Facebook koopt WhatsApp

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ElsRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 11:31

MyHorseGirl schreef:
ElsRoosje & Amaris, in de appstore moet je 79 cent betalen als je de app wil downloaden? Verder niks meer. Als je dat niet hoefde te betalen, stond er waarschijnlijk al op je apple-ID dat het door iemand anders een keer gedownload is en dus al is betaald waardoor je het gratis op je eigen telefoon kan zetten.

ik heb 8 maanden geleden mijn iphone 4 gekocht, nieuwe apple-ID en zo. niets betaald voor whatsapp en nu staat er dat mijn gebruik is verlopen op 2-06-14 ik snap m niet meer..

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 11:32

Iris82 schreef:
Bij de laatste update van Facebook werd er aangegeven dat ze ook inzage mochten hebben in je sms-berichten. Als je op oké gedrukt hebt, heb je daarmee toestemming verleend.

Ging dat over de update van de app, of Facebooks algemene voorwaarden?

ElsRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 11:33

Iris82 schreef:
ElsRoosje schreef:
Whut! Serieus?

Bij de laatste update van Facebook werd er aangegeven dat ze ook inzage mochten hebben in je sms-berichten. Als je op oké gedrukt hebt, heb je daarmee toestemming verleend.

ik heb die vraag niet gehad volgensmij...

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 11:35

Szan schreef:
Iris82 schreef:

Ging dat over de update van de app, of Facebooks algemene voorwaarden?

Update app.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 11:35

ElsRoosje schreef:
MyHorseGirl schreef:
ElsRoosje & Amaris, in de appstore moet je 79 cent betalen als je de app wil downloaden? Verder niks meer. Als je dat niet hoefde te betalen, stond er waarschijnlijk al op je apple-ID dat het door iemand anders een keer gedownload is en dus al is betaald waardoor je het gratis op je eigen telefoon kan zetten.

ik heb 8 maanden geleden mijn iphone 4 gekocht, nieuwe apple-ID en zo. niets betaald voor whatsapp en nu staat er dat mijn gebruik is verlopen op 2-06-14 ik snap m niet meer..

Wat vreemd? Ik heb namelijk de app moeten kopen en dus ook niet dat ik een termijn heb wanneer het verloopt of iets dergelijks..

ElsRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 11:37

MyHorseGirl schreef:
ElsRoosje schreef:

Wat vreemd? Ik heb namelijk de app moeten kopen en dus ook niet dat ik een termijn heb wanneer het verloopt of iets dergelijks..

raar, maar als het verloopt kan ik dan whatsapp niet meer gebruiken? Of moet ik dan alsnog betalen?

imd

Re: Facebook koopt WhatsApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 11:38

In theorie moet je dan alsnog even betalen. In de praktijk wordt het vaak automatisch weer verlengd :)

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 11:39

@Iris82: Thanks. De app had ik toch al niet. Was al bang dat ik een belangrijke website-update had gemist.

ElsRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 11:40

imd schreef:
In theorie moet je dan alsnog even betalen. In de praktijk wordt het vaak automatisch weer verlengd :)

oke fijn! Ik was bang dat ik whatsapp dan niet meer kon gebruiken :)

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 11:40

Is goed voor mijn Facebook aandelen! :D

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 11:43

Tja, lekker belangrijk
Als ze zo erachter willen komen waar ik zit en waar ik mee bezig ben, laat ze maar lekker alles doorspitten.
Ik heb niet zoveel geheimen hoor, en als ik wel iets heb dan is het wel van zulk belang dat dat nergens op komt te staan.

Telefoon luisteren ze al af
Internetgebruik volgen ze
Sms gaat eerst door een filter
Whatsapp zullen ze waarschijnlijk ook al jaren volgen
Facebook volgen ze
Camera's boven de weg volgen je

Daarnaast hebben we nog de belastingdienst, die weet altijd alles als eerste :P

Dus als je iets privé wilt houden, succes, maar dat is in dit tijdperk bijna onmogelijk.

Hasjam_Poe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 11:58

palousa_boy schreef:
Dus als je iets privé wilt houden, succes, maar dat is in dit tijdperk bijna onmogelijk.

Je kan ook gewoon ouderwets bij elkaar op visite :+
(Wel eerst afspreken, dat je dat achteraf niet op FB zet :') )

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 12:10

Dat valt niet mee om onopgemerkt van Frankrijk naar Nederland te reizen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 14:25

Het is niet echt alsof Whatsapp nu zo safe is hoor.... :')
Ik snap niet zo goed dat mensen zich door deze aankoop ineens zo druk maken over privacy. Google voor de gein eens op "Whatsapp lek".

