Boink wil ongevaccineerde kinderen weren van KDV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 17:14

wendyenbram schreef:
akishino schreef:
@Sammie, omdat kinderen de bmr enting(bof, mazelen rode hond) pas krijgen krijgen met 14 maanden. Dus voor die tijd zijn ze niet geent tegen deze ziektes en wil je dus zoveel mogelijk voorkomen dat ze met kinderen in aanraking komen die niet tegen deze ziektes geent zijn en ze dus kunnen krijgen en overdragen.

En dan wordt even gemakshalve vergeten dat kinderen die NET ge-ent zijn OOK mazelen door kunnen geven. Dus al die kindjes van 14 maanden oud die ge-ent worden kunnen ook jouw kindje van 6 maand oud besmetten!

Tja maar daar hoor je niks over?

ik heb mijn oudste tot haar 9 jaars enting alle vaccinaties laten geven.
de middelste tot zijn 4e jaars.
en de tweeling tot 2 jaar.

HELAAS.

Ik ben me gaan inlezen en kom tot de conclusie dat er veel haken en ogen zitten aan wel enten.
Het heeft in ieder geval niet de vele voordelen die het volgens de overheid wel zou moeten bieden.

Ben nu zwanger, en ik weet nog niet wat ik ga doen. niet enten, of selectief enten.
Maar zeer zeker ga ik niet het programma volgen met vele nutteloze entingen die nu gegeven worden.

Over het weigeren op KDV absurd! vooral omdat je dus ook na een enting besmettelijk bent. dus kinderen vanaf de enting van 14 mnd ook een bepaalde tijd weigeren?

Ik heb toch nergens gezegt dat ik voor of tegen enten ben? Ik heb alleen maar uitgelegd dat kinderen voor de 14 maanden niet geent zijn tegen bof, mazelen en rode hond. Dus de kans veel groter is dat ze besmet worden dan daarna.
En de kans op besmetting is op een plaats waar heel veel kinderen komen gewoon groter. Dus ik snap wel waarom het kdv daar regels aan vast gaat hangen. En nee, kinderen onder de 14 maanden hoeven niet geweigerd te worden als verder de kinderen gewoon geent zijn is de kans dat zij besmet worden op het kdv erg klein. En daarom snap ik dat ze die regel invoeren.

Ik heb zelf getwijfeld of wij onze kinderen wel of niet zouden enten. Uiteindelijk gekozen om het wel te laten doen. Maar ik vindt het goed dat er kritisch gekeken wordt naar wat we in onze kinderen spuiten en daarna moet iedereen zelf de afweging maken of hij het wel of niet doet.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 17:15

Daf schreef:
En een vraag naar de mensen die wel enten: laat je je kind enten, omdat je je verdiept hebt in hetgeen gegeven wordt en op basis daarvan een keuze gemaakt, of omdat iedereen het doet en dan zal het wel veilig zijn?

ik heb geen kinderen, maar hopelijk wel in de toekomst en ja ik laat ze enten. Ik krijg zelf ook nog jaarlijks een inenting en ja, ik lees mij in. Maar ik sla de sites van bv bezorgde moeders direct over.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 17:16

Daf schreef:
En hoe zit het dan met de risico's die mijn kind evt loopt, omdat jouw kind net gevaccineerd is en dus de ziekte bij zich draagt? Dan zeg ik toch ook niet: hou je kind bij mij weg?

Ik ben van mening dat een gezond kind in een gezonde leefomgeving prima in staat is om de ziektes van tegenwoordig natuurlijk door te maken. En nee tuurlijk wil ik niet dat mijn kind ziek wordt, maar ik vind de risico's van de vaccinatie groter dan het natuurlijk doormaken van de ziekte.

Dat is prima, en dat is jouw mening. Maar daar wil ik met mijn kind (en een andere mening over vaccinatie) geen last van hebben. Dus ik zou het inderdaad fijner vinden om dat risico uit te sluiten.

Welke risico's jij voor jouw kind wil uitsluiten, moet je zelf bepalen. Bv het weghouden bij mijn net gevaccineerde kind.

Daf

Re: Boink wil ongevaccineerde kinderen weren van KDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 17:18

Wat ik alleen niet snap is waarom jouw mening zwaarder weegt dan mijn mening. Ik moet mij dus maar aanpassen aan jouw denkwijze. Waarom kan dat niet naast elkaar, omdat we nooit voor 100% zekerheid kunnen hebben welke keuze de beste is.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 17:19

Daf schreef:
En een vraag naar de mensen die wel enten: laat je je kind enten, omdat je je verdiept hebt in hetgeen gegeven wordt en op basis daarvan een keuze gemaakt, of omdat iedereen het doet en dan zal het wel veilig zijn?

Ik heb een zeer bewuste keuze gemaakt om wel te enten.

