Protesten tegen Benno L wat vind jij er van?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 00:19

_Cowgirl schreef:
[***] schreef:
Die man heeft zijn straf uit gezetten , hij moet toch ook ergens wonen ? Hij zal vast goed in de gaten worden gehouden, iedereen kent hem. Het lijkt mij echt verschrikkelijk om hem te zijn, niemand wil iets van hem weten en iedereen praat over hem, wat hij gedaan heeft is niet goed , maar hij heeft daar voor gezetten, hij moet nu door met zijn leven en dat gaat zo niet.

Dus jij vind dat die jaartjes gevangenis genoeg "straf" zijn voor de schade die hij heeft aangericht bij onschuldige kinderen? Doorgaan met zijn leven lijkt mij niet echt slim, hij moet zijn leven drastisch veranderen, want wat hij heeft gedaan kan écht niet.

Of hij genoeg straf heeft gehad , ja, volgens de rechter wel. Ik bedoel ook dat hij door moet gaan met zijn leven, niet door moet gaan met de dingen hij gedaan heeft. In ieder geval, hij is vrij, en hij moet ook een kans hebben om een normaal leven op te bouwden.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 00:20

Mootje1980 schreef:
@ Cowgirl. Dat hangt misschien van de leeftijd af maar mijn peuter/kleuter komt sowieso niet alleen buiten. En vanaf een jaar of zeven durf ik een dergelijk gesprek wel aan hoor. Ik ben moeder en leerkracht, gaat wel goed komen zonder dat ik mijn kind belast of bang maak.

Nee, een peuter/kleuter gaat in mijn ogen niet alleen naar buiten.
Hmm, ik zou het niet weten omdat ik nooit in zo'n situatie heb gezeten (gelukkig). Maar ik zou me voor kunnen stellen dat ik daar als kind bang van zou worden.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 00:25

Van een homo kan je geen hetero maken. Van een hetero geen homo. En ook een pedo kan je m.i. niet veranderen. In de eerste twee voorbeelden is er in onze cultuur geen probleem (uitzonderingen daar gelaten), maar in het tweede geval wel. Ik snap heel goed dat mensen zich zorgen maken, zou er persoonlijk ook niet blij van worden als ik kinderen zou hebben en er komt een pedo in de buurt wonen. Aan de andere kant, de meeste pedo's zijn dat stiekem en wonen misschien al lang naast je. Lastige kwestie blijft het. Je kan niet iemand straffen om zijn geaardheid, maar wel om zijn daden. Dus zolang hij niets verkeerd meer doet...

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 00:27

Mootje1980 schreef:
@ Cowgirl. Dat hangt misschien van de leeftijd af maar mijn peuter/kleuter komt sowieso niet alleen buiten.

Dan hoop ik dat de kleuterjuf van jouw kind de kinderen goed in de gaten houdt op het schoolplein en niet zoals ik hier regelmatig zie buiten beeld gaat roken. Gelukkig is de mijne pas 2 en hoef ik me daar de eerste 3 jaar nog geen zorgen over te maken.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 10:18

In dit topic zijn vele uiteenlopende onderbouwingen gegeven en de meesten hebben dat dusdanig verwoord dat je zaken vanuit een ander oogpunt gaat bekijken. Vanuit mijn gevoel zou ik direct hebben gereageerd met Ik weet wel een mooie woonplaats voor die engerd: tussen 6 plankjes, 3 meter diep.... Verstandelijk is dat natuurlijk niet mogelijk en moet je kijken naar andere onderbouwingen. In dit geval hebben we niet te maken met een pedofiel, omdat die - door een bokker netjes onderbouwde reden - deze gevoelens alleen heeft en er verder niets mee doet. We hebben in dit geval helaas te maken met een pedoseksueel die - ook goed beschreven door een bokker - niet van kinderen af kan blijven. En dat maakt het voor mij moeilijk te accepteren als zo iemand in de wijk zou komen wonen. Ik vind de onderbouwingen van "hij wordt nu extra goed in de gaten gehouden, omdat iedereen weet wie hij is" wel een goede, maar het idee dat je toch altijd op je hoede moet zijn zou voor mij teveel stress geven. Dit heeft dan zijn weerslag op kinderen, die ouderlijke gevoelens feilloos aanvoelen. Er heeft hier een paar jaar geleden een kinderlokker in de buurt rondgelopen, maar die is na een klopjacht door oplettende ouders gelukkig uit beeld verdwenen. In dit geval blijft zo'n man voor vast in je woonwijk wonen en niets zo erg als je je daar continu van bewust bent. Ben het daarnaast wel eens met de opmerking: Liever dat het bekend is wie het is, dan een onbekende waar je het nooit van zou hebben verwacht.

