"Bij 100 000 likes gaat Floortje niet de pan in"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SophievdV

Re: "Bij 100 000 likes gaat Floortje niet de pan in"

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 14:47

De beheerde van de pagina heeft in ieder gevoel een doel bereikt: mensen gaan erover praten en erover nadenken :)

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 18:44

Dat konijn wordt van zijn lang zalzelevensdagen niet opgegeten, is een veel te ielig ras... zou zonde van de moeite van het slachten zijn.

Ik vraag me trouwens af of je in NL wel zelf je konijn mag slachten,tenzij je beschikt over aantoonbare of aannemelijk te maken kennis hoe dat moet.
Zo nee, gewoon dreigen het ip adres door te geven aan de cavia politie.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 18:50

Yamcha schreef:
Helpt toch geen reet. Zodra de beesten namen hebben wil niemand ze meer eten, maar al die naamloze dieren gaan de pan in.....

Ik denk ook dat het bedoeld is om mensen bewust te maken. Ik denk alleen ook dat het niet werkt, dit is natuurlijk vreselijk zielig, en ze liken de pagina terwijl ze onverdoofd gecastreerd biggenvlees eten...... want die hebben geen naam, die kun je niet zien, en wat je niet kunt zien, is er niet..... toch?

Idd, zet je op de verpakking "geniet maar lekker van m'n ribbenkast! Groetjes Paula" dan hoeft niemand t meer :=

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 18:53

mensen zijn sympathie wezens met dubbele standaard.

Iets anders in dezelfde trend. Ik kwam een foto tegen van een ventje van denk 4-5 die ze zogenaamd gingen tatooeren. Heel FB steigerde...maar hoeveel babies worden er jaarlijks geschoten zodat ze oorbelletjes inkunnen?

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 18:55

Vroeger wou ik nooit konijn eten, of dat soort dingen.
Nu heb ik zoiets van 'we zijn toch omnivoren? Of heb nu een konijn is of niet, maakt niet uit. Je gaat dieren trouwens ook niet beschuldigen als ze elkaar opeten. Dat is gewoon natuurlijk.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 18:57

verootjoo schreef:
Waarom mag je geen konijn eten en wel koeien, kippen, varkens en nog veel meer?
Ons kerstkonijn/kalkoen heeft doorgaans een beter leven gehad dan de gemiddelde plofkip die het hele jaar door gegeten wordt...

Mwa, die kerstkonijnen en kalkoenen hebben het ook niet best hoor, zeer goed te vergelijken met de plofkip, vergis je niet daarin.. :\ maanden van tevoren zijn ze al in hokjes gestopt om vet te mesten, die konijnen kunnen zich niet eens bewegen.. :\
En waarom nog meer dieren opeten? Is er niet al genoeg keuze aan vlees?

Afbeelding

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 19:00

Woogy schreef:
mensen zijn sympathie wezens met dubbele standaard.

Iets anders in dezelfde trend. Ik kwam een foto tegen van een ventje van denk 4-5 die ze zogenaamd gingen tatooeren. Heel FB steigerde...maar hoeveel babies worden er jaarlijks geschoten zodat ze oorbelletjes inkunnen?

Tattoo blijft voor altijd. oorbellen kan je uithalen en die gaatjes zie je bijna niet :=

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 19:01

En even offtopic, ik denk dat dit gewoon een grap is hoor :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-13 19:04

Amiigo schreef:
Yamcha schreef:
Helpt toch geen reet. Zodra de beesten namen hebben wil niemand ze meer eten, maar al die naamloze dieren gaan de pan in.....

Ik denk ook dat het bedoeld is om mensen bewust te maken. Ik denk alleen ook dat het niet werkt, dit is natuurlijk vreselijk zielig, en ze liken de pagina terwijl ze onverdoofd gecastreerd biggenvlees eten...... want die hebben geen naam, die kun je niet zien, en wat je niet kunt zien, is er niet..... toch?

Idd, zet je op de verpakking "geniet maar lekker van m'n ribbenkast! Groetjes Paula" dan hoeft niemand t meer :=

Haha, leuke PvdD actie :=

@Tessa, heh wat naar, is dat een slachtopfok?

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 19:09

Dit zijn de konijntjes die straks in de supermarkt liggen :j

Tyrael

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 19:09

Vroeger was het heel normaal om konijnen te eten.
Toen had iedereen wel een konijn thuis en die werd dan geslacht.

De konijn in de supermarkt, wordt niet special voor kerst gefokt en vet gemest.
Die worden hele jaar gewoon door gefokt, maar worden verkocht naar het buitenland.
Omdat wij Nederlanders, dat aaibare diertje niet willen eten, maar met kerst maken velen een uitzondering en kopen dan konijn.

@tessa, ze kunnen bewegen in de hokken en worden niet maanden van te voren vetgemest.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 19:12

Tyrael schreef:
Vroeger was het heel normaal om konijnen te eten.
Toen had iedereen wel een konijn thuis en die werd dan geslacht.

De konijn in de supermarkt, wordt niet special voor kerst gefokt en vet gemest.
Die worden hele jaar gewoon door gefokt, maar worden verkocht naar het buitenland.
Omdat wij Nederlanders, dat aaibare diertje niet willen eten, maar met kerst maken velen een uitzondering en kopen dan konijn.

@tessa, ze kunnen bewegen in de hokken en worden niet maanden van te voren vetgemest.

