Michael schumacher in coma na ski-ongeluk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 11:35

Dimple schreef:
Het maakt het niet minder erg als hij off piste was. Wel is het zo dat niemand dus onoverwinnelijk is.

Of je nu van het koningshuis of F1 coureur bent.......

Het is gewoon vreselijk!

Ik heb altijd braaf mijn helm op en als ik off piste ga is dat 2 meter van de piste af om 'heel stoer' door iets diepere sneeuw te gaan. Dat gedoe met echt off piste doe ik jaren niet meer. Ben mijn leven graag zeker.

Ik hoop dat hij er goed uit komt.......

Joh?! :oo echt niet?

Waarom mensen die dingen doen begrijp ik nog steeds niet (expres extra gevaar op zoeken dus.) maar ze doen het nu eenmaal. Ik begrijp alleen nooit waarom dat dan in dergelijke topics zo naar voren gehaald moet worden.. Het veranderd niets aan zijn situatie.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 11:41

Ik vermoed zomaar dat het om een subdural hematoom gaat, omdat ze hem er ook aan geopereerd hebben om het bloed weg te nemen. Dan kun je dus ook nog gewoon bij kennis zijn als het gebeurt en plots verslechteren .

Tja, verder is het een naar ongeluk. Hij had zich redelijk goed ingedekt door een helm te dragen.

Ik kende iemand die military reed en bij een buitenrit over de kop sloeg en zijn nek brak...

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 11:44

Ayasha schreef:
Joh?! :oo echt niet?

.

Hoef je niet zo bijdehand te reageren.

Sommige mensen denken dat ze overal mee weg komen en zoeken het op. Of ze denken dat het hen nooit overkomt omdat..........ze goed kunnen skien/ze beroemd zijn etc. (noem het maar op)

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 11:47

ievie schreef:
Ik las op de site van de nos (als ik het ggoed heb) dat er om elf uur een persconferentie is..

Enig idee waar dit uitgezonden wordt?

Edit: Al gevonden. Bij de NOS

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 12:16

Presentatie was in het Frans: kort samengevat
Zijn helm heeft zijn leven voorlopig gered. Zonder helm was hij al dood geweest.
Hij ligt in kunstmatig coma om zijn kansen op overleven te maximaliseren.
Ze volgen de ontwikkelingen per uur. Uit respect voor de familie wordt geen verdere details gegeven.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 12:24

Y;( Een van de weinige mensen waar ik echt fan van ben en die ik bewonder. Wat een vreselijke tijd van onzekerheid voor al zn naasten..
Ik hoop echt dat michael net zo kan knokken nu als op de baan.. duimen draaien voor hem !!

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 12:25

Wat een onzekerheid voor de familie en vrienden, dat moet echt verschrikkelijk zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 12:42

Echt verschrikkelijk, ik schrok er van toen ik het gisteravond hoorde. Ik hoop echt dat hij het overleeft en goed herstelt... Y;(

Snollygoster

Re: Michael schumacher in coma na ski-ongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 12:45

Ik hoop voor zijn vrienden en familie dat hij er terug bovenop komt, maar ik las in de krant dat hij buiten de piste was? Sorry, maar dan vind ik het ergens wel een beetje zelfgezocht, ze zetten de piste niet voor niets af.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 12:52

De berichten die ik las hadden het over kruisen van de ene piste naar de andere. Dat kan he...dan ben je tijdelijk buiten pistes... Maar niet met de opzettelijk bedoeling om een off piste afdaling te doen....

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 12:54

Oh, ja in dat geval neem ik mijn woorden terug. In de krant waar ik het had gelezen werd gewoon gezegd dat hij zich buiten de piste had begeven toen het ongeval gebeurde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 12:55

Kun je nagaan dat je zelfs met een helm op nog in zulke ellende kan komen -O- ik hoop ontzettend dat het goedkomt, vind het echt wel een sympatieke kerel!

En daarnaast ook nog paardenliefhebber he..

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 13:00

Buiten piste, op de piste... Als het om je eigen familie zou gaan, zou je ook niet zeggen: "Eigen schuld, dikke bult." Is het verstandig om buiten de piste te gaan? Nee. Weten we zeker dat hij dat heeft gedaan? Nee. Moest hij dat gedaan hebben, zou dat dan rechtstreeks met het ongeluk te maken hebben? Weten we niet. Dus... Doet zeker voorlopig niet ter zake. Hopelijk overleeft hij, dat is wat ertoe doet. Ongelooflijk, die behoefte van sommigen om altijd te speculeren en met het vingertje te wijzen...

De wereld verliest veel te veel mensen die nog niet horen te sterven, dus laten we gewoon hopen voor hem en zijn familie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 13:03

En daarbij, er zijn zoveel redenen om buiten de piste te gaan: van piste A naar B, misschien wel naar huis? Je weet het niet.. ik vind niet dat je iemand daarop kan afrekenen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 13:12

Sorry, als je buiten de pistes gaat skiën neem je nu eenmaal een groter risico. En zeker nu met dat lawinegevaar. Dan vind ik het gewoon dom.
Maar aangezien er niet bekend is hoe het ongeluk gebeurd is, ben ik wel de laatste om te (ver)oordelen. Ik heb zelfs nog nooit met helm geskied, maar ga ook nooit buiten de piste.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 13:14

Hè bah :\

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 15:09

Fitzroy schreef:
Sorry, als je buiten de pistes gaat skiën neem je nu eenmaal een groter risico. En zeker nu met dat lawinegevaar. Dan vind ik het gewoon dom.
Maar aangezien er niet bekend is hoe het ongeluk gebeurd is, ben ik wel de laatste om te (ver)oordelen. Ik heb zelfs nog nooit met helm geskied, maar ga ook nooit buiten de piste.

