Dit is, geen pesten volgens Facebook?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nessa

Re: Dit is, geen pesten volgens Facebook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 00:13

haar broer(tje) is haar op die pagina aan het verdedigen.
En zoals ik het las heeft ze de politie erbij gehaald

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 00:18

Nessa schreef:
haar broer(tje) is haar op die pagina aan het verdedigen.
En zoals ik het las heeft ze de politie erbij gehaald

Heb je even een pb'tje gestuurd :)

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 00:24

Bah, wat een misselijke pagina. Heb ook een melding gedaan, maar zal wel weer niets mee gebeuren.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 00:47

Bizar. En oké, pagina's tegen giro 555, daar raak je niet één persoon specifiek mee. Walgelijk ook dat er gewoon 600 mensen deze pagina liken.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 01:12

Kansloos dat mensen zo'n pagina maken.
Maar als je je er veel van aantrekt ben je ook niet helemaal goed. Lekker boeiend wat andere mensen denken. Het zal ook vast niet uit de lucht komen vallen allemaal.
Ik kan smakelijk lachen om hersenloze posts die proberen grof over te komen op internet maar irl niets durven te zeggen.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 01:18

600 likes.. :wow: Ziek.. TS ik zou die 'vriend' ook maar verwijderen, denk dat je echt niet lekker bent als je dat gaat liken..

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 01:21

Poiuytrewq schreef:
Kansloos dat mensen zo'n pagina maken.
Maar als je je er veel van aantrekt ben je ook niet helemaal goed. Lekker boeiend wat andere mensen denken. Het zal ook vast niet uit de lucht komen vallen allemaal.
Ik kan smakelijk lachen om hersenloze posts die proberen grof over te komen op internet maar irl niets durven te zeggen.

Pardon? Ik zou me het zeer zeker aantrekken als MIJN foto daar zou staan, er een facebookpagina is aangemaakt over/tegen mij op zo'n manier en dat dat ook nog 600 likes zou hebben.. En al was ze prostituee of wat dan ook, dan nog hebben mensen geen recht om zoiets te doen.

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 09:02

Bah bah bah.. wat een walgelijke pagina.
Heb ook de reactie van facebook dat ze er niets mee gaan doen. Heb ze een flinke feedback gegeven. Snap niet dat ze zulke pagina's er niet af halen. Zo veel werk kan het niet zijn lijkt me...

Vraag me wel af hoe dat zit met hun beleid. Blijkbaar is het heel moeilijk om een beleid te krijgen tegen 'cyberbullys'. Maar lijkt me dat facebook dat gewoon zou kunnen meenemen in de voorwaarde toch? Dan zouden ze deze pagina er gewoon af kunnen gooien inclusief de mensen die er aan mee doen. Maar goed, lekker makkelijk zo. Gewoon doorklikken |o

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 09:16

Het staat ook in de voorwaarden dat ze niet toestaan dat er gepest wordt...

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 09:22

Facebook zet wel meer voorwaarden op hun site die ze niet hanteren.Persoonlijk vind ik dit dus echt wel pesten en zou toch proberen er stappen tegen te ondernemen.
Ik heb zelf meegemaakt dat iemand anders een facebook had aangemaakt onder mijn naam,dit gerapporteerd bij facebook en kreeg de melding dat ze niets tegen gingen doen.Lekker zeg want er staat toch duidelijk in hun voorwaarden dat je gaan facebook onedr iemand anders zijn naam mag gebruiken.
Heb dit wel gemeld bij de politie en die persoon via dat facebook account een bericht gestuurd met zijn naam erin want ik wist wie dit gedaan had.Nou binnen een dag was het account ineens weg maar ik had die pagina al geprint en doorgestuurd naar de politie die is er nog steeds mee bezig.

Maar misschien als iedereen een melding maakt van die pagina dat facebook gaat beseffen dat eht echt te ver gaat.
Social media word er zo niet beter op.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 09:24

En als ik zulke topics lees, snap ik opeens weer waarom ik niet meedoe aan heel die social media hype.
Als mensen iemand willen treiteren doen ze dat maar face to face.
Maarja, in de anonimiteit van internet is dat toch veel makkelijker natuurlijk...

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 10:11

@saskiakiefie, ik snap het wel daar niet van. Maar het is gewoon zo fiets triest en zulke mensen moet je niet serieus nemen. En dan nog al zou iemand iets zeggen tegen mij irl, is ie gelijk zn voortanden kwijt. Maar dat durven ze niet. Valt niet serieus te nemen zulke mensen.
Ik begrijp wel dat iemand zich druk maakt maar je kunt ook gewoon je pc uitzetten en als iemand recht in je gezicht zulke dingen gaat zeggen heeft ie ze echt te pakken hoor.
Laatst bijgewerkt door Poiuytrewq op 20-11-13 10:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 10:12

xx_Horsiex schreef:
Amaris schreef:
wat te denken van de 'Stop giro 555, eigen volk eerst' of iets dergelijks wat er nu rond gaat.

