Meisje met suikerziekte in HEMA aangezien voor junk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 21:20

pillow schreef:
Ik vind een pashokje nou ook niet de aangewezen plek om zoiets te doen. De meeste Hema's hebben een toilet, dat was beter geweest. Of ga even naar een cafe naar een toilet. Niet echt handig.

Wat pipo zegt, ik zou zelf juist het minst graag op het toilet mezelf insuline toedienen. Ik vind veel openbare toiletten vaak niet hygiënisch. Ik vind persoonlijk niets mis met een pashokje hoor om daar even insuline te spuiten.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 21:25

MoniqueT schreef:
Dat rare gedrag vertoon je vooral als je te weinig suiker in je bloed hebt, bij een hypo dus. Bijsluiten doe je juist als je teveel suiker in je bloed hebt. Dat geeft echt zelden opvallende verschijnselen die buitenstaanders kunnen zien.

Precies, en het plassen hoort ook bij een hypo. Een "noodshot" insuline kan helemaal niet, dat moet je eerst meten. Je kunt niet zomaar out of the blue insuline spuiten.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 21:45

Veel toiletten in de stad hebben blauw licht zodat junkies daar niet kunnen spuiten. Ik weet niet hoe dat met insuline zit omdat je dat niet in een ader spuit.

De beveiliging begrijp ik wel, als die iemand laten spuiten en het was wel drugs dan heeft de Hema binnen een week pashokjes vol junkies. Want dat gaat snel de ronde dat je daar zonder problemen rustig kunt zitten.

Maar bij het zien van de insuline, de politie daarna, ik denk dat er veel meer is dan dit artikel aangeeft.

MarlindeRooz

Re: Meisje met suikerziekte in HEMA aangezien voor junk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 21:49

Jeetje als dit waar is mogen een paar mensen zich de ogen uit de kop schamen. :n :o

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 21:52

Ik vind het áls het waar is wel apart.
Maar ergens verwacht ik dat het niet waar is of maar deels waar.
Ik ga pas oordelen als ik het verhaal van de andere kant ook heb gehoord.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 21:52

little_king schreef:
De beveiliging begrijp ik wel, als die iemand laten spuiten en het was wel drugs dan heeft de Hema binnen een week pashokjes vol junkies. Want dat gaat snel de ronde dat je daar zonder problemen rustig kunt zitten.

Dat lijkt me overdreven :)

Maar zelfs dan nog kun je de boel ook anders aanpakken. En dat de Hema het al toe heeft gegeven, geeft al aan dat er op z'n minst iets is voorgevallen.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 21:58

ik mag toch hopen dat het meisje een dikke cadeau bon krijgt voor het leed,.....

Het meisje zou maar in coma zijn geraakt omdat ze een mega hypo had.....................dan is het niet te overzien

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 22:06

little_king schreef:
Veel toiletten in de stad hebben blauw licht zodat junkies daar niet kunnen spuiten.

Oooh dus daarom hadden ze van dat gave blauwe licht op de wc van de Burger King in die grote Duitse stad waar ik laatst was. :') Ik vond het al zo hip en mooi, onschuldigheid gebroken _/-\o_

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 22:16

Jeetje, wordt steeds gekker hier in NL. Vooral die agenten moeten zich schamen en hun excuses aanbieden. Dit is toch niet meer normaal.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 22:18

studiemiep schreef:
ik mag toch hopen dat het meisje een dikke cadeau bon krijgt voor het leed,.....

Het meisje zou maar in coma zijn geraakt omdat ze een mega hypo had.....................dan is het niet te overzien

Ehm bij een hypo spuit je geen insuline...

Ik vind het ook een raar verhaal. Een noodshot? Hoezo dan? Misschien had ze wat gegeten en vergeten te spuiten. Maar van een te hoge suiker ga je meestal niet raar doen. Te laag wel, maar dan moet je iets van suiker naar binnen werken.

Ginam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 22:21

Wat een raar verhaal! Excuses zouden wel terecht zijn...

Het zou kunnen dat ze wel een hypo had en glucagon ging spuiten en geen insuline. Veel type 1 diabeten hebben die spuiten voor noodgevallen en daarbij meestal nog iets van dextro's.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 22:26

Ginam schreef:

Het zou kunnen dat ze wel een hypo had en glucagon ging spuiten en geen insuline. Veel type 1 diabeten hebben die spuiten voor noodgevallen en daarbij meestal nog iets van dextro's.

Dat kende ik nog niet, mijn vriend heeft type 1 en soms zit hij te laag. Dan neemt hij een mars ofzo. Ik zal het eens navragen, bedankt voor de tip!

