Vrouw tien jaar dood in huis, bizar!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 14:09

Kans is ook wel groot dat een heel aantal buren er nog geen tien jaar woont. De oude buren, die haar nog kenden, zijn weg voordat ze iets gingen vermoeden, en de nieuwe buren hebben er geen weet van dat er iemand woonde.

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 14:11

Uit onderzoek blijkt dat zij een natuurlijke dood stierf. Ik wed dat ze gewoon weg aan het kwijnen was...

moonshine88

Vreemd verhaal maar van de week was hetzelfde verhaal uit Engeland dat een vrouw 4 jaar naast haar dode man had geslapen... Met foto´s !!! he bah

Nessa

Ik zou het denk ik ook niet merken.
Mijn naaste buren zijn studenten.
Als het maanden stil blijft zou ik dat wel vreemd vinden.
Aan de andere kant zit aan mijn muur de boven verdieping van een eengezinswoning.
Daar hoor ik nooit wat. Die buurvrouw spreek ik wel eens, omdat ze altijd mijn pakjes aanneemt.
Maar ze is lang niet altijd thuis, dus dan gaat het ergens anders heen.
Ik zie wel de container klaar staan bij haar voordeur. Dat soort dingen. Zie der ook vaak lopen of fietsen
Maar het zou mij niet specifiek opvallen als dat niet meer gebeurd, puur omdat je er verder niet bij nadenkt.
Wie weer ligt ze er nu wel overleden... Want nu ik er over nadenk, heb der even niet meer gezien

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 14:13

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 14:14

Yucca schreef:
Vind het vreselijk dat deze vrouw zo eenzaam is geweest aan het einde van haar leven. Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat dit ooit zou gebeuren met een van mijn ouders, broer, zus of andere directe familie.

En misschien wilde ze dit zelf wel? Niet iedereen zit te wachten op contact, hoe erg dat ook lijkt in de ogen van de sociale mensen :)

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 14:17

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 14:24

Tessa_93 schreef:
moonshine88 schreef:
Vreemd verhaal maar van de week was hetzelfde verhaal uit Engeland dat een vrouw 4 jaar naast haar dode man had geslapen... Met foto´s !!! he bah

Deze zeker ? http://www.blikopnieuws.nl/bericht/2070 ... r-dode-man

wow die foto's.. :\

Maar in ieder geval over de OP: Wat verschrikkelijk triest zeg.. 10 jaar,ongelooflijk :n

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 14:32

Sammie schreef:
Yucca schreef:
buren vind ik daar niet bij passen, zeker niet als je in een flat in Rotterdam woont.

Waarom niet? Waarom spreken wij onze buren dan niet meer aan?

Beter een goede buur dan een verre vriend..

Met deze mentialiteit krijg je dus juist alleen maar meer van zulke gebeurtenissen.. Er zijn nl. zat ouderen die geen familie meer hebben.

Tussen spreken en wekelijks op de koffie komen,elkaar bellen, of op andere manier vaak contact hebben zit natuurlijk nog een heel verschil.

Ik spreek mijn buren ook wel eens hoor: op straat een praatje maken, meedoen met activiteiten, af en toe een spontane bqq met een aantal buren, op kraamvisite, borreltje doen met oud en nieuw. Dus hangt niet het label 'verkeerde mentaliteit' aan mij, dank je wel.

Maar om nou te zeggen dat er meteen een alarmbel afgaat als ik iemand een week niet gezien heb, nee…dat niet. Maar er wonen hier ook geen oudere, alleenstaande mensen in de straat, wellicht dat je die meer 'in de gaten houdt'.

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 14:32

Dit soort verhalen kan ik écht niet begrijpen.
In en in triest voor deze vrouw.

