Amandavd schreef:Nou ik zal misschien een moeilijk lerend kind geweest zijn dan, maar ik vond het erg moeilijk om te leren schrijven, maar ook het begrijpend lezen was voor mij moeilijk. Laat staan dat ik dat in twee talen zou moeten leren. Bovendien moet je ook kijken naar het individu, het ene kind leert makkelijke rdan het andere. Waarom moeten jonge kinderen al meteen zoveel leren? Waarom mogen die niet eerst even kind zijn?
Juist een jong kind leert het aller aller makkelijkste.
Daarom is het belangrijk op tijd te beginnen.
Je wordt tegenwoordig overspoeld met dit argument (Waarom mogen ze niet eerst even kind zijn?), en dat vind ik een oneigenlijk argument. Wat is er op tegen om op de juiste leeftijd alvast te beginnen met wat dingen leren. Ondertussen hebben ze tijd genoeg om verder kind te zijn, hoor. Er zit echt geen 'kind aan/kind uit' knopje op. Als of het of of is in plaats van en en.
Als je er moeite mee hebt, kun je beter op tijd beginnen dan het maar eindeloos uitstellen totdat het veel minder makkelijk wordt om alsnog wat te leren. En ja, hier ervaring er mee.
(We hebben een tijd engelstalige buren met kinderen gehad. Onze kinderen verbeterden het steenkolenengels van de juf, haha