Boeing 777-200 van Malaysia Airlines vermist

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tallie1979

Re: Boeing 777-200 van Malaysia Airlines vermist

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 18:53

Wat bizar.. Mijn moeder moet donderdag terug komen uit Thailand. Nu gebeurt dit een paar dagen van tevoren. Ik ben van de zomer vanuit LA terug gevlogen, een paar dagen voor ik terug moest, stortte er een vliegtuig neer op san francisco.

Het is echt heel erg dat een vliegtuig gewoon verdwijnt! Vreselijk voor nabestaanden! :(

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 18:56

Brr wat erg..
Hierdoor heb ik dus vliegangst :=

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 19:03

unihorses schreef:
hoor net op het nieuws dat er de oostenrijker en zweed? niet erin zaten maar die hadden hun paspoort gestolen. ben ik dan de enigste die denkt aan een aanval? plotseling geen contact en mensen met andermans paspoorten...

Wat een speculaties :roll:

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 19:06

Unihorses dat is gewoon een kwestie van administratie. Je hebt 1 lijst waar alle geboekte passagiers op staan. En dan is er een lijst die wordt uitgeprint zodra het toestel weg is. Deze lijst MOET elke airline bewaren voor het geval als er dus eentje naar beneden komt, zodat je precies weet wie je aan boord hebt.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 19:09

Schrik hier wel van. Heb zelf ook met Malaysia airlines gevlogen. Ik hoop voor de nabestaande dat het wrak snel gevonden wordt. Verschrikkelijk! Hoop voor de passagiers dat het snel afgelopen was.

Unihorse, het lijkt mij geen terroristische aanslag. Waarom zouden ze dan in zee storten? Vaak proberen ze dan wel grotere schade aan te richten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 19:11

Beloven schreef:
Pfff, ik durf hierdoor nooit meer in een vliegtuig te stappen geloof ik.

Vreselijk :(

Moet er niet aan denken dat daar iemand inzit die ik ken.

Hoeveel vliegtuigen zijn er wel niet veilig geland? Dan kan je ook beter niet meer in de auto stappen want dat is vele malen onveiliger dan vliegen.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 19:14

unihorses schreef:
hoor net op het nieuws dat er de oostenrijker en zweed? niet erin zaten maar die hadden hun paspoort gestolen. ben ik dan de enigste die denkt aan een aanval? plotseling geen contact en mensen met andermans paspoorten...

Dit heb ik ook gehoord! ik geloof ook van een italiaan, die mensen zaten gewoon veilig en wel thuis. Ik moest inderdaad ook al meteen aan een aanval oid denken..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 19:16

laten we hopen dat het toestel snel word gevonden.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 19:17

Wat een doemscenario denkers zeg 8)7

De controle in Kuala Lumpur is schijnbaar niet helemaal waterdicht dat iemand met een ander paspoort kan reizen. En het zal je verbazen, maar dat komt vaker voor dan je denkt

En laten we idd hopen dat het toestel snel gevonden wordt

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 19:20

Ik lees net op de twitter van iemand van de NOS dat er een melding gedaan was van kaping? En dat het vliegtuig ontploft is in de lucht door een bom? De NOS mag zulke speculaties toch helemaal niet naar buiten brengen? Hij heeft er een bron bijgevoegd waar ik dat nergens kan terug vinden.

Edit: Nu zegt hij dat ik niet goed lees. Nou, hij kan blijkbaar niet typen.

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 19:53

Splash_ schreef:
Unihorses dat is gewoon een kwestie van administratie. Je hebt 1 lijst waar alle geboekte passagiers op staan. En dan is er een lijst die wordt uitgeprint zodra het toestel weg is. Deze lijst MOET elke airline bewaren voor het geval als er dus eentje naar beneden komt, zodat je precies weet wie je aan boord hebt.

Inderdaad. En daarbij is het bij een 'normaal' noodgeval toch gebruikelijk dat er een maydaycall is geweest. De omstandigheden tot nu toe wijzen erop dat het toestel inderdaad gekaapt moet zijn geweest en/of ontploft.. Er was ook geen sprake van slechte weersomstandigheden en een 777 komt echt niet spontaan uit de lucht dus als je een beetje kennis van omstandigheden van vliegtuigcrashes hebt is het gewoon een logische gedachte..

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 20:05

woh, wat ontzettend heftig! en ik hoop toch niet dat het inderdaad een een of andere achterlijke kaping was...

Ik vrees dat iedereen omgekomen is... echt zo erg voor alle nabestaanden..

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 20:07

Een vriend stapte vannacht in die buurt in een vliegtuig van malaysian airlines, we zaten nog te grappen over neerstorten... Mn maag draaide om toen ik vanochtend toen ik nu.nl opende... Gelukkig kwam ik er na een kwartier achter dat hij een andere bestemming had en kreeg ik vanmiddag een bevestiging dat het allemaal goed was en t niet veel scheelde of hij was wel naar de bestemming van dat vliegtuig gegaan om die tijd...
Zo opgelucht :) maar wat erg voor de familie van alle mensen die wel die pech hadden...

