Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Yamcha schreef:Helpt toch geen reet. Zodra de beesten namen hebben wil niemand ze meer eten, maar al die naamloze dieren gaan de pan in.....
Ik denk ook dat het bedoeld is om mensen bewust te maken. Ik denk alleen ook dat het niet werkt, dit is natuurlijk vreselijk zielig, en ze liken de pagina terwijl ze onverdoofd gecastreerd biggenvlees eten...... want die hebben geen naam, die kun je niet zien, en wat je niet kunt zien, is er niet..... toch?
verootjoo schreef:Waarom mag je geen konijn eten en wel koeien, kippen, varkens en nog veel meer?
Ons kerstkonijn/kalkoen heeft doorgaans een beter leven gehad dan de gemiddelde plofkip die het hele jaar door gegeten wordt...
Woogy schreef:mensen zijn sympathie wezens met dubbele standaard.
Iets anders in dezelfde trend. Ik kwam een foto tegen van een ventje van denk 4-5 die ze zogenaamd gingen tatooeren. Heel FB steigerde...maar hoeveel babies worden er jaarlijks geschoten zodat ze oorbelletjes inkunnen?
Amiigo schreef:Yamcha schreef:Helpt toch geen reet. Zodra de beesten namen hebben wil niemand ze meer eten, maar al die naamloze dieren gaan de pan in.....
Ik denk ook dat het bedoeld is om mensen bewust te maken. Ik denk alleen ook dat het niet werkt, dit is natuurlijk vreselijk zielig, en ze liken de pagina terwijl ze onverdoofd gecastreerd biggenvlees eten...... want die hebben geen naam, die kun je niet zien, en wat je niet kunt zien, is er niet..... toch?
Idd, zet je op de verpakking "geniet maar lekker van m'n ribbenkast! Groetjes Paula" dan hoeft niemand t meer
Tyrael schreef:Vroeger was het heel normaal om konijnen te eten.
Toen had iedereen wel een konijn thuis en die werd dan geslacht.
De konijn in de supermarkt, wordt niet special voor kerst gefokt en vet gemest.
Die worden hele jaar gewoon door gefokt, maar worden verkocht naar het buitenland.
Omdat wij Nederlanders, dat aaibare diertje niet willen eten, maar met kerst maken velen een uitzondering en kopen dan konijn.
@tessa, ze kunnen bewegen in de hokken en worden niet maanden van te voren vetgemest.
Magrathea schreef:Google is your friend!
Blegh, wat je allemaal te zien krijgt... Overigens ook een plaatje uit Monty Phython, the Killer Rabbitmaar dit terzijde.
Dat ze niet kunnen bewegen is niet helemaal waar. Dat ze alle ruimte hebben? Nou nee...
Ja van dat 'wild' heb ik ook wel eens bij Keuringsdienst van Waarde gezien. Ben even kwijt hoe je nou kon zien of iets daadwerkelijk wild was. Kwam er op neer dat dat het meestal gewoon niet was
_Tara_ schreef:Er was laatst een bekende kok (weet niet hoe 'ie heet) op tv bij DWDD University die vertelde over de koe, slachtproces, vlees enz enz. Dat vind ik een goede manier van mensen bewust maken.
Bambolina schreef:uuuhhh??? Wat is in godsnaam het doel hiervan? Die beesten zijn dus dood voor niks eigenlijk. Volgens mij zijn ze niet eens opgegeten, gewoon tentoongesteld.