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 14:33

Tja, 10 jaar is wel extreem lang maar er zijn zoveel mensen zonder familie of geen of weinig vrienden of dat nu eigen keus is of niet. Ik heb ook geen familie meer en door ziekte is mijn sociale leven ook niet je van het. Als ik hier zou liggen zou ik ook niet gelijk gemist worden. Elke avond als ik ga slapen hoop ik maar dat ik niet net als mijn vader 's nachts overlijd aan een hartinfarct. Niet voor mezelf hoor, maar wel voor mijn dieren die dan dus compleet aan hun lot overgelaten zijn omdat niemand weet dat ik hier lig. Er zijn meer eenzame mensen dan er gedacht wordt en vaak zijn dat ook mensen waar je het helemaal niet van zou verwachten.

AnneOmie

Re: Vrouw tien jaar dood in huis, bizar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 14:58

Ik kan mezelf er helemaal niets bij voorstellen, maar ik ken ook mensen die vanwege ruzie geen contact meer met hun vader of moeder/familie hebben... al jaren niet meer. Zou dus zo kunnen dat die vrouw misschien wel een dochter had, maar dat ze geen contact meer met elkaar hadden?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 15:01

Citaat:
Dus hangt niet het label 'verkeerde mentaliteit' aan mij, dank je wel.
Dat heb ik ook niet gedaan. ;)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 15:02

Ik kan het me wel indenken. Het is vlak naast een kroeg. Geluiden die je hoort kunnen van de buren komen, maar ook van de kroeg. Een zonderling waar je weinig contact mee hebt kan gebeuren.
http://goo.gl/maps/FYphc

En als die vrouw 10 jaar dood is, dan is het niet gek dat de buurvrouw die er 9 jaar woont geen alarm slaat. Die weet niet beter dan dat er nooit activiteit is in die woning.

Zo iemand woont er schuinonder mij. Ik heb wel eens aan mijn onder buurvrouw gevraagd wanneer zij haar buurman voor het laatste had gezien. Dat was ook een paar maanden daarvoor... En toen zag hij er erg beroerd uit.
Man was gewoon spring levend, maar actief op andere momenten en kwam wegens ziekte niet buiten. Boodschappen werden bezorgd en ws op het moment dat onder buurvrouw en wij niet thuis waren.

Ook naast mij in het volgende portiek. Toen wij hier net woonde hebben we overal aangebeld om ons voor te stellen. Hiernaast werd niet open gedaan, de lamellen/luxaflex zijn altijd dicht.
Heb er nog nooit iemand gezien (maar dat kan ook komen omdat ik niet weet wie het zijn) maar de buren in dat portiek weten dat er "activiteit" is. Waarschijnlijk zeg ik ze gewoon regelmatig gedag, maar wie mijn buren zijn? ik weet het niet :n

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 15:04

mijn buurvrouw komt altijd zeggen dat ze een poosje weg is, hoor ik niets bel ik haar dochter of vriendin als er een paar dagen achtereen de rolluiken nog dicht zijn. Laatst was ik niet thuis dus kon ze het niet vertellen en na 3 dagen dichte luiken heb ik haar vriendin aangesproken en was ik gerust.

Je moet er toch niet aan denken zeker vreselijk. Als we zelf weg zijn laat ik het haar ook weten en ook dat mijn pa langs komt voor de post maar ze is dan wel op de hoogte.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 15:04

Sammie schreef:
Citaat:
Dus hangt niet het label 'verkeerde mentaliteit' aan mij, dank je wel.
Dat heb ik ook niet gedaan. ;)

Hoe moet ik het anders lezen dan?

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 15:22

Echt tranen in mijn ogen, arme vrouw.. helemaal alleen en niemand die haar mist in die 10 jaar..

Vilar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 15:38

Bizar en verdrietig...