Laten we het nou niet steeds hebben over wel of niet buiten de piste skieen hebben.

ongeluk is gebeurd, nou hopen dat hij helemaal hersteld en weer de gezonde oude schumacher wordt :) :) :) :)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 15:27

Het kan lang twee kanten op bij schedel/hersenletsel. Ze kunnen dus niet snel "hij gaat het halen" roepen. Hij krijgt uiteraard wel de beste zorg die je je in kan denken, en ze waren er heel snel bij, dat is in zijn voordeel.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 15:31

FlyAway schreef:
Cassidy schreef:
Op de piste kom je helaas andere mensen tegen dan degene op een F1 circuit die weten waar ze mee bezig zijn. Ik ken ook iemand die door de actie van een ander op de skipiste van de sokken werd gereden en de rest van zijn leven met een dwarsleasie in een rolstoel mag doorbrengen.

Jij volgt de formule 1 niet echt zeker? Om nou te stellen dat iedereen waartegen hij geracet heeft ook wist waar ze mee bezig waren :=

Ik ben nooit een "Schumacher fan" geweest, maar doordat hij in de F1 begon toen ik het begon te kijken, en dan ook nog eens zijn eerste race reed in een auto van "mijn" team Jordan, heb ik hem toch altijd wel gewaardeerd. Zijn laatste jaren bij Ferrari vond ik hem wat blasé overkomen, maar toen hij na zijn f1 pauze weer instapte bij een team waar hij serieus moest knokken, ben ik hem weer enorm gaan waarderen.

Erg ironisch inderdaad dat hij voor zijn werk met meer dan 300km/h met zijn kont over het asfalt schraapte met nog 19-23 idioten die allemaal willen winnen zonder noemenswaardige levensbedreigende verwondingen, en dan nu tijdens een ontspannend stuk skieën zo levensgevaarlijk ten val komen.

Ik wens hem en zijn dierbaren veel sterkte de komende tijd en ik hoop dat hij hier snel bovenop komt.

In 99 heeft hij een zware crash gehad waarna hij ook een operatie heeft gehad aan zijn hersenen toch? Op silverstone, dit was 1 van de eerste wedstrijden die ik bewust meekeek, was toen een aardige crash. De arts die hem nu behandelt is dezelfde als toen.

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 15:34

Fitzroy schreef:

Want zonder helm op de piste is veeeeeel veiliger dan met helm off piste :+ Een klein jongetje is eens VOL tegen me aan geskied (kwam van schuin achter van een andere piste, ook op een kruising, jongetje was zijn controle kwijt geraakt en ik zag hem niet aankomen), skies zijn in elkaar vast geraakt bij de sluitingen en dan kun je dus echt nog maar zeer weinig doen. Kun je toch ook flinke (hoofd)wonden oplopen.
Hier altijd met helm, regelmatig ook nog rug- en kont/stuitjebeschermer en dan met regelmaat off piste (ben ik niet off piste ben ik toevallig even met de familie op pad of sta ik in het funpark), toen de groene piste me geen uitdaging meer bood ging ik toch ook op de blauwe piste skien? Enz enz. Naast wat uitdaging heb je heerlijk de ruimte en vaak heeeeerlijke sneeuw. Mogen mijn spieren eindelijk weer eens aan het werk in plaats van dat ik op de pistes kou loop te lijden omdat ik daar dmv techniek mijn spieren niet hoef te gebruiken. Vreselijk saai en afschuwelijk irritant dat je constant iedereen moet ontwijken ;) Mijn punt is, wat gevaarlijk is ligt voor een groot deel aan de ervaring. Maargoed daar gaat het niet om, kon het alleen even niet negeren, sorry :=

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 15:39

secricible schreef:
In 99 heeft hij een zware crash gehad waarna hij ook een operatie heeft gehad aan zijn hersenen toch? Op silverstone, dit was 1 van de eerste wedstrijden die ik bewust meekeek, was toen een aardige crash. De arts die hem nu behandelt is dezelfde als toen.

Volgens mij had hij toen een gebroken been en geen hersen letsel.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 15:57

secricible schreef:
FlyAway schreef:

Jij volgt de formule 1 niet echt zeker? Om nou te stellen dat iedereen waartegen hij geracet heeft ook wist waar ze mee bezig waren :=

Ik ben nooit een "Schumacher fan" geweest, maar doordat hij in de F1 begon toen ik het begon te kijken, en dan ook nog eens zijn eerste race reed in een auto van "mijn" team Jordan, heb ik hem toch altijd wel gewaardeerd. Zijn laatste jaren bij Ferrari vond ik hem wat blasé overkomen, maar toen hij na zijn f1 pauze weer instapte bij een team waar hij serieus moest knokken, ben ik hem weer enorm gaan waarderen.

Erg ironisch inderdaad dat hij voor zijn werk met meer dan 300km/h met zijn kont over het asfalt schraapte met nog 19-23 idioten die allemaal willen winnen zonder noemenswaardige levensbedreigende verwondingen, en dan nu tijdens een ontspannend stuk skieën zo levensgevaarlijk ten val komen.

Ik wens hem en zijn dierbaren veel sterkte de komende tijd en ik hoop dat hij hier snel bovenop komt.

Nee, toen had hij alleen z`n been gebroken ;)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 17:41

Hij heeft toch ook iets aan z'n nek/rug gehad een paar jaar terug?

Maar de berichten zijn niet echt positief te noemen. Ik duim dat hij er weer redelijk uitkomt!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 17:52

Ja, dat was na een motorongeluk geloof ik...

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 17:55

Zoiets staat mij ook bij namelijk, zou ik aan m'n man moeten vragen