Lonan schreef:Ik doneer niks, en noem mij een ego, dat vind ik prima.
Sluit jullie ogen allemaal maar hoor, voor de crisis in ons land.
Mensen die bosjes tegelijk zich aanmelden bij de hulpschuld verlening, bedrijven die failliet gaan, en bijstands moeders met tig kinderen. Ouders die hun banen verliezen en aan kloppen bij de voedselbank.
Voedselbanken die moeten sluiten omdat de gemeente de huur niet meer wil betalen.
Maar wekelijks zijn er steeds meer mensen die hier op aan gewezen zijn....
Kinderen die geen cadeautjes krijgen met sinterklaas , want het is een cadeautje of eten.Mensen die geen kerst kunnen vieren, mensen die op straat leven....
Er openen her in der stichtingen waar mensen gratis kleding kunnen halen, hoezo is er dan geen crisis in NL ?
En uiteraard is een euro per persoon (als je 14 bent en je ouders alles voor betalen ) niet veel maar laat een ander over of zij dit wel of niet geeft en oordeel niet zo.
Maar ach hier op bokt is het uiteraard geen crisis.
Mooi gezegd. Mensen roepen wel dat er genoeg stichtingen zijn waar de mensen kunnen aankloppen. Kan wel zijn, maar je moest eens weten hoe weinig mensen ook daadwerkelijk geholpen worden. Dat is heel iets anders.
Of mensen doneren, ieder zijn eigen keus daar sta ik neutraal tegenover. Maar wat sommige mensen hier durven zeggen..