enting(bof, mazelen rode hond) pas krijgen krijgen met 14 maanden. Dus voor die tijd zijn ze niet geent tegen deze ziektes en wil je dus zoveel mogelijk voorkomen dat ze met kinderen in aanraking komen die niet tegen deze ziektes geent zijn en ze dus kunnen krijgen en overdragen.
En dan wordt even gemakshalve vergeten dat kinderen die NET ge-ent zijn OOK mazelen door kunnen geven. Dus al die kindjes van 14 maanden oud die ge-ent worden kunnen ook jouw kindje van 6 maand oud besmetten!
Tja maar daar hoor je niks over?
ik heb mijn oudste tot haar 9 jaars enting alle vaccinaties laten geven.
de middelste tot zijn 4e jaars.
en de tweeling tot 2 jaar.
HELAAS.
Ik ben me gaan inlezen en kom tot de conclusie dat er veel haken en ogen zitten aan wel enten.
Het heeft in ieder geval niet de vele voordelen die het volgens de overheid wel zou moeten bieden.
Ben nu zwanger, en ik weet nog niet wat ik ga doen. niet enten, of selectief enten.
Maar zeer zeker ga ik niet het programma volgen met vele nutteloze entingen die nu gegeven worden.
Over het weigeren op KDV absurd! vooral omdat je dus ook na een enting besmettelijk bent. dus kinderen vanaf de enting van 14 mnd ook een bepaalde tijd weigeren?
Ik heb toch nergens gezegt dat ik voor of tegen enten ben? Ik heb alleen maar uitgelegd dat kinderen voor de 14 maanden niet geent zijn tegen bof, mazelen en rode hond. Dus de kans veel groter is dat ze besmet worden dan daarna.
En de kans op besmetting is op een plaats waar heel veel kinderen komen gewoon groter. Dus ik snap wel waarom het kdv daar regels aan vast gaat hangen. En nee, kinderen onder de 14 maanden hoeven niet geweigerd te worden als verder de kinderen gewoon geent zijn is de kans dat zij besmet worden op het kdv erg klein. En daarom snap ik dat ze die regel invoeren.
Ik heb zelf getwijfeld of wij onze kinderen wel of niet zouden enten. Uiteindelijk gekozen om het wel te laten doen. Maar ik vindt het goed dat er kritisch gekeken wordt naar wat we in onze kinderen spuiten en daarna moet iedereen zelf de afweging maken of hij het wel of niet doet.