:r :r :r wildersvolk

Erg fijn dit weer. Je hebt blijkbaar geen weet van de armoede en crisis die heerst in Nederland. Jij weet blijkbaar niet dat er op uitkeringen dramatisch wordt gekort zodat mensen elke euro 3x om moeten draaien maar we wel overal geld heen kunnen sturen. Bah. Ik vind echt heel erg voor de mensen daar, maar er is genoeg leed in Nederland wat ook aangepakt moet worden!

Nee want ik leef onder een steen nou goed?

Dat iemand het niet eens is met het feit dat de regering geld naar zo'n gebied stuurt, prima. Dan heb je naar mijn bescheiden mening niet heel veel verstand van budgetteren (want dat geld zou NOOIT in uitkeringspotjes terecht zijn gekomen, maar is ALTIJD gereserveerd voor dit soort noodgevallen) maar goed, dat kan. Ik zou zeggen: ga dan de politiek in als iedereen alles zo verkeerd doet en je het zelf zoveel beter kunt.

Maar dat je giro 555 wilt boycotten, een gironummer waarin elke Nederlander totaal vrij is om zelf te bepalen of ze willen storten of niet, dat is belachelijk.

Ik denk dat je er nog van versteld zou staan hoeveel mensen die heel weinig hebben, tóch een bescheiden bijdrage aan 555 hebben gedaan.

En dan nog: het leed in NL is met geen mogelijkheid te vergelijken met mensen die tussen de lijken naar familieleden, eten en drinken moeten zoeken. 'in NL elk dubbeltje omdraaien' in de filippijnen hebben de mensen nog geen broekzak meer om een dubbeltje in te bewaren.

En nu ga je op mn foeilijst dus doe geen moeite te reageren want dat lees ik toch niet.

:evaw: :evaw:

Je wilt mensen dus gewoon de keuze ontnemen om wel of niet te helpen. Heel nobel hoor.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 11:59

Amaris schreef:
xx_Horsiex schreef:

Erg fijn dit weer. Je hebt blijkbaar geen weet van de armoede en crisis die heerst in Nederland. Jij weet blijkbaar niet dat er op uitkeringen dramatisch wordt gekort zodat mensen elke euro 3x om moeten draaien maar we wel overal geld heen kunnen sturen. Bah. Ik vind echt heel erg voor de mensen daar, maar er is genoeg leed in Nederland wat ook aangepakt moet worden!

Nee want ik leef onder een steen nou goed?

Dat iemand het niet eens is met het feit dat de regering geld naar zo'n gebied stuurt, prima. Dan heb je naar mijn bescheiden mening niet heel veel verstand van budgetteren (want dat geld zou NOOIT in uitkeringspotjes terecht zijn gekomen, maar is ALTIJD gereserveerd voor dit soort noodgevallen) maar goed, dat kan. Ik zou zeggen: ga dan de politiek in als iedereen alles zo verkeerd doet en je het zelf zoveel beter kunt.

Maar dat je giro 555 wilt boycotten, een gironummer waarin elke Nederlander totaal vrij is om zelf te bepalen of ze willen storten of niet, dat is belachelijk.

Ik denk dat je er nog van versteld zou staan hoeveel mensen die heel weinig hebben, tóch een bescheiden bijdrage aan 555 hebben gedaan.

En dan nog: het leed in NL is met geen mogelijkheid te vergelijken met mensen die tussen de lijken naar familieleden, eten en drinken moeten zoeken. 'in NL elk dubbeltje omdraaien' in de filippijnen hebben de mensen nog geen broekzak meer om een dubbeltje in te bewaren.

En nu ga je op mn foeilijst dus doe geen moeite te reageren want dat lees ik toch niet.

:evaw: :evaw:

Je wilt mensen dus gewoon de keuze ontnemen om wel of niet te helpen. Heel nobel hoor.

Altijd fijn van die mensen die uitspraken doen die nergens op slaan, want ik heb nergens gezegd dat giro 555 tegen gehouden moet worden of dat mensen niet mogen geven.

Ook jammer dat je zo laf bent om de discussie niet aan te gaan maar wel je gal te spuwen zonder mij een kans te geven mij verder uit te leggen. Nee met zulke dingen wordt de wereld een stuk beter. Zucht.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 12:13

Poiuytrewq schreef:

Dat laatste is wat veel meer mensen denken. Ook bv toekomstige werknemers: "ze zal het er wel naar gemaakt hebben." Of jongens en mannen die vinden dat ze verder mogen gaan dan zij wil, "want je doet het toch ook met anderen."