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 15:53

echt te walgelijk voor woorden die foto's... hoe kun je daarnaast gaan liggen? zelfs met een paar steekjes los...
maargoed.
heel erg dat dit gebeurd, kan me het wel goed voorstellen door mijn werk in de thuiszorg.
veel meer mensen zijn zo eenzaam, en de enige contacten/controlemomenten die ze hebben zijn wij.

vaak geen familie, aow komt maandelijks bij en huur gaat er automatisch af evenals de ziektekosten ( en als je nooit je polis aanpast kraait er ook geen haan naar )
mensen gaan vaak vroeg naar bed dus dat er geen licht brand zou nog kunnen.
dat ze haar nooit buiten zagen, ja als je als buurvrouw overdag werkt kan je ook denken dat je haar steeds misloopt.
oproepen van bv de huisarts ( voor de griepspuit) hoef je niet op te reageren, en als ze geen medicatie gebruikte mist ook de apotheek haar niet.
evenals haar vaste kapper oid, die kan denken dat ze voor een ander adresje gekozen heeft.
energiemaatschappijen maken een schatting, al weet ik niet of ze per huis ook verbruik kunnen meten.
als het een flat was waar ze woonde dan heeft ze geen tuin die er slonzig bij ligt waar mensen over kunnen klagen. afval word vaak in de kelder verzameld... dus ja als je het zo gaat bekijken kan het zijn dat je erdoorheen glipt als niemand je mist. 10 jaar is wel een enorme tijd maar kan het me wel voorstellen.
zoiets wens je niemand toe, arme mensen... en word alleen maar erger als de overheid wil dat mensen langer thuis blijven wonen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 16:39

Pff wat naar zeg.

Mijn ene oma heeft afgesproken met haar overburen, dat als haar gordijnen 's ochtend na 10 uur nog niet geopend zijn. Dat de buren komen kijken. Tenzij ze aangeeft dat ze op vakantie of weekendje weg is.

Mijn andere oma wil zulke afspraken niet maken. Maar we komen regelmatig langs. En ze belt bijna elke dag wel.

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 16:45

Ik las dit gisteren ook, heeel bizar!

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 17:01

Bizar!
tis nu op rtl4

Paola33

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 17:02

Toch gebeurt dit, mijn moeder heeft dit helaas ook mee gemaakt. Spreek nu wel over ruim 30 jaar geleden. Zij had spordadisch contact met de buurvrouw naast haar, ze woonde toen nog in een flat. Buurvrouw werkte in de zorg en onregelmatig. Was ook nog eens een nong iemand, ze heeft waarschijnlijk 2 weken dood in haar woning gelegen, qua stank viel het mee. Het was dat familie zich zorgen ging maken omdat ze maar niets hoord, op har werk had ze zich ziek gemeld, dus daar werd ook niet aan de bel getrokken, mijn moeder en de andere buurvrouw hadden zich denk ik pas na ruim een maand haar niet te hebben gezien zich afgevraagd of er niet iets aan de hand zou kunnen zijn. Dus zelf wanneer er wel contact is gebeurd dit nog. Mensen zijn deze tijd gewoon veel meer op zichzelf. Ik weet hoe mijn buren er uit zien en zeg hoi tegen ze en dat is het. Moet wel zeggen heb aan een kant iemand wonen die psychies niet in orde is, daar zou ik wel aan de bel trekken als ik rare dingen merk, in de vorm van de politie, maar mijn andere buurvrouw zou ik me niet snel zorgen om maken.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 17:07

Treurig!

Maar... Als onze overbuurvrouw dood in haar huis zou liggen en je ruikt niets en ziet niets zal het ook niemand opvallen.
Ze leeft op zichzelf, altijd gordijnen en ramen dicht (dus je ziet ook geen verschil) dus je zou er niets van vernemen. Ligt niet aan de omgeving, maar zij heeft gewoon geen behoefte aan mensenlijk contact.
Zolang alles betaald wordt, zal ook zij niet zomaar vermist worden.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 17:15

Echt sneu... Wat moet ze eenzaam zijn geweest :n

Ik begrijp wel dat t mogelijk is, als de buren (en zij) nou eenmaal geen buurtmensen zijn, zal je het ook niet snel merken.

Vraag me wel af hoe ze kunnen weten dat het een natuurlijke dood is eigenlijk := 10 jaar later zit er geen lichaam meer aan lijkt me, kan dan toch net zogoed overdosis/ zelfmoord zijn?