Miljoenenjacht, deelnemer eist miljoenen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 14:07

heb de uitzending gezien..
kan niet meer zeggen dat beter opletten
kom op zeg ik klap in mn handjes hoor voor 125,000
ik zal zeggen na afloop we doen nog een drankje om het te vieren

pff waarom neem een mens gewoon niet genoegen met zn bedrag en moet het altijd meer worden

zal ik ook wel willen
wij doen al dik 20 jaar mee (vriendlief dan) maar die heb nog niet meer gewonnen dan een bak ben en jerrys ijs boeiendd , je heb niets maar krijgt wel wat ....

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 14:08

Sja eerlijk, als ik 125000 euro won en ik kon de gok wagen tussen daar misschien een deeltje van verliezen aan advocaatkosten, of er 5 miljoen van maken, dan kreeg ik toch ook kriebels. 5 miljoen is best wel mooi verdient en dan mogen mensen me maar een slechte verliezer vinden of het onjuist vinden dat ik het had moeten krijgen, het staat dan wel lekker op mijn rekening en niet die van hun :P . Ik zeg niet dat je het verdient maar niet geschoten is altijd mis :D .

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 14:10

Wendy_Komen schreef:
Voor de mensen die het niet hebben gezien:
[ Video ]

Ik vind dat zijn wroeging wel wat terecht is ondanks die €125.000,- OMDAT:

1. In het reglement stond toen nog niet dat de druk op de knop rechtsgeldig is.
2. De notaris, die op dat moment bedacht/ besloot dat hij niet door mocht gaan, WIST welk bedrag er in de koffer zat.
3. Met de bedragen die nog aanwezig waren zou niemand akkoord zijn gegaan met het bod.

Voor de mensen die niet geloven in per ongeluk drukken. Hoeveel mensen hebben weleens tijdens hoge spanning in de auto op het gas pedaal getrapt ipv op de rem?

Wat wij vinden, is natuurlijk helemaal niet belangrijk als de man naar een rechter stapt.
1 Maar er veel afleveringen geweest en altijd is het reglement begrepen. Er staat veel niet beschreven, omdat er van uit gegaan wordt dat we zelf ook nog gezond verstand hebben.
2 Een notaris beschuldigen (sorry ik weet even geen beter woord)dat hij zich hield aan het reglement , omdat hij wist dat er 5 miljoen in zat is een grove belediging die onderbouwen behoort te worden. Welk belang had de notaris er bij dat de kandidaat geen 5 miljoen won?
3 Ooit heb ik een geheel andere show gezien, waar de winnaar en winnares stopte bij de finale, omdat ze de stress niet aankonden. ALLE cadeaus , reizen en inclusief het vergoeden van bruiloft en jurk lieten zij hierdoor lopen .
Ja, ik geloof zeker dat de man per ongeluk op de knop drukte. Maar ik vind ook dat volwassenen verantwoordelijk zijn voor zijn eigen acties. Beetje flauw om niet de consequenties te willen dragen in dit geval. Alsof het winnen van 125.000 niet leuk is.

MissDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 14:19

Ik beschuldig geen notarissen, ik weet alleen, helaas ook nog uit ervaring, dat ook tussen notarissen rotte appels zitten en ik dus altijd kritisch blijf kijken naar elke betrokkene ongeacht hun status. Kijk even naar het gevalletje Moszkowicz.....

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 14:24

Degene die op de tribune met de bel meespeelde een tijdje terug, belde ook per ongeluk van de zenuwen. Die zei dat toen ook, ik geloof dat hij toen nog geen € 1- gewonnen had, zou de advocaat ook voor hem in de bres springen?

Ik weet niet wie hier nu Rupsje Nooit Genoeg is, de advocaat, de banketbakker of toch allebei.
In ieder geval kun je beide heren er vast goed bij hem bij een gezellig potje kaarten of zo. Als ze de verkeerde kaart krijgen, hadden ze natuurlijk net willen passen :Y)

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 14:36

MissDD schreef:
Ik beschuldig geen notarissen, ik weet alleen, helaas ook nog uit ervaring, dat ook tussen notarissen rotte appels zitten en ik dus altijd kritisch blijf kijken naar elke betrokkene ongeacht hun status. Kijk even naar het gevalletje Moszkowicz.....

