Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cassidy schreef:Die 35% genetische basis van de kant van de hengst waar iedereen zich blind op staart. Want voor het gemak wordt ook vergeten dat de rest (en het grootste gedeelte) van de merrie komt.
Cassidy schreef:sallandval schreef:ik zie het nut er niet van in, als de aftekeningen al anders zijn; waarom zouden we dan denken dat de sportprestaties hetzelfde zijn?
Wie heeft het over sportprestaties? Een kloon gaat echt geen wedstrijdcarriere moeten doorlopen. Die gaat meteen de dekdienst in.
Cassidy schreef:Die 35% genetische basis van de kant van de hengst waar iedereen zich blind op staart. Want voor het gemak wordt ook vergeten dat de rest (en het grootste gedeelte) van de merrie komt.
Lizzyy schreef:ik ben er absoluut tegen. Waarom bestaan fokkerijen? Om bétere sportpaarden te leveren.
Niet om dezelfde hengsten te geven.
Stilstand is vooruitgang, de eisen voor (dressuur) hengsten worden steeds strenger, hoe wil je dan met een kloon van een aantal jaar geleden de OS gaan rijden?
Kijk maar naar een Bonfire, Salinero. Anky zei zelf nog, de top is te groot, de hengsten worden steeds beter. Een Bonfire of Salinero kan zich niet meer meten met de top van nu.
Misschien is een hengst als Jazz over 5 jaar ook 'uit', zijn er veel betere hengsten.
Nee, ik ben er tegen.
En dan niet hoe het allemaal in elkaar zit, maar meer omdat ik vind dat er ander bloed moet komen. Niet steeds hetzelfde
NatasjavE schreef:Maar gemiddeld genomen geeft de hengst 50% van z'n DNA en de merrie ook.