De kosten moeten omlaag!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:17

Ik heb ook echt geen rede om te klagen.

De zorgpremie is dit jaar goedkoper, ik heb werk, ik studeer (80% betaald de overheid), kreeg tot afgelopen december studiefinanciering (9 jaar lang!!).

We hebben het in Nederland echt niet slecht, basis voorzieningen zijn hier donders goed geregeld.

Ik vind het nogal sneu om actie te voeren op deze manier.
Laatst bijgewerkt door belle_boef op 22-01-14 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:18

Dat zou zomaar kunnen, ik heb geen luxe dingen ja mn telefoon en daar ben ik ook heel erg blij mee en ja daar heb ik een zo goed mogelijk abonnement voor

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:20

Ik heb het niet eens over de stufi in t algemeen, maar meer de kosten voor de opleiding zelf. Want studiekosten zijn echt wel hoger dan dat we nu betalen. En ik vind t niet meer dan fair dat als de draagkracht er is, dat men die dan ook benut. Mijn ouders verdienen genoeg dus ik krijg geen extra stufi, zal ik dan ook maar protesteren omdat een ander t wel krijgt? Of dat op 9 vd 10 middelbare scholen gezinnen die een tweede kind op dezelfde middelbare school zot, minder eigen bijdrage heeft? Kom nu zeg. Wees blij met wat je hebt ipv alleen maar te zaniken!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:20

knuffeldier schreef:
KarmaWitch schreef:
Bron: https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater

Op 7 maart 2014 om 15:00 wordt er een protestactie gehouden tegen alle belachelijk hoge kosten die wij Nederlanders moeten betalen!
Ouderen moeten langer thuis wonen, speciale woongroepen worden gesloten en afgebroken, huurprijzen reizen de pan uit... Nouja ga maar even verder.

Wat houdt deze protestactie in? Om 15:00 op vrijdag middag is het door heel het lang een gigantische spits. Om deze tijd proberen we met zoveel mogelijk chauffeurs (liefst iedereen die een auto kan bemachtigen en die een rijbewijs heeft!) alle Nederlands wegen blokkeren.

Hoe belachelijk is het dat de buitenlanders in ONS land MINDER zorgpremie hoeven te betalen dan WIJ?
Wij Nederlanders met een midden tot lage inkomen liggen krom om de maand door te komen!
Leuke dingen doen zijn bijna alleen nog maar weggelegd voor de mensen met een beetje meer of de gelukshebbers met gewonnen kaarten.

Mijn studiefinanciëring is omlaag gegaan, omdat mijn moeder maar mee moet betalen! Dit KAN gewoon niet. Ma heeft niet die extra's. Zij kan ook bijna niet rondkomen. De OV kaart wordt straks een kortingskaart.
Waar is de Nederlandse regering mee bezig?

Wie doet mee!

Mijn vriend komt uit Turkije en verblijft hier op basis van werk en heeft hier zijn eigen ingenieurs bureau , maar die betaalt toch mooi net zoveel als ik. Ik snap niet zo goed waar dat vandaan komt dat zij minder zouden betalen.

Ik heb overigens echt een hekel aan die stemmingsmakkerij dat we het zo slecht hebben en dat alle polen en roemenn onze banen pikken. We hebben hier nog steeds een verrekte goed leven. En veel van die polen werken hier echt heel hard onder omstandigheden waar een nederlander het echt niet voor zou doen.
Maar het: ik-hou-lekker-mijn-handje-op-en-de-staat-betaald-wel tijdperk is voor bij en we gaan gaan met zijn allen gelijk lopen janken en opzoek naar een zondebok. Ik heb hier maar 1 dinge op te zeggen :r

Het gaat om seizoensarbeiders die uit bijvoorbeeld oosteuropa tijdelijk in nederland werken en daarna weer voor een aantal maanden terug gaan. Werkgevers sluiten een verzekering af met het hoogste eigen risico, dan blijft er een premie over van 65 euro. Via constructies wordt vervolgens het eigen risico door de zorgverzekeraar weggescholden, omdat ze dat niet kunnen incasseren. De seizoensarbeider is immers alweer naar eigen land terug. Het gaat dus niet om alle mensen die gewoon in ons land zijn komen wonen of langere tijd werken.