Even off topic...ik bedoel dat de kandidaat niet kan aanvoeren dat de notaris wist dat er 5 miljoen in de koffer zat. Het lijkt dan net alsof deze er belang bij heeft. En over rotte appels bij integere beroepen, het duurt jaren eer dat aangetoond is. Dus het zou heel onverstandig zijn de notaris er bij te betrekken , want een rechtszaak kost enorm veel geld als deze heel lang gaat duren.
Wat wij vinden of denken, komt vaak niet overeen met hoe een rechter een zaak bekijkt.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 14:36

Het is niet alsof z'n hand uitgleed en bij ongeluk de knop raakte hoor, hij moest echt z'n hand optillen en naar de knop bewegen. Da's geen ongeluk, maar een bewuste actie. Dat hij er spijt van heeft, kan ik wel begrijpen. Maar iedereen begrijpt heel goed hoe de regels van dit spel in elkaar zitten. Op de knop drukken is geld pakken. Niet achteraf gaan jenken.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 14:38

Wat een kneus...ik zou dolblij zijn met 125.000

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 15:10

Ersina schreef:
1 Maar er veel afleveringen geweest en altijd is het reglement begrepen. Er staat veel niet beschreven, omdat er van uit gegaan wordt dat we zelf ook nog gezond verstand hebben.

Dat is natuurlijk klets. Bij dit soort dingen staat alles tot op de letter op papier, omdat het om gigantische bedragen gaat. Dat is nou ook net het hele punt, hij heeft kans dat hij wettelijk recht heeft op dat geld...

agee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 15:11

Dat de advocaat deze zaak wil beginnen, begrijp ik heel goed. Maar dan wel vanuit zijn eigen oogpunt: Hij ziet immers iemand die net een flink bedrag heeft gekregen en dus genoeg geld heeft om de advocaat te betalen. Door deze persoon een nog grotere worst voor te houden zal die wel happen.
En of het nu lukt of niet, de advocaat strijkt lekker z'n geld op. Hoe langer en moeilijker de procedure is, hoe langer dat hij lekker kan procederen en rekeningen kan sturen à honderden euro's per uur.
Ik vindt deze man die duidelijk geen verantwoorlijkheid neemt met z'n eigen keuze èn niet blij is met 125.000 euro 8)7 maar een slechte verliezer.
Wat een idi**t zeg. Ik hoop dat hij snel in de gaten heeft dat deze advocaat alleen aan z'n eigen portemonaie denkt en dat hij snel gaat beseffen hoe gelukkig hij mag zijn met zijn 125.000 euro. Dit is nl. lang niet iedereen gegund.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 15:14

Dus als je een goede baan hebt mag je geen betere baan najagen, want niet iedereen heeft een goede baan?
Als je een leuk huis hebt mag je geen leuker huis najagen, want niet iedereen heeft een leuk huis?
Als je een leuk paard hebt mag je hem niet verkopen om een beter paard te kopen, want niet iedereen heeft een goed paard?

Als deze man toch zijn geld uit wil geven aan advocaatkosten in de hoop dat hij er nog meer geld van kan maken moet hij dat toch lekker zelf weten?

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 15:15

Ik zou het ook doen! Als hij wint hoeft ie nooit meer te werken. Zo'n kans krijg je maar 1 keer en ik zou flink misbruik maken van die kans *D

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 15:16

Heb de uitzending niet gezien, maar oh wat zuur voor die man!!
Wat een geld!

Ik snap wel dat hij ontzettend gefrustreerd is hierover, hij had ook 5 miljoen kunnen hebben :wow:
Ja, 125.000 is ook een ontzettend groot bedrag, maar als ik daar stond ik stond in zijn schoenen zou ik ook zo de balen hebben..

Hij is toch echt zelf degene is geweest die de knop indrukte (ik geloof niet dat hij bij de eerste ronde al drukte, dus hij kende de spelregels al over de knop!), denk ik niet dat hij dit zal winnen...

Edit;

Ik geloof ook wel dat de notaris wist wat er ik het koffertje zat en dat zeker heeft meegeteld in zijn beslissing om door te spelen of niet..
Laatst bijgewerkt door _Nancy op 20-11-13 15:18, in het totaal 1 keer bewerkt

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 15:18

Poiuytrewq schreef:
Ik zou het ook doen! Als hij wint hoeft ie nooit meer te werken. Zo'n kans krijg je maar 1 keer en ik zou flink misbruik maken van die kans *D

En of jij moet werken als je 5 miljoen wint :j Dat geef je echt wel uit aan dure dingen (en anders veel dingen) dus je hebt er maar een keer plezier van. Barack Obama heeft wel meer dan 5 miljoen en die moet nog altijd werken om zijn dure spulletjes te kunnen betalen.

Keet

Re: Miljoenenjacht, deelnemer eist miljoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 15:20

Gisteravond was de advocaat op tv :) de deelnemer krijgt alleen de rekening als hij in zijn gelijk gesteld wordt. No cure, no pay dus :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 15:22

naomi_g1998 schreef:
Poiuytrewq schreef:

En of jij moet werken als je 5 miljoen wint :j Dat geef je echt wel uit aan dure dingen (en anders veel dingen) dus je hebt er maar een keer plezier van. Barack Obama heeft wel meer dan 5 miljoen en die moet nog altijd werken om zijn dure spulletjes te kunnen betalen.

