Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Suzanne F. schreef:ShadyCeline schreef:Waarom zouden ze niet mogen weten wat je koopt? Dit doen ze alleen als voordeel voor de klanten hoor.
Ik vind het een beetje raar dat mensen niet willen dat ze weten wat hun kopen.....
Tenzij ze het in de toekomst gaan koppelen aan je zorgverzekering. Wie ongezonde dingen koopt, betaalt meer premie.
NathalietjeB schreef:ik activeer hem niet omdat ze niet hoeven te weten in welke ah,s ik kom... dat ze bijhouden wat ik koop moeten ze zelf weten...
maar ik zie t meer als soort van gps stuf dat ze precies kunnen zien wanneer je daar en daar was enz...
vind t gewoon eng om daar in mee te gaan om t zo maar te zeggen
BrammetJee schreef:Ik werk bij Albert Heijn maar de nieuwe bonuskaart
registereerd wat mensen kopen en zo willen ze de aanbiedingen gaan doen.
Vjestagirl schreef:BrammetJee schreef:Ik werk bij Albert Heijn maar de nieuwe bonuskaart
registereerd wat mensen kopen en zo willen ze de aanbiedingen gaan doen.
De oude bonuskaart deed dat ook. Met de nieuwe bonuskaart behouden ze zich alleen wel het recht voor om 27 maanden lang alles te registreren, niet alleen wat je koopt maar ook waar je het koopt, hoe laat je je boodschappen doet etc.
Ik snap niet dat mensen er zo gemakkelijk over denken. Wat nu nog ondenkbaar is kan over een paar jaar prima werkelijkheid worden: dat zorgverzekeraars en/of de overheid toegang krijgen tot die gegevens, en daar dingen op aan gaan passen. Straks krijgen we een systeem waarin je maximaal 2x per maand een chocoladereep mag kopen en anders gaat de premie van je verzekering omhoog oid.
Waarom zou je voor een beetje korting alles willen laten registreren? Zijn we als Nederlanders dan echt zo hebberig dat we voor een 1+1 gratis actie op de pakken pasta ons hele hebben en houwen op straat gooien?
MelanieB schreef:Vjestagirl schreef:
De oude bonuskaart deed dat ook. Met de nieuwe bonuskaart behouden ze zich alleen wel het recht voor om 27 maanden lang alles te registreren, niet alleen wat je koopt maar ook waar je het koopt, hoe laat je je boodschappen doet etc.
Ik snap niet dat mensen er zo gemakkelijk over denken. Wat nu nog ondenkbaar is kan over een paar jaar prima werkelijkheid worden: dat zorgverzekeraars en/of de overheid toegang krijgen tot die gegevens, en daar dingen op aan gaan passen. Straks krijgen we een systeem waarin je maximaal 2x per maand een chocoladereep mag kopen en anders gaat de premie van je verzekering omhoog oid.
Waarom zou je voor een beetje korting alles willen laten registreren? Zijn we als Nederlanders dan echt zo hebberig dat we voor een 1+1 gratis actie op de pakken pasta ons hele hebben en houwen op straat gooien?
Als ze je 'hele hebben en houwen' willen kunnen ze daar sowieso wel aankomen. Zo moeilijk is dat niet.. daar kan anno 2013 iedereen prima aankomen.
En premie aanpassen op je albert heijn aankopen. Nee, dat zal niet gebeuren. Wel op gezondheid, ivm overgewicht en al die dingen, maar dan gaan we over hele andere dingen praten.
Loesje88 schreef:Christiene schreef:ik ga mij dus echt niet registeren... ze gaan dan bij houden wat je allemaal koopt!!
Ik snap dit dus echt niet.. Hoe erg kan het zijn dat iemand weet wat je bij de supermarkt koopt?
En buiten dat, ze kénnen je niet.
Vjestagirl schreef:Nog niet. Nu is het een opzich staand systeem. Wat als ze het straks gaan koppelen aan andere dingen? Dat jij straks meer verzekeringspremie moet gaan betalen omdat je veel koekjes koopt en vette toetjes?
Dat als jij altijd op dinsdag om 17.30 je boodschappen doet een inbreker met hulp van een hacker dus ook weer dat jij dan niet thuis bent? Dat systeem is alles behalve waterdicht.
Dat je baas je aanspreekt omdat je eerder altijd condooms kocht, en nu zwangerschapstesten, en dat hij toch wel even zeker wil weten dat je niet probeert om zwanger te worden, want dat komt nu echt niet uit?