Er zijn echter mensen die hard ontkennen dat ze ouder worden en zijn dan ineens heel afhankelijk en hebben niets geregeld terwijl ze nog in hun veel te grote huis met teveel trappen zitten. Die mensen komen dan vaak niet altijd op de beste plekken terecht.
Dan heb je ook de actievelingen die zelf actief eerst kleiner gaan wonen en daarna evt in een zorginsteling naar keuze te gaan wonen nadat ze zichzelf op tijd op de wachtlijst gezet hebben.
Ik heb beide van dichtbij meegemaakt, de eerste had veel meer geld maar heeft door struisvogel gedrag zichzelf in de problemen laten komen. De andere deed het van een mager aow-tje en is nu 90 en heeft het uitstekend voor elkaar op een perfecte plek.
Wat ik heeeel triest vind zijn oudere mensen waarvan de kinderen bang zijn voor de erfenis en de ouders in een zo goedkoop mogenlijk bagger tehuis plaatsen zodat er nog geld over is als ze dood gaan

Mijn moeder doet veel vrijwilligerswerk voor ouderen en beheert in sommige gevallen ook hun geld. Zij zorgt er altijd voor dat die mensen daar zelf nog van profiteren, dus regelt ook dingen als massage en entertainment bijvoorbeeld.