purny schreef:Wat voor jou soft is is voor een ander juist de harde waarheid. Je moet niet over andere mensen oordelen als je niet in hun leventje hebt gekeken.
Jij ziet deze mensen misschien een uur per week/maand.
Veel mensen kampen met ontzettend veel tegenslagen. Worden hier onzeker van, gaan door een diep dal en ga zo maar door. Mensen kunnen op een gegeven moment niet meer de energie opbrengen om te vechten voor hun plek.
De jeugd van tegenwoordig word ook wel soms gepamperd. Maar dat is gewoon omdat het zo verrekte makkelijk is om thuis te blijven. Iemand met een uitkering krijgt soms meer dan wanneer iemand werkt.
Het is makkelijk idd om thuis te blijven, maar ik ken er zat die best op zichzelf willen, maar dat domweg niet kunnen betalen. Een hypotheek is niet voor iedereen weggelegd (krijgen ze niet vanwege te weinig dienstjaren of zekerheden) en wat ze tegenwoordig aan huur durven te vragen, daar heb je een riante hypotheek van. Je zal maar tussen dat wal en schip in zitten. Echt naar. Naar mijn mening is dat de oorzaak dat we zo lang in de crisis blijven hangen. Veel mensen kunnen simpelweg niet vooruit vanwege de regeltjes die bankdirecteuren en de overheid bedenken. Betutteling heet dat. En dat mag van mij dan wel een beetje minder. Iemand mag wel 1.500 huur gaan ophoesten elke maand met zijn loontje en een huursubsidie, maar hij kan er geen hypotheek krijgen waar ie aan rente maandelijks mss de helft maar kwijt is. Want dan loopt ie een risico... Wie het snapt, mag het mij uitleggen.