Kritiek op bedrijfsvoering Jumbo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 12:20

Vjestagirl schreef:
Ik denk dat als iedereen zou stoppen met denken dat vlees iets is wat je 7 dagen per week moet eten, en terug gaat naar 2x per week (wat ook veel beter is voor je lichaam) dat mensen dan wél biologisch vlees kunnen betalen...

Precies! Ik snap heus dat iedereen op zijn budget let, MAAR je kan daarbinnen ook andere keuzes maken. Als je budget voor vlees 20 euro per week is kan je kiezen voor elke dag plofkip, of voor 2 keer per week een stuk biologisch vlees.

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 12:22

RedPassion schreef:
Vjestagirl schreef:
Ik denk dat als iedereen zou stoppen met denken dat vlees iets is wat je 7 dagen per week moet eten, en terug gaat naar 2x per week (wat ook veel beter is voor je lichaam) dat mensen dan wél biologisch vlees kunnen betalen...

Precies! Ik snap heus dat iedereen op zijn budget let, MAAR je kan daarbinnen ook andere keuzes maken. Als je budget voor vlees 20 euro per week is kan je kiezen voor elke dag plofkip, of voor 2 keer per week een stuk biologisch vlees.

Ik vrees dat je dat er niet door gaat krijgen bij de , aardappel groente vlees, vasthouder. En daar zijn er veel van.

Anoniem

Re: Kritiek op bedrijfsvoering Jumbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 12:24

Dat alleen brood verwerkt zou worden in diervoeder klopt niet, ook vlees wat op datum is word daarvoor gebruikt.
Word ingevroren in kratten en 1 keer per week opgehaald om dus verwerkt te worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 12:26

Ik weet het, helaas... -O- Toch zijn bijna alle maaltijden te bereiden met vleesvervangers. Mijn vriend eet wel vlees, maar in de praktijk eet hij eigenlijk altijd vegetarisch mee met mij, omdat dat makkelijker is met koken. Hij is echt dol op vlees, maar zegt dat alles net zo prima smaakt zonder. Alleen als we uit eten gaan eet hij eigenlijk nog vlees.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 12:27

Ik moet zeggen dat ik de echte vleesvervangers ook bizar duur vindt. Dan snap ik wel dat mensen alsnog eerder gewoon goedkoop vlees halen.

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 12:27

Klopt, daar zijn speciale contracten voor afgesloten. Vandaar dat niet zomaar alles opeens naar de voedselbank kan gaan.
Niets wordt weggegooid; voor alles is een 'recycling-circel', waarvan paardenvoer 1 van de 'nieuwe' eindproducten is......

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 12:28

Waarschijnlijk blijft jumbo het doen.. En ik heb zelfs het idee dat het bij de jumbo een stuk drukker is geworden sinds ze ook de laagste prijs garantie in hebben gevoerd voor groenten en fruit.

En ja heel eerlijk ik koop het nu ook bij de jumbo. Dan heb ik bananen waar ik de hele week mee kan doen en niet zoals bij de aldi 2 dagen omdat ze zwart zijn!
Het liefste koop ik ook alles bij de slager en lokale groentenboer maar dat gaat niet altijd.

Spullen die weg worden gegooid blijft toch zo.. als supermarkten het in grote getallen weg gaan geven snijden ze ook hunzelf in de vingers. Al vind ik wel dat ze beter hun best mogen doen om de derving te minimaliseren!

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 12:30

En als alle mensen op de wereld nou eens vanaf vandaag biologisch gingen eten, dan wordt dat een compleet drama. Daar is geen ruimte voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 12:32

Wel als ze minder vlees gingen eten. ;)

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 12:32

@dungen, de supermarkten doen echt erg hun best om derving in de hand te houden maar het is echt erg moeilijk! (als iedereen nou 2 weken van te voren hun boodschappenlijstje online zou in kunnen vullen dat zou erg fijn zien haha)

leestmeeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 12:33

Niet alles gelezen. Maar willen de moraal ridders hier mijn boodschappen dan betalen? Ik heb een budget van 30 euro per week waar ik van moet eten en drinken met 2 personen.
Dus ja ik ga voor het goedkoopst en nee dan kan het me niet zoveel schelen of het nou een plofkip , kistkalf of whatever is.
Dus jullie zullen mij nu wel een dierenbeul vinden maar dat kan mij niet schelen.
Dat gezeik over dit altijd.

