Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
knuffeldier schreef:KarmaWitch schreef:Bron: https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater
Op 7 maart 2014 om 15:00 wordt er een protestactie gehouden tegen alle belachelijk hoge kosten die wij Nederlanders moeten betalen!
Ouderen moeten langer thuis wonen, speciale woongroepen worden gesloten en afgebroken, huurprijzen reizen de pan uit... Nouja ga maar even verder.
Wat houdt deze protestactie in? Om 15:00 op vrijdag middag is het door heel het lang een gigantische spits. Om deze tijd proberen we met zoveel mogelijk chauffeurs (liefst iedereen die een auto kan bemachtigen en die een rijbewijs heeft!) alle Nederlands wegen blokkeren.
Hoe belachelijk is het dat de buitenlanders in ONS land MINDER zorgpremie hoeven te betalen dan WIJ?
Wij Nederlanders met een midden tot lage inkomen liggen krom om de maand door te komen!
Leuke dingen doen zijn bijna alleen nog maar weggelegd voor de mensen met een beetje meer of de gelukshebbers met gewonnen kaarten.
Mijn studiefinanciëring is omlaag gegaan, omdat mijn moeder maar mee moet betalen! Dit KAN gewoon niet. Ma heeft niet die extra's. Zij kan ook bijna niet rondkomen. De OV kaart wordt straks een kortingskaart.
Waar is de Nederlandse regering mee bezig?
Wie doet mee!
Mijn vriend komt uit Turkije en verblijft hier op basis van werk en heeft hier zijn eigen ingenieurs bureau , maar die betaalt toch mooi net zoveel als ik. Ik snap niet zo goed waar dat vandaan komt dat zij minder zouden betalen.
Ik heb overigens echt een hekel aan die stemmingsmakkerij dat we het zo slecht hebben en dat alle polen en roemenn onze banen pikken. We hebben hier nog steeds een verrekte goed leven. En veel van die polen werken hier echt heel hard onder omstandigheden waar een nederlander het echt niet voor zou doen.
Maar het: ik-hou-lekker-mijn-handje-op-en-de-staat-betaald-wel tijdperk is voor bij en we gaan gaan met zijn allen gelijk lopen janken en opzoek naar een zondebok. Ik heb hier maar 1 dinge op te zeggen
Hanna_94 schreef:En jullie denken dat jullie geen lekkere boete gaan krijgen voor het ophouden van verkeer?
Ik kan niet mee spreken over het systeem in Nederland, maar wat een belachelijke actie seg.
En die opmerkingen over buitenlanders, lekker veralgemenen. Bovendien is het inderdaad zo dat die het werk opnemen dat wij niet willen.
Mjetterd schreef:Lol... heel thuiszittend nederland gaat vrijdag op pad en alle hardwerkende mensen die uit hun werk komen en toe zijn aan weekend staan dan in de file.
Wakker worden! De mensen die hard werken voor jouw uitkering moet je te vriend houden hoor.
belle_boef schreef:Je kan je ook afvragen waarom die gastarbeiders naar NL zijn gehaald, juist omdat er hier geen mensen waren die het werk wilde doen want het betaalde niet genoeg
goldenarrow schreef:Ik ben het niet met alles eens wat de TS heeft geschreven (voornamelijk over buitenlanders dan), maar de manier waarop is JUIST de manier waarop je de regering wakker schud. Wat boeit hen het dat we met 100 man op een pleintje gaan demonstreren? Doen ze het gordijn dicht en gaan ze gewoon verder met waar ze mee bezig waren.
Kijk naar Groningen, daar zijn ze al jaaaaren bezig met de gaswinning terugdraaien/stopzetten. Jarenlang geprotesteerd, op vriendelijke wijze. Is daar toen ooit naar geluisterd? Nee hoor. Maar nu ze gasleidingen op gaan graven en gevaarlijke situaties creëren wordt de gaswinning ineens WEL teruggedraaid.
Juist door heel Nederland plat te leggen schud je de regering wakker. En langzaam rijden op de snelweg is niet verboden, er is namelijk geen minimumsnelheid, zolang je maar niet stil gaat staan. Overigens heb ik zelf geen auto/rijbewijs dus meedoen kan ik niet. Maar om de regering wakker te schudden is het idee goed.
secricible schreef:belle_boef schreef:Je kan je ook afvragen waarom die gastarbeiders naar NL zijn gehaald, juist omdat er hier geen mensen waren die het werk wilde doen want het betaalde niet genoeg
Deels waar. Voor een deel zijn ze ook gewoon hierheen gekomen, hebben aangeboden om voor minder te werken dan nederlands minimumloon en hebben daarmee nederlandse krachten verdreven. Gewoon omdat in bijv. polen minder werk is en ze minder betaalt krijgen.
