Waar trekt facebook een grens?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Popstra

Re: Waar trekt facebook een grens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 12:46

Ja sinds ik op facebook ben (2011) heb ik ook nog nooit zo veel schokkende ellende met dieren voorbij zien komen!!
Sommige foto's blijven ook jaaaren rond gaan.
Het meest walgelijke wat mij bij is gebleven zijn 2 puppies in China die levend gekookt werden in een grote diepe pan waar ze probeerde uit te komen. Hun huidje en neusje waren vuur rood!! Ik werd er echt onpasselijk van!! Helemaal als je bedenkt het daar normaal is.

Aan de ene kant wil je het niet weten maar aan de andere kant is het ook wel goed dat de mens ziet wat een wreedheden er gebeuren en er actie tegen ondernomen kan worden.

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 08:47

Ik deel zulke dingen ook écht niet. Ik snap Facebook voor geen meter, bloot wordt inderdaad in no time eraf gehaald maar mishandeling? dat dan weer niet..

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 08:54

Ik heb een week of wat geleden een filmpje met een honden gevecht gerapporteerd, maar ook daar doet Facebook niets aan, onbegrijpelijk.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 08:54

Helemaal mee eens TS, ik zei gister precies hetzelfde tegen m'n vriend toen er weer iets gruwelijks voorbij kwam.
Spoiler:
Kittens die een rivier in geslingerd werden
Daarbij zijn ook steeds meer kinderen op FB, wat als die dat te zien krijgen?

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 08:55

Ik vind het ook erg naar dat dit soort dingen steeds op Facebook voorbij komen.. als er daadwerkelijk een dader mee gezocht zou worden oke, maar de foto uit de beginpost komt uit Mexico uit 2006 ofzo en de daders zijn al gepakt. Er wordt dus niks mee bereikt om deze foto te delen, behalve dat anderen er een naar gevoel van krijgen.

Carrotcake

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 09:16

Welcome to the real world. Het leven bestaat niet alleen uit mooie Penny verhalen. Als we allemaal zo ons kop in het zand steken omdat onze arme zieltjes gekrenkt zijn bij het kijken van deze enge beelden wordt er nooit wat gedaan aan de verschillende vormen van mishandeling. Dat noemen ze in de doofpot steken en kunnen de praktijken verder gaan. Niks in deze wereld is verholpen/verbeterd zonder bewustwording.
Iedereen is verantwoordelijk voor een beter wereld en niet alleen egoistisch voor je eigen "veilige" omgeving.....

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 09:25

Doofpot? 9 van de 10 zijn oude foto's, waarvan de daders al gepakt zijn.. Moeten we het dan echt nog een keer bekijken? Ik bepaal liever zelf of ik mijn kop in het zand steek of niet..

En dan heb ik het nog niet over al die kinderen die hierdoor misschien wel slapeloze nachten krijgen. En dan moeten papa en mama zeggen, ja lieverd dat is de realiteit?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 12:18

Carrotcake schreef:
Welcome to the real world. Het leven bestaat niet alleen uit mooie Penny verhalen. Als we allemaal zo ons kop in het zand steken omdat onze arme zieltjes gekrenkt zijn bij het kijken van deze enge beelden wordt er nooit wat gedaan aan de verschillende vormen van mishandeling. Dat noemen ze in de doofpot steken en kunnen de praktijken verder gaan. Niks in deze wereld is verholpen/verbeterd zonder bewustwording.
Iedereen is verantwoordelijk voor een beter wereld en niet alleen egoistisch voor je eigen "veilige" omgeving.....

ik denk dat het shockeren van mensen door dit soort ellende te filmen ook meespeelt.Ik vermoed door de mogelijkheid van dit soort mishandelingen openbaar op het net te kunnen zetten meer mensen dit gaan doen.Alleen om te shockeren.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 12:22

Carrotcake schreef:

De helft van die foto's zijn hoaxen of gewoon onzinverhalen. Bekend voorbeeld is die zogenaamde 'calderon dolphin massacre in Denmark'. En mensen maar delen. Dat vind ik kwalijker dan dat iemand 'enge beelden' voorbij ziet komen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 12:27

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-14 12:32

Carrotcake schreef:

Wie zegt dat het leven alleen uit mooie penny verhalen bestaat? Ik zit zelf volop in de dieren, en zie genoeg dingen om mij heen gebeuren.
Ik vraag me alleen af waarom facebook hier niks aan doet? Onschuldige mensen worden opgejaagd omdat mensen denken dat zij de persoon zijn. Oude berichten worden omhoog gehaald terwijl mensen al zijn bestraft...
Op tv word je al vak genoeg met je neus op de feiten gedrukt door dierenbeschermingorganisaties, maar gelukkig in mate. Ik hoef niet dagelijks op facebook te zien hoe dolfijnen geslacht worden, hoe er op de kop van een wasbeerhond gestampt word, hoe jonge dieren in de rivier gesmeten worden omdat ze niet gewild zijn...