Ik vind dat we het met zijn allen absoluut niet slecht hebben, maar hoe op dit moment de situatie is rondom de gastarbeiders heb ik ontzettende moeite mee. Ze werken voor een loon waar een nederlander niet mee kan concurreren, blijken nu ook nauwelijks zorgpremie te hoeven betalen.
Prima dat ze hier komen werken, maar gewoon voor hetzelfde salaris dan als andere mensen. Concurrentie moet gebeuren op basis van ervaring en kennis, niet op basis van wie je het minste kan betalen.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:21

Veel scholieren hebben geen flauw idee wat hun opleiding nu werkelijk kost. Het collegegeld is een schrijntje van de werkelijke kosten.

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:22

Hanna_94 schreef:
En jullie denken dat jullie geen lekkere boete gaan krijgen voor het ophouden van verkeer?
Ik kan niet mee spreken over het systeem in Nederland, maar wat een belachelijke actie seg.
En die opmerkingen over buitenlanders, lekker veralgemenen. Bovendien is het inderdaad zo dat die het werk opnemen dat wij niet willen.

Nou dat lijkt me meteen de oplossing toch? Als je tijd hebt om op de weg met je auto te gaan filerijden kun je die boete ook best betalen. En als een handvol gekken dat doet kunnen we daar meteen weer gebruik van maken! :D

In dat opzicht? Prachtidee!

Verder gewoon onsmakelijke bullshit. Ga je tijd verspillen met boodschappen doen voor ouderen ofzo, dan voeg je nog wat toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:23

Ik vind het niet kunnen om de wegen te blokkeren, maar ik snap de protesten wel
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-02-22 21:05, in het totaal 1 keer bewerkt

belle_boef

Je kan je ook afvragen waarom die gastarbeiders naar NL zijn gehaald, juist omdat er hier geen mensen waren die het werk wilde doen want het betaalde niet genoeg :)*

Mjetterd

Lol... heel thuiszittend nederland gaat vrijdag op pad en alle hardwerkende mensen die uit hun werk komen en toe zijn aan weekend staan dan in de file :').

Wakker worden! De mensen die hard werken voor jouw uitkering moet je te vriend houden hoor :').

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:24

Mjetterd schreef:
Lol... heel thuiszittend nederland gaat vrijdag op pad en alle hardwerkende mensen die uit hun werk komen en toe zijn aan weekend staan dan in de file :').

Wakker worden! De mensen die hard werken voor jouw uitkering moet je te vriend houden hoor :').

Vind ik leuk.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:25

Mjetterd schreef:

_O- _O-

Urbanus

Als ik op mijn vrije vrijdagmiddag in de file sta in het verotte Heerhugowaard door een zooitje onverlaten die verbaal te zwak zijn om een verschil te maken, dan heb ik ineens HEEL VEEL zand in mijn vagina. En dan heb je een slechte aan me. Dus je moet wel een kamikazeautomobilist zijn om dat aan te durven.

goldenarrow

Ik ben het niet met alles eens wat de TS heeft geschreven (voornamelijk over buitenlanders dan), maar de manier waarop is JUIST de manier waarop je de regering wakker schud. Wat boeit hen het dat we met 100 man op een pleintje gaan demonstreren? Doen ze het gordijn dicht en gaan ze gewoon verder met waar ze mee bezig waren.

Kijk naar Groningen, daar zijn ze al jaaaaren bezig met de gaswinning terugdraaien/stopzetten. Jarenlang geprotesteerd, op vriendelijke wijze. Is daar toen ooit naar geluisterd? Nee hoor. Maar nu ze gasleidingen op gaan graven en gevaarlijke situaties creëren wordt de gaswinning ineens WEL teruggedraaid.