Kalkoen is het grootste slachtoffer van Kerst, gevolgd door konijn, hert, eend en wild zwijn, zo blijkt uit de omzetcijfers van de supermarkten. Veel mensen denken dat het gaat om 'wild' vlees, maar konijnen worden gehouden in kooien ( zie foto hierboven) en kalkoenen ploffen net zo hard als de plofkip.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 19:14

Tessa_93 schreef:

:j ,ik vind het een meer "ik heb een gebrek aan aandacht" actie...

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 19:15

kimmie261 schreef:
Tessa_93 schreef:

:j ,ik vind het een meer "ik heb een gebrek aan aandacht" actie...

_/-\o_

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-13 19:16

Google is your friend!
Blegh, wat je allemaal te zien krijgt... Overigens ook een plaatje uit Monty Phython, the Killer Rabbit :+ maar dit terzijde.

Dat ze niet kunnen bewegen is niet helemaal waar. Dat ze alle ruimte hebben? Nou nee...

Ja van dat 'wild' heb ik ook wel eens bij Keuringsdienst van Waarde gezien. Ben even kwijt hoe je nou kon zien of iets daadwerkelijk wild was. Kwam er op neer dat dat het meestal gewoon niet was :+

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 19:19

Magrathea schreef:
Google is your friend!
Blegh, wat je allemaal te zien krijgt... Overigens ook een plaatje uit Monty Phython, the Killer Rabbit :+ maar dit terzijde.

Dat ze niet kunnen bewegen is niet helemaal waar. Dat ze alle ruimte hebben? Nou nee...

Ja van dat 'wild' heb ik ook wel eens bij Keuringsdienst van Waarde gezien. Ben even kwijt hoe je nou kon zien of iets daadwerkelijk wild was. Kwam er op neer dat dat het meestal gewoon niet was :+

Nee natuurlijk kunnen ze wel bewegen.. maar of ze nou echt ruimte in de kooien hebben.. ze kunnen denk ik een half hupsje maken en dan houd het ook wel op..

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 23:29

Heb inmiddels reactie terug maar het komt idd erop neer dat mensen moeten nadenken over wat ze eten en dat zodra een konijn een plaatje en naam krijgt het ineens zielig is. :j (degene die de FBpagina heeft opgezet is zelf vegetarier dus met dat konijn gebeurd niks)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 23:40

Afbeelding

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 23:47

_Tara_ schreef:
Er was laatst een bekende kok (weet niet hoe 'ie heet) op tv bij DWDD University die vertelde over de koe, slachtproces, vlees enz enz. Dat vind ik een goede manier van mensen bewust maken.

mijn man en ik hebben dat ook gekeken.
vond het een goed educatief programma. zet je idd aan het denken

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 23:49

Yup heb ik ook gekeken, Robert Kranenburg.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 23:54

In Tilburg hebben ze dit afgelopen zomer met 2 varkentjes gedaan. Beestjes stonden in het centrum in een heerlijk hokkie, buurtbewoners zorgden er voor, en na 6 maanden zijn ze naar de slacht gegaan en kon je met het uiteindelijke stukkie vlees op de foto. Dit was een 'kunst' project om mensen aan het denken te zetten. Achteraf zegt die trut die het bedacht had: Ja, als er actie was gevoerd hadden de varkentjes gered kunnen worden.
uuuhhh??? Wat is in godsnaam het doel hiervan? Die beesten zijn dus dood voor niks eigenlijk. Volgens mij zijn ze niet eens opgegeten, gewoon tentoongesteld.
Het was een goed project geweest als die beesten gewoon waren blijven leven, het bracht de bewoners daar dichter naar mekaar toe en veel mensen vonden die varkentjes helemaal geweldig en zorgden er met liefde voor. Respect voor dieren is weer een stap dichterbij respect voor mekaar.

Nu is het gewoon een slap, mislukt aftreksel van dit geniale experiment van de belgen:
http://www.youtube.com/watch?v=aP1xbU5_KQc
(het eerste gedeelte, dan vanaf ong. 10.00 en 41.00 weer)
Laatst bijgewerkt door Bambolina op 20-12-13 00:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 23:56

Ik moet nu echt denken aan een aantal jaar geleden.
Op weg naar school(basisschool) kwam ik langs een oude boer die wat kippen, konijnen, schapen etc had rondscharrelen. Ik aaide die altijd en vond ze helemaal geweldig.
Voor de kerstvakantie waren er drie of vier konijnen en na de vakantie zat er geen een meer. Ik heb gejankt joh :o
Heb die man jarenlang niet aangekeken omdat hij die konijntjes opgegeten had xd

Kaartje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 00:04

Bambolina schreef:
uuuhhh??? Wat is in godsnaam het doel hiervan? Die beesten zijn dus dood voor niks eigenlijk. Volgens mij zijn ze niet eens opgegeten, gewoon tentoongesteld.

Varkentjes zijn door de buurtbewoners opgegeten. Toevallig las ik deze week deze blog over Spekkie en Vlekkie, leuk om te lezen. http://www.puurgezond.nl/column/column/ ... n-vlekkie/

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 00:07

Ik heb 144 gebeld en huilend het verhaal uitgelegd. Als iemand perse konijn wil eten oke. Maar door op deze manier zo'n dier te misbruiken voor eigen plezier absoluut nee, ze gaan kijken of ze erachter kunnen komen wie hierachter zit

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 00:08

litilaura schreef:
Ik heb 144 gebeld en huilend het verhaal uitgelegd. Als iemand perse konijn wil eten oke. Maar door op deze manier zo'n dier te misbruiken voor eigen plezier absoluut nee, ze gaan kijken of ze erachter kunnen komen wie hierachter zit

Is dit serieus of...?