NatasjavE schreef:brighteyes85 schreef:Alle kinderen met het stempel ADHD en aanverwante stoornissen douwen we lekker vol met medicijnen zodat we er zelf geen last meer van hebben. Ja ja das echt een oplossing.
.
Zo werkt Ritalin niet.
Ik meen het echt dat ik serieus heel verdrietig word dat jullie vinden dat mijn kind op het speciaal onderwijs thuishoort.
Mijn kind met zijn ongelooflijke mogelijkheden die dan niet meer het middelbaaronderwijs kan volgen wat hij graag wil.
Want hier in de regio is het al zo dat een kind wat langer gekleuterd heeft al niet meer op bepaalde scholen wordt aangenomen. Of het die school nou wel of niet aan zou kunnen.
Ik weet dat ritalin niet zo werkt, maar dat is wel de gedachtegang van zoveel mensen. De werking van ritalin bij ADHD is nog steeds niet helemaal bekend, net zoals de oorzaak van ADHD. Daarom vind ik het gevaarlijk om de actieve ingrediënten van speed te nemen en dit aan kinderen te geven die daar geen keus in hebben en niet volgroeid zijn.
Ik heb zelf ook 5 stempels vanuit de psychiatrie gekregen, waardoor ik o.a. naar het speciaal onderwijs moest. Ik heb hard geknokt en mag mezelf nu ingenieur noemen. Als ik terug kijk zie ik dat ik veel geleerd heb in de volledige tijd die ik aan studeren en knokken heb besteed waardoor ik nu, naar mijn mening, een sterker persoon ben dan ooit.