Juist door heel Nederland plat te leggen schud je de regering wakker. En langzaam rijden op de snelweg is niet verboden, er is namelijk geen minimumsnelheid, zolang je maar niet stil gaat staan. Overigens heb ik zelf geen auto/rijbewijs dus meedoen kan ik niet. Maar om de regering wakker te schudden is het idee goed.

wemkelover

Mjetterd schreef:

Daar heb je punt.
Maar momenteel ben ik ook sinds vrijdag een thuiszitter, maar ik ga de weg niet blokeren hoor.
Vind het maar belachelijk.

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 20:25

Nee ik ben het inbn bderdaad met jullie eens dat die wegen toch wel vrij moeten blijven, maar ik ben het gewoon niet eens met bepaalde dingen.
Ik scheer niet alle niet-nederlanders over 1 kam en dat wil ik ook niet doen, maar jongens kijk nou eens... Wij bouwen moskeeën alles voor hun, wij laten hun toe omdat wij zo gastvrij zijn.
Maar dan komt het: Negerzoenen mogen niet meer omdat ze zich gediscrimineerd voelen, Zwarte Piet mag niet meer om het zelfde verhaal & de regering luistert braaf naar hun...
Euhm straks leven wij als buitenlanders in Nederland & zij leven hun eigen leven.

Het is in het nieuws geweest dat die groep minder betaald ja. En ook dat hun eigen risico weggescholden wordt. Omdat ze een minder zorg nodig hebben??? Kom op zeg. Een mens is een mens en een ieder kan iets krijgen. Vind het dus unfair...

Ik betaal een zorgpremie en ik krijg een stuk minder toeslag. Mijn stufi is met dik 100 euro omlaag gegaan en ik heb geen auto noch scooter. Enkel een OV en rijbewijs...

Ik loop stage op een zorgboerderij. Een groot deel woont op de woongroep vlakbij. Zij moeten daar weg omdat het gesloopt wordt, vervolgens moeten ze ook bij de zorgboerderij weg...
Allemaal bezuinigingen...

Bezuinig op iets anders aub en niet op de mensen die het echt nodig hebben!
Laat die Nederlanders maar dat werk doen wat die Polen doen!
Ik ben eerlijk om te zeggen dat ik loop te zoeken naar een baan. Ja ik doe liefst niet asperges plukken of wat dan ook, maar ik ben er wel naar aan het kijken.
Ik wil inkomen erbij hebben

Daarbij komt... Ik ga niet stemmen...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:26

belle_boef schreef:
Je kan je ook afvragen waarom die gastarbeiders naar NL zijn gehaald, juist omdat er hier geen mensen waren die het werk wilde doen want het betaalde niet genoeg :)*

Deels waar. Voor een deel zijn ze ook gewoon hierheen gekomen, hebben aangeboden om voor minder te werken dan nederlands minimumloon en hebben daarmee nederlandse krachten verdreven. Gewoon omdat in bijv. polen minder werk is en ze minder betaalt krijgen.
Als er geen nederlanders het werk willen doen is het prima toch? Dan zijn er geen Nederlandse "concurrenten" en krijgen de gastarbeiders meer loon.
Of ze nu zelf komen of dat we ze halen, ik ben gewoon van mening dat we allemaal gelijk betaalt moeten worden als we hetzelfde werk doen.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:27

goldenarrow schreef:
Ik ben het niet met alles eens wat de TS heeft geschreven (voornamelijk over buitenlanders dan), maar de manier waarop is JUIST de manier waarop je de regering wakker schud. Wat boeit hen het dat we met 100 man op een pleintje gaan demonstreren? Doen ze het gordijn dicht en gaan ze gewoon verder met waar ze mee bezig waren.

