AIVD hackt internetfora

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 21:28

Dat niet alleen. Waarom wordt er überhaupt van uit gegaan dat zulke informatie ALLEEN en VOORAL voor 'goede doelen' zal worden gebruikt? Heeft het verleden niet al vaak genoeg bewezen dat mensen niet met macht om kunnen gaan en informatie misbruikt wordt als dat even handig is? Je hoeft er maar 1 foute tussen te hebben die op de foute plaats terecht komt. Dat volstaat om een hele bevolking te terroriseren. Denk aan Hitler, aan het geweldige communisme (in theorie trouwens helemaal niet zo'n slecht idee overigens), denk aan Noord-Korea.. Maar om de één of andere reden wordt er altijd van uit gegaan dat zulks hier niet kan. Ik vraag me af waarom. WOII is nog niet bepaald lang geleden.

Woogy

Re: AIVD hackt internetfora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 21:34

och, wij zullen altijd onderdelen van een machine zijn genaamd de overheid. Of ze alle informatie nou stiekem nemen en iedereen in het duister houden, of dat ze het nemen terwijl je je ogen open hebt. Ik kan me gewoon niet druk maken erom.

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 21:35

Een grote groep dat je op straat aanspreekt en vraagt:
Wat verdien je.
Wat is je lievelings eten.
Wat is je gewicht
Wat is je sexuele voorkeur

zal ws antwoorden "Dat gaat je geen ene fli...r aan" ook bij de groep hoort die steeds roept ik heb niets te verbergen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 21:36

PascalB schreef:
xHaithi schreef:
En denk er eens aan hoeveel onschuldige mensen op die manier zonder probleem om wat voor dubieuze reden dan ook aangepakt kunnen worden?

Dat kan natuurlijk niet onschuldig zijn. Er is een vingerafdruk of DNA van je gevonden, jij moet het dan wel zijn. ;)
Iedereen roept dat hij / zij onschuldig is, het OM negeert nooit informatie of maakt fouten.

En een database is niet heilig.
in het paspoort / ID kaart was 20% van de genomen afdrukken al niet goed / bruikbaar.

Om het nog maar niet te hebben over het verkeerd koppelen van een vingerafdruk aan een naam.
Zie jij dan maar uit te leggen dat er een fout is gemaakt, de staat maakt geen fouten.

Met opzet achterlaten van andermans DNA/vingerafdrukken is vrij simpel te doen. Makkelijk voor criminelen als de overheid de concurrentie op het gunstigste moment oppakt.
Woogy schreef:
zo'n chip is zo gek niet, net als een internationale dna en vingerafdruk database. Ik ben voor :)

Criminelen overtreden/negeren de wet, anders ben je geen crimineel en nog denkt de overheid dat meer/strengere wetten & opsporing gaan helpen. :n Degenen die getroffen worden door die meer/strengere wetten & opsporing zijn echter de onschuldige burgers die zich aan de wet willen houden, maar die krijgen het steeds moeilijker om onschuldig te blijven terwijl ze gewoon hun eigen leventje leiden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 21:41

Citaat:
WOII is nog niet bepaald lang geleden

Er zijn er genoeg die er niets van (willen) weten. Dan heb ik het niet over dat stelletje idioten die beweren dat het allemaal niet waar is
Maar gewoon de allerjongste generatie. Vinden het te lang geleden, historisch, niet nu van toepassing.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 21:41

ik verdien 1600 euro per maand, mijn lievelingseten...moeilijk, denk pasta, ik weeg 55 kg en ben hetero. Heb er geen moeite mee mijn dingen met mensen te delen en ken geen taboes. Hoe was de stoelgang vandaag?
Waarom zijn mensen zo preuts om informatie te delen, zeker ten goede van wat ook. Wat boeit het dat mensen eventueel zouden lezen wat je met iemand bespreekt? Denk je dat de overheid bezig is overspel te beëindigen? Denk je dat het ze serieus boeit wat je doet? Nee tot je misdaad gaat beramen, je in bepaalde kringen en sferen gaat begeven.
De overheid houdt ons al ons leven lang in de gaten, of denken jullie dat het iets is va de laatste tijd? Nee toch zeker?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-13 21:42

Schuldig tot het tegendeel bewezen is dus, Woogy?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 21:47

hoor je mij dat zeggen? Persoonlijk denk ik niet veel goeds van mensen, maar een crimineel heeft bepaalde patronen en kenmerken, als je eraan voldoet zou je potentieel een crimineel kunnen zijn en dat ze je dan wat scherper in de gaten houden vind ik weinig verkeerds aan.

Nogmaals, we worden langer in de gaten gehouden dan voorstelbaar is. Alleen omdat het nu zo veel in de media is begint iedereen te schreeuwen 'hoe kunnen ze!'...Omdat het kan, daarom doen ze het. Om op die manier de mens beter te leren begrijpen, profielen op te kunnen maken en helaas toch altijd één stap achter te lopen

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 21:48

Het gaat er niet om of mijn gesprekken ze boeien, het gaat erom wat ze met al die controle kunnen.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 21:50

Was het maar controle, overheid zal altijd één stap te langzaam lopen. Achter de feiten aan. Maar goed...ik kan me er in elk geval totaal niet druk over maken. Zal vast allemaal wel een reden en nut hebben, en zo niet...jammer van al die verspilde tijd

Fenrir

Ik heb het niet over het oppakken van criminelen.

tamary

Woogy schreef:
Omdat het kan, daarom doen ze het. Om op die manier de mens beter te leren begrijpen, profielen op te kunnen maken en helaas toch altijd één stap achter te lopen

Dat is het excuus, maar dat maakt het geen recht, overheid of niet.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-13 21:54

Woogy schreef:
hoor je mij dat zeggen? Persoonlijk denk ik niet veel goeds van mensen, maar een crimineel heeft bepaalde patronen en kenmerken, als je eraan voldoet zou je potentieel een crimineel kunnen zijn en dat ze je dan wat scherper in de gaten houden vind ik weinig verkeerds aan.

Nogmaals, we worden langer in de gaten gehouden dan voorstelbaar is. Alleen omdat het nu zo veel in de media is begint iedereen te schreeuwen 'hoe kunnen ze!'...Omdat het kan, daarom doen ze het. Om op die manier de mens beter te leren begrijpen, profielen op te kunnen maken en helaas toch altijd één stap achter te lopen

Je zegt het niet met zoveel woorden, maar ja. Zoals je het brengt, en zoals de AIVD beredeneert, is iedereen schuldig tot het tegendeel bewezen is. Als men namelijk uit zou gaan van onschuldig tot het tegendeel bewezen is, dan hoeft men niet te hacken.

Ik schreeuwde 5 jaar geleden ook al, niet alleen ik, overigens, dus wat je zegt is niet helemaal waar.

En ze doen dat soort controles echt niet om de mens beter te begrijpen, kom op zeg. Puur om te controleren. Statsi, anyone?

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 21:57

Tegenwoordig wordt alles onder terrorisme gegooid om te kunnen doen en laten wat ze willen want wie is nu niet tegen terrorisme.

Amerika roept wel dat ze last hebben van terrorisme maar ze hebben dit probleem zelf voor een zeer groot gedeelte gecreeerd.
Toen dictator A nog voor Amerika in de weg zat hebben ze wapens en trainingen gegeven aan de rebellen.
Toen waren het nog "friends of America" zij mochten de dictator wegjagen. Vervolgens keren deze "Frieds of America"tegen Amerika en zijn het ineens terroristen. De trainingen en wapens worden ineens tegen ze gebruikt.

Een 2e punt is dat Amerika gerund wordt door bedrijven. Zij bepalen wat de regels gaan worden (lobbyen)
Iemand die zich kandidaat stelt krijgt geld zolang er maar geluisterd word naar de bedrijven. Luister je niet dan is het dag met het geld.
Bedrijven hebben een wat andere Ethiek.
Kijk maar eens naar The Yes Men Fix the World http://www.imdb.com/title/tt1352852/

Iedereen wordt gek gemaakt met gevaar voor aanslagen , terroristen enz.
Nederland doet precies het zelfde.

Hoe groot is het gevaar nu werkelijk.
Ik heb weet niet hoeveel meer kans dat ik een ongeluk krijg dan dat ik slachtoffer wordt van een aanslag.