Edit: google zegt mij net dat glucagon toegediend wordt aan mensen die al bewusteloos zijn. http://www.novonordisk.nl/documents/art ... age_nl.asp
Laatst bijgewerkt door Starbreeze op 13-01-14 22:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 22:28

Wat een vreselijke ervaring voor het meisje !
Ze mogen wel met een heel dik excuus komen om het ook maar een beetje goed te maken :n

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 22:28

MacavityL schreef:
Ze had bij het onwel worden ook een HEMA medewerker kunnen aanschieten (zeker als ze met z'n tweeën waren) om te vragen of ze even achter mochten zitten om wat insuline toe te dienen.
Ja ik ga ook even rustig aan iemand vragen of ik even naar achter mag lopen, wat waarschijnlijk ver weg is, terwijl ik half flauwval.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 22:33

Niet alleen aan mensen die al bewusteloos zijn, ook als ze niet goed meer reageren en dus niet/moeilijk kunnen slikken en dus kans bestaat op verslikken/stikken

Ginam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 22:43

Starbreeze schreef:
Ginam schreef:

Dat kende ik nog niet, mijn vriend heeft type 1 en soms zit hij te laag. Dan neemt hij een mars ofzo. Ik zal het eens navragen, bedankt voor de tip!

Edit: google zegt mij net dat glucagon toegediend wordt aan mensen die al bewusteloos zijn. http://www.novonordisk.nl/documents/art ... age_nl.asp

Je hebt het gewoon in spuiten zoals adrenaline voor mensen met een allergie. Maar het is niet zo dat je bij een hypo dan geen suiker meer hoeft te eten. De werking van glucagon is niet zo sterk, dus het kan niet alleen alle insuline kan tegenwerken (om het even simpel uit te leggen :Y) ). Dus limonade drinken of dextro's eten moet ook nog. In het ziekenhuis op de seh geven we het inderdaad ook wel :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-14 22:43

ElineS schreef:
Wat is de bron van dit artikel?

Ad.nl

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 08:42

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 09:03

een diabetes patient hoor toch zon pasje of bandje waar dat opstaat.

Daarnaast heb je altijd twee kanten aan een verhaal. De meiden zelf zullen ook niet helemaal netjes gereageerd hebben. Je trekt toch ook niet je hele broek naar beneden om insuline te spuiten?? Ik denk dat je hier een onvolledig verhaal te horen krijgt. Dus erg moeilijk te beoordelen

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 10:16

Als jij geleerd hebt om insuline te spuiten in je bovenbeen, trek je daar wel degelijk je broek voor naar beneden. Sommige mensen doen het in een rol buikspek, andere in hun bovenbeen.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 10:16

Neem me niet kwalijk maar als je in je bovenbeen spuit, laat je je broek zakken. Of dat helemaal is maakt toch niet uit? Je moet ontspannen om de naald erin te doen.
Daarnaast hoort iedereen zijn id bij zich te hebben... diabeten hoeven geen pasje bij zich te hebben, dat kan je doen, maar is niet verplicht! Ik zou t op mn voorhoofd tatoeëren ;) is t tenminste zichtbaar :P
Moet iedereen zijn medisch dossier onder zn arm meezeulen? Nee toch.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 11:25

je kunt dat toch geen spuit noemen?Het gewoon een pen met een piepklein naaldje.

iamsam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 11:29

HEMA regel je zaken voortaan beter !

door dit beleid te handhaven krijg je Kamervragen en slechte publiciteit,

schande voor zo'n Nederlands begrip !

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 12:14

geerke schreef:
je kunt dat toch geen spuit noemen?Het gewoon een pen met een piepklein naaldje.

maar je moet m wel elke keer in je lichaam zetten incl de vingerprikjes. Dus spuit of niet fijn is anders.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 12:23

ik denk dat het verhaal behoorlijk is aangedikt.
vergeet niet dat veel junks trucs hebben om eronder een veroordeling uit te komen, ik denk ook niet dat de politie het woord allochtoon heeft gebruikt.

wij gaan er nu vanuit dat het meisje een diabetespatient is, maar voor de beveiligers kwam de melding binnen van een junk. Het verschil is helaas soms erg slecht te zien en je moet strak reageren als een junk doordraait.

en dat ze het meisje niet op haar mooie bruine ogen geloven komt ook niet omdat ze nooit eerder slechte ervaringen hebben gehad om mensen te vertrouwen op hun woord.

het is niet de eerste keer dat er zoiets gebeurt in winkels
Citaat:
De HEMA vindt het incident ‘vervelend’, zo laat woordvoerder Judy op het Veld weten. ‘Aan de andere kant’, zo zegt ze, ‘Er zijn vaker incidenten in winkels. Ik kan me de eerste reactie van de beveiligers beroepshalve wel voorstellen. We gaan het verder uitzoeken. We hebben de camerabeelden overgedragen aan de politie. ‘

De politie zegt bij monde van woordvoerder Joeri Voogt het volgende: ‘De verdachte heeft in een pashokje in de HEMA geplast en is hierop aangehouden door de beveiliging, die haar vervolgens heeft overgedragen aan agenten. Op basis van de informatie die zij kregen zou er sprake zijn van opzet. De verdachte wenste gebruik te maken van een advocaat, die ook aanwezig was bij het verhoor, waardoor het verhoor en haar invrijheidstelling langer op zich liet wachten.’