Kijk naar Groningen, daar zijn ze al jaaaaren bezig met de gaswinning terugdraaien/stopzetten. Jarenlang geprotesteerd, op vriendelijke wijze. Is daar toen ooit naar geluisterd? Nee hoor. Maar nu ze gasleidingen op gaan graven en gevaarlijke situaties creëren wordt de gaswinning ineens WEL teruggedraaid.

Juist door heel Nederland plat te leggen schud je de regering wakker. En langzaam rijden op de snelweg is niet verboden, er is namelijk geen minimumsnelheid, zolang je maar niet stil gaat staan. Overigens heb ik zelf geen auto/rijbewijs dus meedoen kan ik niet. Maar om de regering wakker te schudden is het idee goed.

Ja en omdat een stel halve gare de regering wil wakker schudden moert de werkende mens daaronder lijden die verdomde hard werkt.

Celiien

_O-

En nuja aangezien iemand toch over racisme begint.
Polen en Roemenen verdienen minder dan de rest, leven krap, werken hard en worden zoals je aan sommige reacties en meningen kan zien niet voor vol aangezien door mensen. Iets met amerika, apartheid en dhr king komt toch wel bij me op :r

kiki1976

Ik kan niet voor andere delen spreken maar hier worden er eerder polen aangenomen omdat deze goedkoper zijn (al is dat verschil nu wel minder geworden).
Ze hebben hier in de laatste jaren een kassencomplex gebouwd en er komen er nog steeds meer bij. Was deels gedaan om hier extra werkgelegenheid te bieden.
Omdat het toen veel goedkoper was om een Pool aan te nemen (lees lekker zwaar onder betalen) en hadden de nederlanders gewoon pech!
Hoefde veel sociale verplichtingen niet te betalen.
Dus ergens snap ik de commotie erom wel. Wat was eerder behoorlijk scheef.
Nu zijn er veel dingen wettelijk geregeld, maar ook diverse zaken zijn voor hun goedkoper als bv de zorgverzekering.
En ik ben het er wel mee eens dat gastarbeiders die hier willen profiteren van de werkgelegenheid en alle toeslagen ook net zoveel moeten betalen als de nederlands.

Er word ook veel geroepen dat nederlanders niet willen werken. Daar ben ik het niet mee eens :n
Ik ken er genoeg die door de crisis hun baan zijn kwijt geraakt. Ze solliciteren zich drie slagen in de rondte en zijn bereid alles aan te nemen.
Ook bij de kassen maar daar word geen nederlander aangenomen omdat ze op voorhand al te duur worden gevonden.

En ja alles gaat hier in prijzen flink omhoog. In Den Haag maken ze zich er niet druk om, want hun salaris is riant genoeg.
Dat er nu zelfs wachtlijsten zijn bij de voedselbank maken ze zich ook niet druk om.
Nee ze verzinnen meer en meer om nog maar meer te gaan bezuinigen.
Nee er gaat bij hun geen lampje branden.

Dat er eens iets moet gebeuren voordat er bij de mensen in Den Haag hun ogen open gaan is duidelijk, maar niet op de manier hoe ze het nu willen gaan aanpakken.
Hierdoor worden er veel mensen en bedrijven gedupeerd, in Den Haag voelen ze er niets van.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:28

secricible schreef:
belle_boef schreef:

Deels waar. Voor een deel zijn ze ook gewoon hierheen gekomen, hebben aangeboden om voor minder te werken dan nederlands minimumloon en hebben daarmee nederlandse krachten verdreven. Gewoon omdat in bijv. polen minder werk is en ze minder betaalt krijgen.
Als er geen nederlanders het werk willen doen is het prima toch? Dan zijn er geen Nederlandse "concurrenten" en krijgen de gastarbeiders meer loon.
Of ze nu zelf komen of dat we ze halen, ik ben gewoon van mening dat we allemaal gelijk betaalt moeten worden als we hetzelfde werk doen.