Barack heeft een van de meest gewilde banen op de planeet, een van de meest invloedrijke posities die er te bedenken is en hij heeft gigantisch hard gewerkt om daar te komen. Redenen zat om te blijven werken. Daarnaast vinden veel mensen werken ook gewoon leuk.

Op dit moment zou Obama niet hoeven werken, de beste man heeft al ruim 5 miljoen verdiend met de royalty's van zijn boeken.

agee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 15:23

Vjestagirl schreef:
Dus als je een goede baan hebt mag je geen betere baan najagen, want niet iedereen heeft een goede baan?
Als je een leuk huis hebt mag je geen leuker huis najagen, want niet iedereen heeft een leuk huis?
Als je een leuk paard hebt mag je hem niet verkopen om een beter paard te kopen, want niet iedereen heeft een goed paard?

Als deze man toch zijn geld uit wil geven aan advocaatkosten in de hoop dat hij er nog meer geld van kan maken moet hij dat toch lekker zelf weten?
Poiuytrewq schreef:

En als hij verliest is hij heel veel geld aan de advocaat kwijt en heeft hij misschien niets meer. Dat is lekker slim.
@ Vjestagirl: Ik zeg nergens dat hij dit niet MAG doen. Natuurlijk mag iedereen iets beters najagen dan wat hij heeft, maar dan wel volgens de regels van het spel.
Ik denk alleen dat hij deze zaak gaat verliezen en een groot deel van de 125.000 euro aan de advocaat kan overmaken.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 15:23

Keet schreef:
Gisteravond was de advocaat op tv :) de deelnemer krijgt alleen de rekening als hij in zijn gelijk gesteld wordt. No cure, no pay dus :)

Nogmaals! Hij is alleen geld aan de advocaat kwijt als hij de zaak wint ;)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 15:24

agee schreef:
@ Vjestagirl: Ik zeg nergens dat hij dit niet MAG doen. Natuurlijk mag iedereen iets beters najagen dan wat hij heeft, maar dan wel volgens de regels van het spel.
Ik denk alleen dat hij deze zaak gaat verliezen en een groot deel van de 125.000 euro aan de advocaat kan overmaken.

Het hele punt van deze rechtzaak is nou net dat hij volgens de regels van het spel denkt die €5 miljoen te kunnen claimen.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 15:24

Vjestagirl schreef:
naomi_g1998 schreef:

Barack heeft een van de meest gewilde banen op de planeet, een van de meest invloedrijke posities die er te bedenken is en hij heeft gigantisch hard gewerkt om daar te komen. Redenen zat om te blijven werken. Daarnaast vinden veel mensen werken ook gewoon leuk.

Op dit moment zou Obama niet hoeven werken, de beste man heeft al ruim 5 miljoen verdiend met de royalty's van zijn boeken.

Ik doelde niet persé op Obama. Moest even snel een voorbeeld bedenken, zou net zo goed Afrojack of zo kunnen zijn. De meesten moeten wel blijven werken om hun huis en dure auto's etc te kunnen blijven betalen. De man waarbij het hier om gaat wil meer geld, waarschijnlijk om dat te gaan uitgeven dus dan moet hij wel alsnog blijven werken.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 15:31

Keet schreef:

Bijzonder, want dat mag helemaal niet :=

agee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 15:32

Oké, dan hebben we hier te maken met een moraalridder-advocaat. Kan het me nauwelijks voorstellen.
Al heeft die zijn doel al bereikt door alle media-aandacht. Daar zal het allemaal wel om te doen zijn. Hoop voor de deelnemer dat de advocaat dan ook alle proceskosten voor z'n rekening neemt.
En ik ben benieuwd wat er met de thuiswinnaar gedaan wordt, mocht hij de zaak winnen. Die heeft tenslotte recht op hetzelfde bedrag.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 15:36

Tsja ik heb de aflevering gezien en vond het in eerste instantie wel sneu voor de beste man, maar hee je bent nog steeds ruim een TON rijker dan dat je gekomen was. Gedrukt is gedrukt. Sowieso de kans dat je doorspeelt tot de laatste koffer is zo klein dus die 5 miljoen had ie toch niet gewonnen. Maargoed dat heeft niks met de regels te maken natuurlijk. Ik hoop eigenlijk dat miljoenenjacht in het gelijk gesteld wordt, HIJ drukte toch op die knop :roll: dat is het hele idee van het spel...

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 15:37

@naomi, wat knap dat jij mij zo goed kent. Dat jij dure spullen zou kopen betekend niet dat heel de wereld dat doet hè

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 15:39

agee schreef:
Vjestagirl schreef:

Poiuytrewq schreef:

En als hij verliest is hij heel veel geld aan de advocaat kwijt en heeft hij misschien niets meer. Dat is lekker slim.

Ik heb geen idee wat die advocaat kost, hij kan vast wel wat missen :+