Dat kan dus hele echte schade geven in het gewone leven. Het gaat veel verder dan internet.

Dat iemand zich dat aantrekt is bovendien logisch. We vinden de mening van anderen belangrijk omdat mensen zo nou eenmaal in elkaar zitten. Meestal is dat ook goed: je leert zo als kind wat je ouders van je willen, het helpt bij samenwerken, het leert mensen wat aangepast gedrag is en wat niet. (En vaak effectiever dan straffen.)

Maar in dit soort gevallen, als er echt kwaadgesproken en gelogen wordt over iemand, dan is dat dus heel kwetsend.

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 12:42

Shadow0 schreef:
Poiuytrewq schreef:

Dat laatste is wat veel meer mensen denken. Ook bv toekomstige werknemers: "ze zal het er wel naar gemaakt hebben." Of jongens en mannen die vinden dat ze verder mogen gaan dan zij wil, "want je doet het toch ook met anderen."

Dat kan dus hele echte schade geven in het gewone leven. Het gaat veel verder dan internet.

Dat iemand zich dat aantrekt is bovendien logisch. We vinden de mening van anderen belangrijk omdat mensen zo nou eenmaal in elkaar zitten. Meestal is dat ook goed: je leert zo als kind wat je ouders van je willen, het helpt bij samenwerken, het leert mensen wat aangepast gedrag is en wat niet. (En vaak effectiever dan straffen.)

Maar in dit soort gevallen, als er echt kwaadgesproken en gelogen wordt over iemand, dan is dat dus heel kwetsend.

Helemaal mee eens! En daarnaast: als zou ze elke dag met een ander in bed liggen, dat gaat ons helemaal niets aan en ik vind zo een pagina echt niet oke..
Ik schrik echt van dit soort dingen. Ik vind dit verder gaan dan een beetje pesten. Dit is echt iemand kapot willen maken.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 12:47

De waarheid kan kwetsend zijn ("het is eigenlijk wel zo, ik schaam me dood"), leugens niet, ik weet wel beter en ze denken maar een end weg. Als hun daarvan gelukkig worden.
Maar ik spreek voor mezelf natuurlijk.

En nogmaals ik begrijp het wel. Alleen mijn gedachten staan er anders naar

Op mijn werk vind ik het wel belangrijk dat mensen mij een fijn mens vinden. Ik werk fulltime in de horeca en ikl ben graag onder de mensen. En bij mijn familie ook. Maar dat is allemaal heel anders dan mensen op straat of mensen die je eigenlijk helemaal niet kent/niks te maken mee hebt.

En om op de topictitel terug te komen, ja het is pesten. Maar het is aan haar wat ze er mee doet nu FB er *helaas* niks aan doet. In je schulpje kruipen heeft geen zin. Ik zou zeggen laat die mensen op straat/fb lekker doodvallen, leid je eigen leven en doe waar je gelukkig van wordt. En als dat elke piemel is die je tegen komt, mij hoor je niet. Ken wel meer meiden die losgeslagen zijn en het is niet aan mij of iemand anders om te bepalen of dat OK is of niet :D.

Kort samengevat dus, gewoon schijt hebben aan die lui :)
Laatst bijgewerkt door Poiuytrewq op 20-11-13 12:52, in het totaal 1 keer bewerkt

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 12:51

Poiuytrewq schreef:
De waarheid kan kwetsend zijn ("het is eigenlijk wel zo, ik schaam me dood"), leugens niet, ik weet wel beter en ze denken maar een end weg. Als hun daarvan gelukkig worden.
Maar ik spreek voor mezelf natuurlijk.

En nogmaals ik begrijp het wel. Alleen mijn gedachten staan er anders naar

Op mijn werk vind ik het wel belangrijk dat mensen mij een fijn mens vinden. Ik werk fulltime in de horeca en ikl ben graag onder de mensen. En bij mijn familie ook. Maar dat is allemaal heel anders dan mensen op straat of mensen die je eigenlijk helemaal niet kent/niks te maken mee hebt.

