ik denk dat het verhaal behoorlijk is aangedikt.
vergeet niet dat veel junks trucs hebben om eronder een veroordeling uit te komen, ik denk ook niet dat de politie het woord allochtoon heeft gebruikt.
wij gaan er nu vanuit dat het meisje een diabetespatient is, maar voor de beveiligers kwam de melding binnen van een junk. Het verschil is helaas soms erg slecht te zien en je moet strak reageren als een junk doordraait.
en dat ze het meisje niet op haar mooie bruine ogen geloven komt ook niet omdat ze nooit eerder slechte ervaringen hebben gehad om mensen te vertrouwen op hun woord.
het is niet de eerste keer dat er zoiets gebeurt in winkels
Citaat:
De HEMA vindt het incident ‘vervelend’, zo laat woordvoerder Judy op het Veld weten. ‘Aan de andere kant’, zo zegt ze, ‘Er zijn vaker incidenten in winkels. Ik kan me de eerste reactie van de beveiligers beroepshalve wel voorstellen. We gaan het verder uitzoeken. We hebben de camerabeelden overgedragen aan de politie. ‘
De politie zegt bij monde van woordvoerder Joeri Voogt het volgende: ‘De verdachte heeft in een pashokje in de HEMA geplast en is hierop aangehouden door de beveiliging, die haar vervolgens heeft overgedragen aan agenten. Op basis van de informatie die zij kregen zou er sprake zijn van opzet. De verdachte wenste gebruik te maken van een advocaat, die ook aanwezig was bij het verhoor, waardoor het verhoor en haar invrijheidstelling langer op zich liet wachten.’