Storm

Re: Protesten tegen Benno L wat vind jij er van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 10:24

Laat hem maar naast mij komen wonen, dan weet ik dat ik hem in de gaten moet houden.
Nu is het nog maar de vraag bij wie ik mijn kinderen kan laten spelen en wie wel of geen goede bedoelingen heeft.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 13:34

Ik woon naast Leiden en ik ben ook aardig op de hoogte van de situatie. Die man is ook in een seniorenwoning geplaatst, om de hoek zitten scholen, kinderopvang, zwembad. Er zijn heel veel prikkels voor hem in die omgeving. Ik denk zoals sommige in dit topic al gezegd hebben, dat dit een geaardheid is die je niet kan genezen. Er was ook een pedofiel in RTL late night. Die ziet ook helemaal niet in dat hij fout zat. Hij vindt het gewoon normaal wat hij doet. De burgemeester van Leiden heeft ook gezegd dat hij aftreedt als Benno L. weer de fout in gaat.

Hier het filmpje van die man bij RTL late night
http://www.rtlxl.nl/#!/rtl-late-night-301978/6206f602-9aee-bbae-8d3f-3161e98e87bf

En er wonen genoeg gekken in Leiden (of omgeving) die in staat zijn om Benno L. wat aan te doen.. Nu hangen er wel camera's en rijdt er genoeg politie rond.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 13:56

Meliaforever schreef:
De burgemeester van Leiden heeft ook gezegd dat hij aftreedt als Benno L. weer de fout in gaat.

Daar heb je wat aan, heb je enig idee hoeveel wachtgeld en ontslagvergoeding dat soort mensen krijgen bij het aftreden? Makkelijk je nek uitsteken zo, maar die kinderen zijn voor het leven getekend.

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 14:01

Die man moet toch ergens wonen. Hij komt in een seniorenflat en gaat begeleid de deur uit. Die man kijkt wel uit en anders doen anderen dat wel voor hem. Ik woon in Leiden en kan er niet wakker van liggen. Engerds die kinderen wat aan kunnen doen heb je overal.

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 14:06

Ik woon in Leiden en hij woont twee straten achter mijn zus. Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen met kinderen er niet zo blij mee zijn dat er een pedoseksueel tegenover ze woont ;)

Hoe zou je het vinden als er een verkrachter die al 40 mensen heeft verkracht, en daar voor is 'gestraft', bij je in de straat komt wonen. Zou je dan nog rustig over straat durven 's avonds?

Hoe kunnen die ouders dan hun kind nog veilig over straat laten gaan. Juist omdat je het weet is het eng.
Er zijn genoeg pedofielen, en ook pedoseksuelen. Maar dat weet je niet dus is het niet eng, omdat je weet dat Benno L. daar woont wordt het eng.
Kan niemand iets aan doen, is gewoon een natuurlijke reactie ;)

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 14:09

Ik zou hem ook echt niet in de buurt moeten hebben. Hij wordt echt niet 24u in de gaten gehouden.

heb wel eens een documentaire gezien over een pedo die 't zelf ook erg vond en ook echt wilde veranderen die heeft zich (chemisch) laten castreren. Waarom dan niet zoiets als hij echt wil veranderen dan zijn de gevoelens ook weg.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 14:13

Ik zou hem ook niet in de buurt willen hebben, dan zie je mij niet meer buiten savonds.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 14:25

Het hoeven geen vreemden te zijn waar je kinderen mee mee zouden gaan. Wij hadden vroeger een bovenbuurman die jaren gezeten heeft voor een dergelijk iets, klein kindje verkracht, maar mijn zusje was op een gegeven moment wel bij hem en zijn vrouw binnen want ze hadden jonge poesjes, er is gelukkig niets voorgevallen maar zijn vrouw was er ook niet altijd. Wat ik bedoel te zeggen is dat kinderen snel over te halen zijn met dat soort dingen. En nee, hij hoeft ook niet bij mij in de buurt te wonen. Laten ze maar huizen op een gevangenisterrein neerzetten ofzo maar deze lui hebben hun rechten op een leven in de maatschappij verspeeld.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 14:31

Ik zou ook fel in protest gaan als zo iemand in mijn buurt kwam wonen. Natuurlijk, er zijn er genoeg waar je het niet van weet, maar van hem weet ik het wel en ik wil mijn kinderen niet bewust aan zulk gevaar bloot stellen.
Ik snap best dat die man ergens moet wonen, maar niet bij mijn kinderen in de buurt.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 14:32

Ik zou hem echt niet in de buurt moeten hebben van mijn kinderen, nog sterker, ik zou niet voor mezelf instaan als ik hem tegenkwam in de supermarkt :o

Of de rechter denkt dat hij genoeg gestraft is, interesseert me niks. Dat dachten ze van Marc Dutroux ook. Hadden ze die vastgehouden dan was de gruwelkelder er niet geweest.
Voor mij hoeft hij geen nieuw leven op te bouwen, ik vind dat de maatschappij beschermd moet worden tegen dergelijke figuren en de massa hoeft niet ten koste te gaan van het individu. Laat hem maar wegrotten in een cel, geen problemen mee.

