Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Li_lee_yang schreef:Helaas is dat nooit helemaal te voorkomen carrotcake.
niet alleen in pleegzorg niet.
Er wordt al wel veel aandacht besteed aan met de kinderen praten en onderwerpen als seks meer bespreekbaar maken. Maar helaas gebeurt het toch.
VogeltjeM schreef:TS: niet om tegen je in te gaan maar ik zie een hoop kinderen in situaties die eigenlijk heel triest zijn, maar net niet heftig genoeg om uit huis geplaatst te worden.. En dat lijkt mij dus heel erg, je pleegkind terug laten gaan naar bijv die emotioneel verwaarlozende ouder die nu ambulante gezinsondersteuning krijgt waardoor hij het mag proberen van de professionals (dat is niet bepaald een warm nest maar zou er net mee doorkunnen). Dit is maar een voorbeeld hoor. Maar zelf vind ik het soms best wel schokkend in wat voor situaties kinderen nog kunnen wonen voordat ze uit huis geplaatst worden. En in mijn ogen blijft zo'n situatie gewoon altijd verre van ideaal, ook al heeft de ouder (of het kind) iets bijgeleerd waardoor hij het weer mag proberen. Daar zouik het zelf heel erg moeilijk mee kunnen hebben denk ik
Wendybrian schreef:VogeltjeM schreef:TS: niet om tegen je in te gaan maar ik zie een hoop kinderen in situaties die eigenlijk heel triest zijn, maar net niet heftig genoeg om uit huis geplaatst te worden.. En dat lijkt mij dus heel erg, je pleegkind terug laten gaan naar bijv die emotioneel verwaarlozende ouder die nu ambulante gezinsondersteuning krijgt waardoor hij het mag proberen van de professionals (dat is niet bepaald een warm nest maar zou er net mee doorkunnen). Dit is maar een voorbeeld hoor. Maar zelf vind ik het soms best wel schokkend in wat voor situaties kinderen nog kunnen wonen voordat ze uit huis geplaatst worden. En in mijn ogen blijft zo'n situatie gewoon altijd verre van ideaal, ook al heeft de ouder (of het kind) iets bijgeleerd waardoor hij het weer mag proberen. Daar zouik het zelf heel erg moeilijk mee kunnen hebben denk ik
Is dat zo? Ik heb hier zelf geen ervaring mee dus ik nam aan dat de nacontrole heel sterk is.
Als dit echt zo is lijkt het mij inderdaad hartverscheurend, kind terug brengen naar de bron van de ellende.
ElineS schreef:Dat zijn dan verkeerde aannames.. Er zijn zoveel gezinnen waar kinderen het niet goed hebben, maar waar ze wel mogen blijven of terug geplaatst worden, omdat ze hun natje en droogje hebben... Maar daar blijft het vaak bij. Meer dan hun natje en droogje hebben ze vaak niet bij zulke ouders en dat brengt veel emotionele schade mee.
Kinderen worden daarnaast terug geplaatst omdat de ouders het weer 'even mogen proberen' want ze hebben dingen bijgeleerd... Allemaal leuk en aardig, maar wat als het proberen weer niet lukt? Zit het kind daar weer... En moet het weer door een lang proces om uit huis geplaatst te worden. Weer een pleeggezin... En vervolgens weer een onzekere toekomst waar het terecht komt, of het ooit weer terug moet en dergelijke.