Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rowdine schreef:Wat een negativiteit en wat een vertekend beeld wat mij betreft.
geerke schreef:Rowdine@ik heb toch geen kaas gegeten van journalistiek?Hebben die twee miljoen nederlanders die het journaal kijken dan wel een journalistieke achtergrond?
Spoor jij wel?
xSlvna schreef:Maar wat is mis met dat eigen volk eerst, hoe wil men anderen (financieel!) helpen als ze zelf niks hebben? Verschil tussen 'geen empathie' en 'realisme', wat willen we doen behalve geld geven?
Monique, ze is volgensmij écht met het verkeerde been uit bed gestapt joh, en dan hebben wij verkeerd in het leven.
pyelone schreef:xSlvna schreef:Maar wat is mis met dat eigen volk eerst, hoe wil men anderen (financieel!) helpen als ze zelf niks hebben? Verschil tussen 'geen empathie' en 'realisme', wat willen we doen behalve geld geven?
Monique, ze is volgensmij écht met het verkeerde been uit bed gestapt joh, en dan hebben wij verkeerd in het leven.
Mensen beweren glashard dat ze het zwaarder hebben dan de mensen op de Filipijnen. Dat vind ik bizar. Las pas een schokkende discussie op de FB van Nick en Simon waar mensen serieus en massaal die vergelijking trokken. Aangezien 90% van de Nederlanders een smartphone met duur abonnement heeft, veel mensen een leuke auto rijden en er in december véél geld uitgegeven wordt aan cadeaus, luxe eten en vuurwerk valt de armoe hier best mee.
Daarnaast heeft Nederland allerlei sociale vangnetten waardoor niemand hoeft te lijden zonder eten of drinken.
xSlvna schreef:Maar wat is mis met dat eigen volk eerst, hoe wil men anderen (financieel!) helpen als ze zelf niks hebben? Verschil tussen 'geen empathie' en 'realisme', wat willen we doen behalve geld geven?
Monique, ze is volgensmij écht met het verkeerde been uit bed gestapt joh, en dan hebben wij verkeerd in het leven.Rowdine schreef:Wat een negativiteit en wat een vertekend beeld wat mij betreft.
Sorry ik kan het niet laten, het is saai in de klas.
pyelone schreef:xSlvna schreef:Maar wat is mis met dat eigen volk eerst, hoe wil men anderen (financieel!) helpen als ze zelf niks hebben? Verschil tussen 'geen empathie' en 'realisme', wat willen we doen behalve geld geven?
Mensen beweren glashard dat ze het zwaarder hebben dan de mensen op de Filipijnen. Dat vind ik bizar. Las pas een schokkende discussie op de FB van Nick en Simon waar mensen serieus en massaal die vergelijking trokken. Aangezien 90% van de Nederlanders een smartphone met duur abonnement heeft, veel mensen een leuke auto rijden en er in december véél geld uitgegeven wordt aan cadeaus, luxe eten en vuurwerk valt de armoe hier best mee.
Daarnaast heeft Nederland allerlei sociale vangnetten waardoor niemand hoeft te lijden zonder eten of drinken.
Rowdine schreef:Geen verkeerd been uit bed, maar ik erger me wel aan het verkeerd lezen van posts. Het minste wat je kan doen als je deelneemt aan een discussie is goed lezen.
xSlvna schreef:Rowdine schreef:Geen verkeerd been uit bed, maar ik erger me wel aan het verkeerd lezen van posts. Het minste wat je kan doen als je deelneemt aan een discussie is goed lezen.
En het eerst beste wat je erna doet is? Juist, een post verkeerd lezen. Mij en geerke verwisselen, daar mag ik best om lachen, nietwaar?![]()
(Ik kan uiteraard ook sip denken 'Arme vrouw, zeurt over dingen die ze zelf doet' maar zo negatief sta ik nu net niet in het leven)
En nee, opletten hier op dit moment heeft geen meerwaarde.
Rowdine schreef:Wat een negativiteit en wat een vertekend beeld wat mij betreft.
Rowdine schreef:xSlvna schreef:En het eerst beste wat je erna doet is? Juist, een post verkeerd lezen. Mij en geerke verwisselen, daar mag ik best om lachen, nietwaar?![]()
(Ik kan uiteraard ook sip denken 'Arme vrouw, zeurt over dingen die ze zelf doet' maar zo negatief sta ik nu net niet in het leven)
En nee, opletten hier op dit moment heeft geen meerwaarde.
