Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
minikatje schreef:standpunten waar extreme voorbeelden van google worden gehaald en daarna niet verder word gekeken zijn niet echt materiaal waar je zieltjes mee wint
magda_90 schreef:De jacht op walvissen en dolfijnen heeft betrekking tot het natuurbeheer en het welzijn en daarom niet echt te vergelijken met de (non) productiedieren waar deze discussie o.a. over gaat. Dieren in gevangenschap of dieren die van oorsprong niet in de plaatselijke flora en fauna voorkomen (katten).
Die jacht is ook verschrikkelijk en daar wordt terecht tegen gestreden om uitsterven te voorkomen. Dat is bij nertsen bijvoorbeeld niet het geval.
Overigens heb jij een rare definitie van een dierenvriend. Iemand die rationeel en objectief de situatie beoordeeld om zo tot een oplossing te komen ten gunste van alle partijen en dan m.n. de dieren is een dierenvriend die zijn koppie gebruikt en wat minder geleidt wordt door emoties.
Yamcha, zou dat wellicht te maken hebben dat het A) hier niet op de menukaart staat en B) die dieren hier niet gefokt worden voor het vlees? Een wilde gok.
Het blijft echter verschrikkelijk maar aangezien die productie hier niet plaats vindt en dat een moeilijk land is, kom ik weer terug op mijn eerdere post. Dat zijn zaken die van binnen uit aangepakt moeten worden en waarbij wij in dit geval weinig aan kunnen doen. Overigens staat mij ook bij dat bij de wet die dieren niet gegeten mogen worden in Nederland?
Daarbij is het een rare zaak die je erbij betrekt, waar is de connectie met de kern van dit topic? Make it.
Diervriendelijk houdt overigens in dat je het welzijn bewaakt ten gunste van het dier. Hoe dat verbeterd door de productie uit Nederland te weren is mij nog onduidelijk.
Citaat:Kieffertje schreef:
Als je vindt dat iets echt niet kan, moet je het verbieden, ongeacht of de totale situatie er beter van wordt of niet. Je kunt die totale situatie namelijk niet of nauwelijks beinvloeden (zeker niet als het om China gaat), maar de situatie in je eigen land wel. Natuurlijk is het soms beter om zaken op EU niveau te regelen, maar als dit niet lukt, dan moet je toch bij jezelf beginnen
Cassidy schreef:minikatje schreef:standpunten waar extreme voorbeelden van google worden gehaald en daarna niet verder word gekeken zijn niet echt materiaal waar je zieltjes mee wint
Maar dat materiaal kan er wel voor zorgen dat er regels worden gemaakt door mensen die het voor het zeggen hebben en die voor het gemak niet verder kijken dan het materiaal wat hen wordt voorgeschoteld. En daar gaat het nu net om. Het zijn de extremen die opvallen, die choqueren. En die zorgen voor regelgevingen. Waar de goeden onder moeten lijden.
Ceriadwen schreef:Ga wereldwijd de straat op en besmeur al die bontjassen met verf ofzo.
Citaat:belle_boef schreef:
Waarom hier verbannen en in Azie het lekker door laten gaan onder misselijke omstandigheden.
Dan hier en gecontroleerd, dood gaan ze toch want de vraag is er.
Nikass schreef:*Magda_90: ik ben ook tegen importeren.
*Minikatje: minder erg is niet goed genoeg. Je moet geen dingen doen waar je zelf niet achter staat. Een beetje stelling nemen kan geen kwaad.Citaat:belle_boef schreef:
Waarom hier verbannen en in Azie het lekker door laten gaan onder misselijke omstandigheden.
Dan hier en gecontroleerd, dood gaan ze toch want de vraag is er.
Wat een drogreden![]()
Alsof je alles "wat toch doodgaat" net zo goed zelf kunt vermoorden. Echt, hoe kom je erop...
magda_90 schreef:Yamcha, zou dat wellicht te maken hebben dat het A) hier niet op de menukaart staat en B) die dieren hier niet gefokt worden voor het vlees? Een wilde gok.