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 20:20

_KellyAV schreef:
unihorses schreef:

Dit heb ik ook gehoord! ik geloof ook van een italiaan, die mensen zaten gewoon veilig en wel thuis. Ik moest inderdaad ook al meteen aan een aanval oid denken..

Dan moet je toch even goed lezen, wat er aan de hand was: http://nos.nl/artikel/620703-twee-slach ... boord.html

Hun paspoorten waren 2 jaar geleden al gestolen. Diegenen zijn dus op dit noodlottige toestel gestapt, maar hadden dus wel al 2 jaar die paspoorten in hun bezit. En dat gebeurt, zoals gezegd, inderdaad vaker dan je denkt.

Speculeren heeft geen zin en schept alleen verwarring en onrust. Het is en blijft vreselijk, wat er ook gebeurd is, en ik kan alleen maar hopen dat ze snel duidelijkheid kunnen krijgen...

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 20:45

Ann_moi schreef:
Een vriend stapte vannacht in die buurt in een vliegtuig van malaysian airlines, we zaten nog te grappen over neerstorten... Mn maag draaide om toen ik vanochtend toen ik nu.nl opende... Gelukkig kwam ik er na een kwartier achter dat hij een andere bestemming had en kreeg ik vanmiddag een bevestiging dat het allemaal goed was en t niet veel scheelde of hij was wel naar de bestemming van dat vliegtuig gegaan om die tijd...
Zo opgelucht :) maar wat erg voor de familie van alle mensen die wel die pech hadden...

Wat een wonder!
Wat zullen jullie vreselijk opgelucht zijn..!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 20:56

_KellyAV schreef:
unihorses schreef:

kom op zeg, wat is dan het nut van in zee storten :?
Dat komt zó vaak voor, het zal je verbazen!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 21:26

Die onzekerheid voor al de nabestaanden......
Het enige dat gevonden is, zijn wat olievlekken op de zee.
het moet wel een flink mankement geweest zijn aan het toestel?! Er was geen noodsignaal gezonden en de toestellen zijn voorzien van een systeem dat als het met water in aanraking komt, het een signaal af geeft. Hier is in deze niets van vernomen.
Hoop zo dat er gauw wat meer duidelijkheid komt voor al de mensen die op iemand wachten!!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 21:36

He getsiederrie..moet ik gelijk aan de bermuda driehoek denken, ook zoiets weirds..gewoon helemaal weg, foetsie..nu ligt dit niet in de buurt daar en daar wordt ook niet meer over heen gevlogen zover ik weet..maar net zo creepy.

Hopelijk wordt er gauw wat vernomen..de eventuele nabestaanden zullen wel helemaal gek van de zenuwen zijn..(* gaat mn vader gelijk bellen, neef is piloot daarop en zijn vrouw stewardess*)

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 21:40

Er zijn denk ik 2 mensen met een vals paspoort ingestapt ( met het paspoort van de mensen die thuis op de bank zitten wat ik hoorde, hun paspoort is gestolen ) Ik denk dat het 2 terroristen waren en dat het vliegtuig dus ontploft is.. :n

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 21:47

Nou Tessa, dat is ook wat we hier meteen riepen daarstraks..vast een aanval geweest..dr is zoveel rumoer daar..maarja, dat speculeren mag hier dan weer niet he :P

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 21:48

2 terroristen die 2 jaar van tevoren de betreffende paspoorten hadden gestolen? Speculeren heeft echt geen enkele zin en is daarnaast niet erg respectvol. Vliegtuigongelukken gebeuren, dat hoeft echt niet direct een terroristische aanslag te zijn.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 21:52

Mooi gezegd Hanmar

Ik hoop voor de familie dat het wrak snel wordt gevonden, je weet dat ze er niet meer zijn maar je hebt niets tastbaars. Vreselijk voor alle families

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 21:54

Ik hoop ook dat ze het wrak snel vinden, maar op het nieuws zeiden ze dat dat nog even kon duren.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 21:55

Als je ziet hoelang de voorbereidingen voor 9/11 waren..ja, dan vind ik dat niet gek..
Speculeren is niet respectvol nee, maar eerlijk is eerlijk..denk dat weinig nabestaanden van de passagiers hier op bokt mee zullen lezen en de vertaalmachine zullen gebruiken.
Met daarbij, mensen spreken al van nabestaanden, een wrak, etcetc..dat is ook speculeren...gezien de kans altijd nog aanwezig is dat het vliegtuig net als dat waargebeurde verhaal uit Chilli overlevenden betreft (ok, kans is zowat nihil, maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit)

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 21:59

Jeetje echt heel erg...