nieuwe bonuskaart.. activeer jij hem?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Activeer jij de nieuwe bonuskaart?

nee, ik blijf anoniem hem gebruiken
89 (31%)
ja
136 (48%)
misschien
36 (12%)
ik gebruik hem helemaal niet.
17 (6%)
anders
3 (1%)

Totaal aantal stemmen: 281

no--a

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:40

Veel van de ouder kaarten werden als ik me niet vergis ook gekoppeld aan je persoonlijke gegevens. Wij moesten bij de balie altijd vragen of mensen het formulier wouden invullen voor we hen een bonuskaart meegaven... Weet niet in hoeverre dit is gekoppeld maar lijkt me dat ze dit niet voor niks lieten doen...

Ik ga hem niet koppelen, doe nooit boodschappen bij de appie omdat ik bij andere winkels goedkoper uit ben, en om nou voor die ene 'extra persoonlijke aanbieding' heen en weer te gaan...

kohtje

Re: nieuwe bonuskaart.. activeer jij hem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:47

Volgens mij was er iets over bij het programma Kassa.

Cil_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:49

Suzanne F. schreef:
ShadyCeline schreef:
Waarom zouden ze niet mogen weten wat je koopt? Dit doen ze alleen als voordeel voor de klanten hoor.
Ik vind het een beetje raar dat mensen niet willen dat ze weten wat hun kopen.....

Tenzij ze het in de toekomst gaan koppelen aan je zorgverzekering. Wie ongezonde dingen koopt, betaalt meer premie. :D

Inderdaad! Ik heb niet geregistreerd, dan maar wat minder korting.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:55

Ik heb de nieuwe bonuskaart ook geactiveerd, ze gaan me echt niet op internet zoeken en denken, dus díe eet zoveel brood en vlees?! Maakt mij niet uit dat ze kijken wat k koop xD K ga nu sowieso al vaker naar Jumbo omdat t gewoon veel goedkoper is. Alleen voor de keren dat ik er wel kom, wil k wel meteen airmiles-meepakken. O:)

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-13 22:00

ik doe boodschappen waar alleen een ah of aldi is.. tja dan ga je toch echt wel na de ah voor bepaalde producten. en de huismerken zijn net zo lekker en betaalbaar.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 22:16

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 22:19

Ja hoor, dat ze weten wat ik koop maakt me niet uit.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 22:46

Ik heb hem wel geactiveerd. Was wel benieuwd naar de voordeeltjes. Maar dat valt tot nu toe tegen. Jammer.

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 22:54

Ik heb hem nog niet geactiveerd maar ga het wel doen denkik. Wij gaan altijd naar de Lidl en daarna naarde AH voor de laatste paar dingen die we nog nodig hebben. Ik vermoed dat ze voornamelijk complementaire goederen in de persoonlijke aanbiedingen doen, maar ik ben benieuwd! Mijn vorige AH kaart was idd ook al gekoppeld door zon formulier en op de app zie je dan wat je hebt gekocht etc.
Vanuit mijn marketingvakken van de studie denk ik dat dit voor de AH een hele goede zet is!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 23:17

Maar het is toch niks anders als met de vorige kaart? Die had ik ook geregistreerd en daarbij kon ik ook al zien wat ik altijd koop.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 09:45

NathalietjeB schreef:
ik activeer hem niet omdat ze niet hoeven te weten in welke ah,s ik kom... dat ze bijhouden wat ik koop moeten ze zelf weten...
maar ik zie t meer als soort van gps stuf dat ze precies kunnen zien wanneer je daar en daar was enz...
vind t gewoon eng om daar in mee te gaan om t zo maar te zeggen

Ik kom maar in één AH en dat is die waar ik ook werk, dus zo spannend is het bij mij niet :')

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 09:48

Ik activeer hem ook. Mijn vriend was ooit zijn autosleutels (met daar aan de geregistreerde bonuskaart) verloren, flink balen natuurlijk. Tot er ineens een afhaalbriefje van postNL in de brievenbus zat. De autosleutels! Lang leve de bonuskaart ;)

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 12:00

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 12:07

Boehoe, ze zien dat ik een brood koop.
Wauw. Ze zien dat ik een pak melk koop. :oo
Ja. Echt inbreuk op de privacy. Mensen zien zo ook wel wat jij in je winkelmandje doet.

Het is maar waar je je druk om maakt.
Je hoeft 'm niet perse te registreren. Je krijgt zo ook al korting.

Jup, lekker geactiveerd hier. Airmiles; komt u maar.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 12:12

Ik werk bij Albert Heijn maar de nieuwe bonuskaart
registereerd wat mensen kopen en zo willen ze de aanbiedingen gaan doen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 12:17

BrammetJee schreef:

De oude bonuskaart deed dat ook. Met de nieuwe bonuskaart behouden ze zich alleen wel het recht voor om 27 maanden lang alles te registreren, niet alleen wat je koopt maar ook waar je het koopt, hoe laat je je boodschappen doet etc.

Ik snap niet dat mensen er zo gemakkelijk over denken. Wat nu nog ondenkbaar is kan over een paar jaar prima werkelijkheid worden: dat zorgverzekeraars en/of de overheid toegang krijgen tot die gegevens, en daar dingen op aan gaan passen. Straks krijgen we een systeem waarin je maximaal 2x per maand een chocoladereep mag kopen en anders gaat de premie van je verzekering omhoog oid.

Waarom zou je voor een beetje korting alles willen laten registreren? Zijn we als Nederlanders dan echt zo hebberig dat we voor een 1+1 gratis actie op de pakken pasta ons hele hebben en houwen op straat gooien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 12:19

Ik zit te twijfelen. Ik hecht veel waarde aan mijn privacy, en dan heb ik het niet over "wat ik in mijn winkelmandje gooi" maar meer over dat ze weten wie ik ben, waar ik woon etc. etc.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 12:23

Christiene schreef:
ik ga mij dus echt niet registeren... ze gaan dan bij houden wat je allemaal koopt!!