Ik steek niks in de doofpot, en daar gaat mijn vraag dan ook niet over. Mijn vraag is, waar trekt facebook een grens? Wanneer vind facebook een afbeelding schokkend genoeg om verwijdert te worden?
Afbeeldingen van twee zoenende mannen is ongepast, maar honden die worden opgehangen (en erger bij andere afbeeldingen/filmpjes) is normaal? Dat mag blijven staan?
Daar gaat mijn vraag over, want dat gaat me de pet te boven.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 12:33

Carrotcake schreef:

Van veel verhalen klopt niets van.
Dan krijg je een foto doorgestuurd van een verbrand meisje met de mededeling:
Meisje in de brand gestoken door moeder (in die strekking).

Dat meisje was een overlevende van een ernstige brand en daar had haar moeder niets mee te maken.
Ook is zo'n foto al jaren oud en vinden mensen het leuk daar een verzonnen verhaaltje bij te zetten.
Als je dan meldt dat het verhaal fake is: dan nog vinden mensen dat het wel had kunnen gebeuren en dat mensen kunnen zien hoe ernstig kindermishandeling is (zou kunnen zijn).
Ontzettend "leuk" voor die ouders die deze foto van hun kind met zo'n verhaal over het internet zien gaan.
En zij kunnen er niets aan doen om het te stoppen.
Over 10 jaar komt zo'n foto dan nog voorbij.

Ook foto's van "kinderlokkers" die achteraf niet kloppen (leuk exje/buurman pesten).
Dat heeft grote gevolgen voor deze mensen.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-14 12:36

Brainless schreef:
FriesWytske schreef:
Dat kun je dus allemaal op de volgende facebooksite melden. En dan gaan zij het uitzoeken en er werk van maken bij facebook.

https://www.facebook.com/Hoaxmelding?fref=ts

Deze is wat meer up-to-date:
https://www.facebook.com/dehoaxwijzer?fref=ts

Ik trof op die pagina inderdaad bij de foto (van de honden in de OP) deze tekst aan:
''De laatste tijd circuleert deze foto, waarop twee opgehangen honden te zien zijn en waarbij twee jongens poseren. Vaak vergezeld van een oproep om die jongens te vinden. Dit gruwelijk tafereel vond plaats in Argentinië en dateert reeds van 2011. Bovendien heeft men de daders kunnen identificeren en zijn ze bij deze dus allang opgespoord. Het delen van deze drie jaar oude foto is dus geheel zinloos.''

Pagina geliked +:)+

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 12:41

Nou ik zag laatst op facebook zelfs hoe bij een (toen nog) levende vrouw haar keel door werd gesneden met een bot mes..

En later haar hoofd vol trots omhoog werd gehouden.

Ik was er serieus misselijk van (stom om te kijken natuurlijk, moet maar nieuwsgierig willen zijn).

ook zie je vaak foto's als anti-dierenmishandeling, vaak foto's van al jaren geleden die weer ineens opduiken. Ik doe hier niet aan mee. Ben wel degelijk anti-dierenmishandeling, maar buiten dat ik de plaatjes misselijk vind. Lijkt het soms meer als reclame.
De daders posten (en filmen/fotograferen) dit soort dingen niet voor niks.. Een ziekelijk aandacht te kort ofzo..

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 12:44

Het mag dan de realiteit zijn allemaal maar er komen ook dingen voorbij die voor kinderen zeker niet geschikt zijn. Zoals een vrouw die haar jonge kind in elkaar ramt, of de vrouw die een kat een dood schop geeft. En dat moet je dan delen zo dat ze misschien herkent worden. Vroeger was er geen eens internet, dat gaf wel meer rust vind ik hoor.

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 12:55

Ik heb me om dezelfde rede als dit topic gemaakt is .. van heel wat anti dierenmishandeling sites afgemeld. Ik dacht ze te steunen door lid te zijn maar in plaats daarvan werd ik elke ochtend geconfronteerd met plaatjes zoals in de openingspost.. en zelfs erger... ik vind dierenmishandeling echt verschrikkelijk maar ik word er zelf niet gelukkig van als ik elke dag weer dezelfde ellendige foto gelinkt krijg.. ovegens schijnt het.. dat een aantal van de wel bekende verschrikkelijk foto's overgens ook gephotoshopt is.. nou dan mogen ze van mij die zieke geest die dat doet ook wel eventjes wegbergen x-x