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 15:23

Het is nier zozeer dat ik bang ben dat mn gegevens bij de overheid ofzo terecht komen. Dat kan me niet schelen :+ Maar facebook heeft er een handje van alles wat ik doe op de tijdlijn van al mn vrienden te gooien zonder dat ik daar om vraag. Dus ik ben eerder bang dat dit zo ook stilzwijgend in whatsapp wordt geïmplementeerd. Leuk appjes delen ofzo .

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 15:29

Ik las 't vanochtend en zag ineens overal enorme heisa erover :') Ik dacht echt, doe even kalm joh.

Allereerst is WhatsApp inderdaad nu ook niet even veilig, dus in dat opzicht .. tja. Als je je nu pas zorgen gaat maken over je privacy ben je daar toch echt al een aantal jaar te laat mee. Ik ben zelf wel een FB gebruiker, maar ik vind 't maar apart wat er allemaal via hun overal aan verkocht word. Ik accepteer ook geen 'externe apps' meer die je via FB kunt installeren, want ze willen allemaal toegang tot je weet ik 't allemaal niet. Ik zit er steeds vaker over na te denken FB te verwijderen maar .. tja. Ik heb er veel connectie's op, mooie manier voor o.a fotografie etc om dat te regelen dus in dat opzicht is dat voor mij vooral vrij nadelig.

Enigste wat ik alleen wel apart vind is dat er hier gesproken word over het feit dat Facebook in een nieuwe update voor de app vraagt om toestemming voor je sms berichten .. Heeft iemand hier wat meer informatie van?

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 15:32

Courses schreef:
Enigste wat ik alleen wel apart vind is dat er hier gesproken word over het feit dat Facebook in een nieuwe update voor de app vraagt om toestemming voor je sms berichten .. Heeft iemand hier wat meer informatie van?

Ik weet er het fijne niet van, maar heb ook van anderen gehoord dat bij een app-update ook voorwaarden zo gewijzigd waren dat dit mogelijk werd. Via Google kom ik niet veel tegen, maar wel dit linkje:

http://www.thomasfilius.com/2014/01/fac ... berichten/

Zelf gebruik ik de app niet, dus weet niet precies hoe het zit.

En ik kom net dit topic op Bokt erover tegen:

[LZP] Facebook en privacy issues

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 15:35

En niet geheel onbelangrijk misschien; Een alternatief voor WhatsApp? :+

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 15:36

Laatst bijgewerkt door Szan op 20-02-14 15:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 15:38

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 18:48

We zullen zien... W'app zal sowieso al niet enorm qua privacy zijn geweest. Zolang niets openbaar wordt en er geen reclames zijn, vind ik het prima.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 18:55

Ik hoop van harte dat de overheid deze overname tegen gaat houden, al ben ik bang dat dat niet gaat gebeuren.
Ik ben een ernstige tegenstander van FB, nooit gehad ook. Ik irriteerde me (van verhalen) op afstand al aan mensen die van alles en nog wat erop gooien.. van ''Ik geef nu de baby een banaan'' tot ''Mijn vader is vanmorgen overleden, ik mis hem zo''.

Toen kwamen alle verhalen van de privacy en alles wat er nog naast kwam. Ik heb hard gelachen, maakte me niet druk.
Maar als WA net zo gaat worden, als het beleid van FB ben ik heeeeeel blij dat ik al die jaren mijn onbeperkt sms bundel aangehouden heb. Dan gooi ik het er mooi vanaf.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 20:08

Facebook is wel handig om mensen een beetje te volgen.
Oude klasgenoten en vrienden enzo.

Als ik het van ontmoetingen moet hebben, spreek ik nooit meer iemand.

Verder als mensen veel te melden hebben dat ik niet interessant vind (zoals dat de baby voor het eerst z'n vader ondergepist heeft) dan zet ik de meldingen af en ben ik er ook vanaf.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 20:16

palousa_boy schreef:
Facebook is wel handig om mensen een beetje te volgen.
Oude klasgenoten en vrienden enzo.

Als ik het van ontmoetingen moet hebben, spreek ik nooit meer iemand.

Verder als mensen veel te melden hebben dat ik niet interessant vind (zoals dat de baby voor het eerst z'n vader ondergepist heeft) dan zet ik de meldingen af en ben ik er ook vanaf.

Ik snap zeker dat het voor mensen handig en gemakkelijk is... Echter ben vóór ontmoetingen in real life..
Ook niet veel tijd maar daarom app ik veel. Toch op de hoogte blijven. :)

maar als er nieuws komt dat wa ook gegevens gaat verzamelen etc... Tsja...

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 21:11

Ik ben ook wel van de ontmoetingen maar ik ben een dag onderweg voor ik er ben ;)