Ik kan het die Polen niet kwalijk nemen, ik zou ook over de grens gaan werken als ik daar het driedubbele kon verdienen dan ik in eigen land kon. :Y)

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:28

bigone schreef:
Niet slim, protesteren prima maar dan op een wijze die geen levens kan kosten. Ambulances, brandweer enz staat allemaal stil dus dat kan niet. Start een petitie oid of een grote protestactie in den haag.

Natuurlijk niet, die worden echt wel door gelaten hoor!

Nederland is een zwak meeloop landje.

We zeggen op alles braaf ja en amen.
Slikken alles maar braaf wat de regering ons door de strot drukt.

Er zijn een hele hoop beslissingen gemaakt die NOOIT hadden gemoeten.

Wat dacht je van de oostbloklanden die nou zonder vergunning aan het werk mogen.

Bij Thuiszorg ben je kansloos als Nederlander, alleen oostblokkers worden nog aan genomen.

Leuk voor die eenzame bejaarden, de thuiszorgmedewerker is voor de meesten nog zo'n beetje de enige aanspraak die ze hebben.
Hebben ze straks 1/2 keer in de week 3 uur lang een oostblokker in huis die geen woord Nederlands spreekt hoihoi.

Zeggen: Ja, de premie basisverzekering gaat naar beneden. Word iedereen blij van zou je denken. Maar wat die hufters er niet bij vertellen is dat de zorgtoeslag ook naar beneden gaat en het gemiddelde huishouden(waaronder ik) MEER betalen.
De rijke stinkerds die geen recht hebben op zorgtoeslag worden er als enige beter van...

En al dat gas dat zonder blikken of blozen onder onze kont vandaan getrokken word.....we zien er niks van terug....ja de ellende

Word tijd dat die VVD eens oprot van de "troon". De rijken zijn inmiddels wel rijk genoeg, tijd om weer een wat te doen voor de gewone burgers.
VVD ziet ons misschien als simpel volk.....maar ook zonder ons draait de economie ook echt niet door.
O die oplichters van de PVDA mogen ook oprotten....wat nou partij van de arbeid.
Nooit weer dat ze mijn stem krijgen.....stem dan nog liever Wilders, die doet tenminste zijn uiterste best zijn beloftes na te komen. Hoe fout soms ook
Laatst bijgewerkt door Kitty1985 op 22-01-14 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:29

belle_boef schreef:
goldenarrow schreef:

Ja en omdat een stel halve gare de regering wil wakker schudden moert de werkende mens daaronder lijden die verdomde hard werkt.

Is dat niet altijd met protesten? Als alle NS-machinisten en conducteurs gaan staken rijden die treinen ook niet meer. En goh, wie zou er dan de pineut zijn? De andere helft van werkend nederland die geen auto onder zijn kont heeft :)* Bij iedere groep die protesteert is een andere groep niet blij. Daar valt niks aan te veranderen.

wemkelover

KarmaWitch schreef:
Nee ik ben het inbn bderdaad met jullie eens dat die wegen toch wel vrij moeten blijven, maar ik ben het gewoon niet eens met bepaalde dingen.
Ik scheer niet alle niet-nederlanders over 1 kam en dat wil ik ook niet doen, maar jongens kijk nou eens... Wij bouwen moskeeën alles voor hun, wij laten hun toe omdat wij zo gastvrij zijn.
Maar dan komt het: Negerzoenen mogen niet meer omdat ze zich gediscrimineerd voelen, Zwarte Piet mag niet meer om het zelfde verhaal & de regering luistert braaf naar hun...
Euhm straks leven wij als buitenlanders in Nederland & zij leven hun eigen leven.

Het is in het nieuws geweest dat die groep minder betaald ja. En ook dat hun eigen risico weggescholden wordt. Omdat ze een minder zorg nodig hebben??? Kom op zeg. Een mens is een mens en een ieder kan iets krijgen. Vind het dus unfair...

