Muppett schreef:Jakkes. Weer iets om van mijn lijstje te strepen. Met alle respect verder, maar die chinezen kunnen er wat van zeg. Ik heb al heel vaak onsmakelijke filmpjes van zulk soort praktijken gezien die in dat land plaatsvonden...
Vind je het gek van een land dat geen mensenrechten kent. Voor hun heeft een dier net zoveel waarde als een lepel wat je duur kunt verkopen. Dat wordt al met paplepel ingegoten.
Ik praat het niet goed, maar die bevolking daar kun je er niet op aanspreken imo, zij weten niet beter. Dit betekent werk voor hun (het is daar letterlijk werken of doodgaan). Het is goed om Europees een importverbod te plaatsen maar dan moet er ook een voorlichting plaatsvinden in dergelijke landen zelf. Maar aangezien de regering daar alleen om machtige mensen geeft, betwijfel ik of dát ooit van de grond komt.
Edit: China is een land waarbij de lijken op straat liggen en niemand naar omkijkt uit pure angst. Want als je zo'n lijk aanraakt dan kun je in de gevangenis belanden omdat de moord in jouw schoenen wordt geschoven. Dát zijn de landen waar dit dierenleed plaats vindt. En daarom heb ik een hard hoofd erover dat dit leed bij de kern aangepakt kan worden (of je moet de regering opblazen en decennia de tijd hebben om een westerse regering daar te laten werken).