En om op de topictitel terug te komen, ja het is pesten. Maar het is aan haar wat ze er mee doet nu FB er *helaas* niks aan doet. In je schulpje kruipen heeft geen zin. Ik zou zeggen laat die mensen op straat/fb lekker doodvallen, leid je eigen leven en doe waar je gelukkig van wordt. En als dat elke piemel is die je tegen komt, mij hoor je niet. Ken wel meer meiden die losgeslagen zijn en het is niet aan mij of iemand anders om te bepalen of dat OK is of niet :D. Gewoon schijt hebben aan die lui :D

Ja oke, maar ik weet dat mijn vorige baas (=horeca) iedereen googelt en op zoek op de social media die hij wil laten langs komen voor een sollicitatie. Als jij dit was geweest, en hij had je gegoogelt en dit kwam naar boven, wordt je niet eens uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. Hard, en kort door de bocht? Ja. Maar wel de werkelijkheid.
Kan dus enorme gevolgen hebben zoiets.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 12:56

Dat staat los van de gevoelskwestie en dit zou erg hard zijn. Dan nog zou ik niet graag willen wrken voor een baas wat iemand afkeurt op basis van een internetpagine met hersenloze posts :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 12:58

Tja.. Makkelijk gezegd, mensen op facebook lekker dood laten vallen, maar als werkgevers je idd gaan googlen sta je er toch mooi op.. want ze staat wel met voor en achternaam vermeld op die facebook pagina.. Sta je dan met je goeie gedrag, wordt je straks niet aangenomen omdat een of andere debiel zo'n facebook pagina heeft opgericht..

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 12:59

Leugens kunnen minstens zo kwetsend zijn. Het gaat er immers niet om of ze waar zijn, maar wat ze teweegbrengen.

(Wat dat betreft moet ik wel mijn vorige bericht iets nuanceren. Als het waar zou zijn, zou dat namelijk niet uitmaken. Niemand heeft het recht om zo over anderen te schrijven, of het nou waar is of niet. Om laster / smaad te voorkomen bv moet je een rechtvaardiging hebben. Niet alleen moet het waar zijn, het moet ook redelijk zijn om iets openbaar te maken. Dat is hier niet het geval, dit schaadt een persoon zonder reden.)

Ik hoop dat de pesters aangesproken worden, maar ook dat facebook vervolgd wordt omdat ze dergelijke uitlatingen (die helemaal niet mogen, volgens hun eigen regels niet maar vooral ook volgens de wet niet) gewoon laten staan.

Enne, je mag wel niet willen werken voor een baas die zo handelt, maar je moet maar de luxe hebben dat je die keuze kunt maken. Soms is het hebben van werk gewoon belangrijk genoeg op zich om je huur en eten enzo van te betalen. Het is absoluut niet ok als mensen dat zomaar kapot mogen maken.

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 13:14

Kan je vertellen dat heel veel horecabazen dit doen. Personeel is toch het gezicht van de zaak en mijn vorige baas hoefde echt niet iemand die bekend stond als h*er van de stad, of dit nu waar is of niet. Baantjes heb je nu eenmaal niet voor het uitkiezen en de bazen kunnen aannemen wie ze willen. Zullen ze niet snel iemand nemen met een slechte naam, hoe banketstaaf ook

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 13:24

Begrijpelijk. Ik zeg ook niet dat het iemand het recht geeft om iemand zo te vernederen. Integendeel

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 13:34

Shadow0 schreef:
Leugens kunnen minstens zo kwetsend zijn. Het gaat er immers niet om of ze waar zijn, maar wat ze teweegbrengen.

(Wat dat betreft moet ik wel mijn vorige bericht iets nuanceren. Als het waar zou zijn, zou dat namelijk niet uitmaken. Niemand heeft het recht om zo over anderen te schrijven, of het nou waar is of niet. Om laster / smaad te voorkomen bv moet je een rechtvaardiging hebben. Niet alleen moet het waar zijn, het moet ook redelijk zijn om iets openbaar te maken. Dat is hier niet het geval, dit schaadt een persoon zonder reden.)

Ik hoop dat de pesters aangesproken worden, maar ook dat facebook vervolgd wordt omdat ze dergelijke uitlatingen (die helemaal niet mogen, volgens hun eigen regels niet maar vooral ook volgens de wet niet) gewoon laten staan.

Enne, je mag wel niet willen werken voor een baas die zo handelt, maar je moet maar de luxe hebben dat je die keuze kunt maken. Soms is het hebben van werk gewoon belangrijk genoeg op zich om je huur en eten enzo van te betalen. Het is absoluut niet ok als mensen dat zomaar kapot mogen maken.

Ja, denk nog maar aan de bangalijsten die vorig jaar op scholen verschenen... Daarvoor hadden wij ook de politie op school en dit op fb mag gewoon?

Ik heb die pagina ook gerapporteerd.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 13:38

Facebook is wat dat betreft sowieso erg raar..

Laatst ging er een filmpje over facebook dat een man werd gegrepen door een leeuw, érg bloederige beelden, daarna werd de leeuw geschoten en die stierf langzaam. De man leek niet eens meer op een man.
Heb het filmpje aangegeven, maar ik kreeg terug dat ze het filmpje niet 'aanstootgevend genoeg' vonden....

Hetzelfde dus met dit.. Sneu...