Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
RoyceMack schreef:Pfft ik was geloof ik 15 toen ik voor het eerst weg mocht van mn moeder. Naar een jaarlijks feestje bij mij in het dorp. Nou ik was een uur te vroeg thuis en had een half colaatje gedronken. Wat was het stom zeg.
Op het schoolfeest toen, moest je 16 zijn voor drank, nou ik was natuurlijk net 16 geworden dus heel stoer een biertje besteld. 1 slokje.. toen maar weggegeven en een cola gepakt. Bah wat was dat vies.
Ik ben volgens mij echt veel te braaf. Ik vind uitgaan wel leuk, maar alleen omdat het dan niet vreemd is om helemaal uit de dak te gaan op de dansvloer..
Ik drink NOOIT, ik rook niet, ik zoen echt niet in het openbaar(lees in de discotheek) met iemand, ik kom niet in de buurt bij drugs, haal mn neus op voor slijmerige gasten, en vind eigenlijk alleen het dansen leuk.
Ik ben het er inderdaad mee eens dat het echt nergens meer over gaat met de jeugd. Het lijkt wel weer een beetje op de 70's. Alleen dan niet meer alleen met wiet, maar ook met harddrugs.
Achja, ik zou mijn kind waarschijnlijk vastketenen op zolder als ie bezopen thuis komt.. en drugs is al helemaal een no go. Ik zal mn kind ook altijd vertellen dat ie van mij best mag roken, maar hij komt t huis niet in met een sigaret op zn lip, en als ik drugs vind, is het: daar is de deur, ik breng je spullen wel langs. Nee ik weiger daaraan mee te werken. Als mn kind denkt dat ie volwassen genoeg is om drugs te gebruiken dan kan ie ook wel een huisje voor zichzelf zoeken.. Of in ieder geval onderdak. Ik ben namelijk van mening dat als iemand op zeer jonge leeftijd drugs gebruikt, dat er een dikke kans is dat er geen zak van zijn leven terecht komt.
Ik klinkt nu bikkelhard, waarschijnlijk is het anders als je echt voor dat moment staat..
Maar toch, zo denk ik er nu over. Ik ben echt heel erg antiroken en antidrugs etc.
Ik ga ook niet om met mensen die drugs gebruiken(helaas roken er wel een aantal).. of veel zuipen.. daar kan ik gewoon echt helemaal niks mee met die mensen.
VivaLaVida schreef:Ik geloof er niks van. Zelfs op hardcore feesten niet, want er zijn er ook nog een hoop die bijv speed gebruiken en geen xtc.
Ik denk eerder dat 60% (van de ondervraagden) wel eens wat heeft gebruikt zoals xtc.
xSlvna schreef:Er zijn niet voor niks 'Blauwe Defqons', 3 keer raden waar die naam vandaan komt...'
En rode Defqons, blauwe Decibels... noem maar op
Nies_ schreef:Wat mij betreft legaliseren ze heel de paasei, liever gister dan vandaag.
Snap ook inderdaad niet wat hier zo schokkend aan is. Tenzij je onder een steen leeft misschien, maar dit weet je toch? Let wel, jongeren tussen de 20-24 die gaan stappen. Waarschijnlijk het resultaat van een op een house/hardstyle festival ingevulde vragenlijst.
Boemklatsch schreef:Wat ontzettend jammer dat er hier in het topic zo'n onderscheid gemaakt wordt tussen 'drugs' en alcohol, waarbij velen zich niet beseffen dat alcohol in veel gevallen schadelijker is als drugs (pillen oid). Lees hier van verschillende mensen dat er op feesten mensen hard staan te gaan, in hun eigen wereld zitten... Dit zie ik dus echt wéinig... Ik ga wekelijks feesten af, en ik zie vrijwel alleen maar mensen die er bewust mee omgaan, weten waar hun grens ligt etc. Op een gemiddelde stapavond in de plaatselijke kroeg zie ik er meer lam van de alcohol op de grond liggen hoor...
Citaat:Het verbaasd me echt hoe makkelijk er over drugs/alcohol gedaan word, hoeveel bewijs is er inmiddels wel niet dat het slecht is?
Inney schreef:Wat bedoel je met mensen die soms gebruiken/drinken? Denk groot deel wel eens alcohol drinkt
KLfan schreef:Ik ben 17 en zit in een apart soort school waar ze je helpen om terug te keren naar een gewone.Heb leleerlingen in de klas zitten zijn er stuk of 16 van leeftijd twaalf tot zeventien. De helft ervan gebruikt harddrugs. Een kwart ervan verslaafd.
minajtje schreef:KLfan schreef:Ik ben 17 en zit in een apart soort school waar ze je helpen om terug te keren naar een gewone.Heb leleerlingen in de klas zitten zijn er stuk of 16 van leeftijd twaalf tot zeventien. De helft ervan gebruikt harddrugs. Een kwart ervan verslaafd.
Jeetje dat is best veel .. Weet je ook waarom ze drugs gebruiken? Moeilijk verleden, groepsdruk?
moOby, drank proeven heb ik niet veel op tegen, want eerlijk .. dat deed ik zelf ook op die leeftijd. Het probleem is alleen dat het vaak niet bij proeven blijft.
ik denk ook dat verbieden averechts werkt. Ben ook benieuwd hoe het zal gaan wanneer de grens naar 18 is volgend jaar ..
Inney schreef:Die nieuwe grens vind ik dubbel. Denk dat het voor de leeftijdsgroep 16-18 geen zin heeft. Want die gaan toch steigeren: Wij mogen geen alcohol!! En dat doen we lekker toch.
Maar ik denk voor de kinderen die nu 12-14/15 zijn het wel een goede regel is. Want zij groeien zeg maar op in de wetenschap dat alcohol gewoon 18+ is. Denk dat zij het beter kunnen accepteren