Ik betaal een zorgpremie en ik krijg een stuk minder toeslag. Mijn stufi is met dik 100 euro omlaag gegaan en ik heb geen auto noch scooter. Enkel een OV en rijbewijs...

Ik loop stage op een zorgboerderij. Een groot deel woont op de woongroep vlakbij. Zij moeten daar weg omdat het gesloopt wordt, vervolgens moeten ze ook bij de zorgboerderij weg...
Allemaal bezuinigingen...

Bezuinig op iets anders aub en niet op de mensen die het echt nodig hebben!
Laat die Nederlanders maar dat werk doen wat die Polen doen!
Ik ben eerlijk om te zeggen dat ik loop te zoeken naar een baan. Ja ik doe liefst niet asperges plukken of wat dan ook, maar ik ben er wel naar aan het kijken.
Ik wil inkomen erbij hebben

Daarbij komt... Ik ga niet stemmen...

Waar moeten ze dan volgens jou allemaal op bezuinigen? Want alleen op het potje buitenlanders komen ze er niet. We hebben wel met zijn alle voor een staatschuld gezorgd.

komone

Ik klikte dit topic aan, omdat ik dacht dat TS tips wilde over hoe je het beste kunt besparen op al je kosten.
Haha. Heel iets anders dus. Misschien is het wel leuk om daar eens over na te denken. Ik gaf namelijk onbewust best veel uit zonder er goed over na te denken. Ik heb een boek van Marieke Henselmans gekocht. Aanrader! Nu bespaar ik op de noodzakelijke kosten, zodat ik meer geld over heb voor leuke dingen!
En Marieke relativeert verder ook heel goed over hoe 'slecht' je denkt dat je het hebt, terwijl je toch vaak nog geprofiteerd hebt of nog steeds profiteert van goede overheidsregelingen. Ik ben het er mee eens dat er flink bezuinigd wordt, maar we hebben ook wel heeeel goede tijden gehad. Dus nu is het (ook voor mij) even puzzelen hoe we zelf kunnen zorgen dat onze kosten omlaag gaan en onze koopkracht omhoog.
Dus jongens kom op: Laat je niet kisten door de crisis en denk positief!

Wat ik nog even wil zeggen is dat er in Nederland ook mensen die het echt moeilijk hebben (denk aan bijstandsmoeders, hun kinderen die daardoor vaak overal buiten de boot vallen en mensen met beperkingen wiens voorzieningen steeds minder worden). Ik hoop dat er steeds meer mensen op staan die kijken of ze misschien iets kunnen doen voor hun medemens.
Je kunt wel gaan protesteren en roepen dat je het er niet mee eens bent, maar je kunt ook zelf oplossingen gaan zoeken.

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 20:30

Celiien schreef:
*ziet dat de topicstarter een eigen paard heeft en studeert*

Sjonge ts wat heb jij te klagen dan? Wedden dat jij zonder de regering niet kan studeren? En als je het zo slecht hebt, heb je dan ook een eigen paard? We betalen belasting met zn allen om het makkelijker te maken, dwz studeren, AOW, pensioenen, ziekteregeling noem
maar op. Maar als je het zo slecht hebt ha jij dan lekker naar Spanje, waar mensen tot hun 80e doorwerken omdat ze anders geen geld hebben...
Je moet blij zijn dat die Polen en Roemenen hier werken, wat is er mis mee? Ze gaan echt niet je baanlans verminderen hoor... Ongezonde gedachtes noem ik het maar!

Hoe kom je erbij dat ik een eigen paard heb? Die heb ik namelijk niet xD
Ja ik doe een opleiding inderdaad. MBO niveau 4 en die opleiding betaald mijn vader die er krom voor ligt! Ik kan het niet betalen met mijn zorgpremie er nog bij... Abonnementskosten mwah geld weg.