Als er geen nederlanders het werk willen doen is het prima toch? Dan zijn er geen Nederlandse "concurrenten" en krijgen de gastarbeiders meer loon.
Of ze nu zelf komen of dat we ze halen, ik ben gewoon van mening dat we allemaal gelijk betaalt moeten worden als we hetzelfde werk doen.
bigone schreef:Niet slim, protesteren prima maar dan op een wijze die geen levens kan kosten. Ambulances, brandweer enz staat allemaal stil dus dat kan niet. Start een petitie oid of een grote protestactie in den haag.
belle_boef schreef:goldenarrow schreef:Ik ben het niet met alles eens wat de TS heeft geschreven (voornamelijk over buitenlanders dan), maar de manier waarop is JUIST de manier waarop je de regering wakker schud. Wat boeit hen het dat we met 100 man op een pleintje gaan demonstreren? Doen ze het gordijn dicht en gaan ze gewoon verder met waar ze mee bezig waren.
Kijk naar Groningen, daar zijn ze al jaaaaren bezig met de gaswinning terugdraaien/stopzetten. Jarenlang geprotesteerd, op vriendelijke wijze. Is daar toen ooit naar geluisterd? Nee hoor. Maar nu ze gasleidingen op gaan graven en gevaarlijke situaties creëren wordt de gaswinning ineens WEL teruggedraaid.
Juist door heel Nederland plat te leggen schud je de regering wakker. En langzaam rijden op de snelweg is niet verboden, er is namelijk geen minimumsnelheid, zolang je maar niet stil gaat staan. Overigens heb ik zelf geen auto/rijbewijs dus meedoen kan ik niet. Maar om de regering wakker te schudden is het idee goed.
Ja en omdat een stel halve gare de regering wil wakker schudden moert de werkende mens daaronder lijden die verdomde hard werkt.
KarmaWitch schreef:Nee ik ben het inbn bderdaad met jullie eens dat die wegen toch wel vrij moeten blijven, maar ik ben het gewoon niet eens met bepaalde dingen.
Ik scheer niet alle niet-nederlanders over 1 kam en dat wil ik ook niet doen, maar jongens kijk nou eens... Wij bouwen moskeeën alles voor hun, wij laten hun toe omdat wij zo gastvrij zijn.
Maar dan komt het: Negerzoenen mogen niet meer omdat ze zich gediscrimineerd voelen, Zwarte Piet mag niet meer om het zelfde verhaal & de regering luistert braaf naar hun...
Euhm straks leven wij als buitenlanders in Nederland & zij leven hun eigen leven.
Het is in het nieuws geweest dat die groep minder betaald ja. En ook dat hun eigen risico weggescholden wordt. Omdat ze een minder zorg nodig hebben??? Kom op zeg. Een mens is een mens en een ieder kan iets krijgen. Vind het dus unfair...
Ik betaal een zorgpremie en ik krijg een stuk minder toeslag. Mijn stufi is met dik 100 euro omlaag gegaan en ik heb geen auto noch scooter. Enkel een OV en rijbewijs...
Ik loop stage op een zorgboerderij. Een groot deel woont op de woongroep vlakbij. Zij moeten daar weg omdat het gesloopt wordt, vervolgens moeten ze ook bij de zorgboerderij weg...
Allemaal bezuinigingen...
Bezuinig op iets anders aub en niet op de mensen die het echt nodig hebben!
Laat die Nederlanders maar dat werk doen wat die Polen doen!
Ik ben eerlijk om te zeggen dat ik loop te zoeken naar een baan. Ja ik doe liefst niet asperges plukken of wat dan ook, maar ik ben er wel naar aan het kijken.
Ik wil inkomen erbij hebben
Daarbij komt... Ik ga niet stemmen...
Celiien schreef:*ziet dat de topicstarter een eigen paard heeft en studeert*
Sjonge ts wat heb jij te klagen dan? Wedden dat jij zonder de regering niet kan studeren? En als je het zo slecht hebt, heb je dan ook een eigen paard? We betalen belasting met zn allen om het makkelijker te maken, dwz studeren, AOW, pensioenen, ziekteregeling noem
maar op. Maar als je het zo slecht hebt ha jij dan lekker naar Spanje, waar mensen tot hun 80e doorwerken omdat ze anders geen geld hebben...
Je moet blij zijn dat die Polen en Roemenen hier werken, wat is er mis mee? Ze gaan echt niet je baanlans verminderen hoor... Ongezonde gedachtes noem ik het maar!