Weet je wat het is, thuis heb je je kinderen wel in het oog. Maar als ik kijk naar ons leven:
Mijn dochters springen in de tuin lekker op de trampoline of gaan bij hun pony kijken of met de hond spelen. In vakanties zijn er bijv. filmvertoningen voor 6-12jarigen vanuit de gemeente (waar je als ouder dus niet bij bent) en als je daar aankomt is het vaak genoeg dat de film eerder afgelopen was en dat ze al buiten op de stoep staan te wachten zonder toezicht. 's Zomers wachten ze wel eens buiten als ze klaar zijn met hun hobbyclubje. Mijn oudste wordt straks alweer 8, de leeftijd dat ze alleen naar het zwembad gaat, is niet meer ver weg. En van een schoolplein zijn ze ook zo weggegrist in de pauze.
Het hoeft niet te zijn dat je kind meegaat om poesjes te kijken of een gratis pony te krijgen oid, ze kunnen ook gewoon in een busje getrokken worden (zo deed Dutroux het) of een auto ingeduwd. En als dat snel gaat is er geen mens die weet waar je kind gebleven is.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 14:34

Laat hem lekker in mijn buurt wonen, kindonvriendelijke wijk, heeft niemand er last van.

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 14:36

Leg een eiland aan op de noordzee.
En gooi daar al die pedo's neer niet in een wijk met kinderen.
Das vragen om latere nieuwe problemen.
Ik zou zon smeerlap ook niet in mijn buurt willen. :r

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 14:39

Urielle schreef:
Ik zou hem echt niet in de buurt moeten hebben van mijn kinderen, nog sterker, ik zou niet voor mezelf instaan als ik hem tegenkwam in de supermarkt :o

Of de rechter denkt dat hij genoeg gestraft is, interesseert me niks. Dat dachten ze van Marc Dutroux ook. Hadden ze die vastgehouden dan was de gruwelkelder er niet geweest.
Voor mij hoeft hij geen nieuw leven op te bouwen, ik vind dat de maatschappij beschermd moet worden tegen dergelijke figuren en de massa hoeft niet ten koste te gaan van het individu. Laat hem maar wegrotten in een cel, geen problemen mee.

Weet je wat het is, thuis heb je je kinderen wel in het oog. Maar als ik kijk naar ons leven:
Mijn dochters springen in de tuin lekker op de trampoline of gaan bij hun pony kijken of met de hond spelen. In vakanties zijn er bijv. filmvertoningen voor 6-12jarigen vanuit de gemeente (waar je als ouder dus niet bij bent) en als je daar aankomt is het vaak genoeg dat de film eerder afgelopen was en dat ze al buiten op de stoep staan te wachten zonder toezicht. 's Zomers wachten ze wel eens buiten als ze klaar zijn met hun hobbyclubje. Mijn oudste wordt straks alweer 8, de leeftijd dat ze alleen naar het zwembad gaat, is niet meer ver weg. En van een schoolplein zijn ze ook zo weggegrist in de pauze.
Het hoeft niet te zijn dat je kind meegaat om poesjes te kijken of een gratis pony te krijgen oid, ze kunnen ook gewoon in een busje getrokken worden (zo deed Dutroux het) of een auto ingeduwd. En als dat snel gaat is er geen mens die weet waar je kind gebleven is.

Eens desnoods de doodstraf zijn we er vanaf.
Als zo 1mijn kinderen zou pakken heb dan geen kinderen schoot ik hem kapot.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 14:44

Oh wauw. Echt wauw.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 14:48

Lieveli gefeliciteerd!

Nou Loveskary ik denk er precies zo over. Ik heb, inmiddels twee volwassen, dochters en ben er altijd zeer zuinig op geweest dus ik hoef daar niet over na te denken en heb het gevolg er graag voor over.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 14:49

Goh... sommige opmerkingen....

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 14:51

Iemand vermoorden vind ik veel te ver gaan. En vergeet niet dat je je eigen familie dan ook kapot maakt. Want die zullen het heel wat jaren zonder je moeten doen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 14:54

Juist iemand vermoorden wegens wraakacties zouden strenger moeten worden bestraft. Sterker nog dan zou zo'n iemand ook het recht niet meer hebben om te leven.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 14:57

Nou, vermoorden vind ik ook wel wat ver gaan (hoewel ik niet voor mezelf insta als iemand mijn kinderen wat aandoet), maar ik ben er voor om een bewezen pedoseksueel vèr uit de buurt van mijn en andere kinderen te houden.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 15:02

Ik heb twee dochters van 11 en 13.Meer hoef ik denk ik niet te zeggen.En als ze aan mijn dochters zitten,kan ik heeeeel onvriendelijk worden.En zoons kunnen ook een prooi zijn.