Nee hoor, ik verwissel niemand. Is een kwestie van interpreteren en lezen.
Ik bedoel namelijk dat ik niet met het verkeerde been uit bed ben gestapt maar dat ik me erger aan mensen die niet fatsoenlijk lezen. (Geerke dus). Niet jij, want je leest prima. Behalve nu dan. Dus misschien heeft opletten toch meerwaarde?
maura schreef:Ironisch genoeg vertoont de discussie in dit topic precies alle egogedreven geschreeuw waardoor naar mijn idee de TS het idee heeft dat de héle maatschappij hard en onverschillig en op zichzelf gericht is (geworden).
Je zou bijna denken dat TS gewoon gelijk heeft.
xSlvna schreef:Rowdine schreef:
Nee hoor, ik verwissel niemand. Is een kwestie van interpreteren en lezen.
Ik bedoel namelijk dat ik niet met het verkeerde been uit bed ben gestapt maar dat ik me erger aan mensen die niet fatsoenlijk lezen. (Geerke dus). Niet jij, want je leest prima. Behalve nu dan. Dus misschien heeft opletten toch meerwaarde?
Mijn excuses, dat was inderdaad MIJN fout. Heb het nogmaals gelezen en zie nu pas dat er staat 'Als je dat op jou leeftijd nog niet weet', ik las telkens 'Dat je dat op jou leeftijd nog niet weet', wat eigenlijk de toon veranderd, ik las het alsof Geerke nog te jong was om dat te weten, waarmee je Geerke (48 jaar) en mij (16 jaar) dus zou hebben verwisseld.
Op school moet je inderdaad voldoen aan een ideaalbeeld, wat een verschrikking. En niet enkel door de leerlingen onderling, maar ook door de leraren, werk je niet zoals zij het nodig achten, heb je pech en ben je 'slecht'. Meer prestatiegericht gaat het niet nee.
geerke schreef:maura schreef:Ironisch genoeg vertoont de discussie in dit topic precies alle egogedreven geschreeuw waardoor naar mijn idee de TS het idee heeft dat de héle maatschappij hard en onverschillig en op zichzelf gericht is (geworden).
Je zou bijna denken dat TS gewoon gelijk heeft.
ts heeft ook gelijk
Rowdine@Wanneer je anders bent???dat is als je op een berg zit....en je weet zelf hoe denigrerend je daar tegenover staat
Elise_0o schreef:Dit topic doet mij erg denken aan een quote, namelijk
“Onze jeugd heeft tegenwoordig een sterke hang naar luxe, heeft slechte manieren, minachting voor het gezag en geen eerbied voor ouderen. Ze geven de voorkeur aan kletspraatjes in plaats van training… Jonge mensen staan niet meer op als een oudere de kamer binnenkomt. Zij spreken hun ouders tegen, houden niet hun mond in gezelschap, … en tiranniseren hun leraren.”
Deze quote laat zien dat deze discussie al heel wat eeuwen gevoerd word, hij is namelijk van Socrates geboren in het jaar 469 BC.
Winged schreef:Elise_0o schreef:Dit topic doet mij erg denken aan een quote, namelijk
“Onze jeugd heeft tegenwoordig een sterke hang naar luxe, heeft slechte manieren, minachting voor het gezag en geen eerbied voor ouderen. Ze geven de voorkeur aan kletspraatjes in plaats van training… Jonge mensen staan niet meer op als een oudere de kamer binnenkomt. Zij spreken hun ouders tegen, houden niet hun mond in gezelschap, … en tiranniseren hun leraren.”
Deze quote laat zien dat deze discussie al heel wat eeuwen gevoerd word, hij is namelijk van Socrates geboren in het jaar 469 BC.
Als wij 50 zijn klagen wij net zo hard over de jeugd van tegenwoordig, net zoals alle huidige 50jarigen over de nu jeugdigen klagen.
Verder: Ik mag toch hopen dat mensen begrijpen dat 'Jan Modaal een bloemetje heeft geplant en in de tussentijd een praatje maakte met zijn buurman.' geen nieuwswaarde heeft en daarom niet in het nieuws komt?