Het blijft echter verschrikkelijk maar aangezien die productie hier niet plaats vindt en dat een moeilijk land is, kom ik weer terug op mijn eerdere post. Dat zijn zaken die van binnen uit aangepakt moeten worden en waarbij wij in dit geval weinig aan kunnen doen. Overigens staat mij ook bij dat bij de wet die dieren niet gegeten mogen worden in Nederland?
Daarbij is het een rare zaak die je erbij betrekt, waar is de connectie met de kern van dit topic? Make it.
magda_90 schreef:Diervriendelijk houdt overigens in dat je het welzijn bewaakt ten gunste van het dier. Hoe dat verbeterd door de productie uit Nederland te weren is mij nog onduidelijk.
Pearlx schreef:Wat mij opvalt is dat men vaak helemaal verkeerd geïnformeerd is!
magda_90 schreef:Nu gaat dit stuk over de nertsen maar meer (recente) voorbeelden zijn:
- De plofkip die niet meer in Nederland voorkomt;
- Afschot van verwilderde katten versus behoud van de natuur;
- Geboortekrik bij koeien versus het in leven houden van kalf en koe;
- Bevrijdingsacties bij proefdiercentra waarbij de plaatselijke flora- en fauna belast wordt met niet inheemse dieren met allerlei problemen als gevolg;
etc.
Dus de vraag is inderdaad, hoe diervriendelijk zijn dierenvrienden eigenlijk? Hoe goed doordacht zijn de gemiddelde acties eigenlijk?
Cassidy schreef:Ze kunnen toch lezen, of niet? Ik had laatst een discussie met een jongvolwassene, die mij in mijn gezicht vertelde dat de kraag van haar jas van konijn was, terwijl er op het etiket toch duidelijk "vos" vermeld stond. Als het nep is, dan staat het ook in dat etiket.
En als we het toch over dierenwelzijn hebben: ook de UGGS hype en alle informatie hoe deze gemaakt worden, heeft tot nu toe echt niet tot gevolg gehad dat daar minder van verkocht worden.
noorhermans1 schreef:Maar als er geen nertsen gehouden mogen worden in NL ( en dan neem ik aan dat hierde oomstandigheden iets beter zijn als in bijv china) betekent het dus dat er meer nertsen in china worden gehouden met slechtere omstandigheden.
Dan kun je toch beter nertsen in NL fokken met betere omstandigheden? Of denk ik nou zo raar,
little_king schreef:noorhermans1 schreef:Maar als er geen nertsen gehouden mogen worden in NL ( en dan neem ik aan dat hierde oomstandigheden iets beter zijn als in bijv china) betekent het dus dat er meer nertsen in china worden gehouden met slechtere omstandigheden.
Dan kun je toch beter nertsen in NL fokken met betere omstandigheden? Of denk ik nou zo raar,
In een ander topic dat over bont ging heb ik dit ook geshreven.
Bovenstaande is gewoon waar.
Ik draag zelf geen bont vind ik totaal niet nodig, maar ben wel tegenstander van het verbod in Nederland. Tegen een verbod omdat ik verder durf te kijken.
Omdat de diertjes juist niet gered worden, maar juist voor hen de leefomstandigheden verslechteren.
Het topic hier heb ik niet gelezen, want je weet bij voorbaat al welke mensen er reageren met rare argumenten dat bont toch maar weg moet uit Nederland, maar zich tegelijkertijd wel dierenliefhebber noemen.
In mijn beleving kan dat dus ook niet.
Ik ben het dus totaal eens met de schrijver in dat stukje van de op.
Extra dierenleed door de dierenvriend, je zou het maar willen
Miracle_ schreef:Nou, hier een ras echte 'activist' om mezelf maar even een label te gevenIk ben tégen de bontproductie, en mijn motto is "verbeter de wereld en begin bij jezelf". Als je nergens begint met verbeteren, kom je nooit nergens, is mijn mening dan ook.
Ik snap dat de omstandigheden ergens anders vast vele malen slechter zijn/kunnen zijn dan hier in NL, maar dat wil nog niet zeggen dat dat de bontindustrie rechtvaardigt? Als we nergens beginnen met verbieden, gaat er ook nooit iemand volgen natuurlijk.
Ik ga dit topic volgen, want die wordt vast interessant!