Heb er genoeg over gelezen en geleerd dat ik zeker weet dat ik de risico's van het doormaken van bepaalde ziektes liever probeer te voorkomen.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 17:21

Daf schreef:
Wat ik alleen niet snap is waarom jouw mening zwaarder weegt dan mijn mening. Ik moet mij dus maar aanpassen aan jouw denkwijze. Waarom kan dat niet naast elkaar, omdat we nooit voor 100% zekerheid kunnen hebben welke keuze de beste is.

Omdat door jouw 'niet enten' van kinderen, mijn (eventuele toekomstige) kinderen een extra risico lopen. (ik ben me bewust het het risico misschien minimaal is, en dat kinderen de wereld in sturen altijd risico's met zich meebrengt, maar ik probeer het even bij dit issue te houden)

Vergelijk het met rokers; als jij rookt in mijn aanwezigheid, kan ik daar als niet roker schade van ondervinden. Als ik niet rook, dan heeft niemand daar last van. Het is het meest logisch dat degene die schade aan een ander kan opleveren zich aanpast. Als bij jou thuis iedereen rookt, kan je zoveel roken als je maar wil. Het feit dat je rookt, vind ik niet erg, wel dat ik er schade door zou kunnen ondervinden.
Laatst bijgewerkt door Anoeska op 17-03-14 17:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 17:24

Daf schreef:

Om de praktische reden dat de meerderheid regeert. Een KDV zal ook niet spontaan overschakelen op veganistisch eten als er één kindje veganistisch eet. Er zijn echter wel KDV's waar al het eten veganistisch is, dus als ouder zul je dan voor zo'n KDV kiezen ipv eisen dat je huidige KDV overschakelt.

Daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 17:25

Maar dan kom ik dus weer terug op het eerder genoemde: hoe kan mijn kind jouw kind schade aanbrengen, als jouw kind geënt is tegen de ziekte. Jouw kind kan er dan toch niet ziek van worden.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 17:26

Daf schreef:
Maar dan kom ik dus weer terug op het eerder genoemde: hoe kan mijn kind jouw kind schade aanbrengen, als jouw kind geënt is tegen de ziekte. Jouw kind kan er dan toch niet ziek van worden.

Als het kind van een ander NOG niet geënt is kan die inderdaad schade van jouw kind ondervinden. Of een kind dat geen vaccinaties kan krijgen door een allergie.
Laatst bijgewerkt door Magrathea op 17-03-14 17:26, in het totaal 1 keer bewerkt

spicegirl

het gaat niet alleen om besmettingsgevaar voor andere kinderen. wat te denken van de zwangere moeders ? die worden onwetend, en ongewild blootgesteld aan -voor hun ongeboren kind- gevaarlijke ziektes.

Daf

Magrathea schreef:
Daf schreef:

Om de praktische reden dat de meerderheid regeert. Een KDV zal ook niet spontaan overschakelen op veganistisch eten als er één kindje veganistisch eet. Er zijn echter wel KDV's waar al het eten veganistisch is, dus als ouder zul je dan voor zo'n KDV kiezen ipv eisen dat je huidige KDV overschakelt.

Ik snap je gedachtengang, maar als voorbeeld haal je een hele specifieke leefwijze aan. De keuze niet vaccineren veranderd niets aan mijn kind en als ik het niet zeg weet ook niemand het.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 17:27

Daf schreef:

Nee, vaccinatie geeft geen 100 procent bescherming. Dus ook mijn kind kan ziek worden. Je wilt alleen de risico's verkleinen als er veel kinderen dichtbij elkaar zitten en alles delen. Dus dat heb je als iedereen wel gevaccineerd is. Maar ook voor de ongeboren kinderen; zwangere moeders bv. Denk daar ook aan.

Daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 17:28

Ik heb niet geantwoord in dit topic om mijn mening op te leggen aan anderen. Ik zou alleen graag zien dat een ieder respect heeft voor elkaars keuze en niet de mensen die een andere keuze maken in een hokje stoppen.

Reageren heeft voor mij geen zin meer, want ik denk er nu eenmaal anders over.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 17:29

Ik weet niet wat ik ervan moet vinden, maar ik heb ook geen kind. Ik vraag me wel een aantal dingen af:

Het is - lijkt mij - wel zo dat ieder kind dat ziek is, gewoon thuisgehouden wordt. Ik heb ook wel kinderziektes gehad waar ik voor geënt was.

Paarden (andere dieren) die niet geënt zijn, zijn ook niet welkom op openbare gelegenheden. Zijn de niet-enters het hier dan wel mee eens?

Zou dit niet als racisme kunnen worden opgevat? Alles wordt discriminatie genoemd tegenwoordig..

