Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
quera schreef:En dat baseer je op?
Dan vraag ik me af waardoor er opbouw en afbouwschema's bestaan. En waarom je op moet passen dat een client geen benzo's gaat stapelen...
Collie2008 schreef:quera schreef:En dat baseer je op?
Dan vraag ik me af waardoor er opbouw en afbouwschema's bestaan. En waarom je op moet passen dat een client geen benzo's gaat stapelen...
We hadden het over de jeugd toch? Die krijgen niet zo vaak benzo's of bijvoorbeeld AD's (gebeurt wel, maar tis zeker bij de jongere kinderen niet iets wat vaak gebeurd) dus ik ging uit van medicatie als methylfenidaat etc![]()
Er is inderdaad genoeg verslavende medicatie in omloop
Collie2008 schreef:Ceriadwen schreef:En die pilletjes worden niet meer vergoed door het ziekenfonds, zijn verslavend en daarnaast symptoombestrijding.
Zijn niet verslavend
NatasjavE schreef:Bizar...zoveel geld uitgeven aan cursussen die nooit toereikend zullen zijn terwijl een goede samenwerking met de psychiatrische instellingen en de huisartsen veel beter zouden kunnen werken en veel goedkoper zullen zijn.
Shadow0 schreef:Nada schreef:De goeden leiden nu al onder de kwaden. Als je echt hulp nodig hebt krijg je hem vaak niet, hoe hard je er ook om roept.
Helemaal mee eens, maar waarom zou dat met de nieuwe wet veranderen?
licorne schreef:Ik word hier zo verschrikkelijk verdrietig van![]()
Heeft iemand op Youtube de lezing van Ellert Nijenhuis over dissociatie-problematiek gezien? Die man zegt ook al met klem, en dan schuiven we met z'n allen de problemen voor ons uit tot die kinderen volwassen zijn, en dan is de problematiek ondertussen zo complex dat het bijna niet meer te verhelpen is...
(Laat STAAN te verhelpen is door goedbedoelende halfbakken onzorgvuldig opgeleide onervaren mensen, zeg ik er dan nog even achteraan...)
En ja, ik spreek helaas uit ervaring.