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 12:34

kimmysan schreef:
En als alle mensen op de wereld nou eens vanaf vandaag biologisch gingen eten, dan wordt dat een compleet drama. Daar is geen ruimte voor.

Ligt eraan wat je gaat eten. Enig idee hoelang je kunt eten van het voer wat er in het varken gestopt wordt om dat varken te kunnen eten?
Er gaat heel veel graan in, waar mensen maanden van kunnen eten.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 12:46

leestmee schreef:
Niet alles gelezen. Maar willen de moraal ridders hier mijn boodschappen dan betalen? Ik heb een budget van 30 euro per week waar ik van moet eten en drinken met 2 personen.
Dus ja ik ga voor het goedkoopst en nee dan kan het me niet zoveel schelen of het nou een plofkip , kistkalf of whatever is.
Dus jullie zullen mij nu wel een dierenbeul vinden maar dat kan mij niet schelen.

Waarom zouden ze jouw boodschappen moeten betalen, omdat ze er anders over denken dan jij?
Je hoeft je niet aangesproken te voelen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 12:47

leestmee schreef:

Dan liggen je prioriteiten dus anders. Ik kan je met 30 per week best heerlijke maaltijden voorzetten met biologisch vlees. Dan eet je alleen niet meer iedere dag vlees

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 12:48

leestmee schreef:

Als je zo een laag budget hebt snap ik uberhaupt niet waarom je vlees koopt.

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 12:49

Vjestagirl schreef:
leestmee schreef:

Dan liggen je prioriteiten dus anders. Ik kan je met 30 per week best heerlijke maaltijden voorzetten met biologisch vlees. Dan eet je alleen niet meer iedere dag vlees

Mee eens!

vuurneon

Ik wel het goedkoopste vlees, ben daar heel eerlijk in. Leven is al duur genoeg en ik moet vlees hebben.

Wendybrian

Nee, jij wilt vlees hebben!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 12:51

Wendybrian schreef:
Nee, jij wilt vlees hebben!

Nee, ik moet vlees hebben anders krijg ik tekorten en word ik ziek. Dat is nou niet echt toffe keuze :+

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 12:53

Ik koop ook het goedkoopste vlees.
Wij willen ook graag vlees elke dag, vind mn maaltijd niet compleet zonder kip of vlees.
enja ook ik moet op de centen letten, dus word ook gewoon het goedkoopste gekocht.

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 12:55

Ik weet zekerd at je geen tekorten krijgt hoor. Je hebt een dobbelsteen grootte per dag nodig:p

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 12:57

Wendybrian schreef:
Ik weet zekerd at je geen tekorten krijgt hoor. Je hebt een dobbelsteen grootte per dag nodig:p

Er wordt zo'n 100 gram per dag aangeraden uit die voedingsgroep en daar zit ik ook echt niet boven over het algemeen.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 27-02-14 12:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 12:58

Heerlijk, lekker wijzen naar de Jumbo, en lekker flink tegen jumbo aanschoppen!!! Goed!!! Geweldig, klop jezelf op de borst!

Dat Jumbo slechts voorziet in de vraag, komt bij niemand op. Dat Jumbo dit alleen verkoopt omdat wij consumenten niet een cent meer willen betalen voor een ander kippetje dat is natuurlijk helemaal niet relevant.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 12:58

Oja ik koop trouwens ook wel regelmatig bij een islamitische slager kip, ik zou niet weten of dat plof kip is.

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 13:00

Ipsilonka schreef:
@dungen, de supermarkten doen echt erg hun best om derving in de hand te houden maar het is echt erg moeilijk! (als iedereen nou 2 weken van te voren hun boodschappenlijstje online zou in kunnen vullen dat zou erg fijn zien haha)

Waarom komen ze niet met zulke ideeen? Elke week online je boodschappenlijst in vullen voor de komende week en dan vaste korting.
Of vaste pakketten die je kan bestellen dat het dan goedkoper is dan in de winkel?
(En gewoon online betalen?)