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 17:30

Daf schreef:

Vet handig trouwens, twee posters met dezelfde avatar :')

Afbeelding

En nee, ik bedoel het niet zo niet-netjes als het hier wordt weergegeven, maar het is allemaal wel waar.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 17:31

Off-Topic...jullie hebben dezelfde avatar :D,...moest effe goed kijken.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 17:31

Ik heb zeker respects voor ieders mening. Voor mij staat het iedere ouder om het opvoeden te doen zoals ze willen. Ik wil alleen niet voor de gevolgen van de keus van een ander opdraaien. Dus zolang mijn kind niet gevaccineerd is (en daar gaat het in dit geval om) wil ik het graag beschermen. Dat jij dat anders aanpakt is helemaal prima.

Daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 17:32

NatasjavE schreef:

Dacht al: huh heb ik 2x gepost := :D

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 17:32

Vaak, tenminste hier in de regio, gaan niet gevaccineerde kinderen niet eens naar het kdv of de psz. Dit betreft namelijk vaak zeer streng gelovige gezinnen met ouderwetse opvattingen, wat ook inhoudt dat de vrouw thuis blijft om voor de kinderen en het huis te zorgen. Dan is kinderopvang ook niet nodig.

Sowieso vind ik dat Boink in haar recht staat om dit door te voeren.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 17:34

Anoeska schreef:
Ik heb zeker respects voor ieders mening. Voor mij staat het iedere ouder om het opvoeden te doen zoals ze willen. Ik wil alleen niet voor de gevolgen van de keus van een ander opdraaien. Dus zolang mijn kind niet gevaccineerd is (en daar gaat het in dit geval om) wil ik het graag beschermen. Dat jij dat anders aanpakt is helemaal prima.

Hier ga ik in mee inderdaad, maar ook ter bescherming van de zwangeren.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 17:35

antje_vip schreef:
Zou dit niet als racisme kunnen worden opgevat? Alles wordt discriminatie genoemd tegenwoordig..

Nee, racisme/discriminatie zou zijn als er onderscheid gemaakt wordt op basis van een feit of kenmerk dat niet van toepassing is. BV zwarte mensen moeten achterin de bus zitten, of homo's mogen geen leraar zijn.

Het wel niet vaccineren van je kind heeft gevolgen voor anderen, dus daar zou je wel onderscheid op mogen maken.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 17:37

antje_vip schreef:
Ik weet niet wat ik ervan moet vinden, maar ik heb ook geen kind. Ik vraag me wel een aantal dingen af:

Het is - lijkt mij - wel zo dat ieder kind dat ziek is, gewoon thuisgehouden wordt. Ik heb ook wel kinderziektes gehad waar ik voor geënt was.

Paarden (andere dieren) die niet geënt zijn, zijn ook niet welkom op openbare gelegenheden. Zijn de niet-enters het hier dan wel mee eens?

Nee, bij gezondheidsrisico's mag je mensen 'uitsluiten' in je beleid. Als bij ons bedrijf een bepaald virus uitbreekt, is alleen personeel welkom om verspreiding zoveel mogelijk te voorkomen; verder gaat de deur echt op slot. Denk ook aan het ziekenhuis; je mag daar niet werken zonder hepatitis vaccinatie bv.
Nadeel is dat je met incubatie tijd zit; kind nog niet ziek, maar al wel besmettelijk. Dus kind kan al fijn alles besmetten zonder symptomen te vertonen.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 17:38

Daf, echt... Bespaar je de moeite om je standpunt hier duidelijk te maken...
Zolang mensen nog steeds bang zijn voor allerlei enge ziektes en geloven dat vaccinaties bescherming bieden heeft het echt geen zin om met ze te discussieren.

Het idee van Boink lijkt mij overigens een heel goed plan. Kunnen ze gelijk bijhouden welke kinderen vaker ziek zijn, gevaccineerde of ongevaccineerde kinderen. Ik weet de uitkomst wel ;)

Clau1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 17:44

Daf schreef:
NatasjavE schreef:

Dacht al: huh heb ik 2x gepost := :D

Er zijn er zelfs 3 met deze avatar op bokt :D

Wel/niet enten: Hier laat ik wel enten, eerlijk gezegd heb ik me er nooit in verdiept en ben er van uit gegaan dat de entingen er niet voor niets zijn.... :o

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 17:46

Nadir schreef:
Daf, echt... Bespaar je de moeite om je standpunt hier duidelijk te maken...
Zolang mensen nog steeds bang zijn voor allerlei enge ziektes en geloven dat vaccinaties bescherming bieden heeft het echt geen zin om met ze te discussieren.

Het idee van Boink lijkt mij overigens een heel goed plan. Kunnen ze gelijk bijhouden welke kinderen vaker ziek zijn, gevaccineerde of ongevaccineerde kinderen. Ik weet de uitkomst wel ;)

Zo makkelijk gaat wetenschappelijk onderzoek niet hoor :')
Je kan op die manier geen causaal verband aantonen.

Maarre er zijn ook mensen bang voor die enge vaccinaties :) ik vind verschillende standpunten juist zinvol, een goed wetenschappelijk artikel over de onzin van inenten heb ik absoluut oren naar hoor :) Heb geen last van tunnelvisie en lees mij graag in.