Rusland heeft er weer een anti-holebi wet bij.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mick75

Re: Rusland heeft er weer een anti-holebi wet bij.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 18:37

De rechten van de mens zijn in essentie wel degelijk vanuit onze westerse cultuur tot stand gekomen, en door meerdere landen onder druk erkend. Ondanks dat de rechten van de mens mij ook een heel redelijk uitgangspunt lijken, is het wel een westerse denkwijze, en ben ik westers opgevoed. Niet zo vreemd dat ik het dus een juist uitgangspunt vind.

Voor iemand die onder compleet andere omstandigheden is opgegroeid, met totaal andere normen en waarden, hoeft dat echter helemaal niet zo logisch te zijn als voor mij en voor jou.

Hoewel ik graag zou zien dat veel aspecten van onze leefstijl en een aanzienlijk deel van onze normen en waarden wereldwijd de standaard zouden worden, besef ik me heel goed dat mijn visie komt door de plek waar ik ben opgegroeid, de omgeving waarin ik ben opgegroeid en de normen en waarden die op die plek en in die milieus gangbaar zijn ongeveer de mijne zijn. Zoals dat voor iedereen geld. Dus ook voor de Afghaan die in de bergen is geboren, de Chinees die op het achtergestelde platteland is geboren en hey, ook voor de Rus die zijn eigen normen en waarden erop na houdt.

En vrijheid van meningsuiting is volgens mij ook een van de belangrijke rechten van de mens. Dus hebben wij wel degelijk het recht om onze mening te laten horen, maar zij hebben ook het volste recht om wetgeving te maken zoals die hen goeddunkt als die bij meerderheid wordt gesteund. Hoe verwerpelijk wij die ook mogen vinden, maar dat zal ongetwijfeld wederzijds zijn. Het is niet aan ons om voor hen te bepalen hoe zij moeten leven en wat zij wel en niet mogen accepteren, in hun omstandigheden in een compleet ander deel van de wereld.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 18:59

Ik begrijp echt niet wat sommige Russische mensen tegen holibi's hebben, echt triest./:

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 19:58

Inderdaad zijn er meerdere landen, waarbij deze wetten gelden en soms gelden er nog wel ergere wetten (zelfs de doodstraf).

Narita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 18:37

Maar maakt dat dit minder erg?