Ik snap dit dus echt niet.. Hoe erg kan het zijn dat iemand weet wat je bij de supermarkt koopt?
En buiten dat, ze kénnen je niet.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 12:25

Vjestagirl schreef:
BrammetJee schreef:

De oude bonuskaart deed dat ook. Met de nieuwe bonuskaart behouden ze zich alleen wel het recht voor om 27 maanden lang alles te registreren, niet alleen wat je koopt maar ook waar je het koopt, hoe laat je je boodschappen doet etc.

Ik snap niet dat mensen er zo gemakkelijk over denken. Wat nu nog ondenkbaar is kan over een paar jaar prima werkelijkheid worden: dat zorgverzekeraars en/of de overheid toegang krijgen tot die gegevens, en daar dingen op aan gaan passen. Straks krijgen we een systeem waarin je maximaal 2x per maand een chocoladereep mag kopen en anders gaat de premie van je verzekering omhoog oid.

Waarom zou je voor een beetje korting alles willen laten registreren? Zijn we als Nederlanders dan echt zo hebberig dat we voor een 1+1 gratis actie op de pakken pasta ons hele hebben en houwen op straat gooien?

Als ze je 'hele hebben en houwen' willen kunnen ze daar sowieso wel aankomen. Zo moeilijk is dat niet.. daar kan anno 2013 iedereen prima aankomen.

En premie aanpassen op je albert heijn aankopen. Nee, dat zal niet gebeuren. Wel op gezondheid, ivm overgewicht en al die dingen, maar dan gaan we over hele andere dingen praten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 12:26

MelanieB schreef:
Vjestagirl schreef:

Als ze je 'hele hebben en houwen' willen kunnen ze daar sowieso wel aankomen. Zo moeilijk is dat niet.. daar kan anno 2013 iedereen prima aankomen.

En premie aanpassen op je albert heijn aankopen. Nee, dat zal niet gebeuren. Wel op gezondheid, ivm overgewicht en al die dingen, maar dan gaan we over hele andere dingen praten.

Ja, juist omdat iedereen zo makkelijk met zijn gegevens omgaat :)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 12:27

Internet. Iedereen kan zo aan je postcode/huisgegevens komen. Ook aan je achter en voornaam. Zo moeilijk is dat niet.
Beetje rondvragen is vaak al voldoende :D

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 12:28

Loesje88 schreef:
Christiene schreef:
ik ga mij dus echt niet registeren... ze gaan dan bij houden wat je allemaal koopt!!

Ik snap dit dus echt niet.. Hoe erg kan het zijn dat iemand weet wat je bij de supermarkt koopt?
En buiten dat, ze kénnen je niet.

Nog niet. Nu is het een opzich staand systeem. Wat als ze het straks gaan koppelen aan andere dingen? Dat jij straks meer verzekeringspremie moet gaan betalen omdat je veel koekjes koopt en vette toetjes?

Dat als jij altijd op dinsdag om 17.30 je boodschappen doet een inbreker met hulp van een hacker dus ook weer dat jij dan niet thuis bent? Dat systeem is alles behalve waterdicht.
Dat je baas je aanspreekt omdat je eerder altijd condooms kocht, en nu zwangerschapstesten, en dat hij toch wel even zeker wil weten dat je niet probeert om zwanger te worden, want dat komt nu echt niet uit?

Als het echt alleen de registratie was van wat ik koop zou ik het ook niet erg vinden. Maar het is het koppelen aan persoonlijke gegevens wat ik zo kwalijk vind.
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 31-10-13 12:30, in het totaal 1 keer bewerkt

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 12:29

Ik heb de oude ook geregistreerd dus de nieuwe ook.
Als het stervensdruk is in de winkel, wil ik namelijk wel graag gebruik maken van zo'n handscanner, dat scheelt je een kwartier wachten bij de kassa.
Dat is de voornaamste reden, bij de oude heb ik getwijfeld maar uiteindelijk toch geregistreerd bij de komst van de handscanners.
Daarnaast krijg je ook extra persoonlijke korting, producten die je vaak koopt gaan dan standaard voor jou iets korting geven, alleen maar leuk toch.

En wat intresseert het mij dat ze weten wat ik koop? Als je daar bang voor moet zijn kun je beter anoniem internetten want daar laat je een heel spoor van gegevens achter (niet alleen wat je eet) wat voor iedereen te achterhalen is, niet alleen voor AH personeel.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 12:29

Het maakt me niet uit dat mensen weten wat ik koop, maar idd wat hierboven staat. Je adres word geregistreerd en tegenwoordig worden veel systemen gehackt.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 12:31

Vjestagirl schreef:
Nog niet. Nu is het een opzich staand systeem. Wat als ze het straks gaan koppelen aan andere dingen? Dat jij straks meer verzekeringspremie moet gaan betalen omdat je veel koekjes koopt en vette toetjes?

Dat als jij altijd op dinsdag om 17.30 je boodschappen doet een inbreker met hulp van een hacker dus ook weer dat jij dan niet thuis bent? Dat systeem is alles behalve waterdicht.
Dat je baas je aanspreekt omdat je eerder altijd condooms kocht, en nu zwangerschapstesten, en dat hij toch wel even zeker wil weten dat je niet probeert om zwanger te worden, want dat komt nu echt niet uit?

Wat ontzettend paranoia, bescherming van persoonsgegevens heet dat.
Wat mensen doorgaans op social media zetten is heel wat persoonlijker van aard dus kan je baas beter daar kijken of je niet zwanger wordt.