Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
PascalB schreef:xHaithi schreef:En denk er eens aan hoeveel onschuldige mensen op die manier zonder probleem om wat voor dubieuze reden dan ook aangepakt kunnen worden?
Dat kan natuurlijk niet onschuldig zijn. Er is een vingerafdruk of DNA van je gevonden, jij moet het dan wel zijn.
Iedereen roept dat hij / zij onschuldig is, het OM negeert nooit informatie of maakt fouten.
En een database is niet heilig.
in het paspoort / ID kaart was 20% van de genomen afdrukken al niet goed / bruikbaar.
Om het nog maar niet te hebben over het verkeerd koppelen van een vingerafdruk aan een naam.
Zie jij dan maar uit te leggen dat er een fout is gemaakt, de staat maakt geen fouten.
Woogy schreef:zo'n chip is zo gek niet, net als een internationale dna en vingerafdruk database. Ik ben voor
Woogy schreef:hoor je mij dat zeggen? Persoonlijk denk ik niet veel goeds van mensen, maar een crimineel heeft bepaalde patronen en kenmerken, als je eraan voldoet zou je potentieel een crimineel kunnen zijn en dat ze je dan wat scherper in de gaten houden vind ik weinig verkeerds aan.
Nogmaals, we worden langer in de gaten gehouden dan voorstelbaar is. Alleen omdat het nu zo veel in de media is begint iedereen te schreeuwen 'hoe kunnen ze!'...Omdat het kan, daarom doen ze het. Om op die manier de mens beter te leren begrijpen, profielen op te kunnen maken en helaas toch altijd één stap achter te lopen
Woogy schreef:Was het maar controle, overheid zal altijd één stap te langzaam lopen. Achter de feiten aan. Maar goed...ik kan me er in elk geval totaal niet druk over maken. Zal vast allemaal wel een reden en nut hebben, en zo niet...jammer van al die verspilde tijd
Eirikur schreef:Denk dat de gemiddelde Bokker zich niet zo bar druk hoeft te maken over meelezen hier van de AIVD. Die hebben, met wat ze er hier allemaal uit kramen, waarschijnlijk meer te vrezen van huidige en potentiële toekomstige werkgevers, de Arbo-dienst, de Belastingdienst en het UWV.
Morganlefay schreef:Eirikur schreef:Denk dat de gemiddelde Bokker zich niet zo bar druk hoeft te maken over meelezen hier van de AIVD. Die hebben, met wat ze er hier allemaal uit kramen, waarschijnlijk meer te vrezen van huidige en potentiële toekomstige werkgevers, de Arbo-dienst, de Belastingdienst en het UWV.
Vooral het UWV is er tuk op
piezze schreef:Grappig, zodra paarden met bepaalde dwangmiddelen worden gereden, schreeuwt 90% van bokt moord en brand. Maar het idee om aan de slofteugels van de overheid te lopen boezemt de gemiddelde bokker geen angst in. Ik vind het een slechte ontwikkeling. Ik zeg altijd al voor de grap. Ze moeten al mijn geld maar nemen en me verder maar voeren en droog houden en me een tientje zakgeld geven in de week, komt op het zelfde neer en is voor mij een stuk onbezorgder leven, maar ik geloof dat met de technische mogelijkheden van nu het moment dichterbij kan zijn dan je lief is.