Mij is het niet waard om daar mijn privacy en vrijheid voor op te geven.
Laatst bijgewerkt door PascalB op 30-11-13 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 21:59

Woogy schreef:
Was het maar controle, overheid zal altijd één stap te langzaam lopen. Achter de feiten aan. Maar goed...ik kan me er in elk geval totaal niet druk over maken. Zal vast allemaal wel een reden en nut hebben, en zo niet...jammer van al die verspilde tijd

De overheid hier loopt al jaaaren achter de feiten aan te rennen.
Maar het zijn die damn Yanks die zeker sinds 2001 absolutly paranoid zijn.

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 22:04

Denk dat de gemiddelde Bokker zich niet zo bar druk hoeft te maken over meelezen hier van de AIVD. Die hebben, met wat ze er hier allemaal uit kramen, waarschijnlijk meer te vrezen van huidige en potentiële toekomstige werkgevers, de Arbo-dienst, de Belastingdienst en het UWV.
Laatst bijgewerkt door Eirikur op 30-11-13 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 22:05

De 2 personen die achter de aanslagen in Boston zaten hadden ze ook al langer op de korrel.
Hebben ze het met al die controles kunnen voorkomen nee? Hoe effectief zijn dus deze controles?

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 22:07

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 22:09

Eirikur schreef:
Denk dat de gemiddelde Bokker zich niet zo bar druk hoeft te maken over meelezen hier van de AIVD. Die hebben, met wat ze er hier allemaal uit kramen, waarschijnlijk meer te vrezen van huidige en potentiële toekomstige werkgevers, de Arbo-dienst, de Belastingdienst en het UWV.

Vooral het UWV is er tuk op

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 22:22

Morganlefay schreef:
Eirikur schreef:

Vooral het UWV is er tuk op

en terecht...bij misbruik ;)
Van mij mogen ze mijn berichten lezen hoor,ik hoop dat ze niet in slaap vallen.
Ik vind het alleen jammer dat de witte boorden criminaliteit niet eens flink word aangepakt.Dat lijkt mij een grotere bedreiging voor Nederland :D

Mensen die erg op hun privacy zijn gestelt kunnen ook maar beter hun mobiel door de w.c spoelen denk ik.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 23:00

Grappig, zodra paarden met bepaalde dwangmiddelen worden gereden, schreeuwt 90% van bokt moord en brand. Maar het idee om aan de slofteugels van de overheid te lopen boezemt de gemiddelde bokker geen angst in. Ik vind het een slechte ontwikkeling. Ik zeg altijd al voor de grap. Ze moeten al mijn geld maar nemen en me verder maar voeren en droog houden en me een tientje zakgeld geven in de week, komt op het zelfde neer en is voor mij een stuk onbezorgder leven, maar ik geloof dat met de technische mogelijkheden van nu het moment dichterbij kan zijn dan je lief is.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 23:15

piezze schreef:
Grappig, zodra paarden met bepaalde dwangmiddelen worden gereden, schreeuwt 90% van bokt moord en brand. Maar het idee om aan de slofteugels van de overheid te lopen boezemt de gemiddelde bokker geen angst in. Ik vind het een slechte ontwikkeling. Ik zeg altijd al voor de grap. Ze moeten al mijn geld maar nemen en me verder maar voeren en droog houden en me een tientje zakgeld geven in de week, komt op het zelfde neer en is voor mij een stuk onbezorgder leven, maar ik geloof dat met de technische mogelijkheden van nu het moment dichterbij kan zijn dan je lief is.

Volgens mij loopt de gemiddelde Nederlander al aan de slofteugels van de overheid hoor... ;) En dan kijk ik alleen maar naar de diverse belastingheffingen en acczijnzen. ;)

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 23:17

In wat voor een droomwereld leven we?

De overheid weet nog net niet hoe vaak wij ademhalen per minuut (tenzij we ooit in het ziekenhuis hebben gelegen)

Ze weten alles van je.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 23:21

Ceriadwen schreef:
In wat voor een droomwereld leven we?

De overheid weet nog net niet hoe vaak wij ademhalen per minuut (tenzij we ooit in het ziekenhuis hebben gelegen)

Ze weten alles van je.

Behalve als je 10 jaar dood in je huis ligt,dat weten ze dan weer niet :+

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 23:23

geerke schreef:
Behalve als je 10 jaar dood in je huis ligt